• Announcements

    • Mr.Crunch

      Hosting değişikliği ve YouTube linki içeren postlar   06/09/2019

      Sitenin sunucusu değişti. Değişiklik sonrası preview linki olan postlar'da hata mesajı olmadan kaydedilmemeye başladı. Bilgimiz dahilinde, inceleyeceğim. O zamana kadar bu postları preview olmadan, doğrudan link şeklinde yapıştırabilirsiniz.   Hosting ile ilgili soru, sorun başlığı    

Xiaomi'nin başarısının sırrı?
0

19 posts in this topic

Diğer ortamdaki tartışmaları buraya taşımaya devam ediyorum. 

 

30-40 yıllık şirketler bile sallanıtılı ilerlerken , şirket kültürü olmadığından şikayet ederken  2010'da kurulan bir şirketin bu kadar kısa zamanda bu boyuta ve başarıya ulaşmasının arkasındaki sır ne? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Başarının sırrı: Hong Kong - Çin birleşmesi.

 

Bu sadece Xiaomi için değil, bugün hayatımıza ufak ufak girmeye başlayan çoğu Çinli marka için geçerli. Çinliler diğer çoğu komünizm / sosyalizm / kapalı ekonomi ülkesi vatandaşları gibi ticaretten anlamazlar ve dünya görüşleri kısıtlıdır. Bu yüzden muazzam üretim güçleri olsa da, acaip doğal kaynakların üzerinde otursalar da, hatta ülke bilimsel olarak çok ilerlemiş olsa da ticari başarı yakalayamazlar. Rusya bunun açık bir örneğidir. Kaynak var, para var, hem eğitimli hem eğitimsiz insan gücü var, bilimsel gelişme var, ama ticari başarı yok. Çin de işte böyleydi. Sonra Hong Kong İngiltere'den kopup özel statüyle tekrardan Çin'e bağlandı. İşte o noktada değişim başladı. Gidenler bilirler, Hong Kong Asya baharatı katılmış New York / Londra gibidir. Dünyanın önemli ticaret merkezlerinden biridir. Halkı çok iyi eğitimlidir ve ticareti, yönetimi, pazarlamayı filan iyi bilir. Neredeyse hepsi İngilizceyi anadil seviyesinde konuşur, Önemli bir kısmı yurtdışında eğitim almıştır ve batı kültürünü çok iyi tanır. Dünyayla ticaret yapıldığı için hemen her memleketteki firmalarla bağlantılar sağlamdır. Diğer yandan, Hong Kong küçücüktür ve neredeyse hiç doğal kaynağı yoktur. Nüfusu da kısıtlı olduğu için fabrikalada doldurulup çalıştırılacak işçi yok Hong Kong'da (ev hizmetlerinde çalışanlar bile hep Endonezyalı, Filipinli filan). Zaten fabrika kuracak yer de yok.

 

Kısacası, Hong Kong ile Çin aynı milletten olan ve aynı dili konuşan insanların yaşadığı ama tamamen farklı noktaları çok güçlü olan iki ülke. Bunlar güçlerini birleştirince birbirlerinin eksiklerini kapatıyorlar. Üretimi Çinli yapıyor, fabrika için yer ve kaynak var, bolca ucuz işçi var, ayrıca Çin çevre koruma konusunda sıkıntı yaratmıyor, ihracatı da acaip teşvik ediyor. Yönetim, pazarlama ve tasarım işlerini de Hong Kong'lu eğitimli elemanlar yapıyorlar. Bu ortaklık herhangi bir yabancı dev firmanın gelip Çin'de fabrika kurmasından farklı oluyor, çünkü bu adamlar aynı milletten. Birbirlerini daha iyi anlıyorlar, birbirlerine daha az kazık atıyorlar ve en önemlisi devlet bunları daha fazla destekliyor. Yabancı bir firmanın Çin'de şirket kurup üretim yapması kolay bir süreç değil. Zaten o sektörde üretim yapan bir firmayla ortak olma şartı arıyor Çin devleti. Öyle bizim gibi her gelene kollarını açmıyorlar. Aslında bu çoğu memlekette böyle. Bizim fakir görüp beğenmediğimiz Tayland'da en basit müessesede bile şirketin %51 hissesinin bir Taylandlı'da olması şartı aranıyor. Ayrıca niteliksiz işlerde yabancı işçi çalıştırmak yasak, her çalıştırılan yabancı için de 6 tane Taylandlı çalıştırma zorunluluğu var. Yani Bangkok'ta kebapçı açarsanız ustayı buradan götürebilirsiniz ama garsonlar oralı olacak. Bizdeki gibi "yeter ki sermaye getir, istediğini yap" kafası yok adamlarda. Milli ekonomiyi koruyorlar. Çin de bu şekilde yerel firmalarını kolluyor. Bu firmalar da eğer saçmalamazlarsa deli hızda büyüyorlar zaten.

 

Xiaomi özeline gelirsek, adamların yönetimi çok iyi. Çok basit bir örnek vereyim. Aliexpress'te ürünlerin fotoğraflarına bakın, çoğu ürünün fotoğrafı aslında 3D çizimden elde edilmiş render görüntüdür, gerçek fotoğraf değildir. Gerçek fotoğraf o kadar kusursuz, düzgün çıkmaz. Kablolar sanki cetvelle çizilmiş gibi düz ve mükemmel durur, tüm detaylar çok nettir, pürüzsüzdür. İşte bunu (Çinli markalar içerisinde) Xiaomi başlattı. Öncesinde aynı harici bataryayı alıyordunuz ama kablosu yumak yapışmış, üzerinde ambalaj ve parmak izleri olan birşeyin fotoğrafını görüyordunuz. Xiaomi sonrasında pürüzsüz bir tanıtım fotoğrafı görüyorsunuz, ürüne olan güven artıyor. Bu sadece bir örnektir, bunun gibi birçok alanda geliştirdiler kendilerini. İşte bunlar hep yukarıda yazdığım Hong Kong tayfasının kafalarından çıkıyor. Çinli aynı ürünü yapar ama buruşuk poşet içerisinde fotoğrafını çekip ilan verir, sonra da satılmasını bekler.

 

Xiaomi Telefon haricinde hiçbir ürünü kendisi üretmiyor. Bazı ürünlerin esas üreticilerini biliyoruz, bazılarını bilemiyoruz. Mesela Kulaklıkları (en azından eskileri) 1More Design diye bir firma üretiyordu. Xiaomi adamlara gidip "Bende acaip bir satış gücü var, bana şu özelliklerde ve bu kalitede ürün yap, çok miktarlı yap, ona göre de fiyat ver, deli gibi satarız, ikimiz de coşarız" diyor. Firma da kabul ediyor tabi. O firmayı kimse bilmediği için genelde adamların tüm ürünlerinin toplam satışı Xiaomi'ye yaptıkları tek ürün kadar olmuyor. Kendinizden pay biçin, 1More Design marka kulaklık alır mısınız? Xiaomi marka olunca alıyorsunuz ama, veya almayı düşünüyorsunuz. Bu her üründe böyle.

 

Bir de, Xiaomi birbiriyle mükemmel çalışan ürünlerle kendi ekosistemini oluşturuyor ve bunun merkezinde de Xiaomi telefon oluyor. Telefonları bizim asla kullanmayacağımız, hatta bazıları burada hiç çalışmayan Çin'e özel servisler ve uygulamalarla dolu. En basitinden uygulama mağazası bile Xiaomi'ye özel. Xiaomi'nin Android tabanlı MIUI işletim sistemi LG veya Samsung'da gördüğümüz gibi özel launcher yüklenmiş Android değil. Fork bu, yani temelde Android'le aynı çekirdeği paylaşıyor ama bazı şeyleri Xiaomi kendisi yapıyor. Google Play servisleri de yok cihazlarda. Sonradan yüklenebiliyor tabi ama Çinli yüklemiyor çoğu zaman, zaten çoğu yerde Google yasaklı. O mağazadan filan baya para kazanıyorlar. Telefonlardaki diğer kendilerine has servisten de güzel gelir elde ediyorlarmış. Sonuç olarak Samsung, LG, Sony filan cihazdan para kazanmaya çalışırken Xiaomi ufak kar marjıyla uygun fiyata bol telefon satıp bu servisler üzerinden yolunu bulmaya çalışıyor. O servislerin işlemediği ülkelere telefon satmak konusunda isteksiz olmaları da gayet doğal bu durumda. Sonuçta hangi Alman veya Fransız Xiaomi'nin haritasını, mağazasını, müzik servisini filan kullansın ki?

 

Neticede sadece Xiaomi değil, oralardan çıkan birsürü firma çok büyüdüler, daha da büyüyecekler. Bizim nesil şahit olmadı ama bugün bizim kalite sembolü olarak gördüğümüz Japon mallarının bir zamanlar piyasayı yavaş yavaş uygun fiyatla ele geçirişini anlatır babam ara sıra. O yıllarda pek güvenilmiyormuş, sadece ucuz diye tercih ediliyormuş. Arkasından Kore firmaları aynı şekilde geldi, bugün tüketici onlara da güveniyor. Çin de aynen böyle olacak. Lakin Çin diğerlerine göre çok daha aç gözlü ve saldırgan, ayrıca diğerlerinin aksine Batı kültürünün kol kanat gerdiği bir ülke değil, tam tersine bu kültüre kafa tutan, muhalefet eden bir ülke. Bu sefer biraz daha heyecanlı olacak gibi bu "ucuz fiyatla girip piyasadan pay kapma" meselesi.

OnLyTNT, Mono and leventyurt like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=82]lawnmower[/mention] yani kısaca adamlar Apple'ı taklit etmişler diyebiliriz


Eh, baya yakın. Aradaki fark, Xiaomi gerçekten kullanılabilecek ve fiyatını hakeden ürünler satıyor. Apple ise kendi ekosistemine uyumlu olması haricinde hiçbir vasfı olmayan ürünleri haddinden pahalıya satıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, hakancez said:

Diger ortam ne ?

 

Telegram veya whatsapp grubu sanırım Hakan hocam. Gerçi ben xiaomi'nin konuşulduğunu pek hatırlamıyorum oralarda. Xiaomi'nin başarısı derken ben bu markayı süper başarılı bulmuyorum bu arada. Orta kalite ürünleri Çin halkına sunarak rakamsal olarak yüksek satışlara ulaşmış olabilirler ama Apple'la kıyaslamak zor. Sonuçta tüm dünya tasarımı kendi yaparken üretimi Çin'de yaptırıyor, sadece elektronik olarak düşünmeyelim. Xiaomi Çin halk markası gibi birşey, Router alıyorsunuz Çince arabirimi var, internete bağlandığında Çin'deki server'lara bağlanması gerektiği durumlar oluyor vs. 

 

Bu kadar geniş ürün gamına ulaşıp kaliteli ürün sunmalarını beklemek hayal olur. Ancak orta kaliteye ulaşabilirler, orada takılı kalırlar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Öylede hocam ürünlerin içindeki komponenetler 835ler falan oluyor. Ram desen gene bu şekilde, dış tasarımda kullanılan materyali bilmiyorum ama cam falan standart değilmi zaten? Hani yazılım deseniz mesela çince doğru ama şakır şakır çalışıyor ekosistemlerinde. Apple'da uyumsuzluklar oluyor bazen uğraşılması gerekebiliyor.

Yani telefon Xiaomi yi al apple logosu vur fiyatı çıkar biraz ''Apple Cult'' olayı yokmu sizce apple ürünlerinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 dakika önce, RFID said:

Öylede hocam ürünlerin içindeki komponenetler 835ler falan oluyor. Ram desen gene bu şekilde, dış tasarımda kullanılan materyali bilmiyorum ama cam falan standart değilmi zaten? Hani yazılım deseniz mesela çince doğru ama şakır şakır çalışıyor ekosistemlerinde. Apple'da uyumsuzluklar oluyor bazen uğraşılması gerekebiliyor.

Yani telefon Xiaomi yi al apple logosu vur fiyatı çıkar biraz ''Apple Cult'' olayı yokmu sizce apple ürünlerinde.

Apple'la kıyaslamak yanlış, apple ekosisteminde birbirini tanımayan bir alet yok, haliyle sorun da yok. Apple başka işlere de girişmiyor, haliyle ürettiği ürün gamında belli bir kalitenin üstünü yakalıyor. Xiaomi hemen hemen tüm ürünlerinde sadece Çin'e yönelik yerel bir firma mantığıyla çalışıyor. En basitinden Router üretiyor, içinde İngilizce menü bulamıyorsun. Ürün gamını abartılı şekilde genişletmek iyi birşey değil ayrıca. Motorlu perde üret, diğer yandan telefon üret vs. Bir yerde bu işte saçmalayacakları nokta olacaktır. 

 

Yalnız şu olaya katılırım, bir ürün bazında kaliteli birşey çıkarırlar ve o ürünü alırsınız memnun kalırsınız, üstünde yazılım olmaz (kulaklık, yedek pil vs) ya da yazılım olsa bile yazılım problemi çok olmaz, basit bir kullanıcı firmware kurabilir, telefon işi de buna bir örnek. Ancak apple ekosistemi yoluna girip o yolda ilerleyebilmeleri için ürün gamını çok daraltmaları lazım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentaman hocam öyle diyorsunuzda artık ürün gamını kısıtlı tutmak biryere kadar değilmidir. Apple şuan doygunluğa ulaşmış durumdadır ürünlerinde. Mesela google'ı ele alırsak daha doğru hamleler yapmıyormu? Çin için bence en güzel hamleleri yapıyor Xiaomi firması açıkcası ve ürünleri bence makul derecede kaliteli, tabi bir apple tecrübesi yok doğru ama ürün yelpazesi ve tutumları bu büyük firmaların vizyonundan fazlasıyla yararlanmış gibi gözüküyor. Ben bir ürün uygun fiyatlı alıyorsam ve çevresel olarakta tıkır tıkır işliyorsa, ürünler işlevini görüp işimi hallediyor ise daha ne olsun hocam :lol:. Üründe kullanılan komponentler iç kısımda aynı çoğunlukla kullanılıyor. Tabi bir tek raydan çıkma apple bütünleşikliği beklenemez orası ayrı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

İşte o motorlu perde filan hep ekosistem dahilinde ürünler. Xiaomi'nin akıllı ev sistemi var. Hepsi oraya bağlanıyor. Daha sonra telefondaki uygulamayla dışarıda bile olsanız perdeleri kapatıp açabiliyorsunuz. Öyle basitçe ona da girelim buna da girelim meselesi değil yani bu. O sisteme bağlanan pilav makinesi bile yaptı adamlar. Pilav pişince telefona bildirim geliyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi parlayan yildiz ancak bu başarısının ardında Çin'deki vergi rejimi sübvansiyon vesaire konuların ne kadar etkisi var bilemiyoruz. Bunun haricinde patentler konusunda Çin pazarı batı pazarları kadar sert degil. Bunların etkisini bilemiyoruz. Bu tarz firmaların önündeki en önemli engel işletim sistemi ve buna bağlı olarak oluşan pazar.

 

Apple donanim olarak sudur budur cok şey konuşulabilir ancak işletim sistemi ve ona bağlı olan pazar konusunda su an rakipsiz. Zaten karlılığın büyük çoğunluğu buradan geliyor. Adamlar yerelleştirme olayını önemsiyor ve belirli bir pazara girmeye karar verdikten kisa sonra yan hizmetlerini de kullanima sokuyorlar. Boylelikle karlılığını koruyorlar. Müziğinden tutun film servislerine kadar adamlar para basıyor ve bu durum onlari kuvvetlendiriyor...

 

Xiaomi ve aslinda tum diğer telefon üreticilerinin en önemli sorunu bu. Android sistemine bağlılar, market ve diger hizmetlerdeki tatli karlılık bu firmaların sadece uzaktan gozlemleyebildikleri bir olay. Yasamaniz donanım ve aksesuar satmaniza bağlı iken Apple tarafi satilan herseyi paraya dönüştürebiliyor.  Üçüncü parti firmaların ürettiği aksesuardan da para kazaniyor, muzikten, filmden marketten ve akliniza hemen herseyden para kazanip adimlarini bu siatemi guclendirmek icin atıyor....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, hakancez said:

Xiaomi parlayan yildiz ancak bu başarısının ardında Çin'deki vergi rejimi sübvansiyon vesaire konuların ne kadar etkisi var bilemiyoruz. Bunun haricinde patentler konusunda Çin pazarı batı pazarları kadar sert degil. Bunların etkisini bilemiyoruz. Bu tarz firmaların önündeki en önemli engel işletim sistemi ve buna bağlı olarak oluşan pazar.

 

Apple donanim olarak sudur budur cok şey konuşulabilir ancak işletim sistemi ve ona bağlı olan pazar konusunda su an rakipsiz. Zaten karlılığın büyük çoğunluğu buradan geliyor. Adamlar yerelleştirme olayını önemsiyor ve belirli bir pazara girmeye karar verdikten kisa sonra yan hizmetlerini de kullanima sokuyorlar. Boylelikle karlılığını koruyorlar. Müziğinden tutun film servislerine kadar adamlar para basıyor ve bu durum onlari kuvvetlendiriyor...

 

Xiaomi ve aslinda tum diğer telefon üreticilerinin en önemli sorunu bu. Android sistemine bağlılar, market ve diger hizmetlerdeki tatli karlılık bu firmaların sadece uzaktan gozlemleyebildikleri bir olay. Yasamaniz donanım ve aksesuar satmaniza bağlı iken Apple tarafi satilan herseyi paraya dönüştürebiliyor.  Üçüncü parti firmaların ürettiği aksesuardan da para kazaniyor, muzikten, filmden marketten ve akliniza hemen herseyden para kazanip adimlarini bu siatemi guclendirmek icin atıyor....

 

 

 

Xaiomi 'nin durumu farklı. Çin'de google servisleri yok, uygulamalar Xiaomi'nin kendi marketinden satılıyor. Başka bir sürü servisleri var. Aslında telefonları maliyetine sattıklarını ve servislerden para kazandıklarını söylüyorlar ama mali tablolarında pek öyle görünmüyormuş. Tabii bu başarının arkasında bir devlet politikası  var aslında.

 

Şu anda Apple ile karşılaştırmazdım, henüz Apple gibi yeni devir açacak ürünleri yok. Başladıkları noktadan çok ilerdeler ama . ilk ürünleri kopya gibiydi, şimdi kendi tasarımları var. Mi mix gibi henüz benzeri olmayan ürünler çıkarabiliyorlar. 

 

Her işe el atmaları bir strateji mi yoksa marka gücünü kullanıp her yerden para toplamaya mı çalışıyorlar , onu ben de merak ediyorum.  Çocuk bisikleti gibi ürünlerinin ekosistemde ne yeri vaR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çocuk bisikleti filan tamamlayıcı ürün. Havlu da üretiyorlar mesela, o da aynı şekilde tamamlayıcı ürün. Biz dümdüz Xiaomi deyip geçiyoruz ama bunun alt markaları var. Bunların içinde sağlık odaklı ürünler de var. Çocuk bisikleti orada devreye giriyor işte. Aynısının büyüğü de var. Büyük ihtimalle akıllı saatle entegrasyon özelliği vardır veya yakında gelir. O şekilde dahil ederler ekosisteme. Yaptıkları hemen her ürünün muadillerinden ufak farkları oluyor. Mesela havluyu bakteri tutmayan özel bir malzeme kullanarak yapmışlar. Polarize gözlük yaptılar, astronot kasklarında kullanılan UV filtresinin aynısını kullanmışlar. Bunlar belki pazarlama yalanları, ama neticede bunu söylüyorlar ve insanlar etkileniyor.

Ha, bir de bunların crowdfunding kısmı var. Çin'de kendi sitesi üzerinden boyuna farklı farklı ürünler kullanıcıların beğenisine sunuluyor, yeterince destek toplayanlar üretime geçiyor. Bunlar da genelde Xiaomi'nin kendi alanının dışında şeyler oluyor. Bisiklet böyleydi mesela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

İşin espiyonaj kısmını unutuyoruz sanırım. Bugün dünyaya satılan her bir Xiaomi router, telefon, Çin devletinin siber ordusunun kullanabileceği bir "uyuyan hücre" demek. Bu yüzden devlet tarafından muazzam destek gördüğünü düşünüyorum firmanın :D

Edited by Najaz
SpeedFreak likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ya o şekilde bakarsak açık kaynak olmayan her cihazın X ülkenin siber saldırı ordusunda bir nefer olabilme ihtimali var. Aynı tehlike iPhone için de, Asus router için de geçerli. Akıllı buzdolabı, IP kamera gibi şeylerle siber saldırı yapılabiliyorsa dünyadaki Samsung telefonlarla veya Netgear (öylesine yazdım, başka marka da olabilir) modemlerle neler yapılır? Android kısmen açık kaynak ama üreticilerin üzerine eklediği şeyler değil. iOS komple kapalı sistem, içeride ne oluyor bilemiyoruz. Siz dışarıdan açık kaynak yazılım yüklemedikçe piyasadaki tüm modem, router ve NAS cihazları da böyle. Yani Çin olunca sakat, ama Amerika iyi çocuk, yapmaz öyle şey mi oluyor? Destek veriliyorsa onlara da veriliyor, üstelik çok daha güçlü şekilde.

ResetButton likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi ile AMD'nin alakası yok. Xiaomi millete tutamayacağı sözler verip sonra tokadı yiyip oturduğunda "ben aslında süper şeyler yaptım ama rakipler filancaya rüşvet vermiş o yüzden testler hileli" filan diyerek ağlamıyor. Xiaomi makul fiyata makul kalitede ürün sunuyor, maliyeti arttıracak gereksiz özellikleri eklemiyor. Mesela Xiaomi'nin telefonlarında 2K, 4K ekran yok. Ama LG, Samsung filan 3 senedir 2K ekranla satıyorlar flagship modelleri. Sony 4K ekrana geçti. Pili sömürmekten ve maliyeti arttırmaktan başka bir halta yaramıyor. Xiaomi de bundan uzak duruyor. Takdir ediyorum.

pentaman and mamad like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.