• Announcements

    • Mr.Crunch

      Hosting değişikliği ve YouTube linki içeren postlar   06/09/2019

      Sitenin sunucusu değişti. Değişiklik sonrası preview linki olan postlar'da hata mesajı olmadan kaydedilmemeye başladı. Bilgimiz dahilinde, inceleyeceğim. O zamana kadar bu postları preview olmadan, doğrudan link şeklinde yapıştırabilirsiniz.   Hosting ile ilgili soru, sorun başlığı    

Runflat lastik sorunsalı
1 1

15 posts in this topic

Herkese merhaba,

Bir lastik sorunsalı ile karşı karşıyayım. BMW 116i F20 2012 araç var. En son lastikleri 2015'te değiştirildiği söylenmişti. Ben aracı 2016 Eylül'den beri kullanıyorum. 54-55binde aldım aracı, şu an 94bin'de. Bir bakım sırasında bana lastiklerin tavsiye edilen kullanım süresi 2018 Mart gibi bişey dediklerini hatırlıyorum. Her neyse, lastikler her halükarda değişecek.

Buradaki sorun yeni lastikleri hangi marka model almalıyım? Runflat mi olsun yoksa normal bişey mi olsun? İnternetten biraz baktım, runflat'e gerek yok, gereksiz sert bir lastik diyorlar ki katılıyorum. Hele son 1 sene ve özellikle hava 7-8 derecenin altına indiğinde yoldaki en ufak girinti çıkıntıyı içimde hissetmeye başladım. Bunun sorumlusu şu an benim için lastikler.

Fakat runflat'in hayat kurtardığını ve aracın süspansiyon tasarımının runflat'in sertliğine göre yapıldığını söyleyenler de var. Yani BMW boşu boşuna bunu dayatmıyor diyorlar. Şöyle bir yorum da vardı, runflat alınmayacaksa bile BMW F kasalar için yanakları sert bir lastik tercih edilmeli gibi bir şey.

Açıkçası arabalar konusundaki bilgim PC'ler konusundakinin 10'da 1'i kadar olduğundan buraya sormayı uygun gördüm. 

Marka olarak açıkçası top tier markalardan uzak duracağım gibi, ama mid tier markaları da pek bilmiyorum. Nedeni ise araca çok fazla para harcamak istemiyorum. Sene sonu yurtdışına gitme ihtimali var, o durumda araç satılacak burada kullanacak kimse kalmayacağı için.

Evet, siz bu durumda ne diyorsunuz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Run flat benim çok hazzettiğim bir lastik türü değil ama orjinalinde runflat ile gelen bir araca başka bir lastik takılmamalı. Runflat ile gelen bir aracın süspansiyon sistemi ve abs sistemi runflat'a göre ayarlanıyor, ayrıca araçta stepne bulunmuyor.

Run flat yerine sert yanak alsanız yine aşağı yukarı aynı konforsuzluğu yaşayıp bir de arabanın bütün dengesini bozmuş olacaksınız.

Hamso and pentaman like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, ObiWan said:

Sene sonu yurtdışına gitme ihtimali var, o durumda araç satılacak burada kullanacak kimse kalmayacağı için.

 

O halde yeni lastikleri de aracın yeni sahibi alsın. Bugüne kadar iyi kötü idare etmişsin mevcut lastiklerle, birkaç ay daha götürür o lastikler.

pentaman and Hamso like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Whooosh said:

Runflat ile gelen bir aracın süspansiyon sistemi ve abs sistemi runflat'a göre ayarlanıyor.

Run flat yerine sert yanak alsanız yine aşağı yukarı aynı konforsuzluğu yaşayıp bir de arabanın bütün dengesini bozmuş olacaksınız.

öyle bir şey yok, run flat'in diğer lastiklerden tek farkı biraz daha sert olması, süspansiyon sisteminin ayarıyla, abs ile falan bir ilgisi olmaz.

 

babamın mercedes'i de dahil etrafımdaki bir çok kişi run flatleri atıp normal lastik alma yoluna gidiyorlar sertliği yüzünden. herkes değişimden sonraki farktan çok memnun... ki burdan @stardust da aynı değişimi yaptı mesela, o da memnun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastik patlayacak diye runflat lastik kullanmak, her an yangın çıkabilir diye çantanda yangın söndürücü taşımak gibi bir şey. 

 

Dağda bayırda yaşayıp, inşaatta şantiyeye falan gitmiyorsanız lastik patlatma riskiniz ne bir hesaplayın. 

 

Bende m performans adaptif süspansiyon olduğu için alete ne taksan kendi ayarını veriyor zaten, o yüzden runflat'ten vazgeçerken bir endişem olmadı. 

 

Runflat'in tek gerçek avantajı, acemi biri kullanıp da olmadık bir çukura falan düşürse, normal lastiğin yarılıp, hatta janta zarar vereceği yerde runflat durumu kurtarıp darbeyi sönümlüyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu arada benim de aklıma, "ulan şuan hangi lastik takılı acaba? belki ilk sahibi değiştirirken 2015'te runflat takmamıştır, kontrol etmelisin" geldi. 

Kontrol ettim, gerçekten runflat çıktı. Michelin Primacy 3 ZP, 25. hafta 2015 üretimi. ZP runflat yakısıymış (Zero Pressure). Genel kodu ise 205/55/R16 91H şeklinde. 

Primacy 4'ler çıkmış Michelin'de. Bu sefer runflat takmayacağım. Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda. Bu sefer yeni sorular oluşuyor tabi.

1. Lastik patlarsa acil müdahale için jellerden bahsediyorlar, gerçekten işe yarıyor mu? Arabada nolur ne olmaz diye bulundurmayı düşünüyorum. 
 

2. 4 mevsim lastik ile yaz lastiğinin çok bir farklılığı var mı? Sanki "hikaye"miş deniyordu. Tek farklı lastik kış lastiği şeklinde bir bilgi kafamda kalmış.

 

3. 

18 hours ago, stardust said:

Bende m performans adaptif süspansiyon olduğu için alete ne taksan kendi ayarını veriyor zaten, o yüzden runflat'ten vazgeçerken bir endişem olmadı. 

 

Bende garanti olarak o özellik olmadığı için, benim sanırım bir ustaya gidip lastiğe göre bir ayar çekilmesi gerekecek gibi gözüküyor. Yanlış mıyım? Zaten tanıdığım ustayla da lastik konusunu konuşacam ama önceden bilgilenmek "öpülmemek için" önemli.

 

4. [EN ÖNEMLİSİ] Bana bu durumda fiyat/performans lastiği önerin. 1-2 sene üzmeyecek, yol tutuşu iyi, İzmir'de 4 mevsim durumu kurtaracak bir şey tavsiye edin o zaman :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Soruya takılmaya bence gerek yok. Lastik patlaması için lastik tamir köpük spreyleri çok iyi iş çıkarıyor. Bagajda her zaman bir tane bulunsun. Ben yıllardır kullanıyorum. Janta kadar inmiş lastiği kısa sürede şişirip arabayı kullanacak hale getiriyor. Lastiğin inmesinin sebebine göre bazen lastikçiye gitmenize bile gerek kalmayabilir. 2004'te aldığım aracın bir kere bile stepnesini kullanmam gerekmedi. Çeşitli markalar var hepsi aynı işi yapıyor. Çok para vermeye de gerek yok, Carpex falan var uygun fiyatlı hem ucuz hem güzel iş görüyor. Daha önce bir kere Michelin falan almıştım diğerlerinin x katı fiyatına. Onun da yaptığı iş aynı, benzinliklerde satılanlar da aynı.

Edited by ZvAnA

Share this post


Link to post
Share on other sites

İzmir için 4 mevsim lastiğe hiç gerek yok.

Acil müdahale basınçlı tüpler lastik yarıldığında işe yarıyor mu acaba, pek zannetmiyorum. Runflat lastik yarılsa da yürüyor.

BMW için bayide sorduğumda satış elemanı bir foto gönderdi. Lastik paramparça fakat diri, lastikçiye kadar gitmiş. Tabi tahmini 2 kat fiyat var. Ben de olsam fiyat nedeniyle düşünürdüm.

Kendim için araştırdığımda Hankook lastikleri fiyat/performans olarak iyi bulmuştum. Bazı arabalarda üzerinde geliyor, araştırma yapılabilir. Şanslısınız ki lastik ölçüleriniz en çok satılanlar arasında.

 

Hangi kalite lastik olursa olsun 3. sene sonrası yol tutuş çok farkediyor, riskli kullanım yapılmıyor. Çok km yapılmıyorsa çok kaliteli lastik yerine orta düzey lastik kullanılıp 3.sene değişim de yapılabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CrossClimate Golf'te kullanmistim iyiydi, simdi yeni Primacy 4 aldim bu da gayet iyi... Bulunulan yerde iklim cok soguk degilse ve kis genelde yagmur vs ile geciyorsa Primacy 4 alinir cunku CrossClimate'a gore islak yol performansi daha iyi... Yok iklim soguksa, kar yagmasa bile hava uzun sure 7 derece altinda kaliyorsa CrossClimate alinir... Zaten ikisinin fiyati ayni... ( CrossClimate + vs. Primacy 4 ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula-X diye patlak önleyici sıvı var. Ben bisiklette tubeless lastikte kullanıyorum, aynı firmanın otomobil lastikleri için olan ürünü de var. Bundan 4 lastiğe basarak lastik patlamalarını büyük ölçüde önleyebilirsiniz; patlağı içeriden kendi kendine onarıyor sıvı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bende bmw 320 kullanıcısıyım, geçen mart ayında aynı ikilemde bende kalmıştım. Ben goodyear efficent grip runflat aldım. 

 

Ama şöyle bir tecrübem oldu; şimdiye kadar önceki arabalarımda da hiç lastiğim patlamadı, ancak aracı 2. el aldığımda lastikleri çok iyi değildi sürekli değiştirmek aklımdaydı ama ebat 205/60/16 olduğu için fiyatları oldukça yüksekti, bende uygun anı bekleyip o zaman alayım diye fırsat kollarken bir gün evin otoparkında hışır hışır bir ses gelmeye başladı. Sol arka lastik çökmüştü, zaten lastiği alacağım yeri az çok belirlemiştim, hemen gittim lastikçiye 4 tane efficent grip aldım. Ev Libadiyede, lastikçi Bostancıda ve yaklaşık 6-7 km mesafeyi patlak runflat lastikle gittim.

 

Lastikleri söktüğümüzde içlerinin nerdeyse parçalanmış olduğunu gördüm. Lastikçi çocuk abi biraz daha geç kalsan hepsi aynı anda patlayacakmış dedi :) 

 

Aracı çok tecrübeli olmayan eşiminde kullandığını ve eşim kullanırken çocuğunda olduğunu düşünürsek runflat olması benim için daha güvenli olacağı için ben böyle bir tercih yapmıştım. Aracı sadece ben kullansam muhtemelen normal lastik takardım ama güvenlik sebebiyle runflattan devam ettim. 

 

Başka bir arkadaşım Mercedes C180 de runflat olan lastiklerini normal lastiklerle değiştirdi ve konforun çok arttığını söylemişti. Ama o da yine aracı sadece kendi kullanıyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 km/s ve üstü süratlerde lastik patlaması yaşayan var mı merak ettim. Muhtemelen eşinizle sizin tecrübeniz arasındaki fark kaza sonrası panik anlarında ortaya çıkar, öncesinde yapılabilecek çok fazla şey yok zira. Lastiğin parçalanıp jantın yere değdiği anda işiniz şansa kalmış. Bana taksideyken oldu, anında geldiğimiz yöne dönmüştük bile :)

Normalde lastik patlaması çok düşük olasılık ama buralarda millet yüksek hızlarda yabancı madde temasından tırstığından kullanıyor. Otobanlarda kamyondan düşen vida, taş parçası vb 200 km/s gibi hızlarda denk geldiğinde sonuç parçalanmış birkaç araba oluyor. İstanbul'da da malum yollar sebebiyle kullanıyorduk ama şansını zorlamadıktan sonra gerek var mıydı bilmiyorum. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 km/s'de patlayıp parçalanan sol ön lastik, sonuç araba pert

130 km/s'de patlayan sol arka lastik, sonuç yeni lastik 

 

Lastik önemli neticede neredeyse dört avuç içi kadar alan ile yere temas ediyoruz, şakaya gelmez...

Edited by Mono

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.