• Announcements

    • Mr.Crunch

      Altyapı Değişikliği İhtimali.   10/31/2019

      https://www.cursedhardware.com/topic/3469-lisans-ücreti/ Ücretli altyapıyı, ücretsiz kullanıyorduk, mevzu çıkma ihtimali çıktı.  O yüzden anket açtık.

OS X 11 ve iOS 9.0.2 geldi
1 1

82 posts in this topic

Sierra 10.12.4 güncellemesi geldi sessiz sedasız, 1,56 gb tutuyor yaklaşık olarak. Ayrıca itunes da güncelleme aldı, o da yaklaşık 210 mb tutuyor. Apple server'larında herhangi bir yüklenme yok, 5-6 dakika içinde iniyor ve kuruluyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OS X , iMac 2010'a kurulurken yükledikten sonra yine o kalın bip sesini çıkardı ve siyah ekranda kaldı. Açma-kapama tuşuna basınca ekran açıldı ve yükleme ikonu çıktı, kurmaya devam etti. Sorunsuz bir şekilde çalışıyor şu anda. Daha önce El Capitan'da yaşadığım bu problemin nedenini bilemiyorum ama bir şekilde kuruluyor program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dolara Çin'den aldığım Lightning - USB Kamera Adaptörü, 10.3 güncellemesinden sonra çalışmamaya başladı (ipad pro). İşin garibi ilk başta çalışıyor, bir süre sonra "Bu aksesuar ipad tarafından desteklenmiyor" gibi uyarı çıkıyor ve bağladığım cihaz çalışmıyor. Ipad'i yeniden başlattığımda yine aynı durum. Kablonun Apple versiyonu 130 TL bu arada. Klasik apple saçmalığı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amazon marka olanlar aynen güzel çalışıyor. Ben örgülü olanını almıştım, canavar gibi, hiç bozulacak gibi durmuyor. Anker marka da güzel bir alternatif.

 

Başka marka alacaksanız da MFi sertifikası (Made for iPhone) olmasına dikkat edin. Yalnız şöyle bir durum da var, benim MFi diye aliexpress'den aldığım kablo çakma çıktı, aynı @@Orion 'un kablosu gibi biraz çalışıp sonradan desteklemiyor diye yazmaya başladı. Bu yüzden satın alırken Amazon'dan ve bilinen markalardan da şaşmayın yani.

Edited by kronus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amazon'da göremedim benzer dönüştürücüyü, sadece Apple'ın kablo var galiba. Yanlış anlaşılma olmasın, benim kullandığım kablo ipad'i host modda (Android cihazlardaki OTG host mode gibi) çalıştırıyor. Ipad'e başka cihaz bağlayıp (ses kartı, kamera gibi), bu cihaza güç vermek için. Bakalım parayı bayılacağız gibi duruyor. Link:

 

http://www.apple.com/tr/shop/product/MD821ZM/A/lightning-usb-kamera-adapt%C3%B6r%C3%BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Önemli

 

''Apple’ın aldığı radikal karar sonrasında halen 32-bit sürümde çalışan uygulamalar iOS 11 ile çalışmaz hale gelecek. Yapılan araştırmalara göre toplamda 187 bin uygulama 32-bit olarak geliştirilmiş. Bunların tamamı riksli durumda. App Store’da toplam 2.4 milyon uygulama olduğunu düşünürsek oran yüzde 9 civarında.

 

Elbette iOS 11 güncellemesi yapmayanlar için uygulamalar kullanılabilir durumda olacak ve mağazada kalmaya devam edecek. Ne var ki iOS ekosisteminde genelde yüzde 80-90 civarında yeni işletim sistemine geçildiği için muhtemelen 1 yıl içerisinde bu imkan da kalmayacak ve mağazadan kaldırılacak.

 

Apple, Haziran ayından itibaren iOS 10.3 beta 1 sürümünde genel uyarılara başlamıştı. Belirli 32-bit uygulamalar açıldığında, gelecekte bu uygulamanın iOS içerisinde çalışmayacağı uyarısı ekrana geliyordu.''

pentaman likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 saat önce, RFID said:

Önemli

 

''Apple’ın aldığı radikal karar sonrasında halen 32-bit sürümde çalışan uygulamalar iOS 11 ile çalışmaz hale gelecek. Yapılan araştırmalara göre toplamda 187 bin uygulama 32-bit olarak geliştirilmiş. Bunların tamamı riksli durumda. App Store’da toplam 2.4 milyon uygulama olduğunu düşünürsek oran yüzde 9 civarında.

 

Elbette iOS 11 güncellemesi yapmayanlar için uygulamalar kullanılabilir durumda olacak ve mağazada kalmaya devam edecek. Ne var ki iOS ekosisteminde genelde yüzde 80-90 civarında yeni işletim sistemine geçildiği için muhtemelen 1 yıl içerisinde bu imkan da kalmayacak ve mağazadan kaldırılacak.

 

Apple, Haziran ayından itibaren iOS 10.3 beta 1 sürümünde genel uyarılara başlamıştı. Belirli 32-bit uygulamalar açıldığında, gelecekte bu uygulamanın iOS içerisinde çalışmayacağı uyarısı ekrana geliyordu.''

 

Olayın tam detayını bilemiyorum ama geriye dönük uyumluluğu abartınca sonuç çöp oluyor, bu nedenle Apple'a destek vermek lazım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5S'ye kurdum, henüz bir yavaşlama görmedim ancak animasyon artışı = desteğe son verilmesi olacak muhtemelen. 5S'nin son büyük güncellemesi olacak büyük ihtimalle, 5. seneyi de aynı telefonla geçirmeye devam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Performans olarak bir problem görmedim ama ben öyle çok beğenmedim, hala bildirim konusunda çözüm bulabilmiş değiller. Örneğin oyun oynuyorsunuz, bir şeye konsantresiniz biri aradı mı çat kesiyor, whatsapp geldi mi tepede yağıyor. ŞUnu gruplayıp tepedee göstermek zor olmasa gerek. Sonra mail, calendar gibi applerde sıfır gelişme. Tepedeki bold fontlar ise dizayn faciası. Beğendiğim tek şey screenshot, fotoların gruplanması vs. Gerisi standart.

Edited by Vieri

Share this post


Link to post
Share on other sites

32bit uygulamalar yeni versiyonda çalışmıyor, asıl dikkat edilmesi gereken bu. Açıkçası bu 64bit sevdasını pek anlamıyorum, zaten bildiğim kadarıyla 4GB üstü cihaz yok ortada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iPhone 6s ve ipad mini 4' e yükledim ve pek memnun değilim açıkçası. Animasyonlara bir hızlılık gelmiş ama saçma saçma bazı yerlerde takılmalar oluyor iki alette de. ipad mini 4'e yüklemekte tereddütüm vardı zaten ama iphone 6s'te de bunu yapması çok saçma. IOS 11 e geçmek isteyenler bence bir sonraki update i beklesin. 

 

Dizayn' a alışırız fakat şu bold font beni çok rahatsız ediyor. Yaşlı telefonu gibi oldu valla. Annemler böyle kullanıyor telefonlarını, büyük text bold font. 

 

Birde ne akla hizmet auto brightness ayarını display kısmından alıp ana ayarlar içinde ucube bir yere atmışlar anlamadım. Aşağıdan yukarıya doğru ittirip açtığımız menüde night shift modunu seçebiliyorduk tek tuşla şimdi onun içinde brightness kısmına basıp ordan seçmemiz gerekiyor. Alışırız ama daha az kullanışlı olmuş böyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir türlü ipad mini'de smart lock olayını yapamıyorum. kılıfı ekranın üzerine kapattığımda kapanmıyor ekran. İnternette araştırdım tüm çözümler eski ios lar için var ve o ayarlar ios 11 de gözükmüyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valla ben benim 6+ a yaptım ve yalnızca geçici dosyaların temizlenmesi gibi yıllardır olmayan temel bi özelliğin gelmiş olması bile benim için yeterli... Animasyon ve geçişler hızlanmış ve cellular bağlantıyı control panele almışlar bunlar güzel... Lakin yine bu control panelden kapatılan wi-fi ve bluetooth gibi şeyler aslında OFF duruma alınmayıp yalnızca disconnect edilir hale gelmişi, o bi enteresan olmuş.. 

 

@atrin  kılıftan çıkar o zaman :baba:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Narcissus hocam neden kılıfsız kullaniyim ki ? Takıntım var zaten çizilmelere vs karşı. Neyse bugün götürdüm izmirdeki resmi apple mağazası egemek'e. adam bir başka kılıf ile denedi ondada bazen oldu bazen olmadı. alette sıkıntı olabilir. baktırıcam serviste. 15 gün içinde tamir yerine direk değişim oluyormuş. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ya dalgasına yazdım ... ipad kullanıcısı olmadığım için smart lock un nasıl aktif hale geldiğini falan bilmiyorum zaten :)

 

Öncelikle geçmiş olsun da sen bu mini yi yeni almamış mıydın ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.