Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 3.897 mesaj var

Açıkçası sizler kadar teknik olarak araçlardan anlamıyorum ama sessizlik konusunda oldukça iyi, benim octavia'ma göre daha sessiz bariz bir şekilde. Amortisörlerde daha iyi gibi geldi açıkçası, lastiklerle de alakalı olabilir ama jantın büyüklüğüne rağmen çukurlarda ve bozuk yollarda rahatsız etmiyor kesinlikle. Tıkırtı gibi sinir bozucu şeylerle hiç karşılaşmadım ben, geliyor olsa mutlaka bahsederdi arkadaşım. Isıtmalı koltuklar, güzel düşünülmüş konsol vs ile gerçekten 2 kişi için konforlu bir araç ama üçüncü kişi için aynı şeyi söyleyemem :) O yüzden bir zahmet mercedes ile kıyaslamasınlar.

 

Kullanılan malzemeler görünen yerlerde ne kadar iyiyse görünmeyen noktalarda bir o kadar kötü mesela. Kapı kollarının iç kısımlarında resmen doldurulmamış noktalar mevcut, öyle gözle görmeniz mümkün değil ama tutunurken, birşey ararken insanın eline geliyorlar. Dediğim gibi araba görünüşte çok şey vadediyor ama sıkıntılı noktaları bir süre kullandıktan sonra farkedebiliyorsunuz anca, bu noktaları çok iyi kamufle etmişler :)

 

Bir de aracın manevra kabiliyeti yok :D Aracı parkederken geniş alayım rahat gireyim derseniz muhtemelen duvara doğru ilerlerken buluyorsunuz kendinizi. Tur mesafesi bu kadar kısa araç daha önce hiç görmemiştim. Park sensörleri ise ayrı bir arıza, mesefa var diye gösteren sensör bir anda neredeyse çarpacaksın diye bağırmaya başlıyor. Eğer sensörün ölçümlemesine güvenerek ince ayar yapmaya çalışırsanız ilk seferinde olmasa bile ilerleyen zaman zarfında bir yerlere vurmanız garanti.

 

Son olarak otomatik vitesi hakkında bir şey söylemek gerekirse, DSG ile aralarında konfor farkı yok diyebilirim. Çok hızlı ve güzel vites değiştiriyor. Fakat yine de motor ile difransiyel arasında bir uyumsuzluk var gibi geldi bana, 150 beygirlik araçta gaza sağlam bastığında güzel bir ivme beklersin ama bu araçta bu yok. Hızlanıyor, sarsmıyor ve hissettirmiyor ama kesinlikle bastığında beklediğin gücü arabadan alamıyorsun. Özellikle mi yapıyor bilemiyorum ama normal sürüşte sıkıntı yaratan bir durum değil.

 

Bunlar şimdilik aklıma gelenler, her gün yeni birşeyler öğreniyoruz İstanbul trafiğinde araca dair.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@MaverocK

hocam ben mazda 3 de kullandım şuan kullandığım SUV da mazda. aynalar konusunda standartında araç kilidine entegre edilen bir sistemi yok ancak yeni araç yazılımı ile aracın kilidine entegre edilebiliyor. 

manevra kabiliyeti konusunda bir yaklaşımın var ama açıkcası anlamadım :) aracın manevra kabiliyeti gayet yeterli. iki aracı da tecrübe etmiş olarak ben park ederken veya manevra yaparken hiç zorlanmadım. 

 

otomatik vites için dsg ile yakın hızda ve konforda olduğunu bir başka başlıkta belitmiştim zaten. ancak otomatik vites ile motorun uyumsuz olduğu konusuna katılmıyorum. öncelikle mazda 120 beygir kullanıyor ve motor da turbo yok. atmosferik araçlarda turboşarj olan arabalarda ki gibi bir kick down yaşayamazsınız ya da ivmeleme öyle belirgin değildir. daha lineer gider. klasik tork konvertörlü ve atmosferik bir araç ne veriyorsa mazda 3 de onu veriyor. ne eksik ne fazla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@jackjoker Hocam dediğim gibi ben çok teknik kısmını bilemiyorum. Düz kullanıcı olarak ve aracın motorunu 150 beygir hatırladığımdan gaza bastığımda beni koltuğa biraz olsun yapıştırması gibi bir isteğim vardı :) Motorun 120 olduğunu farkedince zaten bu beklentimin yersiz olduğunu anladım. Motor ve difransiyel konusunda ki sözlerimi geri alıyorum.

 

Manevra konusunda teknik verilere baktım gerçekten de dönüş çapı diğer araçlardan çok çok kötü değil ama nedendir bilemiyorum diğer araçlarlarla rahatlıkla girebildiğim yerlere bu araçla giremiyorum. Aynı manevrayı yaptığım halde araç tam olarak dönmemiş ve yamuk kalmış oluyor. Sadece ben de söylemiyorum bunu aracın sahibi arkadaşım da aynı şeyden şikayetçi, direksiyonun bir yarım tur daha dönmesini beklerken direksiyon dibe vuruyor. Geri geri girerken çok sıkıntı yaratmayabilir ama kafadan giriş yapılan parklarda açıkçası yetersiz dönüyor.

 

Bu arada yazdıklarım kötüleme olarak anlaşılmasın, ben cidden araçtan çok daha fazlasını bekliyordum :D Benim kafamda ki araç ile gerçeği farklıymış sadece. Klasmanına göre vermesi gerekenleri veriyor araç.

 

Şu aynalar konusunu söyliyeyim de araştırsın arkadaş, cidden çok büyük dert bu haliyle. Unutuyorsun, iniyorsun haydaaaa tekrar arabaya dön aynları kapat. Zaten İstanbul'da aynayı kapatmazsan kendisine veda etme olasılığın oldukça yüksek :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Insignia'da da aynaları manuel olarak kapatmak gerekiyor. Mazda'ya has bir saçmalık değil.

 

Renault işi çözmüş, istersen otomatik kapanıyor, istersen manuel'e alıyorsun ve sen istemedikçe açık kalıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Anahtar kumandasına ayna için ayrıca düğme koymamışlar mı peki? Bazı araçlarda benzer özellikler vardı diye hatırlıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Japon arabası gidip de başka bir platformu kullanmaz durduk yere. 

 

Bana fordun uzantısı olarak görünür tüm mazda modelleri. 

Aynen öyle. Japon durduk yere gidip başka platform kullanmaz. Ford'un yürüyeni, yol tutuş, direksiyon hissiyatı, yönlendirme konusunda neredeyse 20 senedir bu sınıfta standartları yerle bir edip, yenilerini belirliyor. Mazda'nın yaptığı gayet akıllıca bir hamle bence.

Hakan'ın (esikden JJ'in) Mazda 3 gayet cazip, alıcıyım bi güzelik yapın :P

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Eve bir taşınayım belli ki benim araba forumdan birine gidecek :) 

 

 Bugün Mazda'yı servise götürdüm, satışa bir çıktım, CX-3 ü gene beğendim. Fiyat olarak 97,5 olan istediğim Power modeli ucun ucun 97,750 ye çıkarmışlar. Satışçı "bana özel fiyat" olarak elindeki arabaya 100 çekti. 

 

 100 kaada araba mı olur, benim bi arkadaş geçenlerde inşaata 80 bin liraya girdi. Bi öyle bi böyle diyorum, bakalım ne olacak. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Eve bir taşınayım belli ki benim araba forumdan birine gidecek :)

 

 Bugün Mazda'yı servise götürdüm, satışa bir çıktım, CX-3 ü gene beğendim. Fiyat olarak 97,5 olan istediğim Power modeli ucun ucun 97,750 ye çıkarmışlar. Satışçı "bana özel fiyat" olarak elindeki arabaya 100 çekti. 

 

 100 kaada araba mı olur, benim bi arkadaş geçenlerde inşaata 80 bin liraya girdi. Bi öyle bi böyle diyorum, bakalım ne olacak. 

dacia'nın 68 olduğu bir ülkede 100 kaada cx-3 bedava derim ve witcher a kaçarım 

c ya later an anathore vörld

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Eve bir taşınayım belli ki benim araba forumdan birine gidecek :)

 

 Bugün Mazda'yı servise götürdüm, satışa bir çıktım, CX-3 ü gene beğendim. Fiyat olarak 97,5 olan istediğim Power modeli ucun ucun 97,750 ye çıkarmışlar. Satışçı "bana özel fiyat" olarak elindeki arabaya 100 çekti. 

 

 100 kaada araba mı olur, benim bi arkadaş geçenlerde inşaata 80 bin liraya girdi. Bi öyle bi böyle diyorum, bakalım ne olacak. 

 

Hocam 100 binden aşağısına motosiklet kaldı bir tek :) İşin şakası bu tabi ama fiyatlar çok uçtu, hani o senelik %8 enflasyon var ya, arabalarda %30 civarı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@JardeL

Henüz Türkiye fiyatı yok ama eskisi bile 80binden başlıyor. Almanyada 31000-35000€ arası donanıma göre, buraya 95-100bin den aşağıya gelmez. UK satışları nisanda başlıyormuş bizede Eylül-Ekim gibi gelir herhalde.

 

Bu arada Eylül-Ekim gibi yine Seat Ateca gelecek. 75-80bin olur herhalde: 

the-seat-ateca-suv-debuts-with-led-light

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@JardeL

Henüz Türkiye fiyatı yok ama eskisi bile 80binden başlıyor. Almanyada 31000-35000€ arası donanıma göre, buraya 95-100bin den aşağıya gelmez. UK satışları nisanda başlıyormuş bizede Eylül-Ekim gibi gelir herhalde.

 

Bu arada Eylül-Ekim gibi yine Seat Ateca gelecek. 75-80bin olur herhalde: 

the-seat-ateca-suv-debuts-with-led-light

1.4 TSI DSG 100bin TL gibi gelirse iyi fiyat olur bence... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

- Mazda 3'te o aynaların her seferinde düğmeye basma gereksinimi bana da saçma geliyor açıkçası. Mazda forumlarından biri bir şeyler üretmişti, hem kontağı kapatınca aynaların kapanmasını, hem de geri vitese alınca aynaların aşağıyı göstermesini falan sağlıyordu ama bu tip özellikleri sonradan iptidai olarak eklemenin gerekmemesi gerekirdi. Farkı kaç kuruşsa ekleyip arabaya ekleselerdi, en kötü bir pakedin içine giydirselerdi. 

 

- Bendeki Mazda'dan her türlü memnunum ama öyle bir "koltuğa yapıştırma" gibi bir his yok, olsa yakışırdı. Sanırım o konuda "biz büyük motorları niye yapıyoruz, madem öyle istiyosan onu al" diyorlar. Vites geçişlerini özellikle odaklanmadıkça farketmek mümkün değil.

 

- Yeni SUV olan JJ'in aldığı CX-3 te hangi modeli alırsan al Sunroof ya da Cam Tavan yok, bence önemli bir eksiklik. Koltuk ısıtma almak için illa deri koltuğa 3000 lira bayılmak gerekiyor, bence o da bir eksi. Bir başka eksisi tükürülüp yapıştırılmış gibi duran ekran, sanırım Mercedes dahil bir çok arabada öyle bir moda başladı, ama yakışmadığı bir gerçek. Onun dışında benim oldukça beğendiğim bir araç. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Karsanda proje var , kimse para yatırmıyor. Yerli araba yok diye universite projelerinin gazeteler tarafindan haber yapilmasini komik karsiliyorum. Hali hazirda bir sabayici var, deneyimi de var, ama kimse sallamiyor.

Hem de koçun damadı.

Hayalet beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1 ay önce Ankara'daki bir fuarda Hacettepe'nin ürettiği EVT-1 aracı vardı. Vakitsizlikten çok inceleyemedim ama gayet güzel görünüyordu. Diğer ünilerde çeşitli araçlar yaptıklarını iddaa ettiler, ama neden böyle ucube şeyler ortaya çıkarmakta direniyorlar anlayamadım.

 

http://onedio.com/haber/iste-gercek-yerli-otomobil-hacettepe-nin-urettigi-yerli-otomobil-elektrikle-calisiyor-605876

 

Hamso and allreadydead beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar 2009-2010 model Mazda 6'ların otomatik vitesleri nasıl? Tork konvertörlü mü?

 

2.0 litre benzinli alsam, LPG uygulaması sonucunda tüketim değerlerim şu an kullandığım 1.5 DCI 105ps Megane III ST'a kıyasla ne durumda olur? Ayrıca bakım ücretleri, yedek parça gibi diğer masraflar beni üzer mi, yoksa uygun mudur?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kaskocular da kafayi yemis, gecen sene 800TL'ye yaptirdigim kasko icin bu sene hasarsizlik indirimleri vs. olmasina ragmen 1100TL istiyorlar... 2000TL isteyen bile var... Devlet Trafik Sigortasiyla geciriyor, biz de gecirelim mantigindalar herhalde...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

lawnmower'a ne oldu bilen var mı? Özellikle otomobil forumunda çok aktifti uzun süredir mesaj yazmıyor...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok