5G üzerine
1 1

20 posts in this topic

XMM7560  5G degil arkadaslar. XMM7560 temelde su anda iPhone 7'lerin bir kisminin icinde olan XMM7360 cipinin bir sonraki nesli, daha yeni nesil LTE (sizin mahallenin deyimiyle "4.5G") ve bazi mimari iyilestirmelere sahip. Zaten yaziyi okursaniz 5G kisminin sadece joleli, tayyorlu pazarlama elemanlarimiz tarafindan yazilmis "Efendim iste 5G'ye haziriz, o derece hizliyiz vs." gibisinden bir sey oldugunu goreceksiniz. Gigabit LTE hizlarina erisebildigi icin 5G'ye gecis donemi icin iyi bir secim oldugu ima ediliyor. 

 

Henuz ortada 5G standardi yok. 5G konusunda dunyanin dort bir yanindan 60 sirket/universite/arastirma grubu kiyasiya yarisiyor. Ortaya cikacak teknolojiler yaristiktan sonra bir tanesi ITU(*) tarafindan standardize edilerek 5G standardi olacak. 

 

Su an dunyanin dort bir yanindan gelen "5G denemeleri" haberleri bu yarisan gruplarin yaptiklari calismalar ve testlerden ibaret.

 

ChipArchitect

 

(*) Istanbul Teknik Universitesi olan ITU degil, International Telecommunications Union olan ITU ;-) 

ResetButton and BoRa like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hala 1-2-4 GB data paketlerini fahiş fiyatlara satıyorlar, 5G'nin farkı bu paketlerin 5 dakika yerine 5 saniyede bitecek olması. Parasıyla dahi tam sınırsız paket yok. :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/22/2026 at 0:28 PM, Peregrine said:

Hala 1-2-4 GB data paketlerini fahiş fiyatlara satıyorlar, 5G'nin farkı bu paketlerin 5 dakika yerine 5 saniyede bitecek olması. Parasıyla dahi tam sınırsız paket yok. :mad:

TT tam sınırsız internet paketi çıkarmış ama sadece telefonda kullanırsan, hotspot kotası 15gb :1pof:

Peregrine likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.03.2026 at 20:18, TiesTorN said:

TT tam sınırsız internet paketi çıkarmış ama sadece telefonda kullanırsan, hotspot kotası 15gb :1pof:

Bilgisayara VPN kurarak bir şekilde telefonu kandırmak mümkünmüş. Arkadaş anlatıyordu ama dinlemedim :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Şu ayda 1900₺, 12 ay taahhütle alabildiğin faturalı tarife değil mi bu?

Edited by Peregrine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az önce test ettim. 343 Mbps aldım evde. Hat Turkcell. Daha önce güç bela 20 falan alıyordum. Tahminen yeni baz istasyonu koydular yakınlara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Foça Bağarası'ndaki zeytinliğe 16mbps adsl turknet'e 700 lira vermek yerine 900tl 500GB kotalı tcell superbox fikri çık kafamdan....

Edited by Forgotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim telefon 5G'yi desteklemiyor... :mrgreen:

S20 FE - SM-G780G. Ürün kodu 781 olmadığı için 5G yokmuş...

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 saat önce, Forgotten said:

Foça Bağarası'ndaki zeytinliğe 16mbps adsl turknet'e 700 lira vermek yerine 900tl 500GB kotalı tcell superbox fikri çık kafamdan....

Vodafone'da ve Türk Telekom'da sınırsız paketler var. Biri 1300₺ diğeri de 1550₺ olması lazım. Hotspot engeli Keenetic modemle aşılıyor diyorlar.

Peregrine likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, achfighter said:

Biri 1300₺

condescending-wonka.gif

İlgimi çekti, link var mı, tarife olsun, hotspot engeli aşma olsun gerekli yerlere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5G nasıl 5G anlamadım 1 nisan şakası yaptılar heralde; telefonda bugün 5g yazısı geldi ama hat kalitesi olarak aynı sürünmece ara ara çekmeyediği yerde doğrudan 4.5G ' ye düşüyor 5G ile hız testi yaptığımda da 65mb falan hız aldım. 4.5G' de de çok farklı değildi zaten hızlar neyime fayda.

Hat Vodafone bu arada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tt var bende, normal yaşadığım alanlarda 4.5g'den bir farkını göremedim hız olarak 3 gündür.

sadece bugün işe giderken yolda bir baz istasyonu gördüm ve yanında durup test edeyim dedim :lol: gerçek farkı sadece orda gördüm;

https://www.speedtest.net/result/a/11529225126

ama sonuçta baz istasyonunun yanında yaşamıyoruz, ne işe yarar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulunduğum yerde 1000dl/600up mbit alabiliyorum çok rahat. Dijital işler yapılıyorsa dosya gönder, home server, media server bla bla işleri için bence çok mantıklı sınırsız olanlar.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 01.04.2026 at 18:10, Peregrine said:

condescending-wonka.gif

İlgimi çekti, link var mı, tarife olsun, hotspot engeli aşma olsun gerekli yerlere.

Mevcut faturasız Vodafone müşterilerine çıkıyor diyorlardı.

https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/163287614

 

Bu da Türk Telekom sınırsız.

https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/yeni-musteri-tarife-ve-paketleri/faturali-tarifeler/yeni-nesil-prime-sinirsiz

 

TTL değiştirme ile hotspot aşılıyor diyorlar. Telefonda yapmak için rootlu Android telefon gerekiyormuş.

Peregrine likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 02.04.2026 at 20:52, TiesTorN said:

tt var bende, normal yaşadığım alanlarda 4.5g'den bir farkını göremedim hız olarak 3 gündür.

sadece bugün işe giderken yolda bir baz istasyonu gördüm ve yanında durup test edeyim dedim :lol: gerçek farkı sadece orda gördüm;

https://www.speedtest.net/result/a/11529225126

ama sonuçta baz istasyonunun yanında yaşamıyoruz, ne işe yarar...

Aynı muhabbet bende de oldu, Karşıyaka' ya arkadaşımın yanına gittiğimde onun evden deneyeyim dedim yine çok mükemmel bir artış olmasada ev içindeyken 465 gördüm belki dış mekanda daha yüksek hızlara çıkacaktı denemedim tekrar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.