C Sınıfı 5 Kapı Hatchback Araç Tavsiyesi - 50B
0

28 posts in this topic

Selamlar.

 

C sınıfı, 5 kapılı hatchback araç almayı düşünüyoruz. Bütçe 50.000 TL. Aile genişleyecek kısmetse, o yüzden B sınıfına çok sıcak bakmıyoruz. Uzun süre değiştirmeyi düşünmediğimiz için 0 km arıyoruz ama mantıklı, sorun çıkarmayan 2. el araçlar da düşünülebilir.

 

Makyajlı Auris'e baktık. 1.33 Life, baz modeli. İç mekanı eşimin hoşuna gitti, dış görünüşünü model yenilendiğinden beri de beğeniyordu. Benzinli, 99 hp. Turbo falan yok. 6 ileri manuel vites. 7 hava yastığı, EBD, yokuş kalkış, denge - çekiş kontrol sistemi, otomatik klima Bluetooth, USB girişi vs. standart. Arka camların manuel olması can sıkıcı. Sis farı, park sensörü ve çelik jant için fark ödemek gerekiyor. 1.000 TL'lik indirim alabildik, 50.000'e geliyor.

 

Benim aklımda Rapid Spaceback var. Ambition modelinde benzinli 1.2 TSI motor mevcut, 5 ileri manuel vites ve 90 hp. 6 hava yastığı, ESP, Hill hold, 5" dokunmatik ekran standart. Bluetooth yok, müzik sistemini direksiyondan kumanda edemiyorsunuz. Bundaki klima manuel. Ön tarafta iki koltuk arasında kol dayama yeri yok. Metalik boya için 1.350 TL fark ödüyorsunuz. Torpidoda aydınlatma bile yok. :) 48.000 TL fiyatı var. İndirim vs için henüz konuşmadık.

 

Hız sabitleyici her iki arabada da yok. VW, Hyundai, Kia bütçeyi aşıyor. Astra'ya (GM olduğu için) çok sıcak bakmıyorum. :) Megane'ın arka tarafı çok dar ve küçücük bir torpido gözü var. :)

 

Bu bütçeye alınabilecek, 0 km veya 2. el, farklı bir marka veya model tavsiyeniz var mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şuna bütçe yetmiyor mu:

 

Kia Cee'd COMFORT Manuel 1.6L Benzin 135 PS  56,100 TL (İndirimsiz fiyat, indirim konusunda Toyota bayilerinden daha çok yardımcı olacaklardır.)
 
Bu arada Rapid B segmenti, o yüzden C segmentindeki diğer seçeneklere göre iç mekan kalitesi, yol tutuş, konfor ve ses yalıtımı konularında her zaman dezavantajlı olacaktır, bunu unutmayın. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şu 2'sini de düşünün derim:

 

Leon 1.2 TSI 110 hp S&S --  53.900 ₺ (İndirim şansı yüksek, performansı Auris'ten çok daha iyi)

 

Skoda Octavia 1.2 TSI Green Tec Manuel / 110 HP 57.400 TL (İndirim şansı yüksek, performansı Auris'ten çok daha iyi, Genişlik olarak sınıf lideri denilebilir)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hocam öncelikle sıfır mı, 2. el mi bu konuda kendi kararınızı verin. Sonuçta 2. el işin içine girdikten sonra onlarca seçenek var.

 

2. önerim motor konusunda bir kriter belirlemeniz, mesela Auris oldukça düşük bir performans sunacaktır ve uzun vadede pişman edebilir. Kliması manuel olsun, sis farı olmasın ama motoru pişman etmesin. 

 

3. önerim de bütçe olarak 50.000 demişsiniz ama bu en son üst limit mi? En son üst limitinizi de paylaşın ki boş yere yüksek maliyetli öneri gelmesin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bütçemiz 50.000 TL malesef. En fazla 1.000-2.000 TL çıkabiliyoruz üzerine, o da kesin değil açıkçası.

 

Motor konusunda çok fazla performans beklentimiz yok. Tabi ki yokuşta yolun ortasında bırakacak bir araç olmamalı ama işin bir de vergi mevzusu var. Örneğin Toyota'da 1.6 lt motorlara geçince fiyatlar bambaşka dünyalara gidiyor.

 

Rapid, Fabia'nın bir üst sınıfı, Octavia'nın da hemen hemen yakını diye biliyorum ama farklıysa durum o zaman listeden çıkabilir. Octavia da güzel ancak sedan hiç düşünmedik.

 

Leon konusunda tıkırtı ve ses sorunları var diye okumuştum, uzun vadede can sıkıcı olabilir mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar, Bence dizel alın derim 50.000 TL 'ye az kilometre yapmış temiz dizel Megane 3 düşünülebilir, sonuçta Türkiye koşulları için üretilmiş bir araba yedek parçası falan da üzmez.

Benzinli arabayla özellikle ailece şehir dışına bir yerlere gezmeye gitmek istediğinizde oldukça üzüyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapid B sınıfı. Ben de ona çakma A3 gözüyle bakıyordum ama canlısını görünce "Polo lan buuu" dedim.

 

İlla ki sıfır olacaksa gelen Ceed-Leon-Octavia üçlüsü en mantıklısı duruyor. Octavia sahibi arkadaşlar var forumda. Ben olsam Octavia alırdım bu durumda (Yalan!! temiz bir 159 alırdım tabii ki :D (Bulursam :) ) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia varken neden Rapid var onu tam çözebilmiş değilim ama neyse, listeden çıkardım. :)

 

@Meza hocam, Megane'ı inceledim biraz, aracın arka tarafı hakikaten küçük. Uzun boylular için arkası çok ferah olmuyor, diz mesafesi açısından özellikle.

 

Ceed ve Leon'u gidip yerinde incelemeyi düşünüyorum. Ama Leon'lardaki tıkırtı vs. mevzusu hala aklımın bir yanında.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceed diyorum ben. Leon'un da kendine göre avantajları var ama dayanıklılık ve malzeme / işçilik kalitesi bakımından Ceed daha avantajlı. Az kullanılmış temiz ikinci elini bulabilirsiniz. Hatta dizel alabilirsiniz ikinci elde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Megane III (HB), Opel Astra ve Ford Focus'un arkası gerçekten dar.

 

Fabia varken Rapid'i çıkarmaktaki amaç Rusya, Ortadoğu, Afrika gibi sedan'ın rağbet gördüğü piyasalarda pazar payı kapmak. Rapid'i çok iyi bilmiyorum ama genelde bu tür "ikincil" sedan modeller (Symbol, 301, C-Elysee) platform kardeşi oldukları HB modellerden (Clio, 208, C3) daha kalitesiz oluyor. Bunu da göz önünde bulundurmak gerek.

 

3'lü içinde bence de en iyi araç Ceed. Octavia'nın da büyük bir hacim avantajı var. Karı-koca kullanılacaksa Ceed, çocuk varsa Octavia derim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinli C sedan, seçeceğiniz motora göre benim araçtan çok yakabilir, iyi incelemeniz lazım, bazılarında LPG ye yönelmeniz gerekecek, bu sefer de bagajı bitireceksiniz.

O paralara rahat fluence dizel 2. el bulunur, çok bir beklentiniz olmadığı için elinizde para bile artabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar,

 

Fluence kesinlikle fiyatına göre kötü bir araç, ben önermem. Servis vs. derdiniz yoksa, almayın. 

 

Ceed iyidir ama fazla yakar. 2. el bakılabilir ama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tüketim konusunda Leon, Ceed'den daha daha mantıklı duruyor. Ama Ceed'in işçiliği nispeten daha iyi gibi. Bir de 7 yıllık garantisi var. Yılda 10.000-15.000 km'yi geçeceğimi sanmıyorum. Yazları belki daha fazla km yaparım ama dizel almak için vereceğim fiyat farkına değmeyecek gibi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceed 1.6 dizel manuel  var;

 

kötü yönü;

- Düşük hızlarda 50- ABS problemi devam ediyor (fark ettiğim diskler soğuken meydana geliyor ama hep de değil)

- Motordan dolayı basınca iyi yakıyor, uzun yolda 4.6 gibi değer yakalanıyor (120 civarı) ama sıkılınca ortalama değerim 6.1 (38k'deyim), ilk aldığımda 7-8 civarı yaktım sonra alışıyorsunuz

- Klima çekiş gücünü ciddi anlamda etkiliyor ama klima kapalıyken kalkışları 2. viteste yapabiliyorsunuz

- Bagajın alt bölmesinden dolayı alçak kalabiliyor ama bu bölmeler kullanışlı olabilir

- Her dizel gibi kısa mesafede 6.5+ yakıt söz konusu (8-10km)

 

iyi yönleri;

- Atik ve rahat bir araç

- Her hangi bir arızası olmadı

- Güvenli ve sensör dolusu (USB girişi var, çoğu zaman beni mutlu ediyor, 1gb'da hafızası)

- Sert girdiğiniz virajda gaz kesmezseniz sorun yaratmıyor

- ABS'yi devre dışı bırakabiliyorsunuz (çift fren sonrası lastikler yere yapışır ama önermem)

- Bakımları uygun, servislerden de genel olarak memnum ama geçen sene yan aynanın camını kırdığımda çakmasını bulamadım (arkasında iki kablo var diye 100tl mi ne ödedim bir cam parçasına)

 

Birkaç araç beriledikten sonra test sürüşü ile kararınızı verin; yoksa az yakması/hızlı olması/bagajın vs. önemi kalmıyor hangisi gönlünüze yatarsa keyif alacaksınız..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

50.000 TL civarında 2011 - 2012 model Astra Sport/Cosmo nasıl bir tercihtir?

 

Focus iç ve dış tasarım olarak çirkin geliyor, Golf (biraz daha eski olur zaten) pek istemiyorum, Hyundai/Kia da istemiyorum..

 

Hatchback istediğim için Octavia zor görünüyor, Leon da benim gözümde "apaçi arabası" imajına sahip maalesef. Geriye de pek birşey kalmıyor zaten.

 

Ha, Astra'nın yeni kasası çıkmış; Türkiye'ye ne fiyattan gelir, sıfır yeni kasa almak için 50.000 üstüne ne kadar koymak gerekir, bir fikriniz var mı? Şu anda sıfır Sport donanım Astra J'ler 64.000 civarında.

 

Şimdiden teşekkürler!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aile genişliyorsa hatcback kasadan yavaş yavaş uzaklaşmayı düşünmek lazım. Hemen hemen hiçbiri sedanların bagaj kapasitesini sağlamıyor. Genişleyen ailelerde de bebek arabası, çanta, bavul ..vs derken bagaj hacmi önemli oluyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@sid hocam, detaylar için teşekkürler. Bunları da dikkate alacağım.

 

@@Griffon, Astra'da arka taraf dar ve camların konumu / boyutu yüzünden iç mekan karanlık gibiydi. Ben o yüzden listeden çıkarmıştım. Yeni versiyonda, eskisindeki eksikleri gidermişlerse iyi olabilir. Görmek, denemek lazım.

 

@, bagaj önemli evet. Özellikle bebek arabası ve onun ıvır zıvır eşyaları için. Ceed'deki 380 lt hacim yeter gibi geliyor ama? Sınıfındaki en geniş bagajlardan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hocam eğer aile genişleyecekse sedan veya dacia duster tarzı bir araca geçmeniz şart, ceed vesaire ile olacak bir iş değil. Arkadaşımda duster var ve anca sığabiliyorlar araca çocuğun tüm teçhizatı ile. Yeni araç bakıyorlar şuan ve eşi baktıkları tüm araçları direk bagajdan dolayı eliyor.

 

Rakamsal olarak 398lt büyük gibi geliyor fakat şekilsiz eşyaları bagaja doldurmak zorunda kaldığınızda oluşan yer kayıbından 2 bilemedin 3 eşya ile bagaj doluyor. Bende diğer arkadaşlara katılarak sedana dönmeniz gerektiğini düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagajın litre olarak hacmi kadar şekli de önemli. Mesela benim aracın bagajı 500 litre civarında ama SW olduğu için 550-600 litrelik sedan bagajlar kadar hatta daha fazla yükleme yapılabiliyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagaj önemliyse direkt station wagon almak lazım. Sedan da, hatchback de yalan. SW hem daha esnek, hem daha geniş. Ceed SW çok ideal bir araba mesela. Ona bakın bence. Fazla yol yapmıyorsanız tüketim olayına da çok fazla takılmayın. Hesaba vurunca zaten yakıta ayda 20-30 lira fazla ödemiş olacaksınız, o da büyük dert değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagaj önemli ama SW alacak kadar da önemli olmaz. :) Aracı arada eşim de kullanacağı için SW sorun yaratır.

 

Duster'ı hiç düşünmedik. Malzeme kalitesi ve işçilik açısından da pek bir umut vaadetmiyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Ceed öneririm bende. Ben şu an Rio kullanıyorum yani kardeşini almak istediğim dönemde ceedlere çok bakıyordum. 110bg ve 1.6 merakım takıntıydı, param elvermeyince rio 2 hb aldım performans olarak altta kalır yanı olmayınca işimi gördü. Lakin ben bekar olduğumdan bu sizin hacimsel ihtiyaçlarınıza göre nasıl olur bilemiyorum.

 

Yine de bi ceedi deneyin derim. Ben kullandıktan sonra araçlarından çok memnun kaldım. Motorları çok başarılı gerçekten, üzmüyor insanı. Kısa mesafelerde diğer arkadaşların dediği gibi tüketimleri biraz yüksek ancak uygun kullanım şartlarında uzun menzilde kullanacaksanız çok güzel değerler yakalanabiliyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.