Yalovadaki Köprü kullanır mısınız?
0

Bu konuda 57 mesaj var

Fiyat korkunç pahalı, birileri vatandaşın parasıyla zengin olacak. Zaten bir dünya vergi veriyoruz, üstüne hizmet almak için bir daha para veriyoruz, bu işin bir sonu olmalı ama olamıyor bir türlü. Çok şükür direkt orada bir işim olmuyor, zaten uzak mesafede uçak kullanıyorum, yoksa malum zaten mazottan vergi, arabadan vergi, köprüden vergi derken bitmez bu iş. Adam gibi bir araba bile kullanmıyorum ötv + mtv kol gibi olduğundan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam feribotu mecburen kullanacak tehlikeli madde taşıyan araçlar var, yine bazı araçlara geçişi kapatırsın olur biter. Burada niyet farklı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Olması gereken en fazla turar belirtilen rakamların TL olarak alınması. 35 TL bile fazla iken dolar ne yahu?

 

Bir de günde 40.000 geçiş denmiş, kim geçer ki bu fiyata?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

40.000 geçişi sağlamak için feribotları kaldırmak ya da kota koymayı falan çoktan düşünmüşlerdir. Körfezi dolanır yine de geçmem köprüden.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tırlar için de 120 TL civarını tuttururlarsa tırlar geçer, sonuçta yakıt miktarını azaltmış olup zamandan kazandırabilir. Ancak bireysel araçlar için böyle birşey söz konusu olamayacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

35 dolarlık köprüden geçiyorum selfie'si çekerken o köprüden uçan bile olur merak etmeyin.

 

çoğunluğunu rasyonel bireylerin oluşturduğu bir toplumda yaşıyor olsaydık, lojistik şirketlerinin ticari kullanımı ve acil durumlar dışında kimse geçmez diyebilirdik.

 

...ama burası Türkiye, 500bin - 1 milyonluk jipine bluetooth ile telefonunu bağlamayı bilmediği için trafikte elde telefon, sağa sola yalpalayan ensesi kalın amcalar geçer. geçerken de kendini sosyal medyada tag'ler, eşe dosta hava atarlar.

ionian beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Günlük 40 bin geçiş başta yakalansa da sonrasında bu sayının üzerine çıkılabileceğini düşünmüyorum. Milletimizin rasyonel olduğu tek konu arabasının ne kadar yaktığı konusudur bence, buna bir de köprü geçişinden 120 TL eklerseniz millet ancak selfie çektirmek için bir defa geçer. 40 bin geçiş yakalanmayıp geri kalanın bütçeden ödenmesi durumu için de bir şekilde kayıtdışı çalışmak/kazanmak/harcamak lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Pendik - Yalova için araba + şoför dahil 3 yolcunun geçiş ücreti 95-100 TL arası, promosyon biletler 60 TL civarında olabiliyor. Bununla karşılaştırınca beklemek gerekmemesi gibi durumları da ekleyince köprüyü kullanmayı tercih edecek çok insan olacaktır. İzmir yönüne giderken körfezi dolaştığımı hiç hatırlamıyorum, bu yüzden de körfezi dolaşmakla falan kıyaslamak bana garip geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Zamanı olan adam dolaşacaktır gibi geliyor bana. Köprünün bir ucundan diğer ucuna yol 80 km. Dolaşarak yakılacak yakıt da 25 TL civarlarında olur şu an. 100 TL fazladan vermemek için dolaşan çok kişi olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Köprü kullanılmaya teşvik amaçlı körfezi dolanan yollarda bakım çalışması adı altında şerit azaltma, yolun yapısını bozma, vb. gibi uygulamalar henüz başlamadıysa kesin yakında başlar ;)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şuan fiyatını bilmiyorum ama ben bu güne kadar ne zaman diğer tarafa geçmem gerekse hemen hemen hepsinde Topçular iskelesinden arabalı vapur ile karşıya geçtik ve arabalı vapur pek ucuz bir geçiş sayılmazdı.

Demek ki körfezi dolaşmaktan daha cazipti iskeleye inip sıra bekleyip sonra da uzun denilebilecek bir sürede karşıya geçmek.

 

Şimdi bu yol bu köprüyle hem çok çok çok daha hızlı, hem de daha güvenli olacak ise insanlar 120tl verirler. Ben 100 liraya vapurla geçmektense 120 liraya köprüden geçmeyi tercih ederim.

 

Ha gönül ister ki bedava olsun. Benim vergilerimle yapılan yoldan ben geçmek için neden para vereyim?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yersen bizim vergilerle yapılmamış aslında.
 
NurolÖzaltınMakyolAstaldi,Yüksel ve Göçay konsorsiyumunun oluşturduğu "Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş" tarafından yapılmış "vatandaşa hizmet" için.

 

 

biletinizi önceden İDO ve BUDO'dan alın, promosyonlu biletleri var, onlardan yakalarsanız hem ucuza geliyor, hem de araba bile kullanmadan özellikle yenikapı-bandırma arasını çok rahat geçersiniz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu ne için nereye gittiğinizle de ilgili. İzmir'e gidecek olsam zaten araba kullanmayı tercih etmem, onun haricinde de bu yol zaten bana birşey ifade etmiyor. Körfez'i neden dolaşmak istemiyor insanlar ? Çünkü Körfez'in bitiminde haftasonu TEM trafiğine girmek zorundasınız, peki bu köprüyle ne olacak, yine aynı şey. Yani 120 TL verip yine trafikle boğuşacaksınız.

 

Bu yolu insanlar niye kullanır bilemiyorum, benim son dönemde kullandığım güzergahlar İstanbul-Antalya, İstanbul-Kayseri, İstanbul-Hatay. Hiçbirinde karayolu kullanmadım. Antalya 3 kişi gidiş dönüş 420 TL, Hatay 3 kişi gidiş dönüş 250 TL, Kayseri ise Kapadokya turu için, 3 kişi gidiş dönüş 2 gece 5 yıldızlı otel konaklama dahil 1600 TL (700 worldpuan). Antalya veya Hatay'a giderken zaten birşey katmaz hatta tam tersi etkili olur bana ama gidiş dönüşte bu köprü ücretini ilave etsem zaten bütün parayı köprüye vermiş olmam lazım. 3 kişi İzmir'e gidiş dönüş bileti de 250 TL'ye geliyordu bu arada:) Yani gidiş dönüş ücretini köprüyü yapan arkadaşlara versem bir de akaryakıt vs. bana girecekmiş :) Diyebilirsiniz ki bu planlı gidişler için geçerli ama aniden karar verdiğinizde ne olacak ? O zaman da 250 TL değil 500 TL tutsun, 240 TL gidiş dönüş köprü, en iyi ihtimalle 250 TL gidiş dönüş akaryakıt derken bir de üstüne kaç saat araba kullandığınızla kalacaksınız.

 

Zaten uzun yolda sizi rahat ettirecek ve kaza anında ölmemenizi sağlayacak bir araç en aşağı 200 bin TL, bunun yarısı vergi, aldığınız akaryakıtın hepsi vergi. Onun yerine şehiriçinde sizi götürecek bir araç alın, gideceğiniz yerlere de uçakla gidin ve rahat edin. Son yazdıklarım şu son 3-5 senede edindiğim hayat görüşüm bu arada, çok daha iyi oluyor tavsiye ederim:)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben çok fazla radar kurulmasını bekliyorum. 30km hiz siniribolan yer cok.

Köprü kullanılmaya teşvik amaçlı körfezi dolanan yollarda bakım çalışması adı altında şerit azaltma, yolun yapısını bozma, vb. gibi uygulamalar henüz başlamadıysa kesin yakında başlar ;)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Maliyet hesaplarını yaparken burada yazılan ücretin gidiş-dönüş ücreti olduğunu dikkate almamışız. Ben de tek yön fiyatı sanıyordum ama o fiyat gidiş-dönüş için geçerliymiş. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam haklısınız tek yön ücreti 25 USD + kdv olarak belirlenmiş yani 80 TL'ye tekabül ediyor. Gidiş dönüş yapınca sürümden kazanılıyor mantığı güdülen köprü bir tek bize aittir herhalde :)) Şimdi İzmir hesabını 3 kişi üzerinden yine yapmak lazım, 120 TL gidiş dönüş ücreti+uzun yolda kullanılabilir arabayla gidiş akaryakıt bedeli > 250 TL olacağına göre yine hesaplı olmuyor. Üstelik zaman açısından saçma oluyor. Bu arada bundan daha ucuza bilet alabilmeniz de olası. Çanakkale'de 35 TL olan feribot geçiş ücretini hesaba katacak olursanız Çanakkale'ye hiç köprü yapmasınlar bir Allah'ın kulu geçmez bu kadar pahalı bir köprüden (ki emin olun geçiş ücretinin daha yüksek olması gerekecek) Bu arada Çanakkale'de gidiş dönüş 50 TL Gestaş'ta yanlış hatırlamıyorsam. Baştan sona vatandaşa girmiş olan bir kazık söz konusu, bir de biz yaptık demezler mi :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geçenlerde bu köprü fiyatı ile ilgili olarak yolu devamlı kullanan bir kişinin gazetede yazısı vardı. 

En ucuzu körfezi dolaşmak, feribot kullanmak daha pahalı en pahalısı da köprüyü kullanmak. Köprünün avantajı süre. 

 

İşi yukarıda arkadaşların da belirttiği ortak girişim, finansını da kendisi getirerek yap-işlet-devret şeklinde yapıyor. Devletin garanti verdiği araç sınırı da var, yıllık belli sayıda araç geçmediği taktirde bizim vergilerimiz devreye girerek firmalara ödeme yapılacak.

 

Bu işin ihalesinde önce tek bir ortaklık başvuru yapacağı beklenirken ikinci bir ortaklık da ortaya çıkıyor. İlk ortaklık milletin bi tarafına koyan adamın sahip olduğu firma. İşletme süresi olarak 49 yıl olarak teklifi düşünüyorlar, ihalede diğer ekibi görünceler 36 yıllık teklif sunuyorlar. Benim çalıştığım  firmanın da içinde olduğu ortaklık 26 yıl teklif sununca iş şimdi işi yapan grupta kalıyor. 

 

Aslında milletine bi tarafına tam koyacaklarken iş değişiyor. Şuan benim firmamın durumu ne peki, havuza dahil olmayınca, iktidara yakın olmayınca belli bir bedel karşılığında haklarını satıyor ve ortaklıktan ayrılıyor. 

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok