VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Elinde Google Cardboard ya da benzeri olanlar şu uygulamayı deneyebilir. Temelde cep telefonunun hareket algılayıcılarını kullanarak, Oculus Rift gibi cihazları taklit etmeye yarıyor. PC'deki oyunların görüntülerini telefona stream edip, Cardboard'a takılı telefonun hareketlerini de PC'ye gönderiyor. Geçikme var, ancak nedir bu VR diyenlerler için deneme imkanı sağlar. Elite Dangerous gibi oyunlara destek veriyor görebildiğim kadarıyla. Oculus ve SteamVR oyunlarını destekliyor. GearVR'ı desteklerse güzel olur, çünkü telefonun kendi jiroskopu gecikmeli biraz, Gear'daki kadar iyi değil:

 



 

Aslında normal oyunları GearVR ile oynamaya imkan tanıyan program vardı, ama o şekilde kocaman bir ekrandan oynuyormuş gibi oluyordu. Gecikmede oldukça azdı (nvidia gamestream'i kullanıyorlar). Bu program ise, Oculus Rift gibi oynamaya imkan tanıyor. Eğer geliştirebilirlerse, "poor man's vr" gerçek olabilir :). Çözünürlük maksimum 1920x1080 60fps.

 

EK: Az önce SteamVR destekli Elite Dangerous'u çalıştırdım. Dediğim gibi, etrafa bakarken gecikme var, ancak oynanabiliyor. SteamVR, sanki HMD takılıymış gibi sorunsuz çalıştı. Gerçi sorunsuz dememem lazım, çünkü saçma bir encoding hatası yüzünden (Windows kullanıcı ismindeki Türkçe karakter) önce SteamVR açılmadı. Sorunu bulup çözdükten sonra problem çıkmadı. Eğer GearVR için de yaparlarsa, gerçek Rift'e kadar denemelerde kullanırım :). Bir de şu telefon çok ısınmasa güzel olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sonbahari beklemek anlamli. Yeni ekran kartlari, belki kablosuz baglanti kit'leri, belki positional tracking'li GearVR... Belki PS 4K (Neo) ve PS VR paketleri... Su anda zaten uzun suredir bekleyenlere uretim yetistirilemeyen donemdeyiz, urunler "raflarda yerini aldi" statusunde degil, kitlelere pazarlanir halde degil, hala dogru zamani bekleyen oyunlar var.

 

4K 120hz ekrandan buna gecince cozunurlugun siritmadigi hale gelmesini beklemek de bir fikir ama bir kac yil beklemek gerekebilir. Vaktiyle Vive veya Rift'in kalitesine ulasamayan urunler on binlerce dolardi. O zamandan beri bekleyenler daha rafa dusmeden havada kapiyor su anda. Ama acelesi olmayan bekler, hizla daha iyi hale gelme potansiyeli mevcut.

 

En buyuk potansiyel surada:

 

Google I/O 2016, May 18, 1:00 PM- 2:00 PM / Stage 4

6 Degrees of Freedom Gaming in Android with Project Tango

 

Project Tango transforms the way we play games by understanding your phone’s precise 3D motion. Chase a virtual pet around your home, tag ghosts with your phone and fling rocks at castles in 3D.

Google ve Apple kablosuz VR'i kampanyali telefon satislariyla kitlelere yayacak bir gun. Acelesi olmayan o gunu bekler. Ama PC'de VR icinde UE4 editoru calistirabiliyorsaniz Dark City'deki John Murdoch gibi bir sey oluyorsunuz, beklemek istemeyen icin sadece bu bile yeterli.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Beklenecekse -ki şu anda zaten mecbur beklenecek- ilk indirim veya iyi bir ekran kartı bundle beklenebilir. 

Şu anda iyi oyun yok tabii ama daha dün bir bugün iki , daha ortada oyun satın alacak kitle yok. Oyunların nasıl hazırlanacağını da bilmiyor üreticiler, denemeler yapılıyor.   PS VR ile geçilebilir bu nesil fazla para harcanmak istenmiyorsa, o da mutlaka tatmin eder. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Buyuk isimler buyuk IP'lerle oyunlari piyasaya surmek icin dogru zamani bekliyor. Yeni nesil kartlarin ve VR cihazlarinin fiziksel olarak raflarda yerlerini almalari ve user base'in belli seviyeye gelmesinin ardindan (tahminim, temennim sonbahar) PS VR'in piyasaya girmesiyle beraber daha cok icerik gorulecek.

 

Playstation ve poster child killer app'leri piyasaya cikmadan aylar once Halo'yu piyasaya surmeye benzeyecek bir dingilligi kimse yapmiyor.

 

Bir de telefonda basit oyunlarla insanlarin ne kadar vakit harcadigini, eskiden snake oynarken, ping oynarken ne kadar vakit harcadiginizi, "oyunlar sadece grafik oldu, eskiden yaraticiydi, basit ama eglenceliydi, biy biy biy" diye ne kadar sayikladiginizi dusunurseniz, o arcade ruhundaki basit oyunlarin icine girme hayalinin gercek oldugu yukaridaki videodaki gibi masabasinda videosunu izleyip "meh" dediginiz oyunlarin ne kadar bagimlilik yapici olacagini tahmin edebilirsiniz. Angry Birds'u telefonda oynamadan once internette videosunu gorup burun kivirmanin VR neslini yasiyorsunuz su anda.

 

Sorun degil, belki de zaten Google'in standartlastiracagi donanim altyapisinin ustune Carmack'in yazilim platformunu koyup Minecraft gibi third party icerigin icine sizi yerlestiren Samsung telefonlarla positional tracking'li, masaustune rakip VR kampanyayla geldiginde oyunlariyla, iletisimiyle, medyasiyla nasil bir kulturel devrim olacagini pek kimsenin anladigini sanmiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun sektorunde herhalde 3D den sonraki en buyuk gelisme bu. Dolayisiyla herkesin fikri var ama kimse ne yapacagini bilmiyor. Zamanla bazi seyler oturacak ve ilk yapilanlar standartlari belirleyecek. Sonucta ilk Doom ile en son cikan cod arasinda temelde hicbir fark yok, ikisi de fps.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Buyuk isimler buyuk IP'lerle oyunlari piyasaya surmek icin dogru zamani bekliyor. Yeni nesil kartlarin ve VR cihazlarinin fiziksel olarak raflarda yerlerini almalari ve user base'in belli seviyeye gelmesinin ardindan (tahminim, temennim sonbahar) PS VR'in piyasaya girmesiyle beraber daha cok icerik gorulecek.

 

Playstation ve poster child killer app'leri piyasaya cikmadan aylar once Halo'yu piyasaya surmeye benzeyecek bir dingilligi kimse yapmiyor.

 

Kendini gostermeye calisan kucuk/indie studyolardan Technolust gibi oldukca ilginc oyunlar cikabilen bir surec oldugu icin bu aylarin da kiymeti var.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vive ile kablosuz VR:

 


 

Neden Vive ile? Cunku Rift'in kullandigi demode tracking sisteminde kameranin PC'ye bagli olmasi gerekiyor, boyle bir tasarima uygun degil. LightHouse base unit'lerin PC'ye baglanmasi gerekmedigi icin Vive ile bu cozum mumkun, hatta teoride istedigin kadar lighthouse unit ekleyip istedigin kadar genis bir alanda serbest olabilirsin.

 

Bunlar PC'nin gucunu kaliteli bir VR setiyle bugun birlestirebilmek icin gecici cozumler elbette. Cok gecmeden once Gear VR, ardindan standalone VR cihazlari tum bu sistemi sadece bir kask/gozluk seklinde kotaracak. Ama bugunden yuksek grafik kalitesi ve tam tracking ile kablosuz VR'in mumkun olmasi guzel.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.ifixit.com/Teardown/HTC+Vive+Teardown/62213?utm_medium=email&utm_campaign=HTC%20Vive%20Teardown&utm_content=HTC%20Vive%20Teardown+CID_d02c681f16a7ed9e300ca55850fae80d&utm_source=CampaignMonitor&utm_term=HTC%20Vive%20Teardown

 

Goruntu islemeyi cihazda yapip sonucu data olarak aktaran Vive'in yapabileceklerini henuz gormedik bile :)

 

1. Kullanilan kamera Project Tango telefonlarinda ve OnePlus One'da kullanilanlarla ayni marka: Sunny Optical Technology

 

2. Hey yavrum hey, Vive'in ustundeki islemcilere bak:

 

STMicroelectronics 32F072R8 ARM Cortex-M0 Microcontroller
Toshiba TC358870XBG 4K HDMI to MIPI Dual-DSI Converter (Also found in Oculus Rift CV1)
SMSC USB5537B 7-Port USB Hub Controller
Alpha Imaging Technology AIT8328 SoC With Image Signal Processor
Cmedia CM108B USB Audio Codec
Micron M25P40 4 Mb Serial Flash Memory
Micron N25Q032A13ESE40E 32 Mb Serial Flash Memory
 
Texas Instruments TPS54341 Buck Converter
Texas Instruments TS3DV642 12-Channel Bi-Directional Multiplexer/Demultiplexer
Cirrus Logic WM5102 Audio Codec
EQX78 41ZDE XMCGC
LP4K81 A3311RG2
 
Nordic Semiconductor nRF24LU1P 2.4 GHz SoC (x2)
NXP Semiconductors 11U35F ARM Cortex-M0 Microcontroller
Lattice Semiconductor ICE40HX8K-CB132 Ultra-low Power FPGA
Invensense MPU-6500 6-axis Gyroscope and Accelerometer Combo
Micron N25Q032A13ESE40E 32 Mb Serial Flash Memory
National Semiconductor 61AE81U L00075B
 
Tum bunlarin yaninda Rift gercekten cok basit kaliyor.
 
3. Son olarak, sahsi fikrim, bu tasarimi kablolari cikartip kablosuz baglanti kit'i takilabilecek sekilde yaptiklarina inaniyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bence kablosuz VR ürünlerdeki en büyük sorun aktarım hızı filan değil (60Ghz wifi prototip cihazlar var), güç gereksinimi olacak. Pil teknolojisi hala yerinde sayıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aktarim hizi degil, gecikme ve stabil aktarim sorun su anda. Cift yonlu aktarim lazim, ondan data gelecek, bundan goruntu gidecek, bunun milisaniyenin altinda gecikmeyle yapilmasi lazim, bu gecikme seviyesinin stabil olmasi lazim, line of sight bozuldu diye aktarim durup beyninizi dondurmemesi lazim. GearVR telefonun piliyle calisiyorsa onun agir islemleri PC'ye havale edeni daha hafif pille bile calisabilir veya ayni pille daha uzun sure calisabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gear VR'da 20-30 dakika sonra "telefon ısındı bi kapat düzelsin" diyor yalnız ve pil inanılmaz çabuk bitiyor. Şu anki 802.11ac ile bile, gear vr ile PC'deki görüntüyü aktarmada pek sorun yok (Oyunlar için). Görüntüdeki gecikmeyi hissetmek bile zor (Oyunu fare ile ya da gear'ın sensörleri ile kontrol edebiliyorsunuz). Stream Theatre adlı bir yazılım var, Oculus'un kendi mağazasında yok, farklı bir şekilde yüklüyorsunuz. Bu şekilde sadece stream edilen görüntüyü gösterirken bile, telefon oldukça fazla ısınıyor ve pili tüketiyor. 1080p 60fps aktarımdan bahsediyorum bu arada. 60Ghz wifi kullanımı ve yüksek veri aktarımının güç tüketimi az olmayacaktır. Yine de telefon kadar harcamayacağı kesin, buna özel donanım yapacaklardır sonuçta. Ama bence pil halen sorun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@Orion

Pil zaten telefondan talbete, arabadan notebook'a kadar her konuda sorun. Teknolojik olarak bir zıplama yapılsa çok ürün gelişecek ve değişecek ama evrimin önündeki engel taşınabilir enerji kaynağı gibi görünüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mevcut uzun kablolari sirttan asagi saliyorsunuz. Yukaridaki sirt cantasinda tasinabilir bilgisayar konseptinde de aynisini yapiyorsunuz. Wireless kit icin de kocaman bir laptop pilini sirtiniza/belinize taktiginiz ve yaninda gelen kisa ince bir kablonun HMD'den cikip sirtinizdan asagi salinip bu pile kavustugu bir tasarim yapilabilir. Bele takilan bir pilin agirligi da pek hissedilmeyecektir. Boyle yapacaklar demiyorum, bu akla ilk gelen tasarim ve pil sorun olursa bu veya daha iyi cozumlerle asilmasi zor olmamali diyorum. Bir de rendering'den tracking koduna kadar her seyin uzerinde calistigi telefonla bir tutmamak lazim bunu, PC'den oyun stream ettiginizde bile tracking telefonda calisiyor, GearVR'in aparatindan surekli sensor bilgisi aktarimi yapip bunu isliyor...

 

Sirt cantasinda Vive ve PC'yi besleyecek pil olabiliyorsa bel cantasinda Vive'i besleyecek pil olmasi zor olmamali.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mevcut uzun kablolari sirttan asagi saliyorsunuz. Yukaridaki sirt cantasinda tasinabilir bilgisayar konseptinde de aynisini yapiyorsunuz. Wireless kit icin de kocaman bir laptop pilini sirtiniza/belinize taktiginiz ve yaninda gelen kisa ince bir kablonun HMD'den cikip sirtinizdan asagi salinip bu pile kavustugu bir tasarim yapilabilir. Bele takilan bir pilin agirligi da pek hissedilmeyecektir. Boyle yapacaklar demiyorum, bu akla ilk gelen tasarim ve pil sorun olursa bu veya daha iyi cozumlerle asilmasi zor olmamali diyorum. Bir de rendering'den tracking koduna kadar her seyin uzerinde calistigi telefonla bir tutmamak lazim bunu, PC'den oyun stream ettiginizde bile tracking telefonda calisiyor, GearVR'in aparatindan surekli sensor bilgisi aktarimi yapip bunu isliyor...

 

Sirt cantasinda Vive ve PC'yi besleyecek pil olabiliyorsa bel cantasinda Vive'i besleyecek pil olmasi zor olmamali.

 

Görebildiğim kadarıyla Vive 11,5 Watt civarı harcıyormuş. Galaxy S6 ise maksimum 6W. Eğer büyük pil kullanılmazsa, hemen biter. 20 dakikada pili biten cihaz son kullanıcıya uygun olmaz. Büyük pil yaparsanız ağırlık yapacaktır, Gear bile bir süre sonra rahatsız etmeye başlıyor, telefonun ağırlığından dolayı. Bir de son kullanıcı bir cihaz için belde ayrı aparat taşımak sıkıntı çıkarır, böyle bir cihazın şimdikilerden daha küçük ve daha hafif olacağını düşünüyorum. Bu da 1-2 yıl içinde olmaz bence. Öncelikle daha yüksek çözünürlüklü cihazlar gelir (yeni GPU'larla birlikte), bu arada sensör, görüntü işleme, 60GHz gibi teknolojilerde gelişme ve standartlaşma olur ve insanların ellerindeki kablolu cihazları bırakmak için neden teşkil edecek kablosuz VR cihazlar çıkar. Çünkü bu işin bir de pazarlama tarafı var. Üreticiler bu cihazlardan para kazanmak isteyecekler. Ara kademeleri atlayıp, bir anda yeni teknoloji cihaz çıkarmak mantıklı olmaz.

 

Bu arada bahsettiğiniz tipte üçüncü parti çözümler olacaktır büyük ihtimal. Hatta "giyilebilir" tarzda cihazlar yapıp, bunları boş bir odada insanlara kullandırmak için özel mekanlar türeyebilir. Lisans problemi olmazsa "Holodeck" bile diyebilirler :).

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tarif ettiginiz sekilde gelismesi yuksek bir ihtimal.

 

Third party wireless kit'ler piyasaya cikarsa belde pil'in kablolara tercih edilecek bir cozum olacagini dusunuyorum, en azindan bugun elde edilebilen en iyi VR deneyimini isteyen cekirdek bir kitle icin. Benim temennim Valve ve HTC'nin Vive'i bu tarz third party cozumlere uygun tasarlamis olmasi, cihazin ustundeki islemcilerin de buna gore secildigini tahmin ediyorum. Yani third party de olsa bir wireless kit'in Valve/HTC ikilisinin isbirligi ile mumkun kilindigini duyarsak sasirmam.

 

Bence Valve Vive'i gercekten iyi tasarladi ve henuz tum yapabileceklerini gormedik.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1. (Yeni haber) Minecraft GearVR'a geldi:
http://uploadvr.com/minecraft-now-available-gear-vr/

 

2. (Yeni haber) Samsung’s Gear 360 kamera bu hafta piyasaya cikiyor

http://uploadvr.com/samsungs-gear-360-350-going-sale-today/

3. Note 6 hakkinda guncel tahminler:
http://www.slashgear.com/galaxy-note-6-details-2x-phones-5-8-inch-screen-massive-battery-27438051/
8 cekirdek islemci, 6 GB ram, yeni nesil gpu'ya Vulkan ile erisim, buyuk pil...

 

Cozunurluk olarak Rift/Vive'in gerisinde degil, asagi yukari ayni. Ekranin tazeleme hizinda da 90hz'e veya PS VR'daki iki kareden birinin reprojection ile hesaplandigi 120hz'e goz dikerlerse, GPU'nun kaldirabilmesi icin basitlestirilmis grafiklerle de olsa genis kitlelerin agzini acik birakacak bir gerceklik yaratmalari mumkun. Gear VR tasariminin netlik ayari ile gozluksuz kullanilabilmesi diger bir artisi. 

4. Carmack'in mobil'de positional tracking uzerine calismalarinin, gerekirse Project Tango uyumlu Google/Android standardi donanim kullanacak sekilde hazirlanmis algoritmalar ve onlari calistirma ozel amacli low power FPGA seklinde vucut bulma intimali mevcut. Ilk nesillerdeki pil omru ve isinma sorununa tracking algoritmalarinin calistigi low power FPGA ve grafik islemcisi/ana islemcide kullanilan yeni nesil sogutma + yeni nesil uretim teknolojisi ilac olabilir.

5. Bunun Leap Motion gibi hand tracking veya Samsung Rink gibi motion control ile bir arada paketlenmesi mumkun.

6. Galaxy S7'yi preorder edene GearVR bedava geldi. Bedava alinmasa da pahali bir urun degil zaten.

Carmack tracking'i kivirirsa, sonbaharda gelen GearVR donanimi, yazilim platformu, killer app'i, kablosuz/pratik/konforlu kullanim, kampanya ile kolay satin alma, dagitim agi, tanitim/promosyon gucu, tasinabilirlik sayesinde walkman/gameboy gibi virus gibi yayilabilme, unreal/unity motorlariyla hazirlanan her VR oyunu/deneyimi/iceriginin bir portunu calistirabilme kombosuyla olaganustu cekici olacak.

Netflix gibi icerik saglayicilariyla anlasmalari, Facebook'un server'larindan piramit formatinda sikistirilmis 360 derece video icerigini stream edebilmesi ile tam interaktif olmayan icerikte de iddialli olmasi iyice cazip kilacaktir.

 

Belki de en onemlisi, Gear 360 ile, cocugunun dugununu, kep torenini, gittigin tatili, katildigin aktiviteyi veya bir partnerle yaptigin amator kaydini, ya da onun onunde yaptigin dansi o ana yeniden gidebilecegin sekilde kaydetme, arsivleme ve paylasma imkaninin dogmasi. Tepesinde Gear 360 olan drone'u uzaktan GearVR ile kontrol ettigin bilim kurgudan firlama okul projelerinin oldugu bir gelecek artik cok yakin.

 

Raflarda yeni nesil ekran kartlarinin yaninda Vive, Rift, PS VR, GearVR ile 2016 sonu VR icin senlikli olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Holo Lens de geliştirilirse baya ilgi çekici, görüş açısı çözünürlüğü yüksek bir hololens ile paintball gibi callofduty oynadığınızı düşünün arkadaşlar ile hololens sayesinde etrafta bombalar patlıyor kurşunlar uçuşuyor vs. Gerçek hayat ile iç içe hologram olarak görmek çok değişik fütüristik birşey olurdu

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Samsung kablosuz ve tek başına çalışan VR HMD için çalışıyomuş, ilginç şekilde "holodeck" kavramını kullanmışlar:

 

"You enter a holodeck, you're actually in a virtual world, interacting with all the virtual objects as if you're living there," Rhee said during a keynote presentation at Samsung's developer conference here in San Francisco. "That's the kind of reality we're trying to create on these virtual-reality headsets."

 

"We're working on wireless and dedicated VR devices, not necessarily working [just with] our mobile phones," Rhee said. "You're going to see a lot of our products coming on the market in the next few years with these capabilities."

 

http://www.cnet.com/news/samsungs-vr-future-includes-star-trek-holodecks-and-no-wires-samsung-developer-conference-sdc2016/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Holo Lens de geliştirilirse baya ilgi çekici, görüş açısı çözünürlüğü yüksek bir hololens ile paintball gibi callofduty oynadığınızı düşünün arkadaşlar ile hololens sayesinde etrafta bombalar patlıyor kurşunlar uçuşuyor vs. Gerçek hayat ile iç içe hologram olarak görmek çok değişik fütüristik birşey olurdu

 

Microsoft'un hololens ile ilgili gösterdiği videolar gerçekten güzeldi ve benzer bir ürün hayata geçse çok değişik bir tecrübe olur. Bu sadece oyunlarda değil hayatın her alanında coğrafi sınırları yok edecek, binlerce kilometre uzaktaki bir hastayı robotlar aracılığıyla ameliyat edecek doktorların olabileceği çok fütüristik bir yaşam oluşturabilir. Çok fütüristik bakınca her meslek grubu bir adada yaşar ve hololens ile uzaktan çalışır..vs Çok heyecan verici kavramlara bağlanabiliyor kafamda bunlar ama yakın gelecekte (bizim ömrümüz içinde) bu kadar radikal gelişme olur mu emin değilim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Teoride mukemmel bir AR (augmented reality) cihazi ayni zamanda mukemmel bir VR (virtual reality) cihazidir. AR cihazi gercegin ustune goruntu bindirirken bunu tum gorus alaninizi kaplayacak sekilde yapiyorsa aynisini tum gorus alanini boyayarak yapip VR'a cevirebilir.

 

Bu ilk nesilde AR ve VR cihazlari arasindaki temel iki fark VR cihazlarinin yuksek gorus alanina (100 derece civari) AR cihazlarinin 40 derece gorus alanina sahip olmasi, AR cihazlarinda gercek hayatin ustune goruntu bindiren ekran gercek hayattan gelecek isigi tamamen bloke edip siyah gormenizi saglayamadigi icin VR deneyimini verememesi.

 

Gun gelecek bu ikisi tek cihazda birlesecek, ustundeki kameradan mekani tarayip resimleri cloud'da isleyip ortamda ne olup bittigini takip eden Google o gerceklikte patronu seytan figuruyle degistirmenize, gozunuzun kenarinda son yazismalarinizin akmasina, hatta dialogu takip eden yapay zekanin kontrol ettigi pixar tarzi robot asistaninizin patronun duymak istedigi cumleye isaret edip kafasini saga sola salladigi, patron odadan ciktiginda Doom evreninde bu sefer seytanlari patronunuzla degistirdiginiz VR oyunu oynadiginiz bir gerceklige izin verecek. Mixed reality. Sadece oyunlar degil, hayat mixed reality olacak. Ama buluttaki zeka da her seyi goruyor olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok