Motosiklet kullanıcıları! Tanışalım. Künye/Tanışma
6 6

Bu konuda 259 mesaj var

Araba varda motor neden yok?

Tanıtım mesajı olarak ben başlayayım, böyle bir mesaj hatırlıyorum Off topic'de ancak çok karışıktı en son bir şey bulmak mümkün değil orada.

 

Künyeyle devam edelim.

 

Burak (O rh +)

Pulsar 200NS. Kırmızı - Siyah. İlk motorum. 16 Eylül 2014'de aldım ve 2015 Mayıs ayı içerisinde 15000 km'yi doldurmuş olacağım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bir süre Suzuki GSF650SA Bandit kullandım.Polemik konusu yaratabilir ama ilk motorumdu. Güzel yol yaptım Bandit'le. Arkadaşıma sattım, sonra pişman oldum, geri istedim ama vermiyor :) Hala yerine ne alabilirim diye düşünüyorum ama açıkcası alternatif bulamadım.

Bu arada vakit geçirmek için 1992 Yamaha Chappy aldım, şu an restorasyonu ile uğraşıyorum. Lakin ne kadar derine ineceğimin kararını veremedim. Çok zahmetli bir iş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

"hakkında herşey" türü başlıklardan vazgeçip her konu için ayrı başlık açmak daha iyi olabilir artık zira bu iş için koskoca bölüm açıldı :) offtopic çöplüğe dönmesin diye yapıyorduk bunu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İlk defa "hede hödö hakkında her şey" temalı başlık aşayım dedim hevesim kursağımda kaldı :D Düzelteyim o halde başlığı da bu başlık künye/tanışma başlığı olsun o halde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bir süre Suzuki GSF650SA Bandit kullandım.Polemik konusu yaratabilir ama ilk motorumdu. Güzel yol yaptım Bandit'le. Arkadaşıma sattım, sonra pişman oldum, geri istedim ama vermiyor :) Hala yerine ne alabilirim diye düşünüyorum ama açıkcası alternatif bulamadım.

Bu arada vakit geçirmek için 1992 Yamaha Chappy aldım, şu an restorasyonu ile uğraşıyorum. Lakin ne kadar derine ineceğimin kararını veremedim. Çok zahmetli bir iş.

 

İlk motor için biraz büyük olmuş o :D Sevindim sıkıntı çıkmadığına. Çoğu kişi dayanamaz çünkü :D

Honda NC700 olabilir belki yerine. Ben onu gözüme kestirdim biraz daha pişeyim onu düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar tekrardan.

 

Aprilia Scarabeo 200ie gökmavisi scooter sahibiyim geçen sene haziranda aldım çok memnunum yakıt tasarrufu iyi çok iyi ama parçaları çok çok pahalı, tek aynası 200tl civarı. Hayvanın biri park halindeyken çarpmıştı 1500 liralık masraf çıkardı servis adam kaçtığından trafik sigortasıyla halledemedim, neyseki kaskom var 7-8 ay oldu bu olay halen götüremedim elim ayağım oldu yazlıkta bu aralar vericez bakalım sıfırlasınlar :)) İleride değişir miyim?  belki o da sıkılırsam xmax 250 ye veya scarabeo 500 bulursam ona geçerim sanırım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İlk motor için biraz büyük olmuş o :D Sevindim sıkıntı çıkmadığına. Çoğu kişi dayanamaz çünkü :D

 

Evet ilk motor için biraz büyük ve ağır. Aslen bisikletçiyim, her ne kadar sürüş dinamikleri farklı olsa da ciddi bir avantajı oldu. El ayak koordinasyonumda fena değildir, bu da çok önemli.

Bununla beraber motoru aldıktan sonra 3 hafta, sürüş eğitimi alana kadar, hiç kullanmadım. Uğur Ertekin'den eğitim aldıktan sonra 2 kez işe motosikletle gittim, sonrasında tamamen sahilden İzmir - Antalya - İzmir yaptım. :mrgreen: Viraj manasında ciddi bir katkı sağladı Antalya yolu.

Ben yaptım, şükür sorunda yaşamadım ama yeni başlayacaklara düşük ccli, hataları daha kolay tolore edecek motorlarla başlamalarını tavsiye ederim. Eğitim ve ekipman kesinlikle önemli. Gerekirse alacakları motorun bütçesinden kısıp eğitim ve ekipmana yatırım yapmak gerekli.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Honda NC700 olabilir belki yerine. Ben onu gözüme kestirdim biraz daha pişeyim onu düşünüyorum.

NC700 güncellendi, artık NC750S(X) ve NC750S(X) DCT olarak satışta. İmkan varsa NC750 yönelmekte fayda var.

Ben sanırım yine 4 silindirden devam edeceğim. 4 silindirli bir motordan sonra 2 veya tek silindirli motorlar pek keyif vermedi malesef.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet evet bir daha bakınca gördüm. DCT'ye de gerek yok manuel candır.

Çift silindir hem bana yine yetecek bir alet. Tabi böyle diyorum ama alacak duruma gelince aynı şeyleri der miyim bilemiyorum :)

Tek bildiğim artık 200cc kızım bana yetmiyor gibi geliyor, yine de tüm bu dürtülere rağmen daha büyük cc'ye şu anda geçmemem gerektiğini hissediyorum.

 

Scooter çok pratik oluyor ama işte o kalkıştaki his, o vites değişimi olmayınca hep birşeyler eksik gibi geliyor bana  :mrgreen:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

kapının önünde yatan, 2 yılda 1200 km yaptığım inazumam var. bu işte ofise uğramadan sürekli dışarıda proje çalışmasında/toplantıda olma işi kılk-kıyafet açısından mahvediyor. Sürekli dışarıda olunca haftasonu da istesem de gidemiyorum bir yerlere.. Saçma bir psikoloji içindeyim  :|

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Güle güle kullanın, keyfini sürün ama aman diyeyim dikkatli olun. Gerçi buradaki herkes öneminin farkındadır güvenliğin ama Türkiye'de motosikletler "ignore" edildiği için ekstra önem lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Özkan Durmuşoğlu - A Rh (+)

 

Kymco Downtown 300i - 2011 model.2880km. de almıştım 16000 lerde şimdi.Geçen sene 10 Ağustos'ta kaza yaptım parça sıkıntısından dolayı 7 ay 3 gün sonra motoru tekrar ayaklandırabildim.

Şimdi yeni ekipmanlarla daha dikkatli sürmeye çalışıyorum.Motorun aydınlatmalarını artırdığım için görününebilirliğim arttı.Kalabalıkta ve şehirdışında artık çok daha rahatım.Bu sene bu motorla devam edip seneye Honda 750DC Integra almayı düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün sevgili bravamızın sol ön lastik sibobunun su koyması nedeniyle işe motorla gittim. Ofiste hiç işim yoktu, toplantıya elimde kaskla girdim. Gayet şirin oluyormuş. Buna devam edebilirim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün sevgili bravamızın sol ön lastik sibobunun su koyması nedeniyle işe motorla gittim. Ofiste hiç işim yoktu, toplantıya elimde kaskla girdim. Gayet şirin oluyormuş. Buna devam edebilirim.

 

"Şirin oldu" tarzı tabirlerle birbirimizi kandırmayalım.

 

skullhelmetjpg.jpg      insideskullhelmetjpg.jpg

 

Patronun odaya girip maaşa zammı konuşun bence bir dahaki sefere.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kymco Downtown 300 motorumla 2 hafta daha vakti olmasına rağmen 10 watt led sis farı takacağımdan belki muayenede takılır diye muayeneye erken gittim.İşlemler bitti görevli bir kere daha toplam kilometreyi sordu.14 bin küsur diyince aracınız 29 binlerde muayeneye gelmiş ve kilometresi düşürülmüş dedi.Bende motoru 2880 km de aldığımı aldıktan yaklaşık 10 gün sonra muayeneye getirdiğimi bu kilometrenin mümkün olmadığını yazım hatası olduğunu, yanlışı düzeltmelerini söyledim.Eskişehir Tüvtürk müdür yardımcısı ile görüştüm.2 sene önce yağmur altında yaklaşık 2.5 saat bekledikten sonra muayeneye girdiğimi,ilk defa motor muayenesine geldiğimi nelere dikkat etmem gerektiğini bilemediğimi,böyle ciddi bir hatanın kabul edilip tutanakla bana yazılı verilmesini istedim.Motorum hakkında yukarıdaki bilgiler doğrudur diye imzaladığım evrakı kilometresini kontrol etmeliydiniz,zaten motor bu kilometrede olmadığını belli eder vb. nasihatlar eşliğinde gösterdi.Maalesef dijital gösterge olduğu için görevli arkadaş noktadan sonraki rakamı toplam kilometre gibi yazmış.Yani 2900.0- "küçük" bir hata ile 29000 gibi yazılmış.Motorum işini düzgün yapan arkadaşlar tarafından 26.000 km fazla yol yapmış gibi görünüyor ve düzeltilemeyeceğini söylüyor.Dijital kilometre saati olan arkadaşlar lütfen dikkat etsinler.Bu sene kullanıp seneye Honda Integra almak için motoru satarım diyordum.Bakalım satarken nelerle karşılaşacağım.

post-214-0-19375200-1432325762_thumb.jpg

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ne demek düzeltilemez. Öyle saçma şey mi olur. Otu boku sehven diye düzeltmeyi biliyorlar.

 

Muayene raporunda yazmıyor ama sis farkı kusur mu sayılıyor? Hafif kusurlu olunca noluyor?

furunotr beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hafif kusurlar aracın tekrar mueyeneye çağırılmasını gerektirmeyen kusurlar. ağır kusur olur ise kusur düzeltilip/tamir edilip ücret vermeden tekrar muayeneye gidiyorsunuz. 2. muayenede de ağır kusur çıkar ise verdiğiniz muayene ücreti yanıyor. muayene ücretini tekrar ödeyip tekrar muayeneye giriyorsunuz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar bir sorum olucak bugün trafik sigortamı yenilettimde geçen sene 136,9 liraydı bu sene 207 dedi yapmak zorunda kaldı ergo sigorta bu arada motor kardeşimin üzerineydi benim üzerime olsaydı 80-90 küsürdü geçen sene.

 

Kafama birşey takıldı peder bey daha geçen ay 240 tl ye yaşıda yüksek baya 65 küsür yaşı babamın aracı sigortalattı. Her acente farklı bir fiyatmı çeker o konuda kıllandım biraz, sistemde ne gözüküyorsa o fiyatı vermek zorunda değillermi ? Pazartesi bu yüzden farklı bir acenteden fiyat alacağım bakalım..

 

Not: Bu arada poliçeyi inceledimde adam gitmiş aprilia scarabeos 200ie yerine 200gt girmiş 200gt baya eski bir model bg ve motor hacmi olarak biraz daha yüksek. Nasıl bunu düzelttirebilirim ve sanırım benimkini yapınca fiyatta azalıcak büyük olasılık bu parayı iade alabilme şansım var mıdır ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ne demek düzeltilemez. Öyle saçma şey mi olur. Otu boku sehven diye düzeltmeyi biliyorlar.

 

Muayene raporunda yazmıyor ama sis farkı kusur mu sayılıyor? Hafif kusurlu olunca noluyor?

Otomobiller daha fazla şansa sahip olmakla birlikte motorsikler ya da iş makinaları gibi muayeneye girme zorunluluğu taşıyan araçlar ülkemizde illa bir kusura sahip olacağından icat edilmiş gibi geliyor bana bu hafif kusur olayı... :D

 

Nasıl derseniz; otomobilimi muayeneye götürmeden önce gerekli bakımlarını ve özellikle far ayarını herhangibir yere yaptırıyorum (bu konu için yasal olarak yetkilendirilmiş bir yer yok ülkemizde maalesef; dolayısıyla yaptığı işten sorumlu olacak yer de yok...) Ancak buna rağmen her defasında uzun veya kısa far; ya da her ikisi birden kusurlu olmak kaydı ile araç muayeneden geçiyor ki malum otomobillere en azından bu ayarı yapan bir yerler mevcut (mesela rot-balansçılar)...

 

Otomobilde durum böyle iken diğer motorsikletler için var mı bilemeyeceğim ama benim kırık scooterım için böyle cihazlar falan ayar yapacak bir yer yok; varsa da ben bulamadım; zaten olsa bile bu tür scooterlarda far ayarı yapabilmek için evliya ayarında falan birşey olmak gerek (SYM Fiddle II 125)... Eh durum böyle iken bu scooter'ın ölçüm aleti olan motorsikletler için kurulmuş muayene istasyonlarında kusursuz olarak geçmesi imkansız (ben Kızıltoprak'taki istasyonda muayene yaptırıyorum); bu durumda da eğer "hafif kusur" diye bir olgu uydurulmasa veya icat edilmese idi ne bugün trafikta olan araçların büyük bir çoğunluğu; ne de motorsikletlerin herhangibirinin muayeneden geçme olasılığı gibi bir ihtimal de mevcut değildi bana göre.... :D

 

Aynı zamanda topcase'im de hafif kusur alarak muayeneden geçmiş bulunuyorum...

 

SYM 125 ikinci scootercığım; 5000 küsür kilometre de ve hemen her gün kısa kısa kullanıyorum; kar-kış dahil...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kartal gözü denen 4 lü (farklı modlarda yanabilen) led ışıklarım ve topcase ile muayeneden hafif kusur almadan geçtim.Topcase artık hafif kusur diye yazılmıyor diye biliyorum.Motosikletlerde xenon far içinde bir düzenleme yok o yüzden bu tür ışıklarla muayeneden geçiyor.Farlardan ayrı açma-kapama ışığı olması yeterliymiş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Akın 

 

Regal Raptor 250 cc var. ilk motor km yapıp biraz öğrenmek için aldım 1,5 sene kadar oldu. Anadolu yakasındayım arada sahilde vs tura çıkıyoruz gelmek isteyen varsa beklerim :)

 

V strom Transalp gibi bir motor yatar gönlümde ilerki yılda :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar herkese,

 

2013 Ocak'tan beri işe gidip gelmek için PCX kullanıyorum. 12000 km'ye geldi. Yakıt yüketimi, bagajı ve rahatlığından memnunum. 125 cc olduğu için Uzunçayır yokuşu gibi uzun yokuşlarda biraz yetersiz kalıyor. Kısmetse önümüzdeki sene Burgman 200 veya XMax 250 ile değiştirmeyi düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Burgman ilk once 150 lik üretilmişti sonra 200 lük yaptılar.Videosunu falan incelemedim ama 200 lükte o kasaya az gelebilir.

Xmax Yamaha'nın satış öngörülerinin çok üzerinde rakamlara ulaşmış durumda satışlarda hatta Avrupa birincisiyiz diye biliyorum.O yüzden hem alırken hem satarken hem kullanırken Xmax çok daha mantıklı geliyor bana.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok