VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Megaton Rainfall

 

A new virtual reality (VR) videogame that is designed to deliver the experience of being a superhero, Megaton Rainfall, has been confirmed to appear at the Game Developer’s Conference (GDC), San Francisco, next week. Developer Pentadimensional Games will showcase the title as part of the Indie Megabooth from 3rd – 6th March 2015.

Megaton Rainfall is a first-person videogame in which the player takes control of an ‘indestructible interdimensional superbeing’ and is tasked with the not-so-simple goal of saving the Earth from an alien invasion. The videogame’s highlights, according to the developer, include an ‘unprecedented freedom of movement’ and ‘unprecedented scale of destruction’.

 

 

Acayip.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.engadget.com/2015/03/01/htc-vive-vr-headset-with-valve

 

Headseti yapan HTC, tasarlayan Valve ve HTC, yazılımı Valve gibi duruyor. 90 Hz, 360 derece görüntü, el ve oda içinde hareketlerin takibi gibi özelliklerden bahsediliyor. böylece 3 boyutlu tasarlanmış objelerin etrafında gezebilmek ve her açıdan görebilmek mümkün oluyor. Hem de bunu gerçekten oda içinde hareket ederek yapıyorsunuz. 

Oculus, pazarlama ve öne çıkarılma açısından çok geride kaldı gibi. Bu alanın öncüsü ve lideri konumundan "bi ilhan irem vardı, noldu ona?" konumuna geçti..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

dbTkoa3.jpg

Bu super haber cunku muhtemelen Valve'in Steam Machine'leri gibi SteamVR'i da bir format seklinde hazirladigi ve partnerlere uretim lisansi verdigi anlamina geliyor. Baska firmalardan da SteamVR urunleri gorebiliriz, bazilari gercekten cok iyi olabilirler.

 

Oculus VR gorevini tamamladi bile, dusuk latency'de yuksek FPS VR'in formulleri icin Valve'la ortak calisti, adeta standardi belirledi ve bununla icerik hazirlamanin mumkun olmasi icin en gelismis ve cok kullanilan oyun middleware'ine (UE4, Unity vs) entegrasyonu saglayip icerik uretme araclarinin mevcut olmasini sagladi. Bugun bir firmanin VR piyasasinda tutunabilmesi icin takip etmesi veya daha iyi olmasi gereken bir standart olusturdu. Bu noktadan sonra isterse Oculus Rift hic satmasin. VR iyi olacak.

 

Piyasada 20-200$'a telefonla kullanilan VR cihazlari olacak, 200$-300$'a giris seviyesi VR cihazlari olacak, buyuk ihtimalle daha yuksek fiyatli 4K veya light field display vs kullanan ust seviye cihazlar da gormemiz cok surmeyecek. Mesela Nvidia'nin cihazinin adinin TitanVR olmasi bekleniyor, eger "bizimki yuksek fiyatli bir sey olsun, boylece hem Oculus'la rekabet etmeyelim, hem de onlarin estirdigi VR ruzgarini arkamiza alarak TitanVR'da 4K oynamak icin 2 Titan karti veya 4 Geforce alin gibi bir pazarlama streatejisi ile grafik karti satislarimizi da surukleyelim" dedilerse nvidia'nin cihazi cok iyi olabilir. Cascaded display gibi calismalarinin sonuclarini gorebiliriz: http://www.tested.com/tech/concepts/463377-brief-nvidia-experiments-cascaded-displays-quadruple-lcd-resolution/

 

Oculus Rift

SteamVR cihazlar, HTC'ninki duyuruldu

nvidia VR cihazi

Sony Morpheus

OSVR (Open source ve ucuz)

Samsung GearVR

Telefonlar icin Google Cardboard, Durovis Dive, Cmoar, VRIZZMO, Moggles

Apple VR uzerinde calisiyor

Google VR uzerinde calisiyor

Microsoft VR uzerinde calisiyor

 

4K, 360 derece, 3D, 90 hz bir video gormedik henuz. Nasil bir sey olacagini tahmin etmek icin 4K videolari, 1080p 60 fps videolari ve multi-cam'den stitching ile yapilmis 360 derece 3D videolari kafamda birlestiriyorum kendimce (olmuyor tabi). Digital camera olmadan digital video revolution olmayacagi gibi burada da icerik simdilik sadece profesyoneller tarafindan yapiliyor, baslangicta etkisi sinirli olacak.

 

NBA'le vs deal'lar yapilip spor ve muzik eventlerinden oradaymissin gibi canli yayinlar basladiginda milyonlarca insan VR HDM alacak.

 

Pixar, Marvel, Disney, Dreamwork mukemmel 360 derece 3D high fps icerik saglayabilir ve bu format uzerinde calisiyorlar. Live action sinemacilar da VR HMD 'ler icin filmler cekiyorlar.

 

Redbull'dan Coca Cola'ya firmalarin tanitim icin hazirlatip yaplastigi deneyimler, Nasa gibi firmalarin PR departmanlari tarafindan hazirlanan deneyimler, dunyanin her turistik mekanindaki sektor devlerinden orada olmanin nasil olduguna dair fantastik filmler, scuba diving'den uzay turizmine. "Burada insan olmak" seklinde belgeseller. Bir suru kaliteli icerik gelecek.

 

Bir sonraki Britney Spears veya Lady Gaga 90 fps 360 derece 3D klibini cikarttiginda, bu formatta Pixar, Marvel, Disney, Dreamwork animasyonlari ve muzik videolari yayinlayan ve Disney Channel gibi abonelikle izlenen bir kanal kuruldugunda milyonlarca insan cocuguna HMD alacak.

 

Adult entertaintment'i POV seklinde, 180 derece ve 3D sunan siteler kaliteli is cikarmaya basladilar. Icerik cesidi her turlu fetis ve ucuklugu kapsadiginda milyonlarca insan VR HDM alacak.

 

Kafanin ustune takilan bir toka gibi bir seye cep telefon kamerasi gibi multiple kamerayi sigdiran ve tasinabilir storage'a nihai videolari kaydeden, icerigi uyumlu video editing software'de actiginda 3D 360 derece stitch eden ve montaja hazir onune koyan bir formatta, dijital el kamerasinin kafaya takilan kucuk toka gibi bir VR versionu yapildiginda dananin kuyrugu kopacak. "Hafizalarinizi, anilarinizi holografik disklerde saklayin ve paylasin" gibi bilim kurgu seviyesi bir noktaya erismis olacagiz, dunyayi oradaymis gibi baskasinin gozunden gormek mumkun olacak. Bunun sonunda ortaya cikacak paylasim sitesi Youtube, Youporn ve Facebook gibi sansasyonel basarilari antik sakalar haline getirecek. Dunyayi baskasinin gozunden gorebilmek, deneyimleri oradaymis gibi yasayabilmek dunyayi degistirecek. Evinin rahatinda ve guvenliginde ucaktan atlayip, denizler altinda yuzup, uzaya cikip tuttugun takimla beraber elde kupa ziplayip soyunma odasindan gececek ve cheerleader'la agza alinmayacak seyler yapacaksin toplam 20 dakika icinde.

 

Uste videosu olan Megaton Rainfall gibi serbest hareket ettigin ve uctugun bir super kahraman oyun, Outtera Engine gibi dunya haritasini kullanarak, Google Maps veya Apple Maps gibi, binalariyla, trafigiyle vs ve daha ustteki Silicon Studio videosu gibi gelecek nesil grafiklerle ve daha da ustteki Unreal Paris demosu gibi detayli ic mekan tasarimlariyla gorebiliriz. Araba yaris oyunlarindan GTA tipi oyunlara ve FPS'lere her oyun bu modeli takip edebilir. Google Street View'un VR versionunda baktigin sokaga Redbull experience'ta parasutle atlayabilir, amator VR video sitesinde orada gecen konseri izleyebilir, Amator PornVR'da sokak arasinda sevisen genclerden biri olabilir, sonrasinda eline Railgun'i alip o sokakta zebaniler oldurebilirsin.

 

Sunu bir drone'a monte edip sattiklarinda bilgisayarla oyunla, eglenceyle isi olmayanlar bile (guvenlik guclerinden bilim adamlarina) HMD alacak:

w7tIdM0.gif

http://hackaday.com/2015/02/28/putting-oculus-rift-on-a-robot/

 

Daha VR baslamadi bile, 2015'te start aliyor.

 

Valve'in bu ise girmesi onemli. Benim icin modern oyunlar Carmack'in teknolojisine katkida bulundugu Half-Life ile basladi ve diger firmalar takip etti, ikinci nesil oyunlar HL2 ile basladi ve herkes takip etti, yeni bir neslin de HL3 ile baslamasi gayet yerinde olur. HL1 Valve'i kurdurdu, HL2 Steam'i, simdi SteamOS-Steam Machines- Steam controller, SteamVR ve glNext ile ayni anda bir HL3 bu firmanin yapmasi beklenebilecek bir hareket. Her ne kadar insanlar icin HL3 saka cumlesi olsa da ilk iki oyun presence acisindan cigir acan ve FPS turunu yeniden tanimlayan oyunlardi, bu ucuncunun de oyle olmasi icin uzun sure uzerinde calismalari ve VR teknolojisinin kullanilabilir hale gelmesini beklemeleri gayet makul olur. Bu surecte Source 2'yi kapilar ardinda hazirlarken insan gozunun karanliga-aydinliga alismasini simule etmekten 3D ve low latency tracking'e kadar pek cok seyi HL2'ye de ekleyerek test ettiler, bu hafta VR rendering teknikleri konusunda yaptiklarini da paylasmaya hazirlar, belli ki Source 2 iyi bir tanitim gecirecek. Bunu yeni bir oyunla yapacaklari da kesin, real life application'lardan ornek vereceklerini biliyoruz. Gerisi GDC'de.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

XA3G8D8.jpg

Galaxy S6 ve S6 Edge ile uyumlu GearVR duyuruldu. Cozunurluk ayni, 2560×1440 (Valve'in iki ekranla elde ettiginden yuksek), boyut 5.1 inch oldugu icin goruntu kalitesi biraz daha iyi, ayrica cihaz daha hafif.

 

USB'den PC'ye baglanabiliyor, pil tukenmiyor. Bunun icin Oculus bir bundle cikartirsa, positional tracking icin bir kamera, muhtemelen kendi tasarimlari olan Crescent Bay'deki yuksek tracking volume'lu kamera, goruntu iletmek ve guc icin bir kablo seklinde, Rift yerine bunu satin almak cillop olur. High end PC VR oyunlari kablo ve kamera ile oynanir, video izleneceginde (ister 180 derece, 360 derece, 3D, 60 fps videolar, ister VR broadcasting spor ve muzik eventleri) kablosuz, yattigin yerde keyif yaparak izleme, elden ele dolastirma mumkun olur.

 

Su anda en cok ilgimi bu cihaz cekiyor, 5.1 inch Super AMOLED 2560×1440 ekran ile yuksek FPS su anda ideal gibi ve GearVR Carmack'in en cok mesai harcadigi ugrasisi.

 

http://www.samsungmobilepress.com/2015/03/02/Samsung-Expands-its-Unrivaled-Mobile-Virtual-Reality-Experience-with-Gear-VR-Innovator-Edition-for-Galaxy-S6-and-S6-edge

 

http://arstechnica.com/gadgets/2015/03/strap-your-new-galaxy-s6-to-your-face-with-samsungs-new-gearvr-headset/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus 'un geride kaldığına inanmıyorum. Yazılım ve donanım beraber düşünüldüğünde oculus kadar ileri giden yok. Zaten GearVR'ın da arkasında yine oculus var.  Epi'nin de söylediği gibi çıtayı çok yükselttiler, olaya mükemmeliyetçi bir açından yaklaştılar. Rakipleri de en az onlar kadar iyi olmak zorunda. Bu bile yeter. Çıktığında çoğumuzun alacağı model bence oculus olacak. 

 

GearVR pek aklıma yatmıyor. Hem telefonu meşgul ediyor, hem de ısındığından yarım saatten fazla kullanılamıyor. Fiyat olarak da avantajlı görünmüyor bana. 

 

Valve + HTC 'nin VR seti bu yılın sonlarlında çıkacakmış. Bu iyi haber, Oculus 'ta en geç o zaman çıkar . Aslında ilkbaharda sınırlı bir satış olacağı söyleniyor ama sonra birşey çıkmadı.

Valve, bu cihazla beraber HalfLife 2 'nin VR için bir versiyonunu verse, o bile yeter bana.  

 

 

Şundan almak lazım aslında.   :)

 

http://www.flyingmag.com/training/recurrent-trainingsimulators/video-amazing-robot-controlled-flight-simulator 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2011'de Sony HMZ'den bu yana hevesle bekledim VR geldi geliyor diye. Carmack Oculus'a katilinca heyecan oldu. Facebook Oculus'u satin alinca herkes konuyu ciddiye almaya basladi. Oculus dusuk gecikme, yuksek hiz, genis gorus alani ile HMD'lerde standardi belirledi. Valve'in "Lighthouse" room tracking system'i yuksek cozunurlukte ve hizda oda ici tracking sagliyor, buyuk ihtimalle VR input icin kalite standardini belirleyecek. Sadece HMD'ler degil TV'lere'telefonlara vs entegre edilebilecek kadar esnek ve ucuz bir teknoloj olmasi belki oyun dunyasinda standardi belirleyecegi anlamina geliyor. 2015 sonu, 2016 basi bir suru birbirinden iddiali VR seti piyasaya geliyor. Icerik hazirlamak icin middleware'ler hazir (ve ucretsiz). E3'te buyuk studyolardan icerik goruruz artik.

 

GDC'den haberlerden once VR icin (ve dunya icin) daha onemli bir haber:

http://sploid.gizmodo.com/mind-control-breakthrough-quadriplegic-woman-flies-f-3-1689274525/+AnnaleeNewitz

Darpa'nin zihin-makine kontrolu koturum bir kadinin simulasyonda F35'yi tamamen dusunce ile kontrol edebilecegi hale geldi. Matrix tadinda gercek VR bu teknoloji consumer seviyesine indiginde baslayacak. Bilgisayar kavrami yeniden tanimlanacak ve hayatin her alaninda degisiklik olacak.

 

 

Sony Morpheus
OLED display
Low persistence
120 hz
1920 x 1080
5.7"
100 degree FOV
launch by Q2 2016
"All 1920x1080 pixels have RGB subpixels, creating a beautiful full HD image."
9 tracking LEDs, 3 more than before.

 

 

Valve

.Steam Machines
There will be a bunch of Steam Machines released in November by different manufacturers. Even though specifications and price points of the actual machines have probably changed significantly, we expect most of the manufacturers announced by Valve during CES 2014 to be part of this.

 

.Steam Controller
The Steam Controller will be released in November this year as well. It's available separately for $49.99. International prices coming closer to release.

 

.Source 2

Source 2 will be free to all content developers. There will also be Vulkan support in Source 2, we'll probably hear more about Vulkan (and Valve's involvement) in the upcoming GDC talk. Valve have not mentioned licensing/royalty costs yet.

 

.VR
Valve have officially announced their "Lighthouse" room tracking system used with the HTC Vive through two base stations. Valve says Lighthouse can be integrated into a multitude of different hardware including televisions, mobile phones, headsets and input devices. Alan Yates's weird "Chief Pharologist" Twitter bio sure makes a lot of sense now.
Valve intends to make Lighthouse freely available to any hardware manufacturers interested in the technology.

 

Epic Games
UE4 artik bedava
Unreal Tournament'in yeni version'unu indirip oynamak mumkun. Grafikler:

 

RISE Oculus Rift DK2 Tech Demo in 4K - Unreal Engine 4

 

Mindleap

Mindleap brings medical grade brain machine interfacing to VR and AR gaming. MindMaze is a neurotechnology company based in Switzerland that has been focusing on combining brain machine interfacing with VR for medical purposes for three years now. It is a subsidiary of a medical neurotechnology company looking to bring medical grade brain machine interfacing (BMI), combined with muscular data and movement data with zero latency to modern VR and AR gaming.

 

http://uploadvr.com/mindleap-brings-medical-grade-brain-machine-interfacing-to-vr-and-ar-gaming/

 

The team has developed a novel multi-peripheral system (which can be modularized) that combines a band with dry electrodes to sense brainwaves and muscle activity, as well as a proprietary motion capture camera, all of which “fall back” on each other. Explains Tadi, “if I have movement data, muscle data, brain data, I can weigh for information, so I know that you’re going to move your hand, I can predict it from this, but I can also predict it from your muscle activity, and I can confirm it with my motion capture camera that you are moving the hand.” This process eliminates the need for complex and time-consuming configuration that exists with some other BMIs, as well as creating an extremely accurate no latency motion solution. 

The device in its current state may lack the optics and comfort of modern HMD, it’s hand tracking was very impressive.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valve 'ın VR seti için kullananların yorumları çok iyi. Oculus 'tan iyi olduğunu söylüyorlar. 

En azında yıl bitmeden çıkacağını biliyoruz. Birşekilde alırız artık. 

 

Ancak fiyat belli değil. Oculus 'un sorunlarından biri son fiyatı $350 civarında tutmaktı. Eğer Valve çok daha yüksek fiyat düşünüyorsa, teknik üstünlüğünün nedeni bu olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valve'in bu ise giris sekli cok iyi.

 

1. Vive sadece ilk SteamVR cihazi, tipki Steam Machine'ler gibi hardware partnerleri kendi cihazlarini yapacaklar.

2. Lighthouse VR input icin guclu bir tracking cozumu, her isteyenin kullanmasina izin verecekler.

3. Demolardan biri Portal evreninde.

 

Rift'ten daha pahali olacagini tahmin ediyorum ama hem bu yil cikiyor, hem de daha iyi olma ihtimali guclu, iyi bir alternatif. En guzel yani herkesin kullanmasina izin verdikleri Lighthouse teknolojisi VR icin standart haline gelebilir, Oculus da bunu kullanabilir, belki bu isleri biraz hizlandirir.

 

 

1. "You should think of the Vive as the first in the same way there are multiple Steam Machines," Valve president Gabe Newell told.

 

2. "Lighthouse is a tracking technology that allows you to track an arbitrary number of points, room-scale, at sub-millimeter accuracy 100 times a second."

 

I cannot stress enough here how 1:1 that feeling was. Lighthouse tracked the controllers and my head movement to an incredible degree. When I got too close to the walls of the demo room, a virtual grid popped in VR -- this is a measure of Lighthouse's capability. It suddenly made a lot of sense to me why Newell was so bullish on Lighthouse being an industry-changing technology.

 

"So we're gonna just give that away. What we want is for that to be like USB. It's not some special secret sauce. It's like everybody in the PC community will benefit if there's this useful technology out there. So if you want to build it into your mice, or build it into your monitors, or your TVs, anybody can do it."

 

3. Finally, I ended up in an all-too-familiar antiseptic white room. A robotic voice addressed me, and yes, I was in Aperture Science, being dragged through a robot repair program educational trainer that, as you'd expect, doesn't go as smoothly as expected. It looked incredible: the writing and pacing were perfect. It felt like a Disney ride. I couldn't stop grinning. Portal 3, perhaps? Sounds like it.

 

 

HTC and Valve saved their best demo for last. The spokesperson told me that he would keep quiet from then on and I was to follow the instructions given. As the scene faded from black, I found myself in a very familiar environment. I could feel myself smiling, grinning from ear to ear. I couldn't help myself. I was in an Aperture Science testing facility. Yes, I was inside the world of Portal.

It looked as if I was in some kind of repair room. A disembodied voice came over the speakers and told me to open a drawer. I looked around me, saw some built-in drawers and walked over to them. I opened a drawer, only to see blueprints and tools. The voice said I opened the wrong one, so I tried again. This time, I saw a moldy cake. Apparently that was the wrong one also, so I opened another one. It contained tiny, little cutout people at tiny, little office desks who went berserk at the sight of me. The disembodied voice told me that I had made a mistake and that I was now their god.

 

Giving up on me, the voice then told me to walk across the room and pull on a lever. I did that and a giant door opened. Behind it were two of Portal 2's androids, Atlas and P-Body, lying on the floor broken and in disrepair. Suddenly, Atlas awakened, and lumbered toward the room. It was so imposing and realistic that I backed away instinctively from the door. The voice then told me to press on a button to expand its components so that I could repair it. I did so, pulling on its front exterior to expose its electronic guts. The next thing the voice told me to do was so complicated and full of technical jargon that I knew it was impossible. The voice told me to keep calm while also warning me with increasing urgency that if I didn't accomplish the task in time, I would fail.

 

And, of course, I did. Atlas collapsed on the floor with great noise and fanfare; the floor gave way and the room started to fall apart around me. I was told in a deadpan manner that I was now not qualified to do anything. Then, a familiar voice popped up. It was GladOS, Portal's AI antagonist, wondering out loud how a robot could possibly fail this simple mission until a camera popped by and saw me, to which she responded, "Oh." As the room started to get rebuilt around me, she said that I had done well as far as humans go, and that I was relieved of my duties. The demo then faded out to an outro and it was over.

 

But I didn't want it to be. I wanted to stay in that world. I wanted to keep playing. I wanted now, very badly, to play Portal 2 in virtual reality. It was the most immersive experience, and frankly, the most fun I've had with a VR headset strapped on my head. The ability to walk around the room and directly interact with objects around me makes a huge difference. It's made me a convert to VR.

ResetButton beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

http://arstechnica.com/gaming/2015/03/steam-controller-steamvr-steam-machines-valves-hardware-push-in-photos/

 

Steam Machines, SteamVR (HTC Vive), Steam VR controllers, Steam Controller, Steam Link. Hepsinin resimleri bu linkte. Steam ve Valve oyunlariyla birlesince super bir ekosistem. Yeni OpenGL, kod adi glNext, yeni adi Vulkan, ve SteamOS'i de buna ekleyelim.

 

Steam controller'in son hali gayet guzel gozukuyor. Mouse'dan iyi ya da mouse kadar iyi oldugunu iddia etmeye gerek yok, koltukta veya ayakta oyun icin en iyi kumanda olmasi icin mouse'a en iyi alternatif olmasi yeter. Controller'larin mouse ve keyboard emule ederek calisabildigini de unutmayalim, oyun wasd oyunu da olsa bu controller'la calisacak.

 

Bence bir yandan PC ve Linux'ta Valve gumbur gumbur geliyor, bir yandan mobile VR'da Oculus ve Samsung GearVR3 ile consumer'lara geliyor, Samsung'un tanitim, pazarlama ve dagitim agiyla. Bu yil bu ikisi iyi is yapacak. Konsollarda Sony, PS Move ve PS4 konsolculari VR'la tanistirma gorevini ustlenir. Bunlara "supercomputer on a mobile chip" iddiasinda olan bir nvidia chip'i ile nvidia tarafindan hazirlanmis bir "supercomputer level mobile VR" cihazi eklenmeli, yuksek ekran kalitesi ile, prestij urunu. Uzerinde PC'ye baglamak icin kablo girisleri de olmali. VR form factor'un son hali bu olmali.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valve 'in , Oculus 'u almak ile niye ilgilenmediği anlaşıldı. Zaten tahmin ediliyordu ,kendi VR setleri üzerinde çalıştıkları. 

Valve VR 'ın , eğer söylendiği gibi Oculus Riftten iyiyse, öyle olmasına pek şaşırmam. OR , amatörlerin projesi olarak başladı. İşe Carmack 'ın girmesi ile ciddileşti ama Facebook 'un kaynaklarını kullanabildiklerinde , belki dizaynda belli aşamaya gelmişlerdi. Arkalarında Facebook var , bu nesil geri kalsalar bile , bir sonraki nesilde yine ara kapanır.

 

Ayakta kullanım işi sıkıntılı. Yazılanlardan kablonun sürekli kontrol edilmesi gerektiği anlaşılıyor. Ancak bir minipc gibi , üzerinde taşıyabileceğin bir pc ile çalışırsa olur . Şimdilik ben koltukta kullanım uygun olacak gibi. 

 

Şunu NG 'de  gördüm. İzlediğim kısmı baya güzeldi. Daha kalitesilisi varsa , onu izleyeylim. 

https://www.youtube.com/watch?v=hRyPpjD8HRE&index=87&list=WL

 

Edit : Google da daha ciddi birşeyler yapacak gibi.

http://www.androidpolice.com/2015/03/07/report-google-has-assigned-engineers-to-build-a-version-of-android-just-for-virtual-reality/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

HTV Vive, Sony Morpheus ve Oculus Rift Crescent Bay karsilastirmasi:

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/2yad4l/the_big_3_a_comparison_of_htc_valve_vive_oculus/

 

Kablosuz GearVR ve omni ile korku oyunu:

https://instagram.com/p/z7um9OLABI

 

Kablosuz, mobil VR bu isin gelecegi. Ama PC oyunlari icin Valve'in mevcut cihazi canavar. Yaptiklari demolardan Source 2'de calisan Portal demosu grafikler hakkinda bir fikir verir:

LtnHvRV.jpg

 

Bu cihazlari birbirine rakip degil, ayni ekosistemin parcalari olarak dusunmeli. SteamVR bir platform, HL2 oynadiginizda SteamVR uzerinden Oculus'un runtime'ina baglaniyor. Her farkli hmd'nin yaziliminin SteamVR uyumlu oyuna baglanmasi icin bir ara layer olarak dusunun. Hybrid cozumler gormemiz mumkun olabilir. Mesela GearVR 3'u PC'ye baglayip Lighthouse tracking ile kullanmayi mumkun kilacak bir bundle piyasaya cikarsa, ister mobile VR ister PC'de SteamVR modunda kullanmak mumkun olursa ideal cozum olur. Hem kablosuz, hem kablolu ve en iyi seviye tracking'i bir arada sunar.

 

 

tmH4mwo.jpg

 

Bir de kucuk firmalarin butik urunleri var, 5120x1440 cozunurluklu, 170 derece fov'lu falan. Onlar bu modeli izlerlerse, Oculus'un rotational tracking'ini taklit edip (bir kismi open source) veya mobile SDK'siyla uyumlu olup, PC'ye kabloyla baglamak ve Lighthouse'la SteamVR modunda kullanmak icin donanim yaninda gelirse bunlar acayip olur. 800-1000$ gibi bir fiyatla boyle bir prestij urunu hazirlayacak guvenilir, buyuk bir firma oldugunda cok ses getirecek.

 

Mobili, konsolu, PC'si, ucuzu, pahalisi ile VR start aliyor. Yeni ve ustun grafik API'lari ve gercek next gen grafiklerle. E3'te cok daha fazlasini gorecegiz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@epi, hocam Valve 'in VR setini deneme şansın var mı?

 

 

yeni haberler kötü. Oculus Rift , 2015 'te çıkmayacka gibi görünüyor. Oysa Nisan -Mayıs gibi sınırlı bir satış yapılabilir beklentisi vardı. Biraz fazla uzadı bu iş. ilk kickstarter ın açılmasından bu yana kaç yıl geçti?

 

Konuyu populer yapan Oculus ancak pastayı Valve yiyecek gibi de görünüyor. Okuduğum incelemelerde , OR yi anlamsız bulanlar, "hype" olarak görenler bile , Valve Vive 'dan çok çok etkilenmişler . Oculus Rift ile aradaki farkın çok büyük olduğunu söylüyorlar. 

Bu bizim için iyi haber, en azında bu yıl çıkacak. 

 

Yanlız , Vive, ayakta, hareket halinde kullanmak için tasarlanmış gibi görünüyor. Ufakta olsa bir odanın buna ayrılması lazım. Kablolarla vs nasıl olacak bakalım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus su ana kadar donanimda onemli hic bir sey yapmadi, sadece sensor hizi ve refresh hizi gibi konularda Carmack'in koydugu minimum hedefleri tutturdu, boylece head tracking falan yazilimda yuksek kalitede, yuksek hizda yapilabildi. CB prototipinde daha yuksek kalitede kamera kullaniyorlar, iki goz icin iki ayri ekran kullandiklari icin IPD ayari elle yapilan bir tasarim sunabilecekler, bir de eye tracking donanimi eklerlerse kendi in-house hazirladiklari oyunlar, demolar, interaktif gercek zamanli cgi videolar falan daha once hic gormedigimiz grafikler sunabilirler.

Valve "odaya 2 lazer scanner kurmak", "biraz daha yuksek butceli bir VR cihazi almak" gibi kullanicinin katlanabilecegi maliyetlerde citayi yukari cekti. Gelen tepkiler bunlarin kabullenilebilir oldugunu gosterdi. Simdi Oculus'un cevabi mesela iki IR kamerayi odaya yerlestirerek Rift uzerindeki IR led'lerde oda hacminde positional tracking saglamak, ve bunu daha ucuza mal etmek olabilir. Input solution olarak da iki tane ustunde kamera olan bileklikle o kameranin track edecegi pattern'e sahip basit, ferah bir eldiven sunabilirler. Rift'e tek kablo gelir, rift'ten iki kablo bilekliklere gider. Bilekliklerde Rift'deki sensorler ve IR led'lerin benzerleri olur, eller boylece takip edilir, parmaklar da bilekliklerdeki kamera ile takip edilir. El ve parmaklarla yapabilecegin her turlu gesture belli bir kontrola map edilebilir, iPhone ve dokunmatik arayuzlerden buyuk bir arayuz devrimi olur.

Light field teknolojisi ile eye tracking'i birlestirebilirlerse, Rift'in icinde goz bebegi takip eden bir kamera ile baktigin yon ve odaklandigin derinlik algilanip depth of field ona gore ayarlanirsa yepyeni bir 3D dogmus olacak.

Chrome'da Youtube acip 60fps fancam yazip sonuclari izleyince bile goruluyor ki 60 fps videolar basli basina bir sey :) onu 90fps'de, 360 derece serbestlik ve gozunu odakladigin yerin netlesmesi yoluyla tam derinlik ile dusundugunde fotograftan sinemaya gecis gibi bir devrim. Eye tracking "foveated rendering" ile ciddi performans optimizasyonlarini da mumkun kilacaktir. Bi de bunlar hep Carmack'in tarzi konular.

Anlatmak istedigim su, baslangicta cep telefonu ekranindan bozma VR setler yapabiliriz diye yola cikarken koyduklari "son kullanici urunu hedefleri" ile bugunku, Facebook sermayeli, genis kadrolu, Samsung uretim teknolojisi destekli firmanin hedefleri ayni olmayacaktir. Simdi Vive citayi da yukselttigi icin daha da merakla bekliyorum.

Wiggle wiggle...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Magic Leap. Google yatirimi.

"Unfortunately, we couldn’t make it to TED, but we wanted to share one of the things that we’d planned to share at the talk. This is a game we’re playing around the office right now"

 

 

Budur :) Sunu GearVR gibi cep telefonunu takip kullandigin bir cihaz olarak satmalari halinde o kadar genis bir kitleye hitap eder ki, kalan her sey yalan olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Magic Leap videosunun birebir oynanış olup olmadığı belirsizdi yanlış hatırlamıyorsam, çünkü çok düzgün çalışıyor, aynı filmlerdeki gibi :). Bana da konsept olarak hazırlanmış izlenimi veriyor fazlasıyla. Bir de şu HTC/Valve VR gözlüğünün çıkış tarihi belli mi? Oculus bu sene çıkmayacak gibi görünüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus CV1 bu yil cikabilir, yuvarlak konusuyorlar. O cikmasa da GearVR cikacak.

 

Valve lighthouse teknolojisini herkese acik yapti. Eger GearVR'da inside out tracking ile positional tracking olursa veya birisi GearVR icin lighthouse kullanan bir add-on yaparsa ve uzerindeki sarj etmek icin kullanilan USB'den PC'ye baglamak mumkun olursa aslinda super bir cozum olacak. 360 derece videolar ve casual icerik icin mobile VR, PC'ye bagladiginda da babalar gibi VR set. Yanina alip bir yerlere goturebildigin, baskalariyla paylasabildigin, yatakta kullanabildigin ama PC'ye baglayip babalar gibi full kalite grafikle oyun da oynayabildigin bir cozum olma ihtimali oldugu icin ilgimi cekiyor.

 

Ote yandan HTC Vive SteamVR cihazlarin ilki, belki birileri uzerinde Android ve bir SOC ile mobile da kullanilabilen bir cihaz da yapar. Kablosuz baglanti su anda cok pahali ve zor ama tek kablo ile PCýe baglanabilen bir mobil VR cihazi tasarlamak icin gereken tum parcalar hazir artik.  

 

CV1'in beklenenden iyi olmasini umuyorum. Dev kitlerden cok daha iyi olacagi kesinlesti, beklenenden yuksek cozunurluk de beni sasirtmaz. Cift ekran kullanacaklari kesinlesti, arastirma gelistirmede yeni bir lens uzerinde calisiyorlar, o cift ekrani o lense gore ozel urettirerek cok daha yuksek kalite elde etmeleri olasi.

 

SteamVR'in iyi olacagina eminim. Bence Valve butun oyunlarinin 3 numaralilarini VR'a tasidi ve HL2'nin bile VR'da ne kadar iyi oldugunu dusununce heyecanlanmamak zor.

 

Magic Leap videosu bence de su anda az bucuk calisan bir oyunun konsept videosu. Ama bu kaliteye yaklastiklari halde (ki yapilabilecegine inaniyorum) ve arkasinda Google olan bu projenin android telefonlar icin GearVR tarzi ama daha ucuz bir eklenti olarak piyasaya cikmasi halinde deli gibi basarili olacagina inaniyorum. Parkta cocuklari kosusturup birbirlerine roket atarken izlemek istedigimi yazali 2-3 yil oldu, sanirim bi 2-3 yil daha gecmeden o teknoloji bizle olacak.

 

Apple'dan gelecek urunu de merakla bekliyorum. iPhone'la baslayan ve guncel iOS versionlari ile devam eden macera, daha guclu GPU kullanan guncel SOC'lari, Metal API, sade ve akici kullanici arayuzleri, gorsel kaliteye ve ekranlara verdikleri onem, platform yaratmaktaki basarilari, ince ve hafif tasarimdaki becerileri, yeni teknolojileri kitlelere satmadaki basarilari... Simdilik sessizler ama onlardan gelecek VR cozumu cok etkileyici olabilir.

ResetButton beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yarin Half Life 2'ye resmi update geliyor. Oyun iceriginde hic degisiklik yapmadan teknolojisini guncelleyerek gorsel kaliteyi bi parmak yukari cekiyorlar. HDR isiklandirma, yuksek kaliteli golgeler, zenginlestirilmis manzara, daha iyi sis efekti vs. Sis efekti aslinda VR'da ortama cok sey katiyor, sanki isigin tozdan kirilmasini simule eder gibi bir his sagliyor.

 

HL2'nin VR modu hala rakipsiz, simdi daha da guzel olacak.

 

zvjONbh.jpg

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

youtube 'dan biraz baktım ama sanki HL2 update i, yeniden oynamaya değmezmiş gibi görünüyor. Var mı deneyen ? 

 

Oculus Rift'in bu yıl çıkabileceği gibi bir bilgi sızıntısı var. Mantıklı olur , yoksa Vive kapatacak piyasayı. 

 

şu da çok ilginçmiş, birkaç tanesine inanamadım.

http://mashable.com/2015/03/26/f8-oculus-optical-illusions/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

youtube 'dan biraz baktım ama sanki HL2 update i, yeniden oynamaya değmezmiş gibi görünüyor. Var mı deneyen ? 

 

Oculus Rift'in bu yıl çıkabileceği gibi bir bilgi sızıntısı var. Mantıklı olur , yoksa Vive kapatacak piyasayı. 

 

şu da çok ilginçmiş, birkaç tanesine inanamadım.

http://mashable.com/2015/03/26/f8-oculus-optical-illusions/

 

Insan videoyu izleyince kendinden suphe ediyor.  :icon_eek:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ulen keske Amerika'da dogsaymisim. Bu optical illusion'lar ve beynin kullandigi kisayollarin algiya etkisi de, rift tarzi sky mask tipi stereo3D ve headphone'lu hmd de, magic leap tarzi AR da bir kac yil once artik kullanilmasinin zamaninin geldigini bildigim seylerdi, dhw forumuna da yazmistim. Sony PS4 ile bu tarz bir sey yapmali demistim, o da gercek oluyor. Bunlarin Lawnmower tarzi bir filmle patlatilmasi lazim da demistim, Steven Spielberg "Ready Player One"i yonetiyor.

Anca foruma yaziyoruz zaten anasini satayim, icraat sifir. Neyse, hakli ciktim diye gerdan kirmak ata sporu, onun keyfi de ayri :P

HL2'yi sirf update icin yeniden oynamaya degmeyebilir ama zaten city17'e donmek icin bahane ariyorsaniz, DK2 ile oynayacak kendi dunyasini olusturmayi becermis bir AAA game olarak HL evreni ilginizi cekiyorsa buyuk nimet. Cinematoc Nod gibi paketler vardi ama onlar konsptin icine edecek sekilde icerigi de degistiriyorlardi, orijinaline sadik kalan bir teknoloji update'i benim arayip bulamadigim bir seydi. HL steam'le baslayip HL3'le biten bir VR deneyimi mumkun, Vive veya Rift CV1 aldigimda oturup bastan sona oynayacagim, o yuzden benim icin sevindirici bir gelisme. Valve'in klasiklerine boyle sahip cikmasi beni mutlu ediyor. (edit: Henuz VR'da calistiramadim, o ayri)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Samsung, Sony, Oculus, Valve. Hepsi bu yil VR urunlerini cikartacak, muhtemelen Apple ve Google da cok gecmeden onlara katilacak. Bu TV'nin icadi gibi bir sey olacak. Biz oyunlara bakiyoruz ama hanimlarin shopping website'a gidip laser scan ile olusturulmus avatarina bir o kiyafeti bir bu kiyafeti giydirip etrafinda donup dolasarak dotune basina bakmasi mumkun oldugunda (ki vive ile de, rift cv1 ile de mumkun olacak) dunya uzerindeki her firma urununu promote etmek icin VR kullanmak isteyecek. Lady Gaga kucaginda dans edecek, Red Bull seni uzaya cikaracak. Morpheus sana "geri dondugune cok sevindim Neo, farkli bir bedenle de olsa seni gormek cok guzel" diyecek. Deneyimler bedava olacak, donanimlar konsol gibi zararina satilacak, her alisveris merkezinde en az bir markanin urununu denemek mumkun olacak, cep telefonu faturana ek yaparak telefonuna VR upgrade'i almak "zero down", pesinatsiz dukkandan al ve cik formatinda yuz milyonlara ulasacak. Bu yeni platformun sahibi olmak icin birbiriyle yarisan devler hayatlarimizi bize en dusuk maliyetle en guzel hale getirmek icin birbirlerini ezecekler. VR cok ciddi patlama yapacak, millet hala farkinda degil.

 

Param olsa da ben alsam diyor ya Cem Yilmaz Yahsi Batida... Param olsa da ben yatirim yapsam bu firmalara :) Vaktiyle bu birkac ay nvidia hissesi iyi kazandiracak demistim, tutmustu. Zamanlama cok uygundu, ben sadece onu tespit etmistim. Bu donemde de VR yatirimcilarina iyi kazandiracak.

 

DX12, Mantle, Vulkan gibi API'ler ve 3D memory ile hafizanin GPU'ya entegre geldigi, hayvan gibi bellege deli hizda baglantisi olan ekran kartlarinin zamanlamasi tesaduf degil. 2016'da kopuyoruz :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok