B segmenti araç tavsiyesi
1 1

Bu konuda 39 mesaj var

Merhaba,

 

5.5-6km iş seyahati ve haftasonu alışveriş vs kullanılacak uzun yol önceliği olmayan kısacası tipik B segmenti araç almayı düşünüyorum. Aşağıda sayacağım otomobil kullanıcılarının yorumlarını merak ediyorum. Bütçem 50-60k bandında . Zaten 50'den aşşağısına da araba diye satılan şey motordan ibaret. Yeni işimde şirket aracı yerine car allowance istedim ama hata mı yaptım bilmiyorum, alacak araba bulamıyorum çünkü. Her birinin bir tarafı elinde kalıyor.

 

Dizel istemiyorum haftanın 5 günü yolculuk maksimum 10-15 dakika sürüyor, Özellikle uzakdoğu dizelleri ve genel olarak bütün dizeller bu tarz kısa mesafelerde o katalogdaki tüketim değerlerine ulaşamaz diye düşünüyorum. Hatta ilk satınalmadaki maliyet ve yılda en fazla 10.000km kullanım eklenince benim için amorti edilmesi imkansız bir rakam çıkıyor ortaya.

 

Vazgeçilmezlerim çok fazla değil, bunlar haricinde tercih sırası: düzgün bir şanzıman, tüketim, donanım şeklinde.

 

- Cruise control ve direksiyondan kumanda

- Bluetooth ve 6 hoparlör

- Kesinlikle alaşım jant, 14 veya 16 yerine mümkünse 15"

- 6" ve üzeri bir ekran ve navigasyon

- Tüp vs kesinlikle taktırmam, 1.0-1.4 arası tercihen turbo beslemeli bir motor yeterli.

 

Fiesta düşündüm tüketimi düşük ve servis/parça maliyeti çok iyi fakat araba dümdüz. 2007 Fiesta dizel kullandım, ama bu yeni araç dizel olmayacak, otomatik şanzıman ve benzinli motor dizel motorun tüketimine yaklaşamıyor ve araç kesinlikle o parayı haketmiyor gibime geliyor. 1.0i 100PS A/T Titanium ICA - 58.855 TL

 

Seat Ibiza ST en büyük adayım, ama DSG şanzımandan korkuyorum. ST modeli B-C arasında Ibiza ve rakiplerine göre epeyce geniş bir araç, fiyat farkı da 1000 lira gibi bir rakam çoğu donanımda. Yeni Ibiza ST 1.0 EcoTSI 110 hp DSG S&S - Style Plus paket, kış pakedi  ve 16" jant ile 59.700 TL.

 

Hyundai i20 donanım olarak en zengin araç, şanzıman olarakta en iyisi bu araçta ama çok eski bir şanzıman ve 4 vites. Tüketim neredeyse D segmenti bir araçla yarışır. Fiyatı da iyi ama tüketim gözümü korkutuyor. YENİ i20 1.4 MPI ELITE OTM. (BENZİNLİ) 57.000 TL.

 

Opel Corsa, çok enteresan motor ve şanzıman eşleştirmesi yapmışlar, yeni nesil benzinlilerde otomatik şanzıman seçeneği henüz yok.  1.4 90 HP Otomatik Şanzıman Color Edition 56.100 TL

 

Bunların dengi başka tavsiyelere de açığım. Clio ve Polo dandiklik ve Premium markalar bütçe sebebiyle yarışma dışı :)

 

Şimdiden teşekkürler.

 

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oo Ankastre gelmiş hoşgelmiş. Valla ben de baktım bir süre yakıt tüketimi çok iyi olmasa da en mantıklısı Kia ceed gibi gelmişti.

Ibiza kullanan bir arkadaşım bmw 1 serisine geçti ama satmadan önce memnundu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hoşbulduk. :)

 

Kağıt üstünde Ceed'in segmenti nedir tam anlayamadım ama bence Kia'da segmentler biraz kaymış. Kardeşi Hyundai'de i10-20-30 sayesinde A-B-C oturmuş durumda fakat Kia'da 3 segmente karşılık düzgün 2 model görünüyor. Picanto'yu saymıyorum, Hyundai i10 gibi bir araba yaparken Kia'dan buna karşılık Picanto çıkması ultra abes. Araba benim gözümde neredeyse (4 tekerlekli) triportör.

 

Rio A-B arası, Ceed B-C arası ama C'ye daha yakın bir araç gibime geliyor. Ceed'in benim aklımdaki 4 araç içerisinde tek dengi Ibiza ST, kalan tüm diğer seçeneklerin segment kayması sebebiyle üzerinde kalıyor. Ayrıca benzinli motor yok arabada. En düşük otomatik şansımanlı aracın fiyatı 73.400 TL. 1.5 katı para verip donanım olarak i20'nin %60'ını alıyorsun.

 

Hyundai Türkiye'de 1.0-1.4 arası motorlara Kia'daki 7 ileri DCT şanzımanı koysa satışını arttırır. i20 gibi bir araba 4 ileri tek kavramalı şanzımanla geliyor, tamam sorunsuz ama çok eski, çok müsrif.

 

 

 

Oo Ankastre gelmiş hoşgelmiş. Valla ben de baktım bir süre yakıt tüketimi çok iyi olmasa da en mantıklısı Kia ceed gibi gelmişti.
Ibiza kullanan bir arkadaşım bmw 1 serisine geçti ama satmadan önce memnundu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,

 

Benzer araştırmayı ablam için geçen sene Kasım'da yapmıştık. Bahsettiğiniz tüm araçları gezdik; sonuç : Ibiza 1.2 TSI DSG Style oldu.

 

2015 içerisinde iç mekan makyajlandı. Radyo kontroller direksiyon üzerine geldi, navigasyon+geri görüş+bt standart oldu (biz sonradan taktırdık Zenec marka), güvenlik konusunda "Yorgunluk Tespit Sistemi" eklendi, gündüz led farları, led stoplar standart oldu.

 

Geçen seneden beri 7800KM yaptık, onun kadar bende kullanıyorum aracı. Rüzgar sesi / dış ses dışında bir şikayetimiz olmadı. DSG konusunda biz bir problem yaşamadık ama satın alırken garantiyi 3 sene daha uzatıp 5 sene garanti yaptırdık ne olur ne olmaz diye.

 

Eğer seçiminiz Ibıza olursa perde hava yastıkları eklenebilir.

 

Hyundai bahsettiğiniz gibi i20 ile birlikte yeni DCT şanzımanı verse iyi bir seçenek olurdu. i30 'a koymuşlar ama 1.6 motorla.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cee'd C sınıfı, Rio B sınıfı. Cee'd, iç mekan genişliği ve rahatlığı açısından diğer bazı C sınıfı araçlardan daha başarılı olabiliyor hatta (Megane ve Focus HB için özellikle). B sınıfı arıyorsanız zaten Cee'd size göre değil. Ayrıca benzinli motoru da yok, hepsi Euro 6 dizel motorlar (fiyatlar da uçuk). Rio'lar motor konusunda ve yakıt tüketiminde nasıldır tam olarak bilemiyorum. Rio'nun Concept ve Concept Plus paketinde büyük ekran, navigasyon, hız sabitleme var sanırım ama donanım opsiyonları değişmiş olabilir. İncelemek gerek. Bluetooth ve direksiyondan kumandalı müzik sistemi standarttı en son.

 

i20'lerin navigasyon ve ekran özellikleri pek başarılı değil. İç mekanın malzeme kalitesi iyi ama o dokunmatik ekran olmamış pek. Radyo falan da sorunlu. Revize olduysa bilemem. Motoru zayıf biraz ve manuelde sadece 5 vites olması bence eksiklik.

 

Fiesta şu anki sıfır km fiyatıyla kesinlikle verilen parayı haketmeyen bir araç.

 

Corsa içinse "GM grubundaki her araçtan uzak durulmalı" diye şahsi bir düşüncem var.

 

Eğer Ibiza'da da, Leon'daki gibi arka bölümde Çin Seddi'nden hallice bir transmisyon tüneli varsa kötü bence. Onun dışında çok fikrim yok.

 

Skoda Rapid var (C sınıfı gibi görünen) B sınıfı olarak. İç mekanda kullanılan plastiğin kalitesi çok hoş olmasa da incelenebilir.

 

Uzun yolda 3 günlüğüne 208 kullanmıştım, şehiriçinde ihtiyaçlarınızı karşılar mı emin değilim ama yakıt tüketiminde çok da fena olmadığı kesin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Honda Fit Turkiye'de satilmiyor mu, ya da baska bir adla mi satiliyor acaba? Bu Turkiye'deki "segment" kavramini kimin belirledigini ya da karar verdigini bilemiyorum (burada oyle bir sey yok, birisine "A segmenti" arac, "C segmenti arac" falan derseniz kimse anlamaz) ama Ford Fiesta ile benzer sinifta bir arac oldugu ve burada kendi sinifinda cok tutuldugu icin aklima geldi.

 

http://automobiles.honda.com/fit/

 

Duzeltme: Sanirim Honda Jazz diye satiliyormus... "segmenti" uyuyorsa bakmaya deger.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ceed biraz aşağılanmış gibi geldi bana ama çok net bir biçimde C segmenti olup, segmentinin en iyi araçlarından biridir.Arka süspansiyonları bağımsız olan nadir modellerden biridir mesela.

 

Rio da farklı değil.

 

Bunun dışında Clio ne kadar dandikse saydığınız araçlar da o kadar dandik. Polo, Rio gibi bazı modellerin iç mekan kaliteleri bir miktar daha iyidir. Fiesta konusunda kesinlikle parasını hak etmediğine katılıyorum. Tek artısı yol tutuş...

 

Ben olsam Rio'yu ciddi ciddi düşünürdüm.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Polo'ya neden laf edilmiş, tam anlamadım :)

 

Biz eşime 6 ay önce Polo 1.2 TSI DSG - Lounge aldık. Malzeme kalitesi çok iyi, yalıtım iyi, şanzıman çok iyi. Güven sorununuz varsa bu şanzımana, +3 yıl garanti yaparsınız, ki ben yaptırdım. 

 

Bendeki Octavia'dan daha az rüzgar sesi alıyor. Geçen hafta Sorgun'dan İstanbul'a gelirken, cruise control ile 140 takılıyken 3 kişi, ağzına kadar bavul ile beraber 6.3 tüketti. Genel olarak şehir içi 6-7 tüketir sanırım. Biz 54.000 TL vermiştik, şimdi sanırım indirimle beraber 57 falan olur. 

 

Bir tek navigasyon yok. Onun haricinde, donanımı bana göre iyi. Otomatik klima, ön-arka park sensörleri, far-yağmur sensörleri, elektronik kilitli diferansiyel var. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Poloya dandik deme sebebim "dolu" tabir edilen b sınıfı araca 65bin lira para istemeleri. Bunu veriyorsun, araçta hala bluetooth yok. Kalite değilde donanım ve f/p açısından dandik bir model yani.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bir Kia Rio kullanıcısı olarak, tavsiye edebilirim. Alınıp konforla binilebilecek bir araçtır, tüketim değerleri kullanıcıdan kullanıcıya değişir elbet. Normal kullanım koşullarıyla 4,5-5lt civarları sonuç alınabilir.

 

Azcık gıdıkla yine 5,5-6lt arası seyri var en kötü şartlarla...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeğene daha yeni polo lounge paket 1.2 tsi manuel siparişi verdik geçen hafta. yılbaşından sonra teslim. baz paket kötü ama lounge paketi beğendim ben. Otomatiği 7bin TL fazlaydı. Ben ona 3500TL fazla ver aynı motorlu Leon alalım dedim ama hem ailesi hem kendi poloda kararlıydı :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Poloya dandik deme sebebim "dolu" tabir edilen b sınıfı araca 65bin lira para istemeleri. Bunu veriyorsun, araçta hala bluetooth yok. Kalite değilde donanım ve f/p açısından dandik bir model yani.

 

Bir yanlışlık var.

 

Lounge model dolu ve malzeme kalitesi çok iyi, şu anda 57.000 TL civarında bir fiyata alabilirsiniz. Üstte belirttiğiniz, i20, Fiesta ve Seat İbiza ile aynı fiyatlarda. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada Ibiza ST için de "geniş" denmiş ama Megane ST'ı almadan önce ucuz seçenek olarak incelemeye gittim, sürücü koltuğuna oturmamla kalkmam bir oldu. Bana sürücü bölümü çok dar ve boğucu gelmişti. Genel olarak boyutları büyük olabilir ama son dönem B segmenti araçlardaki sürücü bölümü ferahlığı yok. Örneğin 207 veya Clio'da sürücü kendisini ferahlık açısından C segmenti bir araçta gibi hisseder, Ibiza'da ise asla böyle bir ferahlık hissedilmiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tasarım değişiklikleri dışında ne var hocam?

 

Altyapı, motor vs konularında bir iyileştirme var mı?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Makyaj oldugu icin altiyla oynamazlar bence. Elektronik oyuncak gelir belki, tabi üst donanimla ilgilenilmezse bu durumda aksesuar disinda görünüm harici bir fark olmayacaktir alici için.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Uzun süredir girmiyormuşum :)

 

Tavsiyeler için teşekkürler.

 

1.2 TSI DSG S&S Style Fabia aldım.

 

200km oldu, benim için en bilinmez konu olan yakıt tüketimi hepsi şehir içi kullanım olmak üzere yoğun trafikte 5.9L/100km. Kafama takılan tek konuda da rahatladım açıkçası.

 

Yeterince büyük, şehirde kullanımı çok rahat, sessiz, şahane bir müzik sistemine, eksiksiz güvenlik donanımına sahip dopdolu bir araba. Önyargıları yıkmak gerekiyormuş, çok kanım ısındı arabaya.

 

Ankara'da enteresan bir plaka sırası vermeye başlamışlar, Çankaya'ya "06 AAB 001" şeklinde bir sıradan başlamışlar. Bana AAJ geldi. Göz alışmayınca plaka sahte mi diye şüphelenir insan. Axa'dan trafik sigortası 640, Groupama'dan genişletilmiş kasko 1200 lira çıktı. Acente şaşırdı nasıl bu kadar düşük diye. Millete ehakikaten 1200-1300 lira trafik sigortası mı çıkıyor merak etmedim değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok