Dune 2020
1 1

28 posts in this topic

Biliyorum gelecek filmler için bir başlığımız var ama bunun için ayrı bir başlık açmak gerektiğini düşündüm. 

Denis Villeneuve'ün yönetmenliğini yaptığı Dune serisinin ilk kitabının yarısını kapsayacak olan yeni Dune filmi şimdilik Aralık 2020'de gösterime girecek gibi görünüyor. Ancak diğer filmlerdeki ertelemelere bakılırsa bunun için de bir erteleme gelebilir.

Dün filmle ilgili çok güzel fotoğraflar yayınlandı. Yakın zamanda bir de trailer bekliyoruz.

Ben inanılmaz heyecanlıyım bu filmle ilgili. Denis Villeneuve, ilk kitabın iki filmde anlatılacak olması, senaristler, oyuncular vs. gibi unsurlardan dolayı Dune ilk defa hakettiği saygıyı görecek diye umuyorum. 

Vanity Fair'in haberi:

https://www.vanityfair.com/hollywood/2020/04/behold-dune-an-exclusive-look-at-timothee-chalamet-zendaya-oscar-isaac

Nihayet doğru bir Chani, Zendaya!!!

https://www.instagram.com/p/B--n6suAkmf/

 

0520-Dune-Tout-Lede-a.jpg

0520-Dune-Ebmed-01.jpg

0520-Dune-Ebmed-02.jpg

0520-Dune-Ebmed-03.jpg

KaraSinek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ilk kitabın fanatiği olarak çok heycanlandım. Bu arada 2000 yapımı olan bir mini dizisi var bence o da iyiydi.

 

Bu kadar dolu bir romanı (diğer serinin diğerromanları ile ilki arasında dağlar kadar fark var) sindire sindire aktarmak için dizi yaparlar diyordum. Merakla bekliyorum.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, argelfelhis said:

Ben ilk kitabın fanatiği olarak çok heycanlandım. Bu arada 2000 yapımı olan bir mini dizisi var bence o da iyiydi.

 

Bu kadar dolu bir romanı (diğer serinin diğerromanları ile ilki arasında dağlar kadar fark var) sindire sindire aktarmak için dizi yaparlar diyordum. Merakla bekliyorum.  

Mini dizisi gerçekten de güzeldi. Özellikle de sonraki iki kitabı kaplayan kısmı olan Children of Dune. 

Kitabın ne kadar dolu olduğunu bildiği için Denis Villeneuve ilk kitabı iki film olarak anlatıyor. Yani bu film ilk kitabın yarısında kesilecek. Tahminen Paul ve Jessica'nın çöle gidip fremenlerle karşılaşmasından ve sonraki sürecin ardından bitiyor olmalı.

Serinin 4. kitabı olan God Emperor of Dune bence ilk kitaptan çok daha doludur. Hatta tüm seride benim için ayrı bir yeri vardır. Onu filmleştirmek ilk kitaptan daha zor diye düşünüyorum.

Dune 2020'nin ardından Sisters of Bene Gesserit adında bir dizi yayınlanacak. O da ayrı bir heyecan sebebi. Bene Gesseritlerden deniz derya hikaye çıkar. Muhteşem bir potansiyeli var. Neyse ki yine Denis Villeneuve'ün ürünü olacak, o yüzden ondan da çok ümitliyim.

Edited by MilesTeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MilesTeg said:

Mini dizisi gerçekten de güzeldi. Özellikle de sonraki iki kitabı kaplayan kısmı olan Children of Dune. 

Kitabın ne kadar dolu olduğunu bildiği için Denis Villeneuve ilk kitabı iki film olarak anlatıyor. Yani bu film ilk kitabın yarısında kesilecek. Tahminen Paul ve Jessica'nın çöle gidip fremenlerle karşılaşmasından ve sonraki sürecin ardından bitiyor olmalı.

Serinin 4. kitabı olan God Emperor of Dune bence ilk kitaptan çok daha doludur. Hatta tüm seride benim için ayrı bir yeri vardır. Onu filmleştirmek ilk kitaptan daha zor diye düşünüyorum.

Dune 2020'nin ardından Sisters of Bene Gesserit adında bir dizi yayınlanacak. O da ayrı bir heyecan sebebi. Bene Gesseritlerden deniz derya hikaye çıkar. Muhteşem bir potansiyeli var. Neyse ki yine Denis Villeneuve'ün ürünü olacak, o yüzden ondan da çok ümitliyim.

son kitaba en az 10 defa başladım ama 10 defa da çok ilerlemeden bıraktım. Bi türlü giremedim hikayeye çünkü artık çok uçuyor hikaye orada. Tabi inatla bu kitabı ingilizce okuyacam dediğim için de bitiremiyor olabilirim :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, argelfelhis said:

son kitaba en az 10 defa başladım ama 10 defa da çok ilerlemeden bıraktım. Bi türlü giremedim hikayeye çünkü artık çok uçuyor hikaye orada. Tabi inatla bu kitabı ingilizce okuyacam dediğim için de bitiremiyor olabilirim :).

Son kitap zordur gerçekten. Eski Dune ruhunu pek fazla barındırmaz içinde. O yüzden de onu ayrı bir bilimkurgu hikayesi gibi okumak lazım. Elbette Dune sagasının geçmişiyle ilgili çok şey var içinde ancak atmosfer çok farklı.

6 kitaplık orijinal seri dışında oğlu Brian Herbert ve Kevin J. Anderson'ın kaleme aldığı, öncesini ve sonrasını anlatan serileri ve diğer kısa hikayeleri de okumuşum birisi olarak tüm seride en iyi kitabın 4. kitap olduğunu düşünüyorum. 6. kitap ilk serideki en zor okunan kitaptır gerçekten de. Benim nickimi aldığım karakter olan Miles Teg de 5. kitaptan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

orginal filmi benden baska ok bulan yokmudur nedir.veb vıyke teenager sahane efectler sahane modern renklerle bu tip filmleri sevmiyoum

soluk 80 ler  boyle disytopic scfi falan daha iyi gidiyo

ayrica bir gise fiyaskosu olsa bile kadro ve butce devdi.

90larin sonu cine 5 de kuzenimde ilk kez esaretin bedelini izledigimde agzim acik kalmisti uzun zamandir ilk kez bi filmi sevmistim

sonrasinda gisede basasiriz oldugunu gorunca nasil laan olmustum

yani her gisede batan berbat film degil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bu başlığı kaçırmışım. DUNE yapımlarını seviyorum film ve oyun olarak. Umarım pc oyunun yenisi çıkarda oynarım. Yeni bir seri mi çekiliyor? Yoksa remake mi olacak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, RFID said:

Ben bu başlığı kaçırmışım. DUNE yapımlarını seviyorum film ve oyun olarak. Umarım pc oyunun yenisi çıkarda oynarım. Yeni bir seri mi çekiliyor? Yoksa remake mi olacak?

Remake olarak çekildi ancak ilk kitabı ikiye böldüler. Bence de en güzeli böyle olması çünkü kitabın tümünü 2-3 saate sığdırmak pek mümkün değil. Hakkını vermiyor yani, daha önce örneklerini gördük. Kitabın ikinci kısmı yeni bir film olarak gelecek.

Teaser Trailer da yakında gelecek. Önceden izleme şansı bulanlar çok olumlu eleştirilerde bulunuyorlar. 

Oyun olur mu bilmiyorum, komple bir franchise olarak düşünülmemiştir umarım. Yönetmen Denis Villeneuve para için böyle projelere gidecek adamlardan değil. Dune serisinin de gerçek bir hayranı aynı zamanda. Oyun çıkartmamaları iyiye işaret olur bence.

Güzel bir söyleşi var şurada:

https://www.youtube.com/watch?v=JIdV7AWd3ns

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

duna oyun cikmaz bence cikarsada bisi benzemez

 

dune 1 .garip bir oyundu hikayeyi takip ediyordun filmdeki gibi

dune2 ise cigir gibi bisiydi blizard etkiledi ama 90olar rts devriydi artik kim ugrasir rts  ile blizzard bile 2 asirda bir starcraft yapiyo

westwood sonra baska rts dunlerda yapisada o derece olmasi 2000 ler command and conqure zamaniydi.

 

eski devirler  olaydi 90lar sierrata bi advanture oyunu yaptir dune film ile

yada baska seyler

 

simdi ne yapsan cok zor tutmasi yada gercekten duzgun bi oyun olmasi

 

olsa olsa tek ihtimal pay to win cep telefonu oyunlarindan

guya free to play ama para somuren tipteki oyunlardan bisi yaparlarsa ancak karki olur yapanalara

onun disinda cooooook dusuk ihtimal yok gii duzgun bisi yapilmasi duzgun yapisa bile tutmasi

100m dolar oyun geilistirimi yatirimi dune online falan yapsan %90 direk basicak %9 bi sure sornda baticak

yoksa dunda her turlu potansiel var hatta istersen adult icerik bile cikar kan revan cinayet iskence hata cinsellik manasine diyorum porno degil.

wow haric masive mulplay dunyada pek tutmaiyo

wow dan once cikip wowdan bi cok acidan onde olan starwars galaxiesi sony isletiyordu ne oldu once maymun sonra poof

ustelik 1-2-3 dunemi icindeydi yani star warsa ilgi bugunki gibi gicik edilmis degildi 2. film bugunki filmler kadar yerden yere vurulmuyordu

starwars gibi  milyarca dolarlik 40 senelik herkesin bilgi urunler yasayajazken dune gibi o kadar bilinmeyen bir evrenin cok zor

 

konu disi not dunda benim ilk ilgimi ceken sey ortadogu motifleri terimleri idi

hatta direk impatatorun unvani padisah :D

bi cok arapcadan kokenli yada  turkce deyim falanda vardi

simdi dogrudur yanlisitr(hafizam yani) bilemiyorum ama sanki acele ise seytan kairisir falan gibi deyimler vardi.

turk elinden cikmamis herhangi bir kitapta pahisah falan gormek ilginc kral degil imparator degil

 

anca benim bu filmi olsaligim yoka yani teengaer twlight kilikli moddaki elemanlar ben giremem icine stingli orginal filmi izlerim yine buna %80 izlesem bile umursamam

twlight hunger game seviyesinden ileri filmografi olarak bi beklentim yok o resimlerden aldigim vibe bu

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, nazareth said:

konu disi not dunda benim ilk ilgimi ceken sey ortadogu motifleri terimleri idi

hatta direk impatatorun unvani padisah :D

bi cok arapcadan kokenli yada  turkce deyim falanda vardi

simdi dogrudur yanlisitr(hafizam yani) bilemiyorum ama sanki acele ise seytan kairisir falan gibi deyimler vardi.

turk elinden cikmamis herhangi bir kitapta pahisah falan gormek ilginc kral degil imparator degil

 

Şu linkte Dune'daki çeşitli isimlendirmeler ve kullanılan kelimelerin Arapça kökenleri var.

https://baheyeldin.com/literature/arabic-and-islamic-themes-in-frank-herberts-dune.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kitabini okumadim o yuzden racon kesicek degilim

 

ama bana oldugu gunden guzel zevki falan olsa bile outdated daha kisitli ama degisik bir bilim kurgu olarak gelmistir.

 

oryantalist sdoguya ilgi duyalan zamandan olmasa bile o etkileri olsa degisik olsa bile

 

ne biliyim lotr gibi hiakye icine o kadar cekmiyo herkesi

 

dune 2 olmasa  uzerimdeki etkisi yok denecek seviyede olurdu

 

3. sinif gaz filmi no surender no retreat van dame in kotu adam oldugu filmde bile seyirci hade aslanim gazia geliyordu

1 erotik 1 action filmleri oynatan atlas sinamasina ortaokul doneminde yada belki ilk okul sonlara dogru izlemis olabilir.

 

anlatamamis olabilierim

iste tum arapca esinlenemer onla sinirli da olmayabilir cocukluk genclik zamanda ne zaman bir turkiye turk ermeni refarsi duysak heycan olurduk 2000lerden sonra kalmadi o

 

neyse belki kitap boyle degildir

belki david lych miydi neydi adamin cevirdigi dizi filmi anlayanlarin universite doktorasi yapma orani var

ondandir

 

ama bana verdigi his buyuk ptansel oldugu ama starwars gibi lotr gibi yaraticilar yada basalari tarafindan alinip acilip genisletilip anlsmaldigi yonunde

lotr incilden sonra cok saati dunyanin en cok satan kitabi reklami yaptiklarindanmidir bilmiyorum

bunada hem en cok satan scifi der dururlar

adam ya kendi yada baslalari aliop dunyayai gelistirmemis

 

tekrar ediyim belki kitabi superdiir ben bana nasil geldigini ve hiseitiklerimi diyorum

bu kadar satmasina ragmen neden dogru duzgun bi yapi kurullammis yapilammisi da ahkkini alanlarin basiretsizlgine mi baglanak lazim bilmiyorum

hbo tv serisi yapsa da izlesek asinda

ama du ismidi paulu top yayip duncanla vurursturular yada du netflixin mi eline duserse oyle olur

 

aman yani alinmaca olmasin bi dusunup 100 tane film dunya evren dizi film dusunsem iste dun listenin dibie girer mi girmez mi emin degilim benim icin o derece onemsiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne yazık ki bu filmde de ılık Netflix esintileri görüyoruz. Özellikle Paul Atreides tam bir g.tveren i.ne şeklinde resmedilmiş...

Frank Herbert'in kemikleri sızlıyor olmalı :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.09.2020 at 20:11, stardust said:

koskoca Muad Dib'i ibne yaptıysanız tarih sizi affetmez.

Sanırım geçen seneydi... Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri'nin yolundan giden bir avuç hevesli genç kardeşimizin kurduğu  HayalHanem adındaki bir Youtube kanalında, "kalınbağırsakta yaşayan tenyaların göt deliğini kaşındırmasının homoseksüelliğe sebep olduğuna" dair bir video yayınlanmıştı.

O dönem bu anlatıya pek bir anlam verememiştim doğrusu. Lakin şu son teaser'ı izleyince yapbozun eksik parçaları bir anda yerine oturdu kafamda. Bağırsak tenyası = Dune'daki Sandworm. Demek ki kurtlarla, kurtçuklarla fazla haşır-neşir olmak er kişiye yaramıyor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arrakis'deki kurtlar göt kaşındırıyor olsaydı Fremen'lerin alayı topaç gibi dönerdi. Halbuki çok delikanlı çocuklardır. Paul gay olduysa Caladan'da yediği hurmaların götünü tırmalamasından dolayıdır. @Najaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/19/2020 at 11:13 AM, Najaz said:

Sanırım geçen seneydi... Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri'nin yolundan giden bir avuç hevesli genç kardeşimizin kurduğu  HayalHanem adındaki bir Youtube kanalında, "kalınbağırsakta yaşayan tenyaların göt deliğini kaşındırmasının homoseksüelliğe sebep olduğuna" dair bir video yayınlanmıştı.

O dönem bu anlatıya pek bir anlam verememiştim doğrusu. Lakin şu son teaser'ı izleyince yapbozun eksik parçaları bir anda yerine oturdu kafamda. Bağırsak tenyası = Dune'daki Sandworm. Demek ki kurtlarla, kurtçuklarla fazla haşır-neşir olmak er kişiye yaramıyor!

Shai Hulud mu kovaladı hocam seni? Nedir bu şiddet bu celal :zuh:

Şaka bir yana benim de timiti ile ilgili ilk düşüncelerim o yöndeydi fakat sonradan alıştım sanırım. Özellikle gay temalı bir filmde oynadığı için bir önyargı oldu sanırım bende. Filmin adını hatırlayamadım şimdi.

Sence nasıl bir Muaddib olmalıydı? Veya kim oynasa timiti'den daha uygun olurdu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.