VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.273 mesaj var

VR'in korkutucu yani ruyalari etkileyecek sekilde "oradaydim" hissi yaratabilen goruntulerin ruh haline etkisi ve bunu kimin nasil kullanacagi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bende elimde kamera olmasına rağmen bu 500 euroluk paketi ön sipariş yapacağım move kontroller dan dolayı. Salı günü ön siparişe açılıyormuş paket içinde Ps Vr demo ve Ps Vr world isimli iki adet blu-ray çıkıyor. 1 hafta boyunca deneyimleyip fikirlerimi yazarım çıktığı zaman .

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@ulwi Hocam elinizi cabuk tutarsaniz eBay'den falan uygun fiyata Move controller denk getirebilirsiniz. (Yurt disinda oldugunuzu var sayarak konusuyorum.) Bendekileri satmaya calismistim bir ara, kimse ilgilenmedi dusuk fiyata ragmen =) Iyi ki almamis kimse, yoksa tekrar alacaktim.

 

Ben de bu PS VR'i alacagim. Amazon'dan 44$'a kamerayi siparis ettim bugun. Kupon sayesinde kargosu da hemen hemen bedavaya geldi. 399$'lik sadece VR paketi ciktiginda da onu siparis veririm artik.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@kronus, ben denemek için alacağım içinde Vr worlds de olması benim için artı, bende eBay gibi ikinci çift move kontroller ı 20 euro ya buldum hem de evime yakın gidip alabilirdim ama bu paket benim için çok daha avantajlı , alıp deneyip 1-2 hafta veya 1 ay sonra geri yollarım. Ama ileride tam istediğim gibi bir Vr çıkınca uzun süre kullanmak için almayı istiyorum. Ama tahminen onun için daha çok vakit var .

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS 4.5 üzerinde çalışıldığı haberleri var . VR ve 4K zorluyor anlaşılan. Xbox ta da var benzer bir çalışma. 

 

Konsol mantığına uymuyor pek bu tip değişiklikler. 

 

Şu katlanabilir kulaklıklar gibi yaparlarsa, taşınabilir çantada. Pek rahat değilmiş ama.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İki farklı sürüm olarak bu nesil konsollar yoluna devam edebilir. Mesela:

 

PS 4 = 1080/720p arası çözünürlük 30 fps olarak devam eder. Bir de vr için ek kutu olabilir deniyor. O da işte belli ölçüde bir çözüm olur. 720p 90 fps olarak vr işini de kotarır.

 

PS 4K (ya da PS 4 VR) = 2160/1440 arası çözünürlük 30 fps sunar. Vr kısmında ise 1080p 120 fps sunuar. Bunu yapmak için de 14/16nm finfet gpu + hbm2 bellek yeterli olur. Sonuçta fury x ayarı bir gpu bunu yapabilecek güçte.

 

Bu durum gayet mantıklı görünüyor. Böylece aynı oyunu iki farklı donanıma sahip konsol da oynatabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS VR , best seller olmuş Amazon 'da.

http://thisgengaming.com/2016/03/19/playstation-vr-is-already-amazons-1-best-seller/

 

Extremetech te bu hafta , VR week. 

http://www.extremetech.com/tag/vr-week

 

OR, Vive karşılaştırılaştırmaları çıkıyor. Genelde Vive önde. Şunun gibi. 

HTC Vive might have won the VR war before it ever begun

http://www.techradar.com/reviews/wearables/htc-vive-pre-1286775/review?src=rss&attr=all

 

 

Pc tarafında Vive, daha mainstream de PS VR aldı diyebiliriz. 

 

İncelemlerin dikkat çektiği bir nokta da "adult content" . Sony store da izin verilmeyecek. Pc tarafında kısıtlama yok . Ancak toplam satışlara etkisi olur mu belli değil tabii.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valve is using a custom rendering plugin in Unity for The Lab

The Valve VR Rendering Plugin will be free on the Unity Asset Store soon with full source code

http://alex.vlachos.com/graphics/Alex_Vlachos_Advanced_VR_Rendering_Performance_GDC2016.pdf

 

Unity ile VR oyunu hazirlayan herkesin (mesela Rift Devkit'lerle calisanlarin cogu) SteamVR Plugin ile Vive'a oyunu tasiyip Valve VR Rendering Plugin ile 90hz'de ekran kartinin kaldirdigi en yuksek kaliteyi sunacak sekilde goruntu kalitesinin dinamik ayarlanmasini saglamasi mumkun.

ulwi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çok güzel bir haber bu dinamik ayar Vr olmadan da kullanılabilir mi acaba , solid 30 FPS veya solid 60 FPS için.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Link'teki pdf'te anlatilan teknik VR disinda da kolaylikla kullanilabilir ama Valve'in Unity icin hazirladigi bu plugin'de boyle bir destek var mi bilmiyorum.

 

VR setlerinin cozunurlugu yeterince yuksek oldugunda calisma ortamini ve masaustunu sanal gerceklige tasimak keyifli olacak:

Videonun sonlarindaki Rick&Morty ortami gibi ornekler cok guzel, videoda goremedim ama sahilde deniz kiyisinda suzulen bir ekranda calismak da keyifli. Simdilik cozunurluk sebebiyle kullanisli degil ama ileride sanal ofisinizi gercek hayattakine tercih edeceginiz gunler de gelecek. Tabi o zamana bunun isletim sistemi seviyesinde calismasi, her actigim yeni pencerenin onumde istedigim yere surukleyebildigim yeni bir sanal ekran olmasi daha guzel olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bunun için güzel bir kontrol sistemi de olması lazım, eldiven olayı mantıklı gibi geliyor veya parmak uçlarına takılan wireless kontroller vs. Monitor niyetine kullanmak için tahminen 16k 24k 32k versiyonlar gelince tam istediğimiz seviyeye gelecek :)

 

Ayrıca videoyu izledikten sonra aklıma geldi, 360 derece hareket edebilecek bir koltuk sistemi olsa klavye mouse sabitlense koltuk sistemine düşmeyecek şekilde. Eski alışkanlığımız klavye mouse ile devam kontrol ederiz masaüstünü.

Bahsettiğim koltuk sistemine benzer sistem.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

iDevice'larda nasil her sey parmak gesture'leri ile hallolduysa tek bir touch device ustunde gesture'ler de, sanal keyboard da, sanal bir mouse da olabilir. Kanun calar gibi takiliriz. VR kastinin onundeki derinlik kamerasindan ellerin algilanmasiyla sanal monitorleri suruklemek, resize etmek, touch screen gibi kullanmak da optional olur. Kollar surekli havada tutulmamis olur. Samsung 11K uretebilirim diyor, gercekten ayird etmek mumkun olacaktir tabi ama goruntu cillop gibi olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Link'teki pdf'te anlatilan teknik VR disinda da kolaylikla kullanilabilir ama Valve'in Unity icin hazirladigi bu plugin'de boyle bir destek var mi bilmiyorum.

 

VR setlerinin cozunurlugu yeterince yuksek oldugunda calisma ortamini ve masaustunu sanal gerceklige tasimak keyifli olacak:

Videonun sonlarindaki Rick&Morty ortami gibi ornekler cok guzel, videoda goremedim ama sahilde deniz kiyisinda suzulen bir ekranda calismak da keyifli. Simdilik cozunurluk sebebiyle kullanisli degil ama ileride sanal ofisinizi gercek hayattakine tercih edeceginiz gunler de gelecek. Tabi o zamana bunun isletim sistemi seviyesinde calismasi, her actigim yeni pencerenin onumde istedigim yere surukleyebildigim yeni bir sanal ekran olmasi daha guzel olur.

Resmen uzay çağındayız arkadaşlar. Harika bişey.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Nasıl 3lü veya 6 lı monitör yapanlar 4sli vs kullanıyor ise kimbilir 11k Samsung panel 16k veya 32k için de 4 lü sli sistemler gerekecektir oyun oynamak için. Örnek 4xsli 5nm de NVidia x80ti 64gb - 128gb hbm4 ram li sistem belki de 32k da sorunsuz 120 FPS görüntü verecektir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS 4 VR'ın PC 'i de destekleyebileceği yönünde imalarda bulunmuş , Sony'den bir yönetici. Önemli avantaj olur. Biraz erken çıksaydı , aslında daha rahat toplardı piyasayı.

http://www.windowscentral.com/sony-sees-potential-bringing-playstation-vr-pc?utm_source=wpc&utm_medium=twitter

 

Preorder yapsa mıydık OR 'i? Ne güzel aldı millet ,kurcalıyor.

 

En azından, ne zaman çıkacak sorusu ,sona ermiş oldu. Bugün itibariyle resmi olarak satışı başladı .

 

Chaperone olmadan Roomscale :)

https://gfycat.com/ImperfectSeparateElephant

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

http://uploadvr.com/facebook-oculus-privacy/

 

Privacy is an issue that has been central to our cultural discussion for a few years now. As we shift into a constantly connected state there are more and more people who are monitoring our every activity online, feeding that data back to eager marketers who use it to better target you with ads. Facebook generates over $5.6 billion a year in ad revenue by doing just that, so it should come as little surprise that Facebook would be exploring ways to take that practice into the next generation of social media – virtual reality.

 

It turns out that when you install the software to run Facebook’s Oculus Rift it creates a process with full system permissions called “OVRServer_x64.exe.” This process is always on, and regularly sends updates back to Facebook’s servers.

 

The process’ main purpose is to help detect when the Rift is turned on and on your face so that it can launch Oculus Home, but the further reaching implications of it are potentially much more salacious.

 

Digging into the Oculus Rift’s Privacy Policy that users agree to when checking “Agree” on the Terms and Conditions there are a couple of interesting bits that may prove to be concerning (if not completely expected).

 

A section of the privacy policy outlines “information automatically collected about you when you use our services” including when, where, and how you interact with content on the platform even going as far as tracking your movements in virtual space.

 

And it isn’t just Facebook who is able to collect your data, under the policy “third parties may also collect information about you through the Services” this includes entities on the “related companies” list.

 

So how are Oculus and Facebook planning to use this information? A number of the uses that are outlined in the policy seem fairly mundane, such as helping you create an account or to enable user to user communication, and help improve the user experience.

 

Virtual reality offers an unparalleled level of access to data for advertisers. Before metrics were measured in how long someone watched a video or how many times a link was clicked, but with VR you can get far more granular. An ad executive at Coke, for instance, could tell just how long you stared at the Coke bottle cleverly placed inside your favorite game as an in-game ad and use that data to better place it in the game for you next time.

 

Back in 2013, Microsoft weathered a storm around a similar policy with the Xbox One. The “always-on” controversy was the result of Microsoft requiring the Xbox One to always be connected to the internet to allow for a number of services to work. The policy was poorly communicated to customers by Microsoft Studios head Phil Spencer’s own admission, and ultimately hurt the device’s sales. The main concern from the public was the the system would be constantly monitoring consumer’s behaviors in their homes, breaching their privacy.

 

When Oculus was first acquired by Facebook, there was an outcry from a number of enthusiasts who were worried that it would lead to a virtual reality nanny state. This recent development seems to add some credibility to those concerns.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Böyle sokturuk şartnamelerle gelecekse (A.K.A. ananısının nikahını ister gibi) o zaman varsın Occulus Rift olmasın varsın. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

HTC Vive da resmi olarak çıktı. ilk incelemeleri yayınlanıyor. Genel olarak çok olumlu. Oculus Rift vs HTC Vive karşılaştırıldığında , Vive kazandı bu nesli diyebiliriz. Fiyatı daha yüksek ama donanım göz önüne alınınca aradaki fark az.  

OR ancak bir indirime giderse tercih edilebilir , o da zor . Zaten donanımda kar olmadığını söylüyorlar. 

 

PS VR ayrı bir sınıf tabii. En çok satan o olacak bence.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok