stardust

Süper Moderatör
  • Mesaj sayısı

    7.629
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

  • Days Won

    479

Mesajlar posted by stardust


  1. olay sırf ses değil yani, o basma hissine alışan tekrar membrana dönünce böyle balçık üstünde yazıyormuş gibi geliyor.

    daktilo sesinin de çözümü cherry mx brown switch. benim denediklerim arasındaki en iyi switch'di, şimdi yeni yeni şeyler çıkmış.

    misal cherry mx red olanı tavsiye etmem, onda basma hissi yok. 

    https://switchandclick.com/cherry-mx-guide/

    şurdan karşılaştırabilirsiniz. mx brown hem ses hem his açısından ideal.

    bende mx brown vardı gittim mal gibi rapidfire aldım mx speed... yani online oyunlar için falan hız açısından faydalı ama brown kesinlikle his olarak daha iyidi.

    kardeşime K70 mx brown aldırdım, değiş tokuş yapmaya çalıştım ama yemedi o da brown ile karşılaştırınca.

     


  2. 2 minutes ago, Pablo 'Definitive' Vader said:

    DHW'den kalan eski isim bir de bir çok yerde o şekilde kullanıyorum. Türk arkadaşlarla tanıştık biliyoruz birbirimizi neyse de yabancılar aslında Definitive Tech diye hatırlıyorlar, Pablo Vader'a alışmadı bir türlü gavurlar. :)

    senin tercihin tabi ama biz seni Definitive olarak tanıdık, Definitive olarak sevdik :D


  3. share.png

    kahvaltıdan sonra eğlencelik bir şey izleyeyim dedim, bu ne zamandır duruyordu.

    hani komedi desen gülmedim, aksiyon desen eğlenmedim, suç desen ilgilenmedim. 

    ama bir şekilde sonuna kadar izledim.

    kötü bir film değil ama nicolas cage "kendiyle dalga geçiyor" süsü vererek aslında kendini tatmin etmiş bu filmde.

    bu adamdan olmuyor artık, vermeyince Mabud neylesin Mahmut...


  4. 5 minutes ago, Pablo 'Definitive' Vader said:

    Ben genelde sistemleri upgrade ede ede kullanmıyorum. Anakart , ram gibi platformlar değiştiyse hepsini birden yükseltiyorum. 

    PCI Express 5.0 ve DDR 5 olayı biraz yaygınlaşsın bakacağız artık. Gerçi hanım çok pis başımın etini yiyor başka bir konuda, eğer sonunda ikna olursam bilgisayar upgrade falan yalar olur, tüm parayı falan gömmem gerekebilir.

    ddr5 oyun performansı için ne değiştiriyor ki hayatımızda, öyle bütün sistemi yenilemek yerine bir yerden 5800x3D düşürsek bence çok daha mantıklı bir upgrade olur oyun açısından.


  5. 2 minutes ago, jackjoker said:

    4090 fiyatı düşse düşünmeden alacağım tek ekran kartıdır net. ama bu fiyattan bende almam ne yurt içi ne yurt dışı. 

    konu sırf fiyat değil, hani kasada yer müsait olsa bile o kartı adaptör kablo ile değil ATX 3.0 PSU ile kullanın diyorlar, bir de PSU mu alacağız yani.

    4K monitör almış olsak belki diyeceğim de, 1440p için hiç uğraşamam 4090 ile.

    idare et sen de 4080 Ti alırsın bu sene sonu gibi...

    jackjoker beğendi

  6. 4070 Ti DLSS 3.0 destekleyen oyunlarda geçebilir anca 3090'ı, raw power olarak en iyi ihtimalle başabaş geliyordur.

    -

    olayı tam açıklayamadım heralde, satmaya ihtiyacım olduğunu düşündürdüm sanırım size...

    bu kart zaten hafta içi 4070 Ti elime ulaştığı gün iade olacak...

    kimseye kaçmaz bir kart, mutlaka benden alın falan da yazmadım farkındaysanız.

    belki benim gibi bir meraklısı vardır, olur da ister diye koydum...

    laf olsun, forum canlı gözüksün diye diyelim.

    -

    yani anlatamadığım olay 4070 Ti sikindirik, sağından solundan kırpılmış, ucube bir kart.

    MSRP 800 dolar fiyatını çok uzun süre koruyamayacak çünkü 4080 fiyatı şimdiden MSRP altına indi.

    4080, 1000 dolar altına geldikçe ve 500-600 dolara rtx 4070 çıkınca, 4070 ti piyasadan tamamen silinecek, benim gözümde karaktersiz bir noktada.

    evet şuan piyasa koşullarında aynı fiyata rtx 3080 ti'dan daha iyi, o yüzden diyorum lafımın esiri oldum, istemeyerek 4070 Ti aldım :icon_twisted:

    ama kardeşimin ekran kartı yanmasa ben zaten ne 3080 ti ne de 4070 ti alırdım, 3080 ile bekler, adam gibi fiyata indiğinde 4080 almaktı niyetim.

    herifin ekran kartının yanması gereksiz işler çıkardı başıma. bu 4070 Ti'dan da ilk fırsatta kurtulacağım eğer yurtdışından fln uyguna bir 4080 yakalarsam.

    neyse bu da böyle bir anımız olsun işte :lol:

     


  7. bahsettiğin tabii ki senin gibi minerların elinde nasıl eziyetlere maruz kaldığını bilemediğimiz 2. el kartlar... :D

    kartının ne bok olduğunu bilmese kimse 15 bine vermezdi heralde 3090'ı.

    zaten farkettiğin gibi satmak gibi bir derdim yok, burdan başka bir platforma yazmadım da.

    duygusal açıdan bağlandım biraz karta, iade olmasın bir tanıdığın sisteminde yaşasın istiyorum heralde :lol:

    amazon 28'ine kadar iadeyi kabul ediyor, o yüzden acelem de yok, 4070 Ti kartın gelip düzgün çalıştığından emin olmadan iade etmem bunu.

     


  8. 49 minutes ago, T800 said:

    Star'ın kasanın CPU cooler clearance değeri 169mm, bu kartın ASUS'ta belirtilen ölçüleri 305x138x65 mm. Sığmama gibi bir problem olmaması lazım, milletin kasaya nasıl sığmamış çok yüksek gibi değil bu değerler.

    Artı olarak Raven kasa bildiğimiz yerleşimli bir kasa değil, anakart oryantosyonu ekran kartı dik olacak biçimde, yatay değil.

    aynen öyle, FTW3 3080 Ti ile nerdeyse birebir aynı TUF 4070 Ti boyutları, almadan önce baktım.

    benim kasa zaten ekran kartının eninden değil de boyundan limitleyebilir, onda da kasanın altındakı fanlardan ortadakini çıkarırsam sorun olmaz.

    6v9mh7q.jpg

    şu karta geç kavuştum, şimdi de çok erken veda ediyorum, resmen üzgünüm.

    ama 4070 ti bu fiyata bulmuşken, sırf şeklinden şemalinden ötürü elde tutmak da saçma olacaktı.

    ne diyelim artık kısmet değilmiş birlikte seviyeli bir beraberlik yaşamak.

    tilkinin dönüp dolaşıp geldiği kürkçü dükkanı gibi ben de yine TUF'a geri döndüm 2 hafta içinde tekrar :lol:

    ps:

    ah canım benim ya, artık bu eski fotoğraflara bakıp bakıp ağlayacağım :cry:

    ss9qa1e.jpg

    rknax9p.JPG

    şu hale bak, attan inip eşeğe bindik resmen :icon_twisted: :lol:

    rammstein and epi beğendi

  9. 3 minutes ago, jackjoker said:

    hayırlı olsun güle güle kullan. kasaya uyacak mı bir kontrol et. boydan olurda kapak kapanacak mı bir bak bakalım. sarı forumda kart alanlar foto atıyor kasalarında. hepsinin yan kapakları açık kapanmıyor. 

    Sağol Evren, FTW3 ile vedalaşmak zorunda olduğum için aslında sevinemedim bile.

    benim kasanın kapanmazsa zaten kimsenin kapanmıyordur, o konuda sıkıntı yok. bknz. SilverStone RAVEN RV02 


  10. https://www.amazon.com.tr/dp/B0963TJNHG?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

    2 hafta önce satın aldım, şimdi de gittim RTX 4070 Ti aldım.

    Bunu amazon'a iade edeceğim, iade etmeden önce bizim forumdan birinin işine yarayacaksa vereyim, çünkü gayet iyi fiyat bu kartın meraklısı için.

    Aslında iade etmek bile istemiyorum ama resmen lafımın esiri olup 4070 ti almış bulundum...

    3qdh3eb.JPG

    rammstein beğendi