tart

Üye
  • Mesaj sayısı

    31
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

  • Days Won

    1

Reputation Activity

  1. tart liked şu konuya bir mesaj by Peregrine in PC için gamepad tavsiyesi   
    - Xbox 360 gamepad var kablolu 2008-2010 gibi almıştım, hala taş gibi, yalnız d-pad çöp, platform/retro oyunlar yani d-pad kullanılan durumlar harici çok çok iyi, kablolu olduğu için titreşim çok güçlü ve tok, bazı oyunlarda kısmam gerekiyor. River Raid ve H.E.R.O. tarzı Atari 2600 oyunlarında analogdan oynamaya alıştım, çok daha iyi bile oluyor ama her ne kadar alışsam da Super Mario oynamak için hala yavaş kalıyor.

    - DS4 V2 var (X-Input için DS4 Windows uygulama/sürücüsü ile kullanıyorum) sadece retro oyunlar için iyi d-pad dolayısıyla ama d-pad tuşları bağımsız olduğu için dairesel hareketler sorun oluyor.

    - Çok eski turbo tuş programlanabilir Snopy kablolu gamepad var, PS1 gamepad benzeri ve d-pad efsane ama o da çok eski olduğu için membran sallantıda bu nedenle bazı yönlerde aktivasyon geç oluyor.

    Sanırım en iyi çozum Xbox Series XS veya Sbox One S gamepad'i almak Najaz'ın da dediği gibi ama onlarında fiyatlarını şişirdiler. 🤷‍♂️
  2. tart liked şu konuya bir mesaj by Najaz in PC için gamepad tavsiyesi   
    PC için gamepad alınacaksa Xbox gamepad'den şaşmayın. Mümkünse Type-C girişi olan yeni nesillerden almak lazım. Hem pil ömrü daha uzun, hem gecikmesi daha düşük.
  3. tart liked şu konuya bir mesaj by Definitive in PC için gamepad tavsiyesi   
    @tart
    Hobi sitesinde Gamesir T4 Pro öneriyorlar. Şurada incelemesi var :
    https://teknoseyir.com/fiyatina-gore-rakipsiz-gamesir-t4-pro-gamepad-incelemesi
    Ben cep telefonu veya tablette oyun oynamadığım için uyumlu gamepad hiç aramadım. Elimde XBOX One ve Steam Controller var her ikisi de gayet düzgün çalışıyor. Günlük olarak XBOX 'ı kullanıyorum, çift gamepad gerektiren durum olmazsa Steam controller boşta duruyor.
    Amerika'ya bir gittiğimde heves edip Steelseries Nimbus almıştım IOS ile de uyumlu olduğu için ama sanırım 2 yada 3 kere bile kullanmadım, çekmecede yatıyor. Yorumlar genel olarak olumluydu.
    Elimdeki gamepad'lerin birlikte resimlerini de atayım boyutlarını karşılaştırmaya yardımı olabilir.

     
     
  4. MilesTeg liked şu konuya bir mesaj by tart in KAN TER VE PİKSELLER KİTABI HK.   
    KAN TER VE PİKSELLER
    Kitap öncelikle oyun yapımının özellikle AAA yapımının gerçekten madden devasa ve baş belası bir süreç olduğunu güzel anlatıyor.
    Birçok meşhur oyunun yaklaşık 20 şer sayfa ile sancılı geliştirme süreçleri anlatılmış.
    Kitaptaki iki konunun işlenişine takılmış durumdayım.
    Özellikle Uncharted 4 yapım hikâyesinde Mr. Druckmann (ki İsrail’den göçüp gelip Mellon da okuyup stajyer! Olarak girdiği NG de kısa sürede inanılmaz seviyelere yükselen biri. Oyunlarına bolca SWJ öğeleri ve soy siminden anlayabileceğiniz üzere bazı dini imgeleri fazlasıyla ekletmesi sebebiyle aşırı uyuz olduğum birisi. (Ama LOU1 ve 2 her şeye rağmen hayatımda deneyimlediğim en güzel hikaye anlatımı idi)
    Velhasıl kitabın yazarı da Jason Schreier arkadaşımız belli ki Mr. Drukcmann ile uzun uzun bir araya gelmiş anlaşılan. Amy Henning’in küçük bir grupla ile başladığı devasa proje U4 haliyle yavaş ilerleyince kadını NDA ve yüklüce bir tazminatla göndermişler ve bu abileri işin başına getirip ekibi birkaç kat büyütmüşler bu idealist delicesine çalışan arkadaşlar geceleri gündüze katıp ekipleri ile bu işi kotarmışlar. Bence U4 serinin en güzel görünmekle beraber her anlamda en zayıf oyunu.
    Diğer konu da Bungie ve Destiny geliştirme süreci.
    Şimdi özetle Bungie çalışanları Halo yapmaktan çok sıkılmışlar hayallerini kovalamak istiyorlarmış, Micisoft ile anlaşma bitince kendilerini çok özgür hissetmişler kafalarındaki gibi bir proje olarak Destiny’ye başlamışlar. Acitivision projeyi çok beğenmiş 500 küsur Milyonluk bir anlaşma yapmış. Bu süreçte çok şey sil baştan olmuş, bir çok kafa Bungie çalışanları ile yollar ayrılmış buna kuruluşta rol alanlar dahil. Bu çok zorlu projeyi büyük fedakârlıklarla inanılmaz, bitmek bilmez, delicesine, ölümüne !!!!!  çalışma ile bitirmişleeeer.
    Yanılıyorsam düzeltin. Bu serinin iki oyunu da ( muhtemelen) 500 milyon dolar gibi HAYVANİ pazarlama bütçesine sahip olması sebebiyle  Metacritikte inanılmaz rüşvetlerle 80!!! lerde olup gerçekte User skoru 40 küsülerde olan oyun değil mi. Tasarımları fazlasıyla Halonun benzeri kolpa bir boş gezip lootlama oyunundan bahsetmiyormuyuz !!
    Neyse Witcher 3 anlatısı güzeldi. CD Project’in öyküsü en ilginci idi bence.
    Diablo 3 öyküsüne yorum yapamayacağım hayatımda Blizzard oyunu oynamadım Acitivision ile birleştiklerinde artık hayatta da oynamam dedim. Blizzard bilen birleri yorumlarsa daha güzel olur.
    Kıssadan hisse, oyun camiasi bitik arkadaşlar bundan sonra çok bişi beklemamek lazım. Ufak stüdyolardan güzel oyunlar çıkar anca. Sektör Disney Marvel şekline dönşmüş durumda.
    Genel olarak yorumlarım bu şekilde.
    *edit başlık ve link.
     
    https://www.idefix.com/Kitap/Kan-Ter-ve-Pikseller-Video-Oyun-Yapimciliginin-Arkasindaki-Calkantili-ve-Zafer-Dolu-Hikayeler/Bilim/Populer-Bilim/urunno=0001902906001
     
  5. MilesTeg liked şu konuya bir mesaj by tart in KAN TER VE PİKSELLER KİTABI HK.   
    KAN TER VE PİKSELLER
    Kitap öncelikle oyun yapımının özellikle AAA yapımının gerçekten madden devasa ve baş belası bir süreç olduğunu güzel anlatıyor.
    Birçok meşhur oyunun yaklaşık 20 şer sayfa ile sancılı geliştirme süreçleri anlatılmış.
    Kitaptaki iki konunun işlenişine takılmış durumdayım.
    Özellikle Uncharted 4 yapım hikâyesinde Mr. Druckmann (ki İsrail’den göçüp gelip Mellon da okuyup stajyer! Olarak girdiği NG de kısa sürede inanılmaz seviyelere yükselen biri. Oyunlarına bolca SWJ öğeleri ve soy siminden anlayabileceğiniz üzere bazı dini imgeleri fazlasıyla ekletmesi sebebiyle aşırı uyuz olduğum birisi. (Ama LOU1 ve 2 her şeye rağmen hayatımda deneyimlediğim en güzel hikaye anlatımı idi)
    Velhasıl kitabın yazarı da Jason Schreier arkadaşımız belli ki Mr. Drukcmann ile uzun uzun bir araya gelmiş anlaşılan. Amy Henning’in küçük bir grupla ile başladığı devasa proje U4 haliyle yavaş ilerleyince kadını NDA ve yüklüce bir tazminatla göndermişler ve bu abileri işin başına getirip ekibi birkaç kat büyütmüşler bu idealist delicesine çalışan arkadaşlar geceleri gündüze katıp ekipleri ile bu işi kotarmışlar. Bence U4 serinin en güzel görünmekle beraber her anlamda en zayıf oyunu.
    Diğer konu da Bungie ve Destiny geliştirme süreci.
    Şimdi özetle Bungie çalışanları Halo yapmaktan çok sıkılmışlar hayallerini kovalamak istiyorlarmış, Micisoft ile anlaşma bitince kendilerini çok özgür hissetmişler kafalarındaki gibi bir proje olarak Destiny’ye başlamışlar. Acitivision projeyi çok beğenmiş 500 küsur Milyonluk bir anlaşma yapmış. Bu süreçte çok şey sil baştan olmuş, bir çok kafa Bungie çalışanları ile yollar ayrılmış buna kuruluşta rol alanlar dahil. Bu çok zorlu projeyi büyük fedakârlıklarla inanılmaz, bitmek bilmez, delicesine, ölümüne !!!!!  çalışma ile bitirmişleeeer.
    Yanılıyorsam düzeltin. Bu serinin iki oyunu da ( muhtemelen) 500 milyon dolar gibi HAYVANİ pazarlama bütçesine sahip olması sebebiyle  Metacritikte inanılmaz rüşvetlerle 80!!! lerde olup gerçekte User skoru 40 küsülerde olan oyun değil mi. Tasarımları fazlasıyla Halonun benzeri kolpa bir boş gezip lootlama oyunundan bahsetmiyormuyuz !!
    Neyse Witcher 3 anlatısı güzeldi. CD Project’in öyküsü en ilginci idi bence.
    Diablo 3 öyküsüne yorum yapamayacağım hayatımda Blizzard oyunu oynamadım Acitivision ile birleştiklerinde artık hayatta da oynamam dedim. Blizzard bilen birleri yorumlarsa daha güzel olur.
    Kıssadan hisse, oyun camiasi bitik arkadaşlar bundan sonra çok bişi beklemamek lazım. Ufak stüdyolardan güzel oyunlar çıkar anca. Sektör Disney Marvel şekline dönşmüş durumda.
    Genel olarak yorumlarım bu şekilde.
    *edit başlık ve link.
     
    https://www.idefix.com/Kitap/Kan-Ter-ve-Pikseller-Video-Oyun-Yapimciliginin-Arkasindaki-Calkantili-ve-Zafer-Dolu-Hikayeler/Bilim/Populer-Bilim/urunno=0001902906001
     
  6. MilesTeg liked şu konuya bir mesaj by tart in KAN TER VE PİKSELLER KİTABI HK.   
    KAN TER VE PİKSELLER
    Kitap öncelikle oyun yapımının özellikle AAA yapımının gerçekten madden devasa ve baş belası bir süreç olduğunu güzel anlatıyor.
    Birçok meşhur oyunun yaklaşık 20 şer sayfa ile sancılı geliştirme süreçleri anlatılmış.
    Kitaptaki iki konunun işlenişine takılmış durumdayım.
    Özellikle Uncharted 4 yapım hikâyesinde Mr. Druckmann (ki İsrail’den göçüp gelip Mellon da okuyup stajyer! Olarak girdiği NG de kısa sürede inanılmaz seviyelere yükselen biri. Oyunlarına bolca SWJ öğeleri ve soy siminden anlayabileceğiniz üzere bazı dini imgeleri fazlasıyla ekletmesi sebebiyle aşırı uyuz olduğum birisi. (Ama LOU1 ve 2 her şeye rağmen hayatımda deneyimlediğim en güzel hikaye anlatımı idi)
    Velhasıl kitabın yazarı da Jason Schreier arkadaşımız belli ki Mr. Drukcmann ile uzun uzun bir araya gelmiş anlaşılan. Amy Henning’in küçük bir grupla ile başladığı devasa proje U4 haliyle yavaş ilerleyince kadını NDA ve yüklüce bir tazminatla göndermişler ve bu abileri işin başına getirip ekibi birkaç kat büyütmüşler bu idealist delicesine çalışan arkadaşlar geceleri gündüze katıp ekipleri ile bu işi kotarmışlar. Bence U4 serinin en güzel görünmekle beraber her anlamda en zayıf oyunu.
    Diğer konu da Bungie ve Destiny geliştirme süreci.
    Şimdi özetle Bungie çalışanları Halo yapmaktan çok sıkılmışlar hayallerini kovalamak istiyorlarmış, Micisoft ile anlaşma bitince kendilerini çok özgür hissetmişler kafalarındaki gibi bir proje olarak Destiny’ye başlamışlar. Acitivision projeyi çok beğenmiş 500 küsur Milyonluk bir anlaşma yapmış. Bu süreçte çok şey sil baştan olmuş, bir çok kafa Bungie çalışanları ile yollar ayrılmış buna kuruluşta rol alanlar dahil. Bu çok zorlu projeyi büyük fedakârlıklarla inanılmaz, bitmek bilmez, delicesine, ölümüne !!!!!  çalışma ile bitirmişleeeer.
    Yanılıyorsam düzeltin. Bu serinin iki oyunu da ( muhtemelen) 500 milyon dolar gibi HAYVANİ pazarlama bütçesine sahip olması sebebiyle  Metacritikte inanılmaz rüşvetlerle 80!!! lerde olup gerçekte User skoru 40 küsülerde olan oyun değil mi. Tasarımları fazlasıyla Halonun benzeri kolpa bir boş gezip lootlama oyunundan bahsetmiyormuyuz !!
    Neyse Witcher 3 anlatısı güzeldi. CD Project’in öyküsü en ilginci idi bence.
    Diablo 3 öyküsüne yorum yapamayacağım hayatımda Blizzard oyunu oynamadım Acitivision ile birleştiklerinde artık hayatta da oynamam dedim. Blizzard bilen birleri yorumlarsa daha güzel olur.
    Kıssadan hisse, oyun camiasi bitik arkadaşlar bundan sonra çok bişi beklemamek lazım. Ufak stüdyolardan güzel oyunlar çıkar anca. Sektör Disney Marvel şekline dönşmüş durumda.
    Genel olarak yorumlarım bu şekilde.
    *edit başlık ve link.
     
    https://www.idefix.com/Kitap/Kan-Ter-ve-Pikseller-Video-Oyun-Yapimciliginin-Arkasindaki-Calkantili-ve-Zafer-Dolu-Hikayeler/Bilim/Populer-Bilim/urunno=0001902906001
     
  7. tart liked şu konuya bir mesaj by ObiWan in Star Wars: Episode IX - The Feces of Skywalker - Aralık 2019   
    Ne güzel birbirinizi gazlıyorsunuz saçma sapan şeylerle  Hiç olmaması gereken bir trilogy'di diyelim ve konuyu kapatalım
  8. MilesTeg liked şu konuya bir mesaj by tart in TOP 500 FUGAKU LİDERLİĞİ ALDI   
    Kendi başlığını hakkeden bir gelişme yaşandı.
    Fujistsu yapımı 48 Core ARM mimarili işlemcilerle donatılmış FUGAKU Top 500 süperbilgisayar listesine 1 numaradan girdi.
    En yakın rakibi önceki lider Power PC mimarili SUMMIT'e 2.8 kata kadar fark atarak bunu başarmış.
    Liste de power pc ve x86 mimarilerinin ezici üstünlüğü var 481/500
    7.299.72 adet çekirdek üzerinde Red Hat çalışıyor. 28.335 kW enerji tüketiyor.
    Summit 2,414,592 core ile 10.068 kW
    Cihaz Kobe Japonya'da Riken Computational Science Merkezinde devre alınmış.
    Listedeki 144 sistemde hızlandırıcı işlemciler kullanılmış ezici ağırlığı NVDIA (135)
     
    Bir ara rafa kalkar gibi olan ARM işlemcili sunucu projeleri canlanıyor gibi. Amazon Web Services te kendi arm işlemcili sunucuları olan Graviton ları 2. nesil ile güncelledi.
    İlginç gelişmeler.
     
    https://www.top500.org/news/japan-captures-top500-crown-arm-powered-supercomputer/
     
  9. MilesTeg liked şu konuya bir mesaj by tart in TOP 500 FUGAKU LİDERLİĞİ ALDI   
    Kendi başlığını hakkeden bir gelişme yaşandı.
    Fujistsu yapımı 48 Core ARM mimarili işlemcilerle donatılmış FUGAKU Top 500 süperbilgisayar listesine 1 numaradan girdi.
    En yakın rakibi önceki lider Power PC mimarili SUMMIT'e 2.8 kata kadar fark atarak bunu başarmış.
    Liste de power pc ve x86 mimarilerinin ezici üstünlüğü var 481/500
    7.299.72 adet çekirdek üzerinde Red Hat çalışıyor. 28.335 kW enerji tüketiyor.
    Summit 2,414,592 core ile 10.068 kW
    Cihaz Kobe Japonya'da Riken Computational Science Merkezinde devre alınmış.
    Listedeki 144 sistemde hızlandırıcı işlemciler kullanılmış ezici ağırlığı NVDIA (135)
     
    Bir ara rafa kalkar gibi olan ARM işlemcili sunucu projeleri canlanıyor gibi. Amazon Web Services te kendi arm işlemcili sunucuları olan Graviton ları 2. nesil ile güncelledi.
    İlginç gelişmeler.
     
    https://www.top500.org/news/japan-captures-top500-crown-arm-powered-supercomputer/
     
  10. rammstein liked şu konuya bir mesaj by tart in APPLE ARM'a geçiyor.   
    Evet işlemci dünyasında uzun süredir görülmeyen bir değişiklik hareketlenme geliyor gibi.
    Apple kurucularından olduğu ARM mimarisini laptop ve pro serisi cihazlarında da kullanmaya başlayacak.
    ARM server konuları bir kaç sene önce isteneni vermememişti artık 5nm ile ve altı ile üretilen ARM işlemcili serverlar tekrar gündeme gelir mi ya da pc piyasasında da bir değişimi tetikleyeblecek mi bir kaç yıl içinde göreceğiz gibi.
    Yüksek performansta x86 rakipsiz kalmaya devam ederse zor gibi ama bu ciddi adım farklı konfigürasyon ve tasarımlarla durumu değiştirebilir mi gibi çok merak uyandırıcı soruları da beraberinde getiriyor.
     
     
    https://www.digitaltrends.com/computing/why-apples-transition-arm-based-macs-wont-fail/
     
     
  11. tart liked şu konuya bir mesaj by hakancez in QUANTUM COMPUTING D-WAVE   
    http://arstechnica.com/information-technology/2015/12/google-nasa-our-quantum-computer-is-100-million-times-faster-than-normal-pc/
     
    Görünen o ki, uzun suren kapsamli testler sonucunda D-Wave in performansı Google tarafından ilk onayi almis. Ars technica ilerleyen gunlerde kapsamli bir yazi yayınlayacak bu konuda...
     
    Cok spesifik islemlerdr fark oldugu anlaşılıyor ancak önümüzdeki donemde optimizasyonlar uzerine yogunlasilacakmis.
     
    Su an icin Kanadali firmanin yalan soylemedigi ve herhangi bir kandirmaca olmadigikesin gibi. Heyecan verici gelismeler
  12. MilesTeg liked şu konuya bir mesaj by tart in Star Wars VII: The Force Awakens   
    İki sağlam diyalog yok. Her şey, her konu, her karakterin geçmişi geleceği havada kalmış. Bol aksiyon sahnesi ama çoğunlukla karambol ne oluyor anlamıyorsunuz.
    Ergen liseli kıvamında kötü karakter
    En güzel şey BB8
    Eski karakterleri görmek iyi olmuş o kadar.
    Beklentiyi yüksek tutmayın.
  13. MilesTeg liked şu konuya bir mesaj by tart in Star Wars VII: The Force Awakens   
    İki sağlam diyalog yok. Her şey, her konu, her karakterin geçmişi geleceği havada kalmış. Bol aksiyon sahnesi ama çoğunlukla karambol ne oluyor anlamıyorsunuz.
    Ergen liseli kıvamında kötü karakter
    En güzel şey BB8
    Eski karakterleri görmek iyi olmuş o kadar.
    Beklentiyi yüksek tutmayın.