Akaryakıt 90 TL'ye doğru giderken...
3 3

1,520 posts in this topic

tatilci zammı. 

tatil dönemleri bu artışlar ciddi oranda artar. millet yollarda ne kadar çok yakıt alırlarsa o kadar vergi girer devlete.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kulağımızın arkası da tamam geriye de bişi kalmadı . Ağız dolusu ..für ediyorum ama bakın efendi efendi yazıyorum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sözüm ona bugün itibariyle motorin 7 kuruş düşüyordu, dün depo ışık yanık geziyordum dedim almışken indirimli alayım sabah gittim istasyonda eski fiyat vardı :icon_think:

 

Pompacının değimiyle hemen uygulamaya girmiyormuş, neye göre uygulama yapılıyor ilginç arkadaş o zaman; herkes kafasına göre bugün vermeyim yarın veririm modunada girmeye başladı sanırım...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herkes tuttuğunu öpsün zihniyetinden kaynaklanıyordur, zam olunca 00:01 de fiyat güncelleyelim , indirim olursa bi ara bakarız ayarlarız modundalardır belki.

Üç kuruş fazla kazanır 8.kez hacca gideriz

Mr.Smith and TiesTorN like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daha geçen sessiz sedasız indirim gelmişti, bu neyin bindirimi şimdi yılgınlık geldi zırt pırt değişimlerden. Yakıt var aslında 3/4' e yakın ama bayram geçti aracı yıkayamadım akşam ki ruh halime bağlı olmadı gider tam depo üstüne 7-8lt fazlada bastırırım maksat itlik olsun :baba:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allah bin bir türlü belalarını versin bunların. Dolar 3.43'e kadar indi hiç bir indirim yok, rafineri fiyatı 1 kuruş artıcak diye hemen 7 kuruş bindirim yapmayı biliyorlar ama.

ahat likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolar ve hampetrolün durumu belliyken bu ne zammı? Rafineri fiyatı daha artmadan, beklenti üzerine zam yapılması da ayrı bir konu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

LoL bugün kendi kendime iyi güldüm yakıt zammı indirimi beynimi yakmış olmalı. Akşam baktım kendimdeyim hem dedim bi gideyim araç leş gibiydi arabayı yıkarım hemde yakıtı tamlarım diye neyse yolda giderken güzel bir fırın var ekmekte alayım diye durdum. Ekmeği aldım arabaya binip marş yapıcam gözüm ibreye gitti bi an beyin durdu alla alla dedim niye bu ibre tam sonuna kadar gitmedi :mrgreen: Sora durdum ulan dedim salaklaştık ha niyet yakıt almak diye yola çıkınca ekmek almayı bile yakıt aldım diye hissetmişim bi an :lol:

 

Normalde pompa attıktan sonra hep 3-5lt fazla alırım son tam depoda da bodrumdan dönerken 2lt kadar fazla almıştım. Bayramda benim araçla kurbanlık bakmaya gittik aileyle babama yahu nolucak dememe rağmen benim özel meselelerden ötürü aramız biraz kırık olduğundan çek istasyona dedi dönüşte 50liralık mazot attırdı. O hesaba göre 3lt/100km çıkmıştı değer bi an afallamıştım sora aklıma geldi bi sonra ki depoda da yüksek çıkıcak eskisi gibi doldurunca mantığınıda doğrulamış oldum bahaneyle. Gerçi yine iyi çıktı sayılır aslında hatta bu depo dolumunu yaparken 10,8lt civarında attı pompa dedim bas bakalım dur diyene kadar. 19,14lt olana kadar bastırdım 80lirayla düzledim hesabı. O ortalamaya göre 6,1/100km çıkmış oldu tabi ama hem her zamankinden fazla koydurttum hemde bi önce ki depodan balans olayı olmuş oldu.

 

Aytemiz' de gıcık mıdır nedir zaten düşük veriyoruz diye geçen sefer indirim yapmadılar mı nedir anlamadım. Artık ay sonuna kadar muhtemelen uğramam ama yarın zammı eklicekler mi merak ediyorum. Çünkü geçen seferde indirim geldiği gün bu fiyattan almıştım hatta demiştim şansıma tüküreyim o gün indirim yapmamışlar diye ama sonradan da çevirmemişler galiba fiyatı. Benim burdan yakın olsa Eski foça çıkışından Çiğli tarafına gelirken hemen çıkıştan biraz sonra var birde istasyonları o benim aldığıma görede 8-9kr alttan veriyor, tabi arada ki fark için zaten git gel 1 lt yemem gerekiyor o kadar saçmalığa değcek durum olmuyor ayrı mesele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aslında şöyle bir şey olsa, motor hacmi büyük arabalardan daha çok akaryakıt vergisi alınsa.

doğayı kirlettiği ve daha çok yakıt aldıklarından bu araçların benzin vergisi daha çok olsa.

misal 1500cc bir arabanın litre başına benzin maliyeti 5.20 liraysa 3000cc li bir arabanın benzin maliyeti litre başına 7 lira olsa. motor hacmi büyürse bu maliyet de artsa.

böylece hem büyük cc li arabaların satışı dengelenir, hem doğa daha az kirlenir hemde yakıt alanlar için daha adil olur.

1000cc'lik adam ile 5000cc'lik adam aynı düzeyde yakıt almasın kardeşim. haksızlık.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)  bence şöyle olsun

1 saat önce, jackjoker said:

 

misal 3000cc bir arabanın litre başına benzin maliyeti 5.20 liraysa 1500cc li bir arabanın benzin maliyeti litre başına 3 lira olsa. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

piyasada yüksek cc li araba mı var zaten TR'de olduğumuzu unuttunuz heralde... toplam araba sayısına oranlasak 1.6 üstü arabalar %1'e tekabül eder heralde :1pof: 

 

ayrıca yüksek cc'li adam fazla yakarak cezasını çekiyor zaten :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, TiesTorN said:

bazı istasyonlarda 5.29 olması gözüme çarptı. 5.27 olması gerekmiyor muydu?

istasyon payı o. yeni farkediyorum deme :zuh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aslında ters köşe yapıp direkt emisyon oranlarını devlet olarak biz test edip ona göre vergilendiriyoruz derlerse güzel olur :) Bir bakmışsın 1.6'ya kadar araç kalmamış :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, jackjoker said:

istasyon payı o. yeni farkediyorum deme :zuh:

yoo... haberlerde 7 kuruş zam gelecek denildiyse 7 kuruş gelir, istasyon payı falan olmaz. son yıllardaki takibimde hep bu şekilde oldu. bu sefer kendileri de pay koymak istedilerse o ayrı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

demek boyle bmw sahibi olunuyormus 2 kurus 25 litre alirsa bi demir 50 kurusluk

yada dolar 3.51 den 3.49 dusmesi muhim oluyo gibi

 

biz cozememisiz bu magical 2 kurus olayini

 

guru ties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.