• Announcements

    • Mr.Crunch

      Hosting değişikliği ve YouTube linki içeren postlar   06/09/2019

      Sitenin sunucusu değişti. Değişiklik sonrası preview linki olan postlar'da hata mesajı olmadan kaydedilmemeye başladı. Bilgimiz dahilinde, inceleyeceğim. O zamana kadar bu postları preview olmadan, doğrudan link şeklinde yapıştırabilirsiniz.   Hosting ile ilgili soru, sorun başlığı    

Otomobil Hakkında Her şey
5 5

2,705 posts in this topic

@stardust  Jaguar'lar bana güzel gözüküyor hep, hiç incelediniz mi?

 

Ben de büyük araba sevmiyorum, özellikle jipleri çünkü bana kodamanlığı anımsatıyorlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar güvenebileceğim bir araba değil. O kadar para verip bu araba beni yolda bırakır mı diye düşünemem. 

 

Nip tuck'da Christian thoy'un oğluna dediği gibi, "alman, İtalyan, nadiren de İngiliz". O nadir İngilizi Aston Martin e saklıyorum :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bu yıldızlı nasıl bir motor yapmış böyle yahu, 2.0 4 silindir motordan 381hp nasıl çıkarmışlar hayret, yani çıkar çıkmasına da fabrikadan böyle gelmesi...

 

 

lan madem yapabiliyorsunuz bunu hıyarlar, niye sadece A'ya ve GLA'ya koydunuz. koyun E coupe'a bu motoru alalım olm.

 

niye e350 2.0 motoruyla 299 beygir de bu araba 2.0 motoruyla 381 beygir... 

 

o ağırlığı kaldıracak tork mu yok dedim, fazlası var, 475 NM.

 

bu türkiye şartlarında tam benlik motor da, A serisi ne abi bu yaştan sonra....

 

bak sen şu yıldızlıya yahu, nasıl motor yapmış...

 

yani örnek olarak söylüyorum. yeni 340i'deki 6 silindir 3.0 motor bile 374 beygir. tabii ki 6 silindir falan daha tatlı ona lafım yok da fabrika çıkışı 2.0 motoru merc gibi bir markanın 381 beygir 4.4sn hızlanma ile sunması ilgimi çekti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valla sınıf, tasarım, fakir Mercedes'i lafları falan bir kenara 45 Amg versiyonu bugüne dek kullandığım en zevkli otomobildi. Hala o hissiyatı unutmuş değilim. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

motor güzel diye işte yoksa CLA bir insanlık ayıbı. A yine bir derece güzel, A sedan bile yapmışlar, heralde A3 sedandan iyidir ama CLA... of of of... rezil bir tasarım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CLA'yı bende beğenmiyorum. Magnumdan çıksa direk satarım.

A Sedan'a baktım şimdi arkası falan genel olarak dıştan güzel olmuş fakat ön kısım küçük bir insignia yı hatırlattı bana nedense. İç tasarımda da klima çıkışları ve etrafına koydukları mavi pavyon ışıkları ile götüm gibi olmuş.

Edited by Atrin

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A çok güzel olmuş bu sefer, adamın yorumu küçük boyutta bir S class.

 

şimdi 3 kasadan inip de buna binilmez ama...

 

şuan A35 AMG var 300 beygir. A45 AMG geliyormuş. 2.0 motor 400 beygir 0-100 4 saniye olacakmış...

 

valla bu motorun hatrına alınır.

 

gerçi bu 2 ekran bitişik kadran olayı beni çok soğutuyor mercedes'den. o kadar kötü ki anlatamam, kime sormuş, kime danışmış da bu kadar dandik bir kadran ve ön konsol tasarlamış mercedes cidden aklım almıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O zaman ben egzotiklerden devam etmek istiyorum Alfa Romeo. :D İtalyan diye istenmez diye düşünmüştüm ama Maserati'yi görünce Giulia desem kızılmaz sanırım. Burada Veloce versiyonu 2.0 280 hp 4x4 olarak var diye biliyorum. Kimsenin nedenini bilmediği bir şekilde 240 km/h da limitörü varmış ama ellendiğinde limit falan kalmıyormuş tabi.

 

Birde Volvo diyesim var ama istenir mi bilemedim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

156 ile piston çatlattım, aldım hevesimi kalsın :)

 

-

 

ps: benimki biraz da beyin jimnastiği aslında.

 

yeni 4 serisini ve 5 serisinin makyajını görmeden karar vermem.

 

araba 2020 model (2019 ağustus sonrası yani), alman malı olacak. 2.0 turbo benzinli ve 4 çeker olacak. bunlar şart.

 

belki küçük bir çılgınlık yapar bu yeni 40i motora da sulanabilirim malum V6 378 beygir.

 

satın alırken %160 ötv, + %18 kdv ile 300 bin liralık arabaya 600 bin vergi, her sene zamlanan şuan 8720 TL olan MTV. Kasko en az 15 diyecek hadi %50 hasarsızlık var 7.5...

 

yazık günah yani bir yandan erken emekli olmak istiyorum sağlığım bozuluyor diyip bir yandan da böyle bir müsriflik... kalbine söz geçiremiyorsun işte.

 

sonra aklıma o vergiler, 5tepe sarayının kalkınmasına, suriyeli kardeşlerimizin refahına, yandaş müteahhitlerin cebine gidecek adamlar senin gece uyumadan, evinde yatamadan, sürekli radyasyon alarak kazandığın parayı çatır çatır yiycekler diyorum kendime :|

 

bilemiyorum altan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeni A ve CLS benimde baya hoşuma gitti normalde Mercedes pek sevmezdim.

 

2020 civarlarına kadar çok şey değişir muthemelen durumlara o zaman bakmak en iyisi olur sanırım.

 

Alman olma durumu dayanıklılık ve piyasa şartları mı yoksa başka bir durum var mı merak ettim.

 

Ek olarak birde Lexus demek istiyorum. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Thustu said:

2020 civarlarına kadar çok şey değişir muthemelen durumlara o zaman bakmak en iyisi olur sanırım.

 

2020 derken bu temmuz, ağustos gibi 2020 modeller çıkar zaten. yoksa bizim 3 kuruşluk dandik ruhsatlarımızda 2019 ya da 20 yazması benim için farketmez.

 

piyasa şartından kastın ne bilmiyorum, ben 2. el değeri için almam arabayı mesela. ya da dayanıklılığı da çok fazla umrumda değil.

bir arabanın ekonomik ömrü 10 senedir. 10 seneden sonra klasik diye tabir edilecek bir araç değilse eğer çöptür. çünkü teknoloji ve güvenlikteki gelişmeler o kadar hızla artmıştır ki 10 sene öncesin en iyi arabası bile şuanki en ucuz arabadan güvensizdir.

yani bir araç bence 5 ila 10 sene içinde değiştirilmelidir. çin ya da dacia gibi falan saçma sapan arabalar amıyorsanız zaten artık 5-10 sene dayanacağından da şüpheniz olmaz.

he alman 20 sene dayanır ne ala, ama o da benim umrumda değil. ben hız tutkunuyum, yol müsait olduğunca da süratli kullanıyorum. yüksek hızlara çabuk çıkabilmesi kadar emniyetli hızlara da hemen yavaşlayabilecek güvenebileceğim bir araba lazım bana :)

misal şuanki arabamı aldığımda bundan daha hızlı bir araba asla gerekmez diye düşüyordum çünkü zaten yoldaki araçların %99.5'inden hızlı bir araba. arabanın limitlerini yavaş yavaş keşfediyor olmak ve o limitleri zorlamak zevkliydi.

fakat şuan tamamen biliyorum arabanın limitinin ne olduğunu ve ne yapabileceğini. ve açıkçası hıza çok çabuk alışıyorsun ve bana bildiğin yavaş geliyor şuan.

 

vergi oranları zaten abartlı malum. iyice bokunu çıkarmadan, 2 litre motorlu bir arabayla alabileceğim en iyi performans gerekiyor bana.

yıldızlı hiç radarımda olan bir marka değildi ama 2.0 motordan fabrika çıkışlı 400 beygir alabiliyor olmalarına saygı duydum.

mercedes yolda bırakacak bir motor da yapmaz, ondan da eminim.

tek kötü durum o motor A gibi küçük ve hayatımın şu aşamasında işime gelmeyecek ve CLA gibi uyduruk bir tasarıma konmuş olması.

E de niye yok anlamadım. gerçi olsa da emin değilim gidip denemem lazım. o dandik 2'li yapışık kadran ekranlarına dayanabilir miyim bilmiyorum sırf motorun hatrına.

CLS de çok güzel olmuş, ama arkada yolculuk edecekler için bir E ya da 5 serisi konforu sunmuyor, ona rağmen onlardan pahalı, o zaman onu alacağına adam gibi coupe araba alırsın. malesef fiyatıyla mantığın sınırlarını zorluyor.

yani tasarım falan tamam akıyor da kullanışlılık açısından kendisinin yarı fiyatı olacak A serisi sedandan ne farkı var, hatta fazlası bile yok, belki eksiği olabilir. duygularımızın sesini dinliyoruz tamam da CLS alacak kadar da mantığımızın sesini susturmadık.

 

Yeni Audi A6'dan bir miktar umidim vardı. gerçi kesinlikle kötü değil ama performansı ile öne çıkmıyor, konfor ile öne çıkıyor. ve işte audi tasarımı ya. yani ne diyeyim 3 den 8'e hepsi aynı tasarım, 200 bin de veren aynı arabaya 800 bin de veren aynı arabaya biniyor gibi. 

 

bu kadar kılı 40 yarmamın sebebi de heralde bu alacağım araç Türkiye'de alacağım son araç olacak ve ailemde kalacak benden sonra da. Almışken alabileceğimin en iyisi bir araba olsun istiyorum. coupe benim için, SUV da ailem için hayal olarak kalacak gibi gözüküyor, yine ortayı 4 kapı bir sedan'da bulacağız gibime geliyor. O yüzden de 5 serisinin makyajı ve yeni 4 serisi grand coupe'nin tasarımı benim için önemli olacak. Onları net olarak görmeden de nihai kararı vermek istemiyorum. yoksa son 1 senedir yeni araç arayışındayım aslında. 

 

ya da sikerim lan düyaya bir daha mı geleceğiz diyerek 718 cayman alacağım...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piyasa derken 2. el gelmişti aklıma aslında. 

 

Sizin şartlarınıza göre o zaman dediğiniz araçlardan başka bir şans kalmıyor sanırım. Belki eğer nefret edilmiyorsa ve ihtiyaç da varsa station wagon versiyonlara bakılabilir.

 

Motorların araçlarda yer alması olayı da ölçekleme meselesi sanırım. A45 AMG'de ki motor E'de olursa zaten onun motor seçeneklerinin büyük versiyonuna yakın kalıyordur ve anlamı kalmıyordur muhtemelen.

 

Eğer 718 tarzı bir şey çok uçuk kalmayacaksa içinizde ukde olarak kalmasın bence.

 

Zaten benim bu kadar garip fikirle gelmemin nedeni hazır kızılay dağıtmış olayından sıkılan, tarz ve zevk için arayışta olan birisinin yine piyasa tarzında bir şeye kalmasını istemememdendi. :D 

 

stardust likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hocam bu limitlere çıkıyorsan yapıştır yeni kasa A5, geçen hafta hem yeni A5 hem BMW 530i'ye bindim, yeni A5 çok yakın bir arkadaşımın. Beklentimin üzerinde şık ve sessiz olmuş, gerçi araç 2.0 TFSI olduğu için büyük performans beklentim yoktu, yine de 0-100 6 civarında yanılmıyorsam. Ancak RS5 falan inanılmaz keyiflidir eminim, yeni 5 için birşey diyemiyorum bana çok sempatik gelmiyor. Yeni 4 GranCoupe çok güzel görünüyor,

Şu renderlar bile göze hitap ediyor;

 

https://www.bmwblog.com/2015/07/16/g23-bmw-4-series-coupe-and-g22-4-series-convertible-renderings/

 

Siz beğenmemişsiniz gerçi Audi tasarımını , keşke param olsa A7 alsam daha da bişey istemem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bencede A7 çok güzel. Fakat 1 milyon TL fiyatı var. 3.0 TFSI (340hp - 0-100 5,3sn) ve 3.0 TDI (286hp - 0-100 5,7sn) motor var sadece. Stardust'ı performans olarak memnun eder gibi fakat vergisinin maşallahı var. 

 

https://www.audi.com.tr/dam/nemo/tr/fiyat-listesi-ve-katalog/kataloglar/A7_833-1150-71-77-WEB.pdf

 

Alırken verilen vergiye bak ya. 

 

Model A7 Sportback 50 TDI quattro 286 hp tiptronic
Motor 50 TDI quattro
Motor Hacmi 2.967 cm3
Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı 1/2/3/8 1.024.033 ₺
Net Fiyat 331.900 ₺
Ötv (%160) 5 531.040 ₺
KDV (%18) 5 155.329 ₺
Motorlu Taşıtlar Vergisi 5 5.232,00 ₺
Trafik Tescil ve Ruhsat İşlemleri Resmi Bedeli 5/6 260,40 ₺
Trafik Tescil ve Ruhsat İşlemleri Hizmet Bedeli 7 271,20 ₺
Edited by Atrin
escape likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@escape render o görüntüler yeni 4 serisi için, 8 serinden esinlenmişler çizerken heralde. o şekilde boy gösterirse bekler 430i alırım heralde ama bence bu yeni 3 serisinin çizgisinde olacak o zaman da büyük ölçüde hevesim kaçar heralde.

 

@Atrin A7 kesinlikle radarımda değil. Kim ne derse desin, bir arabaya 1 milyon lira vereceksem bir kere trafikte diğer bütün araçlardan ayrılması lazım benim için o aracın. A7 bilen anlayan için müthiş ama dış görünüş olarak diğer audi'lerden farklı kılan bir çizgisi yok.

 

1 milyon seviyesine geçeceksem zaten Q8 alırım. tamam performans beklentimi karşılamayacak ama RR Velar ile birlikte beğendiğim 2 SUV'dan biri. ve A7'den çok daha fazla ilgi çekeceği net.

 

az çok kafamda oturttum, şuan gözümle görmem gereken araçlar var, A45 AMG sedan ne kadar küçük, bir içine binip bakmam lazım, yeni 4 serisi ve 5 serisi makyajını da görmeliyim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eskisine kıyasla çok daha güzel olmuş. Fakat Hans abi diyor ki boyunuz 1.80'den uzun ise rahat etmeniz zor.

 

Bence A sedan daha sade ve güzel bir tasarım olmuş ama benim sığamayacağım belli bu arabalara. O yüzden bu 45 AMG motor sevdasından vazgeçsem iyi olacak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de kaç mesajdır onu diyorum zaten. O kadar ucuz gösteriyor ki arabayı... Akıl tutulması yaşamışlar o noktada. Ekranların kalitesine ve MBUX'e çok güveniyorlar ve onların bu saçmalığı örtebileceğine inanıyorlar sanırım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
5 5

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.