Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 3.894 mesaj var

Reno da model isimlerindeki devamsızlık beni sinir ediyor

 

Reno 25 Reno Safran Reno Latitude Şimdi de Reno Talisman.

 

Önceki model çöp oldu hissi uyandırıyor. Hoş reno her zaman çöp :D

pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arabalardaki klimaların ısıtma işlevi olmuyor galiba, özellikle dizel araçlarda kış aylarında motor ısınana kadar insan donuyor. Aslında ısıtma, soğutmanın tersi değil mi? aynı gazın küçük hacimden büyük hacimde bir yere geçmesi (ya da tam tersiydi).

Dizel araçta koltuk ısıtma kullanıyorsunuz, bu eksikliği böylece gidermiş oluyorsunuz.

 

 

Kışın iç radyatör gaz ile ısınacak,

Dış radyatör soğuyacak.

Zaten dışarısı -5 derece, sizin o soğuyan radyatörünüz hiç bir zaman buzu çözülmeyecek ve devamında kanatların arası buz tutacağı için klima ısıtma görevini araçlarda yerine getirmesi biraz zor.

Bir de motorun ısısı zaten atık, çöpten kazanım var. Bu derde ısıtmalı koltuk geliştirilmiş diyebiliriz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dijital klima ile ilgili sorum var :)

 

Şimdi Auto'ya alınca AC açık oluyor, yaz-kış. Bu durum tüketimi arttırmıyor mu? Özellikle kışın merak ediyorum. 

Merhaba,

100Km ile giderken Toyota 2010 kasa da otomatik klima ile bazı denemelerde bulundum. 100Km hızı seçme sebebim, göstergelerin XXlitre/100km şeklinde ölçüm yapmasıdır.

Dizel araçlarında hız sabitleyici olmadığı için testi ayağıma güvenerek yaptım.

4.7Litre/100km anlık tüketim gördüğüm bir zaman içerisinde, klimayı açtım, bu değer 1-2 sn sonra 5.4litre/100km ye yükseldi, off yaptığım anda ise tekrar 4.7litre/100km ye düştü. Buradan anladım ki toyota 2010 1.4d4d kasalar klima açık ise, klima için saatte 0,7 litre mazot yakıyor. Bunu tamamen hızınızdan bağımsız düşünebilirsiniz.

 

Bu yaptığım bir test idi.

Sorunuza gelecek olursak,

Mazda 3 2010 öncesi kasalar, mazda 3. 1. kasa diye geçerler, bunların klimasında ecomod diye birşey var. Siz AC Auto on şeklinde gezerken, özellikle bahar gibi klima pek gerekli olmayan dönemlerde kendiliğinden ecomod'a geçmekteler. Kullanıcıların yorumu ecomod içerisinde AC kompresörü devreden çıkıyor şeklinde.

Mazda 3 2010-2013 arası üretilen mazda 3 2. kasadan kullandım 2 yıl boyunca, ecomod klimanın baskılı LCD ekranında uygun açıdan bakılınca görülüyordu ama ortak parça kullandıkları için görünüyordu, böyle bir modu iptal etmişler. Kışın açmazsanız AC yi, içerisi buğudan kapanıyordu, açınca 1-2 sn de bütün camlar görünür hale geliyordu. Yani klima çalışıyor ve tüketime etkisi varsa etkiliyordu. Ama toyota için yaptığım test, klima açık kapalı anlık tüketim değeri ekranda hiç kaybolmadı.

 

Şuan kullandığım sorento da ise, 1 defa başıma geldi, aracı zaten haziranda aldım, bir dönem havalar çok serin gitmişti. İşte o akşamlardan birinde kabin içini ben 22 isterken, dışarısı 17 derecelere düşmüştü ve Auto AC/ON yazan ekran, AUTO ya döndü, yani ac/on yazısı silindi, bir süre sonra baktım tekrar yanmış. Sanırım otomatik modda klimasını kendi kapatıyor, kışın buhar yapar mı bilmiyorum.

 

Buradan bir sonuç çıkar mı size bilemedim, kendimce deneyimlerim bunlar...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bazı parçalar satışa çıkartacağım. Fiyat anlamında fikir almak istedim sizlerden.

Kaç para yazmalıyım sahibinden'e koyarken?

 

2013 üretim Lassa snoways era+  15000Km yapılan kışlık lastikler. 205/55/16R. 4 adet

205/55/16R yazlık tekerlek + sac jant, toyota uyumlu, 5 bijon deliği var 52.5 mi ne göbek çapı var. Üzerlerinde yazlık lastik var. Lastikler jantla beraber stepne olur ancak. 4 adet.

4 adet toyota sac jant kapağı var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bildiğim kadarıyla klima otomatik modda gerektiğinde kompresörü devreden çıkarıyor.

 

 

 

Önceki model çöp oldu hissi uyandırıyor. Hoş reno her zaman çöp :D

 

Yav he he  :cici:  :))  (İlk kez cici.gif kullandım, Ties'ın mesajından aldım... :icon_dance: )

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu talisman benim cidden çok hoşuma gitti ama, diğer hiç bir renonun tasarımını bu kadar beğenmemiştim (şu eski efsane tipli laguna hariç)

 

not: cici forumun kendisinde var artık, normal smiley gibi kısayol ile koyabilirsiniz :mrgreen:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Renault markasına ben de antipati duyardım ama son tasarımların bence hepsi güzel. Clio, Captur, Kadjar ve Talisman... Bu 4 araç içinde kötü tasarım yok, hatta hepsi de bence kendi sınıflarında en iyiler arasında. İç tasarımı beceremiyorlardı, Kadjar ve Talisman'de iç tasarımı da iyi yapmışlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dizel araçta koltuk ısıtma kullanıyorsunuz, bu eksikliği böylece gidermiş oluyorsunuz.

 

 

Kışın iç radyatör gaz ile ısınacak,

Dış radyatör soğuyacak.

Zaten dışarısı -5 derece, sizin o soğuyan radyatörünüz hiç bir zaman buzu çözülmeyecek ve devamında kanatların arası buz tutacağı için klima ısıtma görevini araçlarda yerine getirmesi biraz zor.

Bir de motorun ısısı zaten atık, çöpten kazanım var. Bu derde ısıtmalı koltuk geliştirilmiş diyebiliriz.

Evet, ben bu konuyu düşünememiştim hiç. Muhtemelen araç hareket halindeyken vuran soğuk rüzgar daha da buz tutmasına neden olacak radyatörün. Ama ne biliyim yine de bir şekilde çalışacağı şekilde yapılabilirdi sanki.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Merhaba,

100Km ile giderken Toyota 2010 kasa da otomatik klima ile bazı denemelerde bulundum. 100Km hızı seçme sebebim, göstergelerin XXlitre/100km şeklinde ölçüm yapmasıdır.

 

Bunu anlayamadım ben? Oradaki ölçüm 100 km'de tüketilen yakıt, 100 km/s hızla giderken tüketilen yakıt değil. Nasıl bir ilişki kurdunuz bununla hız arasında?

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

10 gün önce  Chevrolet Yeni Aveo 2011 model 1.4LT aracıma  Atiker Gold OBD2 sistem taktırdım. Malum , benzin cebimizi sömürüyor.. Daha ilk depo tam bitmedi , 335km olmuş . %70 ş.dışı %30 ş.içi kullanabildim.  

 

Benzinden farkı yok ,geçişleri de düğmeye bakmadan anlayamıyorum. İnşallah sorun çıkmadan uzun süre kullanırız.  Gold kitteki enjektörler A kalite , regülatörü de tabiiki.  Atikeri tercih sebebim Usta 'nın çok iyi referansları olması , zaten muhabettimiz ilerledi ben de Turizmci olunca. İlgili alakalı bir usta ve asıl mesleği elektronik .

 

Bana atiker gold obd2  ile zavolli obd2 lerini yanyana gösterdi , ikiside aynen italyan üretimi A.E.S.   

 

şu an memnunum , 70TL civarına deponun dolması çok ayrı bir zevk , artık korkmadan biniyorum aracıma. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bunu anlayamadım ben? Oradaki ölçüm 100 km'de tüketilen yakıt, 100 km/s hızla giderken tüketilen yakıt değil. Nasıl bir ilişki kurdunuz bununla hız arasında?

100 Km de tüketilen yakıt, 100Km/saat hızı ile giderken, 1 saat içerisinde tüketeceğiniz yakıt oluyor. Klimanın o hız ile giderken üstüne ekleyeceği miktar, klimanın 1 saat içerisinde yakacağı rakama eşit oluyor.

100Km hızla giderken 4.7 Litre/100km 5.4 Litre/100km, 100km yol 1 saatte alınacağı için fark 0,7 litre

50Km hızla giderken çıkan klima farkı da 1.4 Litre oluyor, örneğin 4 Litre gösteriyorsa motor 50Km/saat hızında, klima açınca fark 5.4 Litre/100km oluyor. çünkü 50Km ile 100kmyi 1 saat yerine 2 saatte alıyorsunuz, klima farkını ona göre oranlayıp yazıyor. Buradan klimanın saatlik sabit tüketimini tespit etmiştim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Off topic'te yazmıştım, aracın altını deldik, geçici araç verdiler. Donanım seviyesine bakmadım ama, dizel Astra 1.6. Araç bana geldiğinde 2500 km'de idi. 

 

Şimdiye kadar 400 km falan yol yaptım. 

 

Araç düşündüğümden daha iyi iç malzeme kalitesine sahip. Ön konsol , radyo düğmeleri vs. iyi bence. 

 

Motor 130 hp, ama 130 gibi durmuyor. Benim Octavia 105 ama tork eğrisi daha iyi. Bunda 1800 dd civarına kadar çok ölü, o turba patlaması hissediliyor. 

 

6 vites, vites oranları uzun. Ancak düz vites olmasına rağmen DSG Octavia'dan aynı şartlarla kullanıma göre %10-15 fazla yakıyor. 

 

Aklıma gelmişken, Opel şu 2000'lerden kalma turuncu ekrandan ne zaman vazgeçecek? Sanırım 10 yıl önce yüzmilyon adet aldılar toptan, atmaya kıyamıyorlar :D 

 

Bu kadar aptal bir yol bilgisayarı kumandası görmedim. Sinyal kolunun üstüne tuş koymuşlar, uğraşarak basıyorsunuz. Genelde sileceğin veya sinyalin ucuna konur oysa. 

 

Yol tutuşu fena değil, ama viraj alırken denemek için yaptığım hızlanma sonrasındaki sert frende sanki biraz erken kaymaya başladı. Ama kontrolü bırakmaması iyi. 

 

Motor sesi benim Octavia'dan fazla, rüzgar ve yol sesi ise daha az. 

 

Opel düşündüğüm kadar kötü değil ama gene de çok iyi sayılmaz. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

100 Km de tüketilen yakıt, 100Km/saat hızı ile giderken, 1 saat içerisinde tüketeceğiniz yakıt oluyor. Klimanın o hız ile giderken üstüne ekleyeceği miktar, klimanın 1 saat içerisinde yakacağı rakama eşit oluyor.

100Km hızla giderken 4.7 Litre/100km 5.4 Litre/100km, 100km yol 1 saatte alınacağı için fark 0,7 litre

50Km hızla giderken çıkan klima farkı da 1.4 Litre oluyor, örneğin 4 Litre gösteriyorsa motor 50Km/saat hızında, klima açınca fark 5.4 Litre/100km oluyor. çünkü 50Km ile 100kmyi 1 saat yerine 2 saatte alıyorsunuz, klima farkını ona göre oranlayıp yazıyor. Buradan klimanın saatlik sabit tüketimini tespit etmiştim.

 

Şimdi anlaşıldı ama sonuçta tüm ölçümleri km bazında yapmanız yeterli, klimanın saatlik tüketime etkisinin ne olduğu değil, gidilecek mesafede tüketime etkisinin ne olduğu önemli. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Opel'de kapı kilitleniyor, tamam.

 

Kapıyı açmak için kapı kolunu 2 kere çekmek nedir? Birincide kilit açılıyor, ikincide kapı! Manyak mı lan bunlar? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen Peugeot 307'si olan bir arkadaşım anlattı, ne zaman annesini eve bıraksa annesi "bagaj açılmıyor" diye sesleniyor, arkadaş da her seferinde inip ilk denemede açıyormuş. Uzun bir süre annesine söylendikten sonra öğrenmiş ki, bagaj hırsızlık önlemi olarak sürücü kapısı açılmadan açılmıyormuş... Çok beğendim, çok akıllıca biz özellik...

pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen Peugeot 307'si olan bir arkadaşım anlattı, ne zaman annesini eve bıraksa annesi "bagaj açılmıyor" diye sesleniyor, arkadaş da her seferinde inip ilk denemede açıyormuş. Uzun bir süre annesine söylendikten sonra öğrenmiş ki, bagaj hırsızlık önlemi olarak sürücü kapısı açılmadan açılmıyormuş... Çok beğendim, çok akıllıca biz özellik...

 

AVM girişinde aç kapa yapan güvenlikler için her seferinde gir çık yapmak zor gelebilir. Normalde sürücü içerdeyken kapı kilidini açıp kapatması daha rahat olur. Toyota Corolla'da yok ama önceki ix35'te araç hızı 10 km'yi geçince kapıları kendisi kilitliyordu ve çok rahattı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Opel'de kapı kilitleniyor, tamam.

 

Kapıyı açmak için kapı kolunu 2 kere çekmek nedir? Birincide kilit açılıyor, ikincide kapı! Manyak mı lan bunlar? 

Sinyalleri soft switch ile çalışıyor, geçme yok sinyal kolunda, bence bu daha kötü.

Geçen Peugeot 307'si olan bir arkadaşım anlattı, ne zaman annesini eve bıraksa annesi "bagaj açılmıyor" diye sesleniyor, arkadaş da her seferinde inip ilk denemede açıyormuş. Uzun bir süre annesine söylendikten sonra öğrenmiş ki, bagaj hırsızlık önlemi olarak sürücü kapısı açılmadan açılmıyormuş... Çok beğendim, çok akıllıca biz özellik...

Ben bu olayı mazda da yaşadım. Elfreni çekilmeden bagaj kapısı açılmıyormuş. Ben iniyorum oluyor, eşim deniyor olmuyor, :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Opel'de kapı kilitleniyor, tamam.

 

Kapıyı açmak için kapı kolunu 2 kere çekmek nedir? Birincide kilit açılıyor, ikincide kapı! Manyak mı lan bunlar? 

 

BMW'de de böyle. Kapı iki kere de açılıyor. Manyaklıkla alakası yok, emniyet için. Hem kilidi açmak için başka bir kolu çekmekten daha iyi kolu iki kere çekmek. Kolu iki kere çekerek kapının açılmasını istediğinizi onaylıyorsunuz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Buna pire için yorgan yakmak derim ben. Araçtan her inişte kolu 2 kez çekmektense, nadir ihtiyaç duyacağım kapıyı açmadan kilit açma işi için orta konsoldaki bir tuşa basmayı yeğlerim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen Peugeot 307'si olan bir arkadaşım anlattı, ne zaman annesini eve bıraksa annesi "bagaj açılmıyor" diye sesleniyor, arkadaş da her seferinde inip ilk denemede açıyormuş. Uzun bir süre annesine söylendikten sonra öğrenmiş ki, bagaj hırsızlık önlemi olarak sürücü kapısı açılmadan açılmıyormuş... Çok beğendim, çok akıllıca biz özellik...

 

Bence çok güzel bir özellik. Ama arkadaşlar da bahsetmiş, AVM'lerde sıkıntı yaratabilir. 

 

 

AVM girişinde aç kapa yapan güvenlikler için her seferinde gir çık yapmak zor gelebilir. Normalde sürücü içerdeyken kapı kilidini açıp kapatması daha rahat olur. Toyota Corolla'da yok ama önceki ix35'te araç hızı 10 km'yi geçince kapıları kendisi kilitliyordu ve çok rahattı.

 

Hocam, bir yanlışlık olmasın? Kapı kilitleme tuşuna uzunca basın, devreye girebilir. Sene olmuş bilmem kaç, otomatik kilitleme vardır herhalde Toyota'da. 

 

 

Sinyalleri soft switch ile çalışıyor, geçme yok sinyal kolunda, bence bu daha kötü.

 

Hocam bu cümleyi tam anlamadım? Sinyal takılı kalabiliyor, onda bir sıkıntı görmedim. Güzel olan bir özelliği, sinyali açık unutunca uyarıyor, "sinyali açık unuttun" diye. 

 

Bu arada,17" jant var ama usb girişi yok, ya da ben bulamadım. Hay.. 

 

Bir de, Allah aşkına, tamam hadi kapı kilidinin 2 kez olmasına (bence saçma olsa da) mantıklı açıklama yapıyorsunuz. Peki, hız sabitleme yaptığınızda, sabitleme yaptığınız hızı görememenize ne demeli? Limit yapınca görüyorsun, sabitleme yapınca göremiyorsun. 

 

Aracın alt devirleri güçsüz ve alt devri güçsüz her araç gibi fazla yakıyor. Opel çöp :P 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

multijetten kırma dizel motor varsa evet güçsüzdür. zaten fiat ve renodan alınan herşey çöp olmaya mahkum. astraya çöp koymuşlar motor diye astra olmuş çöp yapacak bişi yok :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok