VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Note 7 ile yeni GearVR gecti bugun elime. Ideal secim oyunlar icin Vive, videolar icin GearVR diye dusunuyordum, gorusum pekisti. Yatakta, koltukta, yolda falan kullanmak icin, kablosuz ve tasasiz GearVR, 360 derece resimler, videolar, 3D 180 derece videolar vs icin cok iyi cozum. Birkac aya kalmaz, millet yeni bir filmin promosyonu icin yapilan, o filmdeki muziklerden birinin 360 derece klibini hipnotize olmus gibi izleyip bu cihazi elden ele gezdirir okullarda. Arka siralarda oturan bir haylazin SD kartindaki muzir video da efsane olur. Butun cocuklar ister bunu.

 

Egitim amacli basit bir oyun projem vardi, cok gecmeden o da bitecek herhalde. Tetris/lego arasi, scheduling ogretme amacli bir oyun. Bir yandan da arka planda log tutarak yapay zeka egitebilecek data topluyor. Birbiri ile celisen hedeflerle cok amacli optimizasyon ogretiyor oyuncuya, oyuncu ogrenip daha iyi sonuc elde ettikce onun hamlelerini takip eden yapay zeka da daha akilli olmayi ogreniyor. Bu ilk projede yapay zeka yok, sadece onu besleyecek datanin oyuncudan toplanmasi var.

 

Tahmin ediyorum ki Google falan bedava dagittigi oyunlarla bu sekilde yapay zekasini gelistiriyordur. Ya da gelistirmek degil de, insanlarin takip ettigi pattern'leri ogretmek de denebilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Herobound tahminimden de iyimis. Nintendo VR'a girdiginde ne yapacagini hazir yapip vermis Carmack. Kimsede bas donmesi vs yapmadan, herkesin eline gamepad alip aninda adapte olabilecegi bir oyun cikarmis. Karakteri saga dogru kumanda ederken dur solda ne varmis diye kafami cevirip baktigimda yuzumde bir gulumseme oldu. Mekan grafikleri sabit oldugu icin canavar gibi tam hizda ciziliyor. Dikkat ederseniz animasyonlu karakterlerde performansin biraz dusuk kaldigini farkediyorsunuz. Rahatsiz edecek derecede degil tabi, sadece teknik detay.

 

Konsol gibi, tek cihaza gore hazirlanmis deneyimler su ana kadar PC'de Rift ile kullanmaktan daha guzel bir tad verdiler. Bunu telefondan bozma yapmayi Carmack cok iyi kotardi, adamin asil becerisi dusuk donanim gucune sahip cihaza low level access ile son damlasina kadar performans cikarmak. Ama Intel'in duyurdugu hikaye gibi, sadece bu is icin tasarlanmis bir cihazla tasinabilir VR bunlarin hepsinden guzel olacak. Ister Intel, ister Sony, ister Oculus, ister HTC, ister Google, ister Apple, ister baskasi yapsin, bu tarz bir cihaz 2020'den once piyasayayi dagitacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni GearVR'a Leap Motion eklenebilecegi onaylandi:

http://uploadvr.com/gear-vr-hand-tracking/

Android SDK'lerini guncellemeleri ve paylasmalari halinde denenebilir. Ama daha onemlisi baska cihazlarin da bu isler icin kullanilabilecegi dusuncesini onaylamis oldular.

 

LightHouse bedava. Pilli bir base station, iki el kumandasi ve GearVR'a USB-C'den takilacak, ustunde tracking kodunu isleyecek bir SOC barindiran bir cihaz GearVR'i bambaska bir sey yapar. Tracking kalitesi Rift ve Touch seviyesinde olur. Tracking yuku telefon islemcisinden kalkar. Basit ama tarz sahibi grafiklerle room scale VR mumkun olur.

 

Oculus yine burun kivirirsa bunu HTC yapar, sonra Oculus da yine pasa pasa takip eder. USC-C barindiran, low level access'e izin verecek, oled ekranli tek smartphone Samsung'da degil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@epi

Ufak bir GearVR inceleme alabilir miyiz?

 

VR için uygulama üreten firmalarında Vive dominansı var. Demolarda da hemen her zaman Vive kullanılıyormuş.  Satış rakamları ile ilgili bir karşılaştırma görmedim ama anlaşılan kullananların ve üreticilerin terichi Vive.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

GearVR inceleme yapabilmem icin karsilastiracak Vive olmasi lazim.

 

Kisaca videolar icin harika cunku Vive'in asil avantaji olan positional tracking videolarda zaten ise yaramiyor, videolar 60fps oldugu icin Vive'in 90fps avantaji da onemli degil, bir de alip obur odaya, yataga, cantanda yola, arkadasa goturebilecegin, tasinabilir bir sey oluyor. Sd card'a at videolari, oculus video app'dan izle seklinde basit kullanimli.

 

Oyunlar herobound gibi buna gore tasarlanmissa, vr kart gibi arcade tadiysa gayet keyifli. Adil olmak gerekirse bunu Vive degil, cepte casual gaming'le karsilastirmak lazim, o zaman olaganustu denebilir. Elde ufak ekrandan ortama isinlanmaya geciyorsunuz.

 

Eksilere gelince, Vive henuz kullanmadim ama DK2 kullandim, Vive'in ona gore ne kadar gelistigini biliyorum, aralarinda ciddi fark oldugu suphesiz. Room scale, elde kumanda, sadece kafani cevirdiginde degil mesela onunde duran objeye kafani yaklastirip yakindan bakinca da goruntunun olmasi gerektigi gibi degismesi... 90hz ile low persistance da sadece akicilik icin iyi degil, goruntunun netligi, kafayi hareket edince bir cesir ghosting olusmamasi icin de iyi. Tum bunlar haliyle Vive'i bambaska bir cihaz yapiyor. Oyunlarda da yukun cok oldugu yerlerde bir tekleme olabiliyor veya herobound gibi iyi optimize edildiyse bile PC akiciligi ve goruntu kalitesi yok haliyle. Ama yine de keyifli tabi.

 

"Zaten uyumlu bir telefonum var, Vive ve iyi ekran kartina butce ayirmaya niyetim yok, VR'a ucundan bulasmak icin bunu alsam keyifli olur mu, yoksa tra$ mi" sorusunun net cevabi "al hocam". Sirf bedava oyunlar, bedava videolar bile oyalar.

 

"Birine butce ayirabilirim, ne o gormemis gibi hem Vive, hem GearVR" diyene cevap belli, Vive hem en gelismis cihaz, hem en gelismis oyunlar orada, hem de kablosuza cevirme acisindan onu acik.

 

"Ikisini de alsam GearVR'i niye aldim der miyim", diyene bence cevap hayir. Oyun oynayacaginda Vive'da takilirsin, videolar icin GearVR kullanirsin, cantaya atar istedigin yere goturursun, arada casual game'lerden de ayri bir tad alirsin.

 

"Google'dan buna rakip gelir mi" sorusuna cevap evet. Positional tracking'i de kotaran alternatifler cok da gecmeden piyasaya gelecek, Oculus'un mobil VR'da platform olarak tekellesmesine izin veremezler, yarinin teknoloji lideri olup kazanmak icin bugun arge'yi cebinden verip, gerekirse zarar edip bu piyasaya girmek zorundalar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ilk soyledigimde hayal gibi gelen hersey tek tek gercek oluyor:

http://arstechnica.com/gaming/2016/09/more-evidence-that-nintendos-nx-is-going-to-use-physical-game-cartridges/

A new Wall Street Journal report which cites unnamed "people familiar with the matter," suggests that advances in flash memory production have made cartridge media closer to cost-competitive with the standard optical discs.

 

Yukarida da haberi gecen, Qualcom'un icindeki islemciyi millete satmak icin hazirladigi standalone VR cihazi tasarimi:

http://www.zdnet.com/article/qualcomm-rolls-out-standalone-vr-headset-reference-design/

 

FuVBXN7.png

 

Yanlis anlamadiysam positional tracking de var, pass-through stereo kamera da var, eye-tracking de var. Millet Pokemon Go ile Augmented Reality'nin potansiyelini anlamaya basladi, bu cihazlarla neler olacagini hayal edebilirsiniz. Tasarim da guzel gozukuyor, Rift/GearVR/Vive'da kullanici konforu icin dusunulen her seyi iceriyor. Kablo derdi yok. Adamlar 2016 icinde ortaklarina tasarimi kullandirmaya baslayacak, amac bu tasarimla cihaz uretene icindeki islemciyi satmak. Intel'in benzer yeteneklere sahip tasarimi 2017'de geliyor.

 

Nintendo gibi kapali cihaz satma meraklilarinin cihazlarinda yandan kartusu takarsin, oyun kartusta yuklu olur, cihazdaki hafizada isletim sistemi ve save'ler. Genis kitlelere yayilma meraklisi firmalarda da yandan SD card'i takarsin, market'ten istedigin oyunu indirip doldurursun icine.

 

Nvidia'nin masaustu gucunde mobil GPU'lari notebook'lara getirdikten sonra ayni tasarimi Arm islemcili SOC'larda kullanacagi belli, bunlarla erisilebilecek performans belli.

 

Sony'den 4K+ ekranli, eye tracking yardimiyla onu besleyen nvidia GPU'lu, sd-card veya oyun kartuslu,  tasinabilir VR/AR cihazi geldiginde bugun burun kiviran herkes "bana da, bana da" diyor olacak :) O zamana kadar PS4 ve PSVR'la guzel bir kutuphane de olusur, boyle bir cihaz, iki de hareket takipli el kumandasi alir, oynar herkes. O zamana kadar Leap Motion gibi cozumler de yeterli kivama gelir, nvidia'nin goruntu analiz etme cozumleriyle desteklenip paralel islem gucu yuksek donanimda, muhtemelen ozel amacli islem birimleri yardimiyla eller oyuna birebir yansitilir.

 

2020'de sokakta kafasinda bunla gezip birbirine force lighting atan cocuklar gorebilirsiniz. Ellerinde de isin kilicinin sapi olur, sen gormezsin ama o lazerini de gorur, duyar, etraftaki drone'lari temizliyor olur. Kar mi kureyecek, cimen mi bicecek, posta mi dagitacak, sokaktan cop mu toplayacak... Dandik is verdigin herkese sanki galaksiyi kurtariyormus gibi eglenceli bir senaryo verirsin, belki bi ton kimyasali cekip birbirini bicaklamadan yaparlar.

 

Hazir ortamin uzerine animasyonlu karakter bindiren AR projeleri derinlestikce VR da sekil degistirir. Mevcut oyun motorlarina alternatif olarak, mobil'de photorealistic grafik hedefiyle, belki cihazda sadece animasyonlu karakterler render edilir, tum sabit ortam cloud'da tum ihtisamiyla hazirlanip tracking'e gore gorus acisi cihazda ayarlanacak sekilde, uygun formatta cihaza stream edilir. Ortamin cok basit, dokusuz, dusuk polygon'lu, gorunmez bir kopyasi ile cihazda animasyonlu karakterlerin fizik ve carpisma modellemeleri ve isiklandirimasi yapilir, server'da TB'larca data ile render edilip cihaza aktarilmis sabit mekanin ustune bindirilir. OTOY gibi firmalarin mevcut calismalari bunun altyapisini olusturacaktir. Inception filmindeki gibi LiDAR mapping'le gercek mekanlardan taranmis mekan grafikleri kullanilir, buna mobil cihazin tum gucunu harcadigi animasyonlu karakterler eklenince sonuc muhtesem olur. Muptela eden oyunlarin aylik uyelik ucreti modeline tam oturur, kafaya cihazi takan genc bir daha bu gerceklige donmek istemez.

 

Niye tum endustri buna ilgi gostersin? Oyun satan aylik ucretle seni muptela edecek, GPU satan sana 16-32K ekran destekleyen mobil satana kadar isini aynen buyutmeye devam edecek, oled ekran ureticisi de ayni sekilde, nihai donanim urunu satan her yil bunlarla uyumlu tasarimda yeni cihazi piyasaya sunup para kazanma derdinde olacak, yazilim platformu sahibi bunlarda satilan, yayinlanan herseyden para kazanacak, kafasinda bunlardan biriyle gezerken "peh peh, bak bu hukuyometle neler gorduk, eskiden bi tetris vardi" diyen ortalama insan .otunde yirtik donla kendini kral gorecek, sen kafanda bunla gezerken ne goruyorsan bunun arkasindaki dev firmalar da onu gorecek, istihbarati istedigine satacak... Kim buna niye ilgi gostermesin ki? VR/AR niye tutsun degil, nasil tutmasin diye sormak lazim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu tür kapalı headsetlerin gidebileceği yer ve girebileceği pazar sınırlı bence. İnsanların Microsoft'un HoloLens'i konseptine daha yatkın olduğunu düşünüyorum. VR dan çok AR ön plana çıkmalı. Çünkü daha yüksek bir potansiyele sahip. Nedenide insanların günlük hayatlarını sürdürürken, bu cihazları kullanabilecek olması. HoloLens arkasına windows platformunu alarak, sadece HoloLens aldığınız takdirde tamamen farklı bir dünya sunabilir. 

 

Ve bunu pokemon go nun yaptığı gibi günlük hayatın içinde sunabilir. VR uygulamaları sizi hayattan soyutlamak üzerine kurulu. Hayatın her alanına yayılması şimdilik mümkün değil. Kullanma anında gerçek hayatla iletişimi koparmayan, transparan ekranlı, AR uygulamaları daha fazla yayılmaya müsait olacak bence.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Teoride ideal AR cihazi dis dunyayi tamamen bloke edebildigi icin ayni zamanda VR icin de ideal cihaz. Pratikte HoloLens'in gorus alani cok daha dar, fiyati cok daha yuksek, kitlelere VR/AR yayma ihtimalinden cok Arge icin ve prestij icin yapilmis bir urun gibi.

 

VR cihazlari ustlerindeki kamerayla dis dunyayi gormeye izin verecek sekilde tasarlandiklarinda AR uygulamalarinda da kullanilabiliyorlar. Herkesin gozleri birbirinden ayni uzaklikta olmadigi icin stereo goruntu birebir kendi gozlerinle gordugun goruntu gibi olmuyor, alismak gerekiyor. Ama kameradan alinan goruntu uzerine yapay goruntunun bindirildigi bu tarz bir tasarimla genis gorus acisi elde etmek daha dusuk maliyetli ve daha pratik, simdilik.

 

Mevcut cihazlarda AR/VR ayrimi mevcut ama teoride bunlar bir noktada birlesecek. Buyuk ihtimalle son hali soyle bir sey olacak:

 

WnLxWnb.jpg

 

Cepte tasinan bir islem unitesi, kafada hafif, ustunde bir katman dis goruntunun gerekli yerlerini bloke eden karartma ekrani, bir veya kombine cozunurlukle yuksek kalite amacli birkac ekran katmani (katlanabilir esnek paneller) ve bir lens'ten olusan gorsellestirme unitesi ve onun uzerindeki sensorler. Ya da gorsellestirme unitesi esnek paneller ve lens yerine dogrudan retinaya projection ile de calisabilir, gerisi yine ayni.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

http://uploadvr.com/intel-acquires-movidius-means-big-things-vr-ar-mr/

 

Intel Movidius'u satin aldi. Movidius'un isi computer vision algoritmalarina gore optimize edilmis ozel amacli dusuk enerji gereksinimli islemciler (VPU, vision processing unit). Boylece Intel VR/AR ve drone'larda kullanilacak SOC'larina boyle bir unite ekleyebilecek. RealSense derinlik algili kamerasi ile birlikte guzel bir cozum oluyor. PowerVR'nin GPU'larini kullandilar gecmiste, o sirketin teknolojisi islem unitelerini arttirip cok daha guclu urunler vermeye musait, en azindan iddialari o yonde. Intel'in uretim teknolojisi ve deneyimiyle guclu bir GPU, bir VPU ve x86 CPU mobil bir SOC'ta birlesebilir, bunun prestij urunu tasinabilir VR cihazlari Project Alloy olabilir.

 

Project Alloy 2017'nin ikinci yarisinda open hardware platform olarak piyasaya geliyor, isteyen kendi cihazini uretebilecek. Kablosuz, ustunde Windows calisabilecek VR cihazlari. Intel bu standardi kullanarak piyasaya kendi VR cihazini sunacak firmalara satacagi islemcilerde kullanacagi teknolojiyi bunyesine katmis oldu.

 

https://newsroom.intel.com/chip-shots/intel-unveils-project-alloy/

 

Bunlar hep Carmack Samsung'la yapar diye umdugum seylerdi.

 

Intel bunu Valve'in OpenVR standardiyla uyumlu yapar ve Windows-Steam-OpenVR uyumlu tasinabilir bir cihaz olarak piyasaya sunarsa, GPU'ya erisim ve driver olayini da Vulkan destegiyle kotarirsa cok ilginc bir urun olacak.

Whooosh and allreadydead beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni konsollar duyuruldu. Hala aciklamiyorlar ama MS'un VR cozumu Oculus tabanli olursa sasirmamak lazim.

 

Apple'in iPhone 7'deki dual camera sistemi, gelismis goruntu isleme unitesiyle derinlik tespiti yapabiliyor. Bu ilginc AR/VR uygulamalarinin onunu acacaktir. VR/AR'a yatirim yapan Samsung'un, GearVR'da da kullanilabilecegini Carmack iddia ederken, hala bu cift kamera olayini eklememis olmasi, iPhone'da bunun derinlik algisi islemlerini yapabilecek islem unitesiyle gelmesi ilginc. Bu nesil olmasa da belki su urunleri cok uzak degildir:

pcWxaK2.jpg

  • Konsollarda donanim citasinin yukselmesi ve VR'a destegin baslamasi,
  • Mobil'de VR'a destegin Samsung'un otesinde Google'la genellesmesi,
  • Pokemon Go ile baslayan AR furyasinin yeni iPhone'larla bir adim oteye goturulebilmesi,
  • Isteyenin Qualcom'un VR formatiyla tasinabilir VR cihazi piyasaya surebilmesi...
  • Isteyenin Valve'in OpenVR'iyla, LightHouse teknolojisini her ortamda kullanabilmesi
  • Isteyenin Intel'in Project Alloy formatiyla Windows ortamina urun sunabilmesi,
2017'de piyasaya her markanin bir VR cihazi gelecek gibi. Bu teknolojileri gelistirmekle alakasi olmayan uretici firmalar bile bir standardi takip edip piyasaya kendi urununu verebilecek.

 

Boyle olunca, kendisini farklilastirmak isteyenin 4K ekran, iki gpu gibi ayiliklara girmesi mumkun olacak.

 

Intel'in Project Alloy'unun ayri bir cekiciligi var.

xMoAWyt.jpg

resim: http://www.tomshardware.com/news/intel-project-alloy-vr-pictured,32510.html

 

Tasarimi ilginc, Playstation VR'i animsatiyor, agirligi kafaya dagitiyormus ve yuze hic baski yapmiyormus gibi bir hali var. Uygulamada durum boyle mi diye deneyip gormek lazim zira agirliginin diger cihazlardan cok olacagi belli.

 

itCT149.jpg

resim: http://www.tomshardware.com/news/intel-project-alloy-vr-pictured,32510.html

 

Bunun gibi baska bir cihaz yok aslinda.

  • Arka tarafinda koca bir pil var.
  • Windows uyumlu, 2017'de gelecek holografik arayuzle de uyumlu olacak.
  • Kablosuz room tracking sagliyor, hatta haliyle oteki odaya da devam edebiliyorsunuz, sizi o odaya baglayan bir sey yok.
  • Ustunde goruntu islemek icin ozel amacli islemciler, derinlik algili kamera oldugu icin hand tracking'i de cozme iddiasinda.
Yani "oyle kablo mablo, ayri pc gerekmeden, kafaya takayim, karsimda Windows olsun, elimi uzatip dokunarak arayuzu kullanayim, pili de hemen bitmesin" diye hersey bir arada Windows uyumlu cozum arayan icin tek alternatif gibi.

 

Bu urunlerin hepsi farkli pazarlari hedefliyor. Biri "telefonumu yenileme zamanim geldi, faturama ayda su kadar ekle, 100$ pesin vereyim" diyenin, yani cikartip 100$ vermeye hazir olanin alacagi urun. Biri konsol var, yanina bir kask da aliriz, ne olacak diyen adamin alacagi urun. Biri en yeni ekran kartindan asagisi cuzdanimda kasinti yapiyor diyen adamin alacagi urun.

 

Intel'in urunu ise ayni ortamda calisan bilim adamlarinin, tasarim ekiplerinin vs. mixed reality kullanarak ofislerini sanal bir laboratuara cevirebilecekleri bir urune benziyor. Hologramli gorusme gibi, aslinda ayni ofiste de olmadan. Apple'dan gelecek urunle mainstream olur bunlar.

 

Project Alloy cok ilginc ve potansiyeli buyuk. Fiyatinin dusuk olacagini sanmiyorum. Field of view konusunda da hic bir bilgi yok haliyle. HoloLens gibi pahali bir prestij ve arge urunu olabilir ama daha ucuz ve FOV daha yuksek olur diye tahmin ediyorum.

 

PC'de oyun/tasarim/is icin zaten guclu desktop kuran adam, VR icin bu agirligi kafasina takip nispeten dusuk seviyede grafiklerle karsilasmak yerine kablosuz bir Vive ile daha cok ilgilenecektir. Belki kablosuz kit piyasaya cikarken hand tracking de girer pakede.

 

Urunlerin hepsine birden bakinca, Vive'daki grafikler ile sanal bir sosyal ortamda, el hareketlerin oyuna yansiyarak, hersey dogru yerinde... yillardir tepeden baktigin Sim'lerin, WoW'larin, bilmemnelerin icindeki o karakter sen olacaksin, disaridan bakanin gordugu el kol hareketi senin olacak. Zamanini hangi sanal gerceklikte gecirmek istersen, hangi oyunun dunyasinda, oradaki karakteri sen anime ediyor, canlandiriyor olacaksin.

 

Mesela sniper pususunda, bir kosede oturup biriyle bir yandan geleni geceni (gelen gecen normal 2D ekrandan baglananlar, multiplay haritada kosusturma maratonunda gencler) uzaktan indirip, yanindaki arkadasinla gercekten ayni odadaymis gibi ne tarafa baktigini, el kol hareketini gorup, millet Battlefield haritasinda kosarken siz Er Ryan tadinda bir film sahnesinin icinde olabileceksiniz. Hareket cekeceksiniz millete, ulan bu herif nasil yapiyor bunu diye kuduracak ekran basinda.

 

VR'i bu yuzden seviyorum. Kendi dunyani kuruyorsun veya seciyorsun. Escapism diye dusunulebilir, yari dogru yari yanlistir. Yari dogrudur, senin aslinda yasamadigin bir dunya kurarsin, ona kapilirsan hayatini oldugundan iyi sanman mumkundur. Yari yanlistir cunku o dunya da aslinda gercektir, orada deneyimledigin o anlar gercektir ve onun beyin kimyanda yarattigi etki kendin icin sectigin dunyada kendi potansiyelini kovalamaktir. Belki sevdiginle kilometrelerce uzak olup, ayni kumsalda oturup, sohbet edip, arada rahatsiz eden olursa head shot attiginiz bir ortamda normalden cok daha verimli sonuclar verirsiniz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

MSI'dan HTC Vive icin VR One.

 

035HkPS.png

 

pFnY4XA.png

 

 

In Tokyo Game Show 2016, MSI will announce the world’s first-ever VR Backpack, the “VR One”. 

  • It weighs merely 3.6kg.
  • It comes with 2 battery packs (non-stop hot swap design)
  • GeForce ® GTX 10 series graphics card,
  • Under noise of 40dBA.

Sirt cantasi gibi tasinacak, kablo derdi olmayacak, pili hot swap lasertag gibi yerlerin teoride sonsuz VR sunmasini saglayacak, LightHouse base unitlerinin gordugu alanda serbestsin.

 

http://www.guru3d.com/news-story/msi-vr-one-vr-backpack.html

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1. Hangarin olacak

2. Vive ve VR One olacak

Bilgisayari olmayan gelsin kullansin mantiginda Internet cafe'ler gibi milletin 30-60 dakika kiraladigi bir VR mekanin olacak. Lasertag mekanlari gibi, sirtina cantayi vereceksin, yeni musteride pili hot swap edeceksin. Oturup cayini iceceksin.

 

1. Standart VR oyunlarini, uygulamalarini kullanmak mumkun olacak

2. Grup halinde katilan yetiskinlerin "laboratuardasiniz, kosede kendini zincirlemis doktor var, zombiye donusuyor, zinciri yettigince saldirganlasiyor, birinizde bayiltici silah var, su bulmacayi zamaninda cozemezseniz (panzehiri bulmak gibi) donusumunu tamamlayacak, zincirini kopartip size saldiracak" seklinde oyunlar oynamasi mumkun olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş



Qualcomm VR820

Mobil, kablosuz, standalone cihaz. Pasif sogutma, 5000 mAh pille saatlerce isinmadan calisiyor. Goz basina 1440x1440 cozunurlugu var. Eye tracking var. Positional tracking var. Entegre spacial audio var. Trackpad var.

Olmus bu.
http://uploadvr.com/qualcomms-vr820-6dof/

Fiyat uygun olursa harika. Fiyat yuksek olursa mobil SOC'un saglayacagi grafiklerin basitligi goze batabilir.

Su ana kadar duyurulan urunler arasinda
1. En iyi grafiklerle PC oyunlarini motion control ile room scale oynamaya kablosuz cozum oldugu icin ustteki MSI VR One + Vive,
2. Baska cihaza baglamadan calisacak sekilde VR icin tasarlanmis, her yere goturebildigin ve motion control disinda VR icin onemli tum teknolojileri destekleyen bir urun oldugu icin Qualcomm VR820,
3. Yine tek basina yeterli olan, el takibi de yapabilen derinlik kamerasi barindirdigi ve PC mimarisini kullandigi icin arastirma gelistirme ekiplerinin ilgisini cekebilecek Intel Project Alloy kendi kulvarlarinda en iyi urunler.

GearVR zaten telefonun varsa dusuk maliyeti ile ilgi cekici olabilir ama onun disinda OculusVR kendisinden bekleneni su ana kadar veremedi.

Ilginc bir not: Qualcomm drone'larda da kullandigi bu positional tracking'i biri genis acili iki kamerayla yapiyor. Akla iPhone 7 Plus geliyor. Samsung Carmack'i dinleyip telefona ikinci bir kamera ve bir motion processor koysaydi buyuk ihtimalle bugun GearVR baska bir yerde olurdu.

Bu da VR'da gezinmek icin UE4 ile fan yapimi Mos Eisley:



Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

It’s no secret that Queen guitarist Brian May is a fan of virtual reality — he’s designed his own mobile VR glasses and said that the medium will change the world. Today, everyone can get a hint of what his new reality might look like with The Bohemian Rhapsody Experience, an interactive app created by Queen, Google Play, and studio Enosis VR.

 

https://bo-rhap-vr.withgoogle.com/

 

http://www.theverge.com/2016/9/14/12906118/google-queen-bohemian-rhapsody-vr-experience

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

VR'da da calisan bir oyun yapiyorum, Universite'de tez projemin parcasi, orada egitim amacli oyun olarak kullanilacak. Oyunun flat monitor version'u bu cuma bitiyor, sirada VR var. O yuzden daha fazla bekleyemedim, bir Vive, bir de GTX 1080 siparisi verdim.

 

Yani 1080 Ti'in duyurusunun eli kulagindadir :mrgreen:

 

Simdilik 1080p ekran kullanmaya devam edecegim, sabit hizda calisir hersey. Belki 4K 120hz monitorleri beklerim, onlarla birlikte ekran karti guncellemesi yaparim.

 

Oyun hazir olunca paylasacagim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@epi Hocam detaylı bir inceleme bekliyoruz , Oculus ile karşılaştırmalı olarak tabii.

 

http://www.tomshardware.com/news/serious-sam-mixed-reality-minigun,32749.html

 

Şöyle bir olay varmış.  Parodi mi , gerçek mi tam anlamadım yeni bakıyorum.

http://gizmodo.com/palmer-luckey-millionaire-founder-of-oculus-rift-love-1786994094?rev=1474646091424&utm_campaign=socialflow_gizmodo_twitter&utm_source=gizmodo_twitter&utm_medium=socialflow

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok