Civic Turbo ?
0

Bu konuda 35 mesaj var

selam arkadaşlar,

 

bir çoğunuzun bildiği ya da bilmediği gibi bende 2009 model 1.6 otm. civic var. hem performansı biraz yetersiz geldiği için hem de modifiye işlerini sevdiğim için güç artışına gitmek istiyorum. google araştırmalarım sonucu kafama yatan 3 seçenek var;

 

1- piston, blok, egzantrik mili vs. değiştirerek motorun hacmini ve gücünü yükseltmek (1.8 veya 2.0) ve 1.6 motor vergisi ödemeye devam etmek.

2- hazır turbo kitlerden birini alıp basıncı fazla abartmadan stok motor üstüne uygulatmak.

3- önce 1. maddedeki gibi motor hacmini yükseltip sonra turbo kit uygulamak.

 

yüzeysel olarak bu şekilde. işin çok daha ince detayları ve derinlikleri vardır eminim.

 

konu hakkında bilgisi veya tecrübesi olan arkadaşların fikrini almak isterim, ne yapmak gerekir nasıl yapmak gerekir? sanayiye gidip sağa sola sormaktansa önce bir şansımı burda deneyeyim :)

 

not: o arabayı sat yeni araba al muhabbetlerine girmeyiniz lütfen.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

turbo veya supercharger diyelim, illa turbo olsun diye bir inadım yok :) hatta supercharger seçeneği varsa daha iyi bence zira tork dağılımı eşit oluyor turbo gibi devrini alması gerekmiyor + sesi bence daha güzel :D

 

@@yarimpower

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1.8 litre için +65 ve +100 hp seçenekleri olan supercharge kitleri 3500 dolardan başlıyor da 1.6 için biraz avrupaya mı bakmak lazım bilemedim. +65 bu arada legal ama +100 track mode diyor demekki +65 gibi filan sakin sınırlarda kalmak lazım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Chip tuning ile atmosferik araçlarda, turbo vs. beslemeli araçlara nazaran pek bir güç artışı sağlanamıyor maalesef. Tabi hiç yok denmez fakat turbolu bir araçtaki değişim kadar radikal bir sonuç beklememek gerek..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Egzoz, hava filtresi değişimi ve chip tunning ile de güç arttırılabiliyor. Köşede dursun bir alternatif olarak.

Ranilin'in de dediği gibi atmosferik araçlarda chip vs. gibi işlerin pek bir etkisi yok, Turbo veya Supercharger gibi aşırı besleme şart kaydadeğer güç artışı için.

 

@@SkyWarrior

 

evet 1.6 olması sorun ne yazık ki, kitlerin çoğunluğu R18 için. R18 kitleri R16'lara uyuyor mu acaba...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Chip tuning uygulaması yaptırıp herkesin memnun kaldığı birisi vardı meşhur, adını hatırlayamıyorum şimdi, o belki turbo uygulaması da yapıyordur ya da en azından işini sağlam yapan birine yönlendirebilir.

 

Ekleme: Mehmet Gazihan' mış adı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@lawnmower

 

açıkçası senden daha mantıklı ve detaylı bir mesaj beklerdim... "atmosferik" modifiye ile ilgilenmiyorum, aradığım şey %2 falan değil %50 :) ha diyorsan ki turbo falan yaptıktan sonra bujileri iridium yap, o zaman eyvallah.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben motor hacminin ilk önce yükseltilmesi ve daha sonra yapılacak modifiyelere uygun hale getirilmesi taraftarıyım.1.8 veya 2.0 olması istenilen güç miktarına göre karar verilir.
Ben olsam 1.8 motor üstüne supercharger takar,sleeper modunda takılırdım.. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sanirim silindir yuksekligi azaltilarak hacim kazanilacak, çap degisikligi olmayacak. Bu durumda 1.6dan heralde 1.8e cikilabilir de, 2 litreye de ulasilabiliyorsa silindirleri bayagi yuksek mi birakmislar?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bence silindir hacmine hic dokunmayin.  Direk dert olur basiniza.  Gereksiz macera.  Turbo kiti (dusuk basinc ve intercooler ile) isinizi gorur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sonradan uygulan turbo v.b. için blok, piston kolu, amortisör, aktarma ve frenleme uyacak mı yeni güç değerlerine, böyle şeylerle uğraşacağına baştan öyle gelmeyin falan demişsin ama fabrika çıkışı istediğin güçte bir araba al, böyle şeylerle de uğraşma kısacası.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu işlerin sonu sarpa sarabiliyor genele, en güzeli soft remap işlemi olur. Hem kullanım verimi artıyor hemde ufak çaplı performansınıda alıp yoluna bakıyorsun bi değişiklik olmadan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Egzoz, hava filtresi değişimi ve chip tunning ile de güç arttırılabiliyor. Köşede dursun bir alternatif olarak.

Default hava yakit karisimi ayarlariyla tek basina hava filtresi degistirerek guc artimi yapilamaz, teknik olarak mumkun degil.

3. parti hava filtreleri 8gb bellekli giris seviyesi ekran karti gibi bisey.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

arabayı sat 

yeni bir araba al

 

ciddiyim

 

o arabanın istediğin düzeye gelmesi için harcayacağın para ile civic'i satıp performanslı bir  araba alabilirsin.

egzantirik , silindir değiştirerek hacim artırımı öyle basit bir olay değil.

aracın bir çok parametresi değişeceği için çok farklı noktaların da değişmesi gerekiyor.

aktarma organlarından tut, şanzıman vs her şey değişecek.

üstelik hazır kit olarak bulamazsın bu parçaları.

forged olarak ayarlanması gerek ki bu da sana ekstradan maliyet demek.

custom turbo bile yapsan yine bir çok parçayı değştirmen gerekiyor.

yazılım yapacaksın

downpipe yapacaksın.

turbo back egzos olacak.

motor değişecek.

filtreler değişecek.

şanzıman ayarlanacak ya da değişecek.

vs vs

üstelik bunların hepsini de yapsan %50 alamıyacaksın.

alsan bile bunun rodajı olacak

rodaj sonrası problemler yaşayacaksın

sürekli sanayiye gideceksin.

 

supercharger önerisi olmuş. supercharger alt devir de canlı tutar aracı. üst devir de ölü hale gelirsin.

o yüzden supercharge kullanan araçlar da üst devir de turbo kullanılır. örneğin benim arabam turbocharge. 

altta supercharger üstte turbo devreye girer.

artı supercharger çok cabuk ısınır. biraz gazlayım dersin daha sonra gazlasan da güç eğrisi düşmeye başlar.

eskiden miniler supercharger dı ancak ısınma problemlerinden dolayı artık turbolu olarak geliyor. 

 

yani kısaca sen o arabayı sat. turbolu bir araba al. hem masraf yapmamış olursun hemde rahat edersin. 

bu sürecin en keyifli yani sanayi merkezinde yediğin köftelerdir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

kısa ve net olarak tekrarlamak zorunda kalıyorum; arabayı sat yeni araba al muhabbeti yapmayın demiştim. burda amacım arabayı değiştirmek değil.

 

diğer konuya gelirsek; civic için direkt al tak tarzı hazır turbo kitler var ve çok da popüler, hiçbirşeyi değiştirmene gerek yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bilen kişi fikrini belirtsin demişsin. belirtiyorum ve yıllardır bu tarz araçlara biniyorum ben.

o zaman sorma git hazır kit taktır. 

ama sonra gelip piston dağıldı,

motor yağ içiyor.

şanzuman dağıldı vs deme burda.

çok gördüm çevremde çünkü bu hazır işlere kalkıp sanayiden başını alamayan.

Definitive and Firienholt beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok