DLSS, FSR, vb. bilimum AI destekli görüntü iyileştirici
0

29 posts in this topic

15 hours ago, Altan Yoklar said:

Bu dlss ne hiç anlamıyorum.

Yapay zekanin A girdi/input gordugunde B cikti/output vermesini istiyoruz.

A icin dusuk cozunurluklu cizim, B icin feci yuksek cozunurluklu cizim kullanarak egitiyoruz. “Bak bu A gordugunde bize bu B’yi vermeni istiyoruz” diyoruz.

Yeterince veri ile egitildikten sonra o tirtik gordugu yeri daha yumusak istedigimizi, o bulanik gozuken levhada “stop” yazdigini biliyor. Daha once benzer goruntu gormus.

Dusuk cozunurlukte tirtikli bulanik hizli cizilmis goruntuyu A olarak alip “aha ben bunu biliyorum, soyle bir sey istiyorlar” diye ekrana B goruntusunu veriyor.

Bu yapay zeka islemi cok hizli yapabiliyor. Vakit alan egitim asamasi, onu da nvidia kendi veri merkezinde yapiyor.

Islem hizli yapilabildigi icin, bu tarz yapay zeka islemlerini hizli yapmak uzere tasarlanmis birimlerle 1080p goruntuyu alip 2 milisaniyede 4K’da nasil gozukecegine dair en iyi tahminini bize vermesi performansi dusurmuyor.

“Sen onu bastan 4K ciz” desen daha uzun suruyor, performans daha dusuk oluyor.

Kullandiklari B verisi 4K degil, mesela 16K-64K gibi bir sey. O yuzden kartiniz 4K’da oyunu calistiracak hizda olsa ayni mantikla o veriyi alip daha da yuksek kaliteye tasiyacak. Ona da DLAA deniyor.

Daha ayrintisi var ve ilk once boyle baslayip zamanla daha da gelisti ama mantigi bu. (Mesela onceki karede gordugu veriyi ve 3 boyutlu cismin yaptigi hareketin verisini de kullanarak yeni karede olmasi geteken detaylari daha iyi doldurmak)

wazzap and snc-tr like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 dakika önce, wazzap said:

Elemanın biri şöyle bir post atmış.

 

https://old.reddit.com/r/Amd/comments/uoftos/fsr_vs_dlss_ghosting_comparison_is_night_day/

 

Ben mi körüm yoksa arada fark yok gibi bir şey mi?

Fark var çok net , özellikle rayların alt tarafındaki o kırmızı boyalara dikkat edersen FSR 'de daha net görünürken DLSS 'de daha bulanık.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 saat önce, epi said:

Yapay zekanin A girdi/input gordugunde B cikti/output vermesini istiyoruz.

A icin dusuk cozunurluklu cizim, B icin feci yuksek cozunurluklu cizim kullanarak egitiyoruz. “Bak bu A gordugunde bize bu B’yi vermeni istiyoruz” diyoruz.

Yeterince veri ile egitildikten sonra o tirtik gordugu yeri daha yumusak istedigimizi, o bulanik gozuken levhada “stop” yazdigini biliyor. Daha once benzer goruntu gormus.

Dusuk cozunurlukte tirtikli bulanik hizli cizilmis goruntuyu A olarak alip “aha ben bunu biliyorum, soyle bir sey istiyorlar” diye ekrana B goruntusunu veriyor.

Bu yapay zeka islemi cok hizli yapabiliyor. Vakit alan egitim asamasi, onu da nvidia kendi veri merkezinde yapiyor.

Islem hizli yapilabildigi icin, bu tarz yapay zeka islemlerini hizli yapmak uzere tasarlanmis birimlerle 1080p goruntuyu alip 2 milisaniyede 4K’da nasil gozukecegine dair en iyi tahminini bize vermesi performansi dusurmuyor.

“Sen onu bastan 4K ciz” desen daha uzun suruyor, performans daha dusuk oluyor.

Kullandiklari B verisi 4K degil, mesela 16K-64K gibi bir sey. O yuzden kartiniz 4K’da oyunu calistiracak hizda olsa ayni mantikla o veriyi alip daha da yuksek kaliteye tasiyacak. Ona da DLAA deniyor.

Daha ayrintisi var ve ilk once boyle baslayip zamanla daha da gelisti ama mantigi bu. (Mesela onceki karede gordugu veriyi ve 3 boyutlu cismin yaptigi hareketin verisini de kullanarak yeni karede olmasi geteken detaylari daha iyi doldurmak)

Teşekkürler de konu hakkında altyapı-bilgim olmadığı için yukarıdakileri anlamıyorum sanırım.
Belki de ekrankartının görüntüyü nasıl  ürettiğini bilmem gerekiyor anlayabilmek için.
"1080p goruntuyu alip 2 milisaniyede 4K’da nasil gozukecegine dair en iyi tahminini bize vermesi " bu cümlede geçenleri anlamlandıramıyorum.
Hele "yapay zeka" ya da "yeterince veri ile eğitildikten sonra" tanımları tamamen aklımın almadığı şeyler.
Oyun motoru "yeterince veri ile eğitildikten sonra" piyasaya çıksın o zaman.
Zaten x oyununda karakterin yapabileceği hareketler sonuçları belli , rastgele ya da yeni-daha önce hiç yapılmamış şeyler çizmesi istenmiyor ekran kartından.
Neyse ben yaşlandım anlamıyorum artık okuduğumu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, wazzap said:

@TatanQaevet, ben körüm. :mrgreen:

Ya hatta büyük resmi tıklayınca genelinde bu böyle.. FSR daha çok detay ve netlik veriyor... Bir de işin sonucunda oyun vs oynarken o kadar da amman amman detay göreyim derdine kim giriyor merak ediyorum.. Biraz ; "benim sdiğim daha yukarı çıktı bak duvarda" gibi yarışa giriyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, wazzap said:

Elemanın biri şöyle bir post atmış.

 

https://old.reddit.com/r/Amd/comments/uoftos/fsr_vs_dlss_ghosting_comparison_is_night_day/

 

Ben mi körüm yoksa arada fark yok gibi bir şey mi?

"DLSS Quality" yazan yerden D ve y harflerini hizalayarak fotonun düşey ekseninde ortaya gelince nişangah olduğunu tahmin ettiğim kısımların solunda ghosting trail/ hayalet iz var (FSR 2.0 tarafı temiz, problemsiz) ve özellikle FSR 2.0 tarafında kırmızı boyalı yerlerde daha bariz gözükmekle birlikte resim daha keskin. Ben gözlemimi sadece bu örneğe dayanarak yaptım, incelemelerde sonuç olarak kafa kafaya, biri diğerine tam üstünlük sağlayamıyor denmiş.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Teknikler bugun karsilastirilir, soyle cikar. Yarin guncellerler, boyle cikar. Onemli olan su: nvidia'da yapay zekaya ozel islem birimleri var ve bu isler icin de, daha gelismis isler icin de kullanilabiliyor. Intel'de de var anlasilan. AMD'ye de gelir elbette, bu konularda yatirim yaptilar (firma satin aldilar) sonunda.

Zamanla o yapay zeka birimlerinin gorevi anti-aliasing gibi islerden neural rendering'e donusecek. Intel ARC'i tanitmak icin belki bir demo yapar bu nesil, nvidia da bir seyler gosterir. Oyun goruntusunu alip daha az tirtikli oyun goruntusune cevirmek yerine oyun goruntusunu alip film gibi goruntuye cevirmeye calisacak sekilde egitilmis yapay zeka algoritmalari calisacak ayni birimlerde. Basit ornekleri mevcut.

Edited by epi

Share this post


Link to post
Share on other sites

DLSS goruntu kalitesi daha iyi ama ben otekini begendim diyen icin FSR 2.0'nin nvidia kartlarinda yaklasik iki kat hizli calismasi da ilginc olmus.

https://www.youtube.com/watch?v=y2RR2770H8E

 

Yuksek seviye kart kullaniyorsaniz, DLSS de olsa, FSR da olsa nvidia'da daha hizli calisiyor (Yapay zeka kullanmamasina ragmen). Dusuk seviye kart kullaniyorsaniz DLSS daha hizli. (Dusuk kartlar bu teknikleri dusuk cozunurluklerde kullanabilmisler. Onlarda da DLSS daha hizli)

Goruntu kalitesi karsilastirmasi icin ortada FSR 2.0 destekleyen tek bir oyun var, onda da FSR'da sharpening sonuna kadar acik, DLSS'de bu secenegi sunmamislar. O sizi yaniltmasin. Goruntunun fijirdamasi ve ghosting gibi konularda DLSS onde.

 

Sonuc:

Vaktiyle yazmistim: Nvidia'nin da, Intel'in de cozumleri heyecan verici cunku veri merkezlerinde machine learning'i hizlandirmak icin donanimlarinda yaptiklari her performans optimizasyonu arastirma gelistirmesi oyunlara da yansimis olacak. Saf islem gucune dayali tekniklere gore daha hizli calisiyorlar. Bir de anlasilan islemcinin farkli bolgelerinde olduklari icin bir orasi bir burasi guc cekerek calisan islemci ayni termal/guc limitler icinde daha etkin calisabiliyor. Intel'in sundugu cozum eski donanimda bu avantajlar olmadan calisabilir, kendi donaniminda yine bu ise ozel birimlerde calistigi icin daha iyi calisir. Yani teoride eski donanimda da calisacak olsa bile pratikte pek mumkun olmayabilir.

Nvidia'nin cozumu bu sekilde yapay zekaya ozel donanimda calisiyor. Boylece daha hizli calisiyor, daha iyi goruntu kalitesi veriyor. FSR 2.0 gibi yapay zeka donanimi gerektirmeyen bir cozum de nvidia'nin donaniminda daha hizli calisiyor. Yani burada mutlak sekilde nvidia onde gozukuyor. Ben DLSS'in daha iyi gozuktugune katilmiyorum deseniz yine nvidia kart alip FSR2.0'i calistirmak daha iyi sonuc veriyor.

Sharpening'in o kadar .okunu cikarmislar ki hareket eden telsizin arkasinda ghosting'in yaninda cimende sharpening'in de goruntuyu bozdugunu goruyorsunuz. 

"Renkli TV'se bizimki daha renkli" diye sonuna kadar acip Dallas dizisindeki JR'i kipkirmizi izlemek gibi, "netlikse bizimki daha net" diye sharpening'in tadini kaciracaklar anlasilan.

Hareketli karakterlerde ghosting sonucu goruntu pixel pixel kiriliyor. Sikinti sadece sharpening degil yani.

Tabi acele etmemek lazim. Ati Catalyst driver programini baslatip artik yazilim konusundaki eksiklerimizi de kapatacagiz diyeli sunun surasinda 20 yil oldu.

rammstein likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de aynı videoyu paylaşmaya gelmiştim. Sonuçlar pek tutarlı gözükmüyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nvidia da DLSS için ayrı bir keskinleştirme ayarı getirirse şaşırmam.

AMD'nin en son beta sürücüsü ile RSR için sharpening ayarı da geldi, daha önce müdahale edilemiyordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DLSS icin SDK'da var demisler videoda. Bu oyun eklememis. FSR icin eklemis, bir de kokune kadar dayamis. Resimlerde "eh bu daha net iste". Video izleyince "bu ne abi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

DLSS ve FSR açarak oynayın diyen ilk oyun geliyor.:mrgreen:

https://videocardz.com/newz/hitman-3s-dlss-fsr-and-raytracing-patch-arrives-may-24th-rtx-3070-rx-6900xt-gpus-recommended

Ama biraz yüksekten uçuyor gibi. Daha doğrusu gereksiz şekilde yükselmiş gibi. Ray Tracing istiyorsanız DLSS ve FSR'ı açacaksınız, adam gibi oynamak için de en aşağı 3070 veya 6900xt olacak demişler. 6900xt'e hakaret şoku!!:mrgreen: Amd tarafında RT açık olunca FSR kullansan bile 4k'yı unutacaksınız demişler kısacası.

Şu DLSS ve FSR'ı eş görme işine de biraz kılım. Abi ikisi aynı şey değil. Amd'nin yeni nesilde adam etmesi gereken noktalar da böylece ortaya çıkıyor.

jackjoker and wazzap like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

God of War için FSR 2.0 geldi, oyuna sahip olup sisteminde RTX kart olmayanlar deneyebilirler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, wazzap said:

Motion Blur'u kapatın diye uyarıyorlar.

Hiç açmam.

Nvidia'da işe yaramıyor bu hack değil mi? Yanlış anlaşılma olmasın da.

Birisi de sevabına güzel bir hack yapıp FPS'yi iki katına çıkartacak veya elektrik sarfiyatını düşürecek birşeyler yapsa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yarıyor, millet  gtx1080 ile kullanıyormuş. Denemeden bilinmez gerçi

16 hours ago, MilesTeg said:

Hiç açmam.

Nvidia'da işe yaramıyor bu hack değil mi? Yanlış anlaşılma olmasın da.

Birisi de sevabına güzel bir hack yapıp FPS'yi iki katına çıkartacak veya elektrik sarfiyatını düşürecek birşeyler yapsa. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04.07.2022 at 17:22, mamad said:

Dying Light 2 eklenen FSR 2.0 incelemesi yapılmış:

https://www.techpowerup.com/review/dying-light-2-fsr-2-community-patch-tested/

FSR için şimdiye kadarki en başarılı sonuç bu sanırım.

Bu ekleme ancak resmi değil, yanlış anlaşılma olabilir okuyan ve konuyu bilmeyenlerde.

Cyberpunk 2077 için bir mod çıktı geçenlerde, dışarıdan müdahale ile oyunun donanımı algılaması engelleniyor ve oyun ayarlarından DLSS açıldığında arka planda FSR 2.0 çalışıyor anladığım kadarıyla, tabii bir takım hatalarda oluyormuş arada.

Sonradan bu uygulamayı mı diyelim, hack mi denilebilir, diğer DLSS olan bazı oyunlara da uyarlamaya başladı bazıları. Durum bu gördüğüm kadarıyla son günlerde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modder olan kişiler DLSS'i bu şekilde FSR 2.0'a uyarlayabiliyor ise oyunu yazanların bunu yapabilmesinin çok daha kolay ve sorunsuz olabileceğini düşünmek mümkün herhalde.

Peregrine likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.