Arac tavsiyesi - kriterler belli
1 1

22 posts in this topic

Olmazsa olmazlar:

 

- dizel <=1.6

- otomatik vites

- anahtarsiz giris / calistirma / otomatik kitleme

- hiz sabitleyici

- geri vites kamerasi

- elektronik el freni

- ortalama hiz / yol bilgisayari

- on kol dayama

- lastik basinc sensoru

- trafik yogunluk bilgili navigasyon

- yagmur sensoru

- kararan dikiz aynasi

- otomatik led farlar

- 17” jant

- deri direksiyon

- bagaj eller serbest acma

- blutooth telefon baglanti

 

 

 

Olsa iyi olurlar:

 

- alti duz direksiyon

- adaptif hiz sabitleyici

- kablosuz sarj

- on arka always on gunduz led’leri

- on kamera / park sensoru

- sedan genis bagaj

- katlanir ayna

 

 

 

Olmamasi gerekenler:

 

- suv

- d segment

- arka camla birlikte acilan bagaj (octavia gibi)

 

 

boyle detayli bakinca pek bir secenek kalmiyor gibi... megane icon donanim, belki civic sedan...sedandan vazgecelim desek golf highline da bile anahtarsiz giris yok...

 

sizin gozunuze carpan bir oneri var mi? 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sedan şartı olmasaydı bu saydıklarınızın hepsi Yeni Peugeot 308 BlueHDI Allure modelinde mevcut. Üstelik tork konvertörlü tam otomatik vitesli. sorunlu dsg gibi çift kavramalı değil. 

hoş bizim forum fransız alanı döver o ayrı. 

ancak o eski inanış yenilerde devam etmiyor gayet başarılı. 

hatta sınıfının en yüksek bagaj hacmi ve en iyi yol tutuşuna sahip aracı da gösterilir. 

Sedan işi bozuyor ama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedan i olsa iyi olurlar kismina yazdim...

cunku sadece sedan bakinca iyice kisitlaniyor secenekler...

Yeni 308 e bir bakayim...

 

yeni focus sedan da kriterleri karsiliyor gibi ama ne zaman ulkemize gelir bilmiyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeni Astra sedanların özelliklerine bakmak lazım. Opel'le pek aram yok ama Avrupa'daki bazı Astra'larda (mesela UK) güzel donanım seçenekleri oluyordu. Belki burada da vardır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 ay önce Opel astra k excellence almıştım. Şart özelliklerde butonlu bagaj açma hariç hepsi var. Tam otomatik, gücü de k ndi sınıfında gayet iyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kimsenin kişisel tercihine lafım yok fakat genel olarak söyleyeceğim pejo, opel falan kapısının önünden dahi geçme hocam.

 

opel belki yıllar içinde belki biraz kendini toparlamıştır fakat pejo yüzyıl bile geçse kötü bir arabadır.

 

tek tek bütün kriterlerine uyar mı bilmiyorum ama hyundai i30'u mutlaka git, gör, test sürüşü yap.

 

golf satıp i30 alan tanıdığım var benim.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, stardust said:

tek tek bütün kriterlerine uyar mı bilmiyorum ama hyundai i30'u mutlaka git, gör, test sürüşü yap.

 

golf satıp i30 alan tanıdığım var benim.

 

i30 deyince aklıma geldi, 1-2 yıl önce Hyundai bayisine gidip i30'ları incelemiştik eşimle. Kabinde öyle kötü bir plastik kokusu vardı ki bir arabanın nasıl leğen plastiği kokabileceğini ilk defa orada görmüştük. Dediğim gibi aradan 2 yıl geçmiştir belki, şimdi nasıldır bilemiyorum. Umarım üretimde kullanılan malzemenin kalitesini değiştirmişlerdir. :icon_think:

 

(ama i30 N güzel alet)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 saat önce, master said:

Honda Civic Sedan Dizel Otm. Executive donanım. şu ara ötv indirimi ile 140bin altına bulunabiliyor. ZF şanzuman gayet iyi bir araç.

İstenen donanım özelliklerinin yanında kendi kendine de göçüyor ekstra olarak. Dünyada tek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Mono said:

O mesele çözülmedi mi hala yahu?

honda gruplarında üyeliğim var. yeni 2018 araçlarda sorun devam ediyor. hatta bunu belgeleyen ve mahkemeye başvuran kişiler de var. 

not: problem zaten tasarımda. yeni seri araçlarda iki metal arası boşluk olan bölgelere ( misal çıtalar vs ) özel bir köpük sıkıyorlar. çözüm dedikleri bu. ancak bu sefer çökme yerine dalgalanma meydana geliyor. aslında bir nevi yine çökme eğilimi gösteriyor ama çökemediği için dalgalı kırılımlar oluyor. daha da kötü bir görünüme sahip duruyor yani. 

ben yolda karşılaştığım honda sahiplerinde ki dramı görüyorum. kırmızı ışıkta beklerken bakıyorum ve hemen göze çarpıyor. resmen şoförle göz göze geliyor ve dram yaşanıyor o an. 

 

Edited by jackjoker
infestor and Mono like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, master said:

Honda Civic Sedan Dizel Otm. Executive donanım. şu ara ötv indirimi ile 140bin altına bulunabiliyor. ZF şanzuman gayet iyi bir araç.

 

Kendi kendimi duzelteyim executive donanim biraz daha pahali ben elegance fiyatini yazmisim. Gamzeli felan ama yine de guzel arac.

 

Kusursuz arac bulamazsiniz. Bende Golf var onun da otomatigi riskli. Ustelik verdiginiz paraya gore aldiginiz donanim az.

 

Bu arada Golf'e opsiyonla keyless, acc fln ekletebiliyorsunuz.

Edited by master

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Herhangi bir araçta kusurlar çıkabilir. Bu fabrikasyon olabilir ve düzeltilir. Ya da kabul edilebilen ama düzeltilmeyen durumlar da olabilir. Ancak Kusursuz bir araç tanımı ile aracın tasarımsal bir hatadan dolayı göçmesi ap ayrı konular. Honda’da ki bu durum kusurun ötesine geçiyor. Bunu verip düzeltin diyemezsiniz çünkü aracın tasarımı kusurlu. Metal dayanım noktalarının yanlış kurgulanarak yerleştirilmesinden dolayı üretim bandında gerçekleşen bir mühendislik hatası. Kusura bakmasın kimse ve üstüne alınmasın sözüm meclisten dışarı ama bu araca 150 bin üstü verip araç göçüyor ama çok şık beah demek bana fazlaca iyimserlik geliyor. 

 

Ek: araçta kullanılan metallerin kullanım yerleri de hatalı. Örneğin kaputta kullanılan metalin hafifliği yüzünden çok yüksek hızda kaputta dalgalanma meydana geliyor. Yine örneğin tavan da kullanılan metalin inceliği yüzünden kedi çıksa tavan çöküyor. Honda gruplarında gece kedi çıkmasın diye nöbet bekleyen çok kişi var. Adamın aracına kedi çıkıyor gece. Tavanda yatıyor sabah geldiğinde tavanı çökmüş oluyor. Bu nasıl rezil bir durumdur. Hangi Arabanın kedi çıktı diye tavani çöker? Şahin de bile böyle bir durum olmaz. Bu tamamen bir mühendislik hatası. 

Edited by jackjoker
master likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

arka camla birlikte acilan bagaj (octavia gibi)

bunu avantaj olarak düşünmüşümdür ben hep (octavia, superb) 

nasıl bir dezavantajı var acaba ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, ahat said:

arka camla birlikte acilan bagaj (octavia gibi)

bunu avantaj olarak düşünmüşümdür ben hep (octavia, superb) 

nasıl bir dezavantajı var acaba ?

 

Bagaja yükleme yaparken rahat oluyor, o konuda avantajlı ama camla birlikte açıldığı için daha ağır oluyor bagaj kapağı. Açmak güç isteyebiliyor bazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeni Ford Focus Sedan'da özellik bakımından dolu olacak gibi duruyor.

Ne zaman geliyor acaba ülkemize :icon_think:

23 saat önce, ahat said:

arka camla birlikte acilan bagaj (octavia gibi)

bunu avantaj olarak düşünmüşümdür ben hep (octavia, superb) 

nasıl bir dezavantajı var acaba ?

 

Bu tamamen kişisel bir sorun, bazı model bisiklet taşıyıcıları takmak mümkün olmuyor. Normalde bagaj kapağına takılan kancalar, bu tarz araçlarda bagaj kapağı camla bir olduğu için camın oraya denk geliyor. Eh cama da kanca takıp ağırlık yüklemek olmuyor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiraladığımız superb de bagaj kapağı camlı ve camsız açılabiliyordu inanılmaz bir genişlik olunca mest olmuştum doğrusu, belki her modelinde olmayabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, CaRaBeeN said:

Eh cama da kanca takıp ağırlık yüklemek olmuyor..

O camın altında metal iskelet var, yani bagaj kapağı bölümü cama tutunmuyor, diğer hb araçların arka kapağından farkı yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 saat önce, Whooosh said:

O camın altında metal iskelet var, yani bagaj kapağı bölümü cama tutunmuyor, diğer hb araçların arka kapağından farkı yok.

Evet metal bir parça var ama camda o metal parçanın üstüne sabitlenmiş durumda, yani kancalar hem metal parçayı hemde camı aşağı doğru kuvvet uygulayarak çekiyor...

Çok güven vermiyor, camla birlikte bam diye kopacak gibi hissettiriyor

Diğer HB araçlarda mutlaka camdan sonra bir karış gibi başka aracın saç metal bir parçası oluyor..

 

bahsettiğim konu görsellerle şu şekilde:

Hatchbacklerde direk cama değil de metal parçaya/spoiler e geliyor

En güvenli Sedan araçlarda , cam yok direk metal bagaj kapağına denk geliyor..

Toyotayı da octavia gibi düşünün, direk kancalar camla birlikte o araya giriyor..bu bana güvenli gelmiyor...

 

 

IMAG3506.jpg

attachment.php?attachmentid=189480&stc=1

thule-trunk-bike-rack-trunk-rack-saris-b

Edited by CaRaBeeN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.