Elektrikliye Geçmek Mi Yoksa..
1 1

Bu konuda 83 mesaj var

Selamlar,

Benim ciddi önerinize ihtiyacım var, son 6 aydır niyetlenip beceremediğim bir konuda herkesin yorumunu almak vicdan ve mantığımı rahatlatabilmem için önemli.

2012 Model Fiat 500C 1.4(nadirdir) otomatik vites ikinci aracım var. Pickup'ı hanım kullanıyor.

Şimdi benim arac 700 civarında ediyor cabrio olduğu için Nisan gibi 45-50 bin lira daha ekler üzerine ancak şuanda benim arabanın elektirklisi 6000 km de 1.1 Milyona bulunuyor.

Küçük araba sevdiğim için gaza gelip üzerine 400 ekleyip alsam mı diye bitmez bir gazım var:)

Ancak aracın menzili 300 km, mevcut 400V teknolojisini kullanıyor, aradaki makas az görünse de seneye çöp olup elimde kalır mı?

Yoksa dellenme mis gibi araba masraf etmeden devam mı dersiniz?

Benim kullanım amacım zaten şehir içi , belki yılda 2-3 defa istanbul Bolu arası gidip gelmek şeklinde.

Sitenin açık otoparkı olduğu için şarjı evde yapma fırsatım olacağını düşünmüyorum. Mantıklı olmasa da arabamın modelinin de eskidiğini düşünerek sizlerin görüşünü merak ediyorum.

Saygılarımla

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evde veya iş yerinde problemsiz bir şekilde şarj imkanı olmadan elektrikli bir araç almayı düşünmezdim. 300 km menzil değeri de kağıt üzerindeyse klima .vs derken çok daha kısalır muhtemelen. Elektrikli araçlar beni ikna etmeyi beceremiyor henüz, araba konusuna zevk için bakmadığımdan olsa gerek benzinli ve standart bir SUV bana fazlasıyla yetiyor.

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sadece sehirici kullaniyorsaniz ve sarj imkaniniz varsa alinir... Yoksa ben olsam almam...

Benim icin menzil 1.000km olmadan elektrikli arac mantiksiz... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Valla ben de çok soğuk bakıyorum elektirkli otomobillere. Şuan menzil vs kafaya takılıyor ama bence tek sorun menzil değil. Şimdi insanlara değişik geliyor ve ilgi uyandırıyorlar ama bir süre sonra insanlar şarj sürelerinden vs şikayet etmeye başlayacaklar. 5 dakikada sıvı yakıt alıp gitmeyi özleyecekler. O yüzden eninde sonunda hidrojen yakıtlı araçlara geçilecek ve elektrikli araçlar sadece özel amaca yönelik istisnai araçlar olacak. Ben gelecekte böyle olacağını düşünüyorum ama deli gibi de elektrikli otomobillere yatırım vs yapılıyor dünyada. Japonya, Çin vs de hidrojenli araçlar için de büyük yatırım yapıyor. Bakalım ömür yeterse ne olacağını göreceğiz.

ZvAnA tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cümleten çok teşekkür ederim, o zaman dünyayı kontrollü şekilde kirletmeye devam:)

Aslında bahar gelmesi ile birlikte arabaya aşk duyuyorum, istanbul için küçük araba müthiş rahatlık üstünü açıp sağa sola gidince uzak kaldığım motorsiklet günlerim aklıma geliyor:(

Evet git sokakta şarj et vs çekilecek dert değil aslında haklısınız,

Sağolun, var olun..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@ZvAnA'nın yazdıklarından aklıma gelen, artık pil ve şarj teknolojisinde bir devrim gerekiyor. Bu devrim sadece elektrikli araçlar için değil Internet bağlantılı cihaz ve hayatın her alanı için gerekiyor.

escape beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben biraz geç görmüşüm sanırım başlığı. Eylül ortası gibi banka ucuz kredi verince arabayı değiştirmeye karar verdim, açıkçası aklımda da yoktu ama 5. yılı dolmuştu aracımın, daha da eskimesini istemedim, cebimden de para çıkmadığı için mantıklı geldi. Borusan'ın X5'i ederi fiyatında alması ve 400 bin TL elektrikli araç takas indirimi sağlaması sonrasında iX xdrive50 aldım. Menzil maksimum 633 km olarak belirtilmiş ama benim tahminim 550 km civarı olması yönündeydi, öyle düşünerek aldım. 3000 km'yi geçtim geçen hafta. Deneyimlerimi aktarayım :

Eylül ayında klima açık kullandım, ben %20 şarja inince %80'e kadar şarj ediyorum ve o şekilde kullanıyorum hep, bu şekilde önerildiği için de düzenimi böyle kurdum. Toplam %60 şarjla 350 km civarında gidiyor şehir içinde ve klima açıkken. %100 şarjla rahatlıkla 550 km'yi geçebileceğini düşünüyorum, çünkü ekim ve kasım aylarında hava iyiydi, klima ve ısıtma açık değilken bu değerlerin üstüne çıktım hep. Aralıkta birkaç gün soğuk oldu, klimayı bu defa ısıtma için kullandım, ön iki koltuk ısıtma, arka bir koltuk ısıtma, kolçakların ısıtması vs. derken soğuk havada 26 derecelik ısıtmayla %60 şarjla 280 km gittim. Haftada 4 defa Kartal-Ataşehir git-gel yapıyorum, bir defasında 3 saat arabada bu ısıtma açıkken oturdum, o hafta 4 defa bu yolu bu şekilde kullandım ve 10 saatlik toplam sürede ısıtıcı açıkken 240 km'ye indi %60 şarjla. Kısacası toplam menzil açısından ciddi soğukta ve arabada çok uzun süre (3-4 saat gibi) oturup beklerseniz menzil %25 civarında azalıyor. Klimayı soğutma için açtığınızda da %10 civarında bir azalma söz konusu. Şu anda artık takip etmiyorum ne kadar şarj gideceğini çünkü alıştım ve ilk alışma süreci geçtiği için çok rahat biliyorum, benzinin ne kadar gideceğini tahmin etmek gibi bir durum oldu benim için.

Şehir dışında hiç kullanmadım, benim en uzun gittiğim yol Çanakkale-İstanbul arası, 480 km civarında tutuyor, aşırı hızlı kullanmayı da sevmediğimden tam dolu şarjla yolda hiç durmadan gidilebiliyor (videosu var, Bozcaada'ya kadar problemsiz ulaşılıyor). Bundan daha uzun bir mesafede araba kullanmayı doğru bulmuyorum, tır şoförü değiliz en nihayetinde hiçbirimiz. Biz ailece bu şekilde git-gel yaptığımız için Çanakkale'ye mutlaka mola veriyoruz zaten, en az yarım saat durduğumuz için de bir sorun çıkacağını düşünmüyorum şarj gerekirse. Evde şarj yeri olması gerekir mi diye düşündüm, BMW zaten hediye ediyor şarj istasyonunu ama gerekmediği için taktırmadım (yerim var aslında). İşyerinin otoparkında 4 tane şarj istasyonu var, AC 22kw istasyonda 3 saatte %60 doluyor zaten alet, dolunca mesaj geliyor alıp kendi park yerime koyuyorum aracı. Haftada bir, bazen de 10 günde bir şarj etmek yetiyor bana. Voltrun firmasıyla anlaşması var bizim plazanın, %20 indirim sağlıyorlar, AC şarjla %60 şarj 350 TL civarında tutuyor. Evde şarj etsem belki daha ucuza mal olur ama değdiğini düşünmüyorum. Klima açıkken yazın 1 KM/1 TL tutuyor, kışın da tüm ısıtıcılar açıkken 1 KM/1.3 TL gibi bir maliyeti var. Herhangi bir benzinli veya dizel aracın bu fiyatların yanına yaklaşabilme ihtimali yok, en az 3 katı tutuyor. Tabi 523 beygir ve 0-100 4 saniyede hızlanan bir motoru olan araçla kıyaslamak lazım, o zaman 5-6 katı tutacaktır büyük ihtimalle. Evde şarj edebiliyorsanız bundan da ucuz tutuyor haliyle.

Ben işte şarj ettiğim için bir sorun yaşamıyorum ama haritada 2 km çevremde 56 tane şarj istasyonu görünüyor, aracı ilk aldığımda bu sayı 32'ydi. Her geçen gün yeni bir şarj firması ekleniyor sisteme. Evde-işte AC şarjla rahat şarj etme imkanı oluyor, zaten park yerinde bırakıp gidiyorsunuz. DC şarj için de bizim çevremizdeki petrol istasyonlarında da istasyon görmeye başladım bu ara, yine avm'lerde DC şarj istasyonları var. Ben pek ihtiyaç duymadığımdan hiç kullanmadım. Haftada bir benzinciye gidip, pompacıyla "evet fiş lazım, 2000 TL eurodiesel", içerideki elemanla "2000 TL, evet YapıKredi olacak", sonra tekrar pompacıya gidip fişi verip bir de fişi beklemek gibi durumları yaşamadığım için çok mutluyum. Haftada bir yarım saatim çöpe gidiyormuş onu anladım. Benzinciye hiç girmiyor olmak gerçekten çok rahatlatıcı bir şey. 

Elektrikli araçların rejenerasyon olayının motor freninden bile iyi kapasitede kullanım sağlamasına alışmak çok kolay, ilk 2-3 kullanım sonrası ayak alışıyor direkt ve daha yumuşak kullanım sağlıyor. Bakım zamanı genelde 20k km civarında polen filtresi tıkanmaya yakın oluyormuş, bilinen bir bakım zamanı yok yakıtlı araçlar gibi, zaten polen filtresini değiştirip gönderiyorlar bakımda da. Bizim plazada Tesla model Y ve S var daha çok, 2 tane Togg gördüm geçen gün şarjda, EQE ve EQS'ler var birkaç tane, iX1 ve iX3 vari bir de i7 gördüm geçen gün şarjda. Her çeşit araç var kısacası şu anda, şarjda sıra sorunu falan yaşamıyoruz, 4 şarj istasyonu çok rahat yetiyor şu an ama araç sayısı arttıkça neler olur onu zaman gösterir, gerekirse istasyon eklerler olur biter. Şarjla ilgili istasyon olmama sıkıntısı olma ihtimali yok artık, her yer şarj istasyonu, Hakkari'nin ortasında bile var.

Araçların gelişmesi ve şu an elektrikli araç alanların zarar edeceği beklentisi ise bir ütopya. Çok basit bir mantığı var bu işin, elektrikli araçların menzilleri 1000 km'yi rutin olarak aşıp teknolojik ilerleme şu andakinden daha iyi olacak olursa eski nesil elektrikliden önce benzinli ve dizel araçların ruhuna Fatiha okur geçersiniz. Elinizdeki benzinli veya dizel araç böyle bir durumda direkt çöpe döneceği için hurda fiyatına hurdacıya satarsınız artık. Şartlar olgunlaşmışken rahatlıkla alabilirsiniz, daha tercih edilen bir modeli alırsanız daha rahat edersiniz, bu ara her yer Tesla doldu bizim burada, kullananlar hep memnun.

Omfs, wazzap, quad and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam Fiat 500C'den BMW ix'e geçiş radikal oldu :) Arabaya para vermeyi tercih etmiyorum, eşim pickup istediği için ona 2021 model Ford Ranger Wildtrek almıştım. Onun dışında kendime az bulunan tarzı olan, minimalist birşeyler alıp mutlu oluyorum. Ancak bu menzil işi belimi büküyor orada, üstelik evde de şarj imkanı olmayacağı için sıkıntılı bir yatırım olabilir.

wazzap and pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
38 dakika önce, escape said:

Hocam Fiat 500C'den BMW ix'e geçiş radikal oldu :) Arabaya para vermeyi tercih etmiyorum, eşim pickup istediği için ona 2021 model Ford Ranger Wildtrek almıştım. Onun dışında kendime az bulunan tarzı olan, minimalist birşeyler alıp mutlu oluyorum. Ancak bu menzil işi belimi büküyor orada, üstelik evde de şarj imkanı olmayacağı için sıkıntılı bir yatırım olabilir.

iX alın diye yazmamıştım :) Önceki araç x5 olup bununla değiştirip en ufak bir sorun olmadığını belirtmek istedim sadece. Sizde de kullandığınıza muadil bir elektrikliye geçerseniz sıkıntı çıkma ihtimali yok, şarj olayı sanıldığı gibi zorlu bir şey değil, hatta benzinciye girme ızdırabından kurtulunca ekstra mutlu ediyor. Sürekli gidip geldiğiniz günlük 300-500 km arası bir yol yoksa, şehir içi rutin kullanım içinse yakıtlı bir araçtan çok daha rahat edersiniz. Evde şarj olayının ciddi bir avantajı yok açıkçası, neden bu konu bu kadar önemli gibi düşünüldüğünü bilmiyorum. 

escape beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, wazzap said:

@escape hocam yengeyi trafikte sıkıştırmasınlar diye olayı fazla abartmamış mısın? :D

Abi yaklaşık 1,5 sene önce eşime sana araba alalım ne istiyorsan alacağım dedim ki limitin içerisinde güzel modeller vardı. O da ben en dolu pickup'ı istiyorum dedi, Raptor'da 6 ay sıra bekleme muhabbeti olmasa Raptor alacaktık halimi sen düşün:)

Ondan önce 2007 model Land Rover Discovery kullanıyordu ve resmen aşıktı, ondan Ranger'a geçince dünyanın en mutlu insanı olduğunu iddia etmişti:D

Bana kalsa 2019 Mercedes E180 alıp geçecektim:D Şimdi beni gören eşinin arabasını kullanıyorsun galiba abi yakışmış diyor, hanımı gören eniştenin arabasını iyi kullanıyorsun yenge diyor:D

Cidden saçma oldu, benim araba sınıfının en küçüğü, hanımın araba sınıfın en büyüğü :DD

5 hours ago, pentaman said:

iX alın diye yazmamıştım :) Önceki araç x5 olup bununla değiştirip en ufak bir sorun olmadığını belirtmek istedim sadece. Sizde de kullandığınıza muadil bir elektrikliye geçerseniz sıkıntı çıkma ihtimali yok, şarj olayı sanıldığı gibi zorlu bir şey değil, hatta benzinciye girme ızdırabından kurtulunca ekstra mutlu ediyor. Sürekli gidip geldiğiniz günlük 300-500 km arası bir yol yoksa, şehir içi rutin kullanım içinse yakıtlı bir araçtan çok daha rahat edersiniz. Evde şarj olayının ciddi bir avantajı yok açıkçası, neden bu konu bu kadar önemli gibi düşünüldüğünü bilmiyorum. 

Abi takıldım sana, üstelik senin cevabın ile kafa karışıklığım ve gaza gelme seviyem eskisine geri geldi:D

wazzap, pentaman, quad and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
14 saat önce, escape said:

Abi yaklaşık 1,5 sene önce eşime sana araba alalım ne istiyorsan alacağım dedim ki limitin içerisinde güzel modeller vardı. O da ben en dolu pickup'ı istiyorum dedi, Raptor'da 6 ay sıra bekleme muhabbeti olmasa Raptor alacaktık halimi sen düşün:)

Ondan önce 2007 model Land Rover Discovery kullanıyordu ve resmen aşıktı, ondan Ranger'a geçince dünyanın en mutlu insanı olduğunu iddia etmişti:D

Bana kalsa 2019 Mercedes E180 alıp geçecektim:D Şimdi beni gören eşinin arabasını kullanıyorsun galiba abi yakışmış diyor, hanımı gören eniştenin arabasını iyi kullanıyorsun yenge diyor:D

Cidden saçma oldu, benim araba sınıfının en küçüğü, hanımın araba sınıfın en büyüğü :DD

Abi takıldım sana, üstelik senin cevabın ile kafa karışıklığım ve gaza gelme seviyem eskisine geri geldi:D

˙ɹɐʌ ʞıןşı ɹıq ǝʇsɹǝʇ nq

escape and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

bende geçenlerde 508 in şanzımanla uğraşınca elektrikli ne alırım aynı paralara yaklaşık diye bir baktım. üste fazla para vermek istemiyorum ve skalada sadece reno zoe vardı. işimi görür şehir içinde diye düşündüm. uzun yolum yılda 2-3 kere. gerekirse kiralarım dedim.

sonra zoe yi biraz araştırdım. kullananlar genelde memnun ama aldığı gibi arıza yapanların şikayetlerini fln okudum. fikrim biraz değişti.

evim müstakil ve istasyon kurarım. garajım var. zaten kendimde elektrikçiyim. 

kaptanım elektrik 2.8 lira demiş evde ama ben araştırdım geçen. evde 240 kwh kadar 1.5 lira . 240 kwh üstü 2.25 lira. ve evde şu anda fiyatlar çok uygun. zam geldiyse yılbaşında ona bakmadım. gelmiş olabilir. zoe pahalısından bile evde şarj etsen kmde 35-40 kr fln yakıyor gibi görünüyordu. mazotta 2.5 -3 tl yakmak bunun yanında çok akıl karı değil aslında. 50 kwh batarya var ve 2.25 tl ile 112.5 ediyor ve zoe 50 kwh ile yaklaşık 300-350 km yol yapıyor. 300 km yapsa kışın 112.5 / 300 : 0.375 tl yapıyor ki dizel arabanın yanında kayda değer değil.

aslında km yapan biri değilim. bende biraz daha beklemeyi seçtim şimdilik

zoe de arıza yaşayanlar , serviste aylardır parça bekleyenler fln derken beklemek en iyisi gibi geldi

Mr.Smith tarafından düzenlendi
Omfs and escape beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 hours ago, Mr.Smith said:

kaptanım elektrik 2.8 lira demiş evde ama ben araştırdım geçen. evde 240 kwh kadar 1.5 lira . 240 kwh üstü 2.25 lira.

niye aklımda öyle kalmış bilmiyorum, trifaze elektrik çekince "ticarethane" tarifesinden verirler diye mi düşündüm acaba.

sonuçta elektrikli araba alıp evde 11 ya da 22 kw AC şarj ile şarj etmeyip, dışarıda DC şarj ile şarj ederseniz yüksek ücret ödemek bir yana aracın pilini de çabuk öldürürsünüz. Ne kadar yavaş şarj, o kadar uzun ömür.

Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
15 minutes ago, stardust said:

sonuçta elektrikli araba alıp evde 11 ya da 22 kw AC şarj ile şarj etmeyip, dışarıda DC şarj ile şarj ederseniz yüksek ücret ödemek bir yana aracın pilini de çabuk öldürürsünüz. Ne kadar yavaş şarj, o kadar uzun ömür.

bu şehir efsanesi :cici: lityumda izin verilen max voltajı geçmediğin sürece ve sıcaklık artmadığı sürece hızlı şarjın yavaş şarjdan bir farkı yok zarar olarak. ki koca firmalar zaten onun önlemini alıyorlardır, ısınmaya başlarsa şarjı yavaşlatır.

bu arada ticarethane elektriği eve göre aşırı pahalı, öyle %10-20 lik bir fark değil. bildiğin 2-3 katı falan.

Atrin and Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ben bu işin normalini söylüyorum, nerde o yazı bakayım da ne için diyormuş onu anlarız. sırf hızlı şarj olsun diye dereceyi ya da voltajı fazla toleranslı tutup ömürden feragat etmişlerdir belki.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, TiesTorN said:

ben bu işin normalini söylüyorum, nerde o yazı bakayım da ne için diyormuş onu anlarız. sırf hızlı şarj olsun diye dereceyi ya da voltajı fazla toleranslı tutup ömürden feragat etmişlerdir belki.

elektrikli araç üreticilerinin kullanma klavuzlarında da yazıyor, gerçekten ihtiyacınız olmadığı sürece DC fast charging yapmayın diye.

https://bilitielectric.com/blog/does-fast-charging-damage-ev-batteries/

şimdi belki 1 senede sürekli DC ile şarj edersen AC ille şarj etmeye oranda %1 daha fazla pil ömründen gidiyor, %1 nedir ki diyebilirsiniz.

kaç tane 2. el telefon sattım, ilk sorulan soru: pil sağlığı yüzde kaçta ?

yani DC şarj eder geçerim diyebilirsiniz ama sonuçta o aracın 2. el değerinden yiyecek onu da bilin.

-

böyle yazmakla birlikte, elektrikli araba almak üzere olan biri olarak benim tam gerçek-doğru fikrim ise: elektrikli aracın 2. el değeri yok.

yani 5 sene önce üretilmiş 2. el bir elektrikli aracı kim alır ? ben söyleyeyim aklı olan almaz çünkü başına bela alacağı belli.

benim almayı düşündüğüm araç 8 sene 160.000 km garantili, bu süre içinde de hayırlısıyla pert eder sigortadan parasını alırım diye düşünüyorum yani 2. el satmak gibi bir düşüncem olmayacak hiç.

https://youtu.be/dr3mFzh0KSk?si=hXJicGsPHCLACSlf

hyundai ioniq 6 almayı kafaya koymuştum, hatta araya adam bile soktum beklemeden alabilmek için ama istediğim renk 4x2 araçta geldi onu da alacak değilimdim yani... neyse...

şu yukarıdaki link beni hyundai almaktan tamamen vazgeçirdi.

hyundai böyle bir marka, saçmalık. babama tucson almaya niyetlendiğimde de beni dumura uğrattılar. ben açıkçası hyundai araç alıp da, müşteri memnuniyeti politikası yoksunluğu karşısında tekrar alırım diyen olur sanmıyorum.

video'yu izleyin kanınız donacak zaten. 

kısa özet adam yerde kopmuş egzosun üstünden geçiyor, pil hasar görüyor ama araç herhangi bir ikaz yakmıyor, ikaz yoksa kullanabilirsiniz deniyor. adamın için yine rahat etmiyor, servise götürüyor, pilin hasar aldığı anlaşılıyor.

"ikaz yoksa kullanmaya devam" demeleri bir fecaat zaten, bir de arabanın fiyatı 50 bin dolarken, pili değiştirmeye işçilik ile birlikte 60 bin dolar istiyor hyundai USA. 2 farklı dealership'den de aynı rakamı alıyor adam.

kasko sigortası da öyle bir rakamı ödemeye razı değil tabii, aracı perte çıkarıyor. 2. el değeri olarak aldığından (sallıyorum) 10 bin dolar azını veriyor, yani araç tamir edilemediği için müşteri daha 1 yaşını doldurmamış aracından oluyor 10 bin dolar zarara girerek.

bu duyulunca tabii hyundai çevir kazı yanmasın yapıyor ama özrü kahabatinden büyük 40 bin dolara tamir edelim falan deniyor. daha detaylı anlatım için video'yu izleyin.

-

1 akıllı sensin ya sen ne yapıyorsun diyenler için:

2020'de ties bana paran var taycan al dedi, araba 900 bin liraydı harbiden o zaman zorlanmadan alabileceğim bir rakamdı.

dedim ki "ya elektrikli araba pilli oyuncak, alanın aklına edeyim", yok yani kendi aklıma etmeyeyim direk sıçayım. almadık işte mal gibi.

mercedes almayı kafaya koydum. gittim ilk CLA 45S AMG'ye yazıldım, ya arkadaş 2 litre motora 421 beygir 4matic iyi güzel de çocuk babasıyım, o dönem puset taşıyorum bir sürü bagaja konacak eşya var, araba bize küçük yani saçmalık olacak attan inip eşşeğe binmiş olacaktık onu alsam.

iyi dedim sikerim zaten hayalim CLS artık motora takılmaya gerek yok zaten yıllardır dizel kullanıyorum patlat CLS 400d alalım dedim. demez olayım. yahu herkes ağız birliği yapmışçasına türkiye'de kullanılacak araba değil, işte e kasa'nın yürüyen aksamı malzeme kalitesi üstüne şekil yapıp 2 katına satıyorlar bilmemne...

tamam amk CLS de almıyorum, adam gibi benzinli yeni kasa e350 4 matic alıp işi bitireceğim dedim, mercedes hala türkiye'ye getirmiş değil e220d 6 milyondan başlıyor yani e350 8 milyon de, kullanılır donanım ile fiyat 10 milyona bağlanacak.

aptallık işte, alabiliyorken almadım, şimdi de alamıyorum, elim gitmiyor, 3 milyonluk arabaya 6 milyon vergi ödeyip 9 milyona araba alma fikrini özümseyemiyorum. bitirdiler yani keyfimizi.

-

hyundai ioniq almayıp da ne bekliyorsun derseniz de.

BYD Seal Performans...

ağır tükürük yalama operasyonu...

çin üretimi araba alanlara da, elektrikli araba alanlara da hakarete varan sözlerimle demediğimi bırakmadım.

şimdi hem çin hem elektrikli alarak çığır açacağım :D

sebebi de basit yani. 0-100 hızlanma 3.8 saniye. böyle bir rakamı alacağın içten yanmalı motora sahip araba 15-20 milyon liradan başlar heralde.

reis sağolsun sikindirik ısı pompasız, kışın menzili 150 km'ye düşen togg'u satsın diye çinden gelen araçlara %40 gümrük vergisi koydu.

ona rağmen fiyatının çok abartı olacağını düşünmüyorum.

hyundai ioniq 6 için 2.900'ü gözden çıkarmıştım zaten, çinli kardeşim BYD'ye de 4 milyona kadar helal olsun der alırım ama o rakamın daha kuzeyine çıkarsa iş bu gidişle terki diyar edeceğim.

-

ps: laf lafı açmış amma yazmışım, wall-of-text olmuş. gören de nazareth yazdı sanacak.

escape and Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 dakika önce, stardust said:

 

ps: laf lafı açmış amma yazmışım, wall-of-text olmuş. gören de nazareth yazdı sanacak.

valla bende ilk naz sandım ne diyim. sonra uyandım :zuh:

stardust and wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tüketici olarak elektrikli araçlar konusunda da diğer teknolojik her şey gibi acele etmeme taraftarıyım.

Bırakın teknoloji size gelsin, siz üstüne gitmeyin.

Elektrikli araçlarla ilgileniyorum ama uzaktan. Yeni çıkan araçlarla ilgili haberlere bakıyorum, menzil, drag testlerini izliyorum falan ama o kadar.

"Pil çabuk bitmesin diye ekranın ışığını kısma" endişesi ile araba kullanmak istemem.

Askeriyede yurtlarda her ışık düğmesinin üstünde "gereksizse söndür" uyarısı asılır ya, ben de elektrikli araç kullanırken o moda girerim. Dur şu farı kapatayım, koltuk ısıtmaya ne gerek var?, 2 dakikalık yol klimayı açmaya gerek yok vs vs gibi şeyler yüzünden pilli araba beni bozar gibi geliyor.
 

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok