Kia Rio' dan Kia Ceed/Kia Sportage' e geçiş ?
1 1

35 posts in this topic

Selam arkadaşlar, Kia Rio kasa 2 Hb 110hp>130hp 1.5 crdi dizel aracımı 54000kmde almıştım. Araç şu an 117000km oldu, Ekimde de artık benim elimdeki 5. senesi. Aslında aracımdan şikayetim yok, piyasada malum... Şimdi biraz kaşıntı tuttu diyorum ki benim aracı satıp, Suv yine Kia Sportage alsam tabi bu sefer dizel almaya maddi gücüm yetmez, benzinli olur. Böyle bir şey yapmak mantıklı olur mu ?

 

Yani demem aslında şu ki sportage GDI benzinli ya da tüplü süren var mı aramızda ? Şu an benim aracın ortalama tüketimleri 4,5-5lt/100km gibi. Böyle güçte bi araca efsane tüketim değerleri sayılabilir, alacağım araç haliyle tüketimde artacak ama keyif olarakta alınacak haz farklı olacak. Sportage baktığım modelde cam tavan vs olması beni şu an için cezbediyor. Diğer açıdan benim aracı satıp yine aynı segmentte başka bir araç almak pek istemem çünkü sadece model yükseltmek için daha düşük bir araca geçiyor gibi olacağım. Sportagede hem biraz büyük aracın keyfini hemde güç olarakta benimkinden alta kalır pek yanı olmayacağını düşünüyorum. 135hp 1.6 azımsanmaz gibi geliyor.

 

Tavsiyelere ve yorumlara açığım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaç model olacak Sportage? 2013 modeldeki kasa ise ve otomatikse tam otomatik şanzıman ve atmosferik motor nedeniyle "gitmiyor, gittiğinden çok fazlasını yakıyor" durumu var.

 

Yakın zamanda hatchbackten SUV'a geçiş yapmış biri olarak (ki ikisi de benzinli ve tam otomatik) arada ciddi yakıt farkı olacaktır. 4,5-5 litre dizel tüketimden 10-12 litre benzin tüketimine hazır olun. Eğer hazır değilseniz hiç girişmeyin. Benim yılda yaptığım yol çok az olduğu için benzin masrafı beni rahatsız etmeyecek gibi. Eğer edecek olursa LPG taktırıp en az 5 yıl kullanmayı planlıyorum. Sportage LPG'li alırsanız veya aldıktan sonra motorda problem olmadığından emin olduktan sonra LPG taktırırsanız nispeten daha rahat idare edilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportageler o kadar çok yakıyor mu yahu ? Teknik özelliklerinde 6-8,2lt yazıyor :icon_think: Manuel bakıyorum bu arada otomatik araçla benim işim olmaz. Tüplü olarak olmak düşüncelerimde benzinin faiş fiyatlarından ötürü o şekilde kullanmak bütçeyi yorar. Benim yolda öyle çok fazla yol katetmiyorum hatta dizel bir araca göre benzinliyle daha avantajlı olabilecek yol katediyorum demek doğru olur. Hani 3 5 yılda bir anca denk gelecekte şehir dışı yapacağım. Bunun dışında gidip geldiğim yer yazlık falan, karşıyaka yenifoça foça aliağa civarları gibi git gel 100-150km ortalama yollar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2011 Sportage var bacanakta.
Manuel 1.6 GDi

Sanirim 45000Km civarı benzinle kullandı. 9litre/100kmnin altını görmüyor ve uzun yolda tam bir ömür torpusu. Yürümüyor araç. Yokuşlarda 3 vitese falan düşüyor.

Dik bir yokuşta kalkarak gitmeye çalışınca, motor durduğu bile oluyor. Dik yokuş kalkislarinda Yarım debriyaj yedire yedire ancak hizlanabiliyor.

Sonra BRC LPG taktirdi, ama emme manifoldundan gazlı, doğrudan enjektörlü gazli değil. Diğer LPG sistemi çok daha pahalı

Araç bu sebeple, benzin enjektorleri yanma odasında olduğu için , eriyip hasar görmesini engellemek için, LPG'de giderken de enjektörler soğusun diye rölanti veya hareket halinde ayağınızı gazdan cektinizde vs benzin puskurtup soğutma yapmaya çalışıyor. Bu yüzden benzin tüketimi de mevcut.

Turbo dizelden sonra, araç yürümüyor, parasal olarak çok tüketiyor, lastikleri çok pahalı vb. yorumlar yapabilirsiniz. Bir de 2010 yada 2011, kianin Avrupalı yüze geçiş yaptığı dönem, malzeme kalitesi de biraz Kore mantığından uzaklaşmış. Daha sonra makyaj ile duzelmistir belki bilemem ama gacir gucur biraz çok trim sesi var gibi.

pentaman likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

2011 araçtan sonra 2013/2014 gibi birşeyler geçiyordu aslında aklımda ama araç yürümüyor muhabbeti tuhafıma gitti tabi şimdi. O durumu bizim iş yerindeki Ömer amcanın Ford Fiestasından dizelden Fiat Egea 1.4 hatchbackine geçtiğinde hem o hem ben sürerken hissettik çok fena. Takırtı tukurtusu benim araçtan çok daha iyidir sanırım, yani 5 yıllık hem 2. el araç kullanmanın hem benim aşırı sert kullanmamın ardından aracın her yerinden zaten ses geliyor, o kısım alışılabilir de yakış ve güç tutarsızlığı belki bir test sürüşü yapmak isteyebilir...

 

Hele benim araçta 1. vitesi hiç kullanmadığımı düşünürsek ben kafayı bile yiyebilirim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 dakika önce, Deathknight said:

2011 araçtan sonra 2013/2014 gibi birşeyler geçiyordu aslında aklımda ama araç yürümüyor muhabbeti tuhafıma gitti tabi şimdi. O durumu bizim iş yerindeki Ömer amcanın Ford Fiestasından dizelden Fiat Egea 1.4 hatchbackine geçtiğinde hem o hem ben sürerken hissettik çok fena. Takırtı tukurtusu benim araçtan çok daha iyidir sanırım, yani 5 yıllık hem 2. el araç kullanmanın hem benim aşırı sert kullanmamın ardından aracın her yerinden zaten ses geliyor, o kısım alışılabilir de yakış ve güç tutarsızlığı belki bir test sürüşü yapmak isteyebilir...

Ben 2013 1.16i sattım ve 2015 kuga aldım. Üstelik Kuga 182hp turbo ve 4x4. Hanım ilk defa kullandı geçen gün. Hemen "bmw gibi gitmek istemiyor" dedi. Yani gaza abanmadığınız müddetçe özellikle atmosferik benzinliler turbo dizele göre çok daha isteksiz gelecektir.

 

Önceden Rio'nun kardeşi ve neredeyse aynı motorlu getz 88hp satıp 120hp alfa 156 almıştım. 156 ile özellikle yüklüyken yokuş çıkmak çok can sıkıyordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spor bir hb binek araçtan suv tipi bir araca geçince onda aldığım atikliği almayacağımı bende biliyorum :) Eskiye nazaran daha ağır sürüş yapıyorum zaten, çok nadir öyle acemi sürücü kızdırınca kapatıp sollayıp ya da sağlayasım geliyor. Hani otobanda da genelde basışım falan yok, yazlığa bile giderken seyrek yol ayrımına kadar 80-90km/s hızım. Hızdan çok sürüş keyfi istiyorum amaç.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 dakika önce, Deathknight said:

Spor bir hb binek araçtan suv tipi bir araca geçince onda aldığım atikliği almayacağımı bende biliyorum :) Eskiye nazaran daha ağır sürüş yapıyorum zaten, çok nadir öyle acemi sürücü kızdırınca kapatıp sollayıp ya da sağlayasım geliyor. Hani otobanda da genelde basışım falan yok, yazlığa bile giderken seyrek yol ayrımına kadar 80-90km/s hızım. Hızdan çok sürüş keyfi istiyorum amaç.

Sürüş keyfi için suv alınmaz ki ama. Ben suv aldım mecburen. Aile büyüyünce 1.16i'ye sığamamaya başladık. Yoksa çok çok memnundum. 10 yıl kullanırım gözüyle bakıyordum. Sürüş keyfi için alınacak araçlar belli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 sene kadar Kia Sportage 1.6 GDI düz vitesli kullandım. Artılarını söylemek gerekirse fiyatına göre gerçekten dolu bir araç. Anahtarsız çalıştırma, iki parçalı cam tavan (biri açılabilir), geri görüş kamerası, yokuş kalkış ve iniş desteği, çift yönlü klima gibi gibi özellikleri var. SUV olmasından kaynaklı sürüş konforu da cabası. Gelelim şikayetlerime o motor olmamış. Yokuş çıkarken öncesinde hızlanmazsanız eziyete dönüşüyor. Tek tek vites küçültmek moralinizi bozacaktır. Dizeldeki vites büyüterek çıktığınız ufak yokuşları bu araç ile vites küçülterek çıkıyorsunuz. 135 Hp yazdığına bakmayın berbat bir motor. Yalandan 6. vites var. 5. vitesi ikiye bölmüşler resmen. 5'ten 6'ya aldığınızda devirde ufak çaplı bir değişim oluyor. 4'ten direk 6'ya alıyordum bende :) . Yakıt tüketimi olarak karma kullanımda ben 9-10 arası değerler gördüm. Uzun yolda ise İzmit'ten Bodruma gittim. İzmit'te  fullediğim deponun Milas'ta dibini sıyırdım. Ortalama 6,3, 90-110 km/saat arası ama ağırlıklı 90 km/saat ile, klima kapalı, 2 kişi (arka tarafta biraz eşya vardı ufak tefek) ile alındı bu değerler.

 

Özetle fiyatına göre SUV olsun, biraz dolu bir araç olsun, performans benim için önemli değil yokuşu kamyonla eş değer çıkarım :), sollamaya girmesem de olur, yakıt çok önemli değil sabırlı biriyim diyorsanız hiç düşünmeden alın. Ben bunları bilerek almıştım. Otomatiğe dönmek için satmıştım aracımı.

Edited by antibit

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/14/2019 at 21:24, Deathknight said:

Selam arkadaşlar, Kia Rio kasa 2 Hb 110hp>130hp 1.5 crdi dizel aracımı 54000kmde almıştım. Araç şu an 117000km oldu, Ekimde de artık benim elimdeki 5. senesi. Aslında aracımdan şikayetim yok, piyasada malum... Şimdi biraz kaşıntı tuttu diyorum ki benim aracı satıp, Suv yine Kia Sportage alsam tabi bu sefer dizel almaya maddi gücüm yetmez, benzinli olur. Böyle bir şey yapmak mantıklı olur mu ?

 

Yani demem aslında şu ki sportage GDI benzinli ya da tüplü süren var mı aramızda ? Şu an benim aracın ortalama tüketimleri 4,5-5lt/100km gibi. Böyle güçte bi araca efsane tüketim değerleri sayılabilir, alacağım araç haliyle tüketimde artacak ama keyif olarakta alınacak haz farklı olacak. Sportage baktığım modelde cam tavan vs olması beni şu an için cezbediyor. Diğer açıdan benim aracı satıp yine aynı segmentte başka bir araç almak pek istemem çünkü sadece model yükseltmek için daha düşük bir araca geçiyor gibi olacağım. Sportagede hem biraz büyük aracın keyfini hemde güç olarakta benimkinden alta kalır pek yanı olmayacağını düşünüyorum. 135hp 1.6 azımsanmaz gibi geliyor.

 

Tavsiyelere ve yorumlara açığım.

 

Ben de KIA Rio 'mu 54k km 'de satmıştım gri renkli  07 COP 72 gibi bir plakası vardı o olmasın :)

 

Dizel - benzin performansı ciddi farklı hele ki GDI motor vs turbo yoksa eziyet olur.  Sakin biriyseniz sorun olmayabilir , ama ben 3 tip aracı çok farklı modellerini kullandıktan sonra dizel diyorum , hem yakıt hem performans.  En kötü turbo benzinli almak lazım , hiç olmadı yaksa da gidiyor abi derdim istediğimde.  

 

RIO 'yu sattığımda aldığım araç yine CRDI KIA Ceed olmuştu yenilenen 2011 kasa çok iyiydi. 115HP 6 ileri manuel motion paket. Onlara da bir bakın derim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 saat önce, antibit said:

3 sene kadar Kia Sportage 1.6 GDI düz vitesli kullandım. Artılarını söylemek gerekirse fiyatına göre gerçekten dolu bir araç. Anahtarsız çalıştırma, iki parçalı cam tavan (biri açılabilir), geri görüş kamerası, yokuş kalkış ve iniş desteği, çift yönlü klima gibi gibi özellikleri var. SUV olmasından kaynaklı sürüş konforu da cabası. Gelelim şikayetlerime o motor olmamış. Yokuş çıkarken öncesinde hızlanmazsanız eziyete dönüşüyor. Tek tek vites küçültmek moralinizi bozacaktır. Dizeldeki vites büyüterek çıktığınız ufak yokuşları bu araç ile vites küçülterek çıkıyorsunuz. 135 Hp yazdığına bakmayın berbat bir motor. Yalandan 6. vites var. 5. vitesi ikiye bölmüşler resmen. 5'ten 6'ya aldığınızda devirde ufak çaplı bir değişim oluyor. 4'ten direk 6'ya alıyordum bende :) . Yakıt tüketimi olarak karma kullanımda ben 9-10 arası değerler gördüm. Uzun yolda ise İzmit'ten Bodruma gittim. İzmit'te  fullediğim deponun Milas'ta dibini sıyırdım. Ortalama 6,3, 90-110 km/saat arası ama ağırlıklı 90 km/saat ile, klima kapalı, 2 kişi (arka tarafta biraz eşya vardı ufak tefek) ile alındı bu değerler.

 

Özetle fiyatına göre SUV olsun, biraz dolu bir araç olsun, performans benim için önemli değil yokuşu kamyonla eş değer çıkarım :), sollamaya girmesem de olur, yakıt çok önemli değil sabırlı biriyim diyorsanız hiç düşünmeden alın. Ben bunları bilerek almıştım. Otomatiğe dönmek için satmıştım aracımı.

İstediğim en aydınlatıcı yorumlardan birisi oldu. Yokuş aslında İzmir' de pek yokuşlu yolda sürmediğim gerekçesiyle bu eksiklik belki göz ardı edilebilir. Ortalama yakma konusunda 6,3lt/100km de benim kullanım tabirlerime yakın bir kıyaslama olmuş, hadi biraz daha olsun 7lt civarı zaten kabulüm olabilir aslında.

 

7 saat önce, TatanQa said:

 

Ben de KIA Rio 'mu 54k km 'de satmıştım gri renkli  07 COP 72 gibi bir plakası vardı o olmasın :)

 

Dizel - benzin performansı ciddi farklı hele ki GDI motor vs turbo yoksa eziyet olur.  Sakin biriyseniz sorun olmayabilir , ama ben 3 tip aracı çok farklı modellerini kullandıktan sonra dizel diyorum , hem yakıt hem performans.  En kötü turbo benzinli almak lazım , hiç olmadı yaksa da gidiyor abi derdim istediğimde.  

 

RIO 'yu sattığımda aldığım araç yine CRDI KIA Ceed olmuştu yenilenen 2011 kasa çok iyiydi. 115HP 6 ileri manuel motion paket. Onlara da bir bakın derim.

Yok benim araç 35 plaka direk İzmir :) İşin tabi enteresan kısmı 54k km yakın zamanlar olmasıymış. Antilib' in yorumları aslında kafamda ki sorularıma cevaplar verdi. Misal 135 beygir deyince ben şimdi orantısal olarak kafamda kıyaslama yapıyordum ama öyle olduğuna bakmayın berbat motor deyince işler değişti... Demek ki onların fiyatlarının çok çok daha ucuzlarda olması belki bundan ötürü.

 

Kia' ları genel olarak seviyorum, daha öncede iş yerimizde Cerato vardı genel performans ve sürüşleri çok iyi araçlar. Rio aslında benim ayağımı (ki yazılımlı 1.5 130hp olması :zuh:) fazlasıyla yerden kesmeye yetiyor gerek atiklik gerek yakıt olarak ama artık biraz ufak gelmeye başladığını hissettim. Kia Ceed de daha önceleri kafamda olan bir model ama geçiş yaparken Sportage gibi birazda makam keyfi olsun kafasına girmiştim.

 

4 saat önce, CandleGarden said:

Şuna bakabilirsin.  Ben de 2017 modeli var, şehir içi 10 lt. yakıyor. Turbo beslemeli 177 beygir.

 

https://www.sahibinden.com/arazi-suv-pickup-hyundai-tucson-1.6-t-gdi-elite?sorting=price_asc

 

Tucsonlarada baktıydım, fiyat olarak tabi biraz daha üst çıtaya çıkıyor. 100000liranın üstüne çıkmaya pek niyetim yok, birde 10lt konusu bana keyiften çok kafa ütüsü yaptırabilecek bir konuya dönüşebilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dertsiz başınıza dert almak istiyormuşsunuz gibi geldi bana.

 

SUV'da sürüş zevki falan yoktur hocam. Range Rover, X5 gibi premiumları hariç tutuyorum kullanmadım bilemem, diğer SUV araçlarda virajlara normalden daha yavaş girmek, hızlanırken o koca ağırlığı bizim 1.6 fındık motorlarımızın çekememesi vs. oldukça normaldir. "Ya ben zaten hızlı gitmiyorum, normal gidiyorum" konusu doğru değil bu durumda. Ben de öyle düşünerek almıştım ama öyle olmuyor. Bazen ani hızlanma hayat kurtarıyor, kaza yapmamanızı sağlıyor. Hafif yokuşta sollamaya çıkarken 2 km düzlük aramak demek atmosferik motorlu SUV.

 

Dediğiniz motoru biliyorum, aynısı arkadaşımda var Tucson olarak. 132 HP, düz vites. Basit yokuşlarda bile yolu bırakıp etrafı izlemeye başlıyorduk.

 

Bir de bu kadar performanssız aracın 10 lt'den aşağı yakmadığını görmek artık delirtiyor insanı. Hele siz ucuz mazot fiyatlarına ve tüketime takıntılısınız biraz hatırladığım kadarıyla. Sizi ekstra mutsuz edecektir.

 

Ayrıca araç büyüdüğü için masrafları da saçma şekilde büyüyor. Lastikler, diskler, balatalar hepsinde 2 kata yaklaşan fiyatlar ödemeye hazır olun. En basitinden normal araba yıkama 20 tl ise suv 30 tl oluyor.

 

Bir de cam tavanı ben de alırken özenip almıştım, iyi ferah olur demiştim, tam bir saçmalıkmış. Sebepleri:

 

- Şoför için hiçbir anlamı yok, cam tavanı zaten görmüyorsunuz. Arkada oturan çoluk çocuğun işine yarar anca.

- Yılın 8-9 ayı güneşli bir ülkede yaşıyoruz, hele siz İzmir'desiniz. Yılın büyük bölümü kapalı duracak başınıza güneş geçmemesi için.

- Çatladı, kırıldı, su geçiriyor gibi dertler de cabası.

 

Eğer tek kişi kullanıyorsanız aracı ve sürüş zevki arıyorsanız bmw 1 e falan bakmak sizi çok daha mutlu edecektir. Yok benim canım çok sıkılıyor, illa da bu dertlerle uğraşacağım diyorsanız benim Qashqai'yi satayım size.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 dakika önce, Deathknight said:

 Ortalama yakma konusunda 6,3lt/100km de benim kullanım tabirlerime yakın bir kıyaslama olmuş, hadi biraz daha olsun 7lt civarı zaten kabulüm olabilir aslında.

 

Yanlış anlaşılma olmaması için tekrar hatırlatmak istedim. Ama kullanım alanım durkalksız ve yokuşsuz diyorsanız bu iletiyi görmezden gelin. 6,3 ortalama değeri emekli modda kullanım için :) . Şehir içi kullanımda 9-10 lt arasında olacaktır.

 

Ek not: şimdiki aracım dizel ve 115 beygir :) 135'lik spo ile arasında aşırı derecede performans farkı var diyebilirim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zoma Değerli yorumun için teşekkürler öncelikle. Böyle yorumları görmek istiyorum işte... Genelde tek başıma kullanıyorum evet ama arada sırada aileylede gidiliyor. İşin henüz çocuk vs kısımları bana çok uzak konular. İşin aslında 1.6 benzin 135hp bir aracın belki motorun kötü mühendisliğinden ötürü bu kadar vasat sürüş sergilediğini bilmiyordum. Beni bu durumda böyle bir saçmalığa girişmekten biraz uzaklaştıracak yorumlar oldu. Qashqai güzel araç, benim dayımda da var ama ben şekil olarak pek beğenmiyorum o araçları ne biliyim bana biraz fazla yumuşak geliyor dış görünüm hatları.

 

Ben biraz mantık adamıyımdır, yani bu aracı aldığımdan beri bu araca yapıştım gibi oldu. Nedenleri aşağı yukarı belli, forumdaki yorumlarımdan zaten sizlerde nerelere değindiğimi tespit etmişsiniz. Şimdi bir geçiş yapacaksam verdiğim paranın karşılığında tabi 3 aşağı 5 yukarı dengeli olacak şekilde hem performans hem tüketim olarakta iyi birşeyler karşılık alayım istiyorum.

 

@antibit Eskiye nazaran çok acil birşeyler olmadığı müddetçe 80-90km' yi geçmiyorum, sağ ya da orta şeritte müzik keyfi yapa yapa gidiyorum, çok uzun zamandır fren kullanmayı unuttum diyebilirim :P . Zaten gidip geldiğim güzergahlarda otoban harici o hızların üzerine çıkabilecek yolda pek yok diyebilirim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Araç büyüsün ama Kia olsun diyorsanız, Sportage i pas geçin, sorentoya bakın bari.
En azından benzer yakıt parası ödersiniz, ama performans probleminiz olmaz.
Diğer lastik, balata, bakım ücretleri benzer yükseklikte olacaktır.67857653b5a3fb1fadaf13824f596423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konu sürüş zevkiyse böyle bir şey alırdım sanırım. Yakıt tüketimi konusunda Rio'dan da iyidir, 3-4 lt'leri görüyorlar sakin kullanımda. Bakım masrafları biraz tuzlu olabilir, BMW'ci arkadaşlar bilgi verebilir.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-mepa-2.el-den-2014-model-bmw-1.16-d-joy-116-hp-orjinal-730672309/detay

 

İlla makam aracı istiyorsanız böyle bir şey alın :)

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2016-tertemiz-kazasiz-boyasiz-mondeo-734994033/detay

Edited by Zoma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorentoyu biliyorum, amcamda mevcut. Yani tank gibi güzel arabalar tabi ama tekil kullanım için falan biraz fazla bir araç bana göre. Ben zaten şu an ki yakıt tüketimimi x2 yapacak bir sıçramayı düşünmüyorum. Sportage' e 6-7 olabilir gözüyle bakmıştım ama motorun böyle yaramaz olduğunu düşünmemiştim. Sanırım ilk etapta Kia Ceed gibi bir araca bakmak benim için daha makul olacak. Stok 128hp 1.6 motor yine dizel olur hem, yazılımlada 150-160hp alınabilir muhtemelen... Biraz araştıracağım.

TatanQa likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Deathknight said:

Sorentoyu biliyorum, amcamda mevcut. Yani tank gibi güzel arabalar tabi ama tekil kullanım için falan biraz fazla bir araç bana göre. Ben zaten şu an ki yakıt tüketimimi x2 yapacak bir sıçramayı düşünmüyorum. Sportage' e 6-7 olabilir gözüyle bakmıştım ama motorun böyle yaramaz olduğunu düşünmemiştim. Sanırım ilk etapta Kia Ceed gibi bir araca bakmak benim için daha makul olacak. Stok 128hp 1.6 motor yine dizel olur hem, yazılımlada 150-160hp alınabilir muhtemelen... Biraz araştıracağım.

 

Ceed çok iyi seçim olur . Ben RIO 'dan Ceed 'e geçince epey gömlek atlamış gibi hissettim . Oturaklı ve sağlam bir araçtır. Temizini denk getirirseniz kaçırmayın.

 

6 ileri şanzuman , 115hp CRDI motor harika bir araç. Neden sattım ? Ev almak için , yoksa hayatta düşünmezdim. ;)

Hamso likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rio bendede vardi gecen sene hatta sizinle konusmustuk üzerinde. Ben rio yu km cok yuksek oldugundan sattim. Incik boncuk cok masrafi vardi. Bide sag yani surtunce gidici oldu. Ama cekisi harika idi. Kullandigim en güçlü motordu. Sonra model yükseltelim benzinli olsun dedik. Egea baktik ama o paralara herkesin ortak fikri yazik gunah dediler. Zaten 1.5 dizelden sonra atm. Benzinli neye geçsen ağır gelecek.

 

Ben olsam sportage düşünmem.  Nerdeyse iyi yorum yok aracla ilgili. Bide yakit evlere şenlik.  10 lt benzin günümüzde üzer artık. Hele 5 lt mazottan sonra.

 

Yine dizel bakındım ve 1.6 hdi c5 aldim. Riodan sonra biraz buyuk oldu ama. En azından dolu 6lt mazotla gezebiliyor ve ucuz. Rampalarda üzmüyor. Ayrica konforda iyi geldi riodan sonra. 

 

Bence 1.5 dizel riodan sonra 1.6 gitmeyen ve yakan sportage üzecek gibi

TatanQa likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fikirlerimi şu an için 128hp 1.6 crdi ceede doğru yoğunlaştırmaya başladım. Riodan sonra hem araç büyütme olarak hemde performans olarak beni tatmin edecektir. Hele fabrika yakış oranlarına baktımda sanırım benim 4ltnin altını görmem hiç olasılık dışı olmaz diye tahmin ediyorum. Hatta yazılım olursa...

 

Bakalım benim rioya baba biraz göz koyuyor. Belki aracı satmayızda oda destek olursa öyle birşey yapabilirim. Biraz piyasaya bakacağım, zaten şu an bir ev alım işimiz var maddi hesaplarda olduğu için çok aceleci olmak istemiyorum.

Hamso likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 saat önce, Mr.Smith said:

Rio bendede vardi gecen sene hatta sizinle konusmustuk üzerinde. Ben rio yu km cok yuksek oldugundan sattim. Incik boncuk cok masrafi vardi. Bide sag yani surtunce gidici oldu. Ama cekisi harika idi. Kullandigim en güçlü motordu. Sonra model yükseltelim benzinli olsun dedik. Egea baktik ama o paralara herkesin ortak fikri yazik gunah dediler. Zaten 1.5 dizelden sonra atm. Benzinli neye geçsen ağır gelecek.

 

Ben olsam sportage düşünmem.  Nerdeyse iyi yorum yok aracla ilgili. Bide yakit evlere şenlik.  10 lt benzin günümüzde üzer artık. Hele 5 lt mazottan sonra.

 

Yine dizel bakındım ve 1.6 hdi c5 aldim. Riodan sonra biraz buyuk oldu ama. En azından dolu 6lt mazotla gezebiliyor ve ucuz. Rampalarda üzmüyor. Ayrica konforda iyi geldi riodan sonra. 

 

Bence 1.5 dizel riodan sonra 1.6 gitmeyen ve yakan sportage üzecek gibi

 

Evet Rio maceranızı hatırlıyorum hocam, Egea gerçekten 5 para etmez bir araç benim gözümde. Yani tamam iyi hoş oturaklı donanımlı araç yapmışsın, görüntü güzel felan ama gel gelelim araç gitmiyor arkadaş. Benzinli araba deyince 1.6 motor altı beyin kanamasına sebep olur sanırım. Gerçi yeni arabalarda mı bir hantallık mallık var bilmiyorum. Benim babanın milattan kalma 92 model Temprası bile tüplü araç daha iyi gidiyor diyeceğim. Sanki egealarda(Ömer abinin) ve hatta onunda abisinin arabası Toyota corolla 1.33' lük 2' side 90hp araçlar hesapta yakış rezalet araç çekiş ölüm törpüsü... 1. viteste zaten o tip araçlar sadece ilk ivmeleme için yapmışlar abansanda araba yerinde duruyor gibi hızlanmıyor.

 

Şu an için elektrik motorlu araç alamayacağıma göre sanırım yine dizelden yana eli ayağı düzgün temiz bir araç denk getirmeye çalışacağım. Vergilerden ötürü benzinli 2.0+ üstü araç alacak kadar lüksümde yok maalesef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuelden şaşmam elbet. Astralar güzel araçlar, komşumuz var bir abi onda var hoşuma gidiyor, tabi fiyat konusu biraz daha üst oluyor malum. Düşeş birşey gelirse neden olmasın, Alman mühendisliği opel araçlar güzel yoksa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.