Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 3.897 mesaj var

bu yukarı da ki fiyatları görünce benim aldığım Mazda CX 3 e çok diyen iki kere daha düşünmeli.

eminim mazda daki donanımın yarısı bu araçlarda yoktur ama 130 bin lira para istiyorlar. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

boya takıntısı da gelenek halinde devam ediyor, bari bizim jenerasyon bundan kurtulsa iyiydi. tabii sıfır alıp boyalı çıkması olacak iş değil ama boya = pert muamelesi görüyor piyasada. bayii de böyle olayı saklama ihtiyacı duymadan desin ki arkadaş bu araç da şu şu sebepten (atıyorum tıra yüklenirken) çizilmiş, atacak halimiz yoktu boyadık ona göre şu kadar daha ucuz veriyoruz, işine gelen de alsın binsin nedir yani... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

vag fetişi yüzünden bu gidişle millet porşe fiyatına vw, ferrari fiyatına audi alacak. >100 milyara 2.el çakma sedan a3 nedir mk. bir kaç yıldır hb a3 kullanıyorum kesinlikle o kadar edecek bir araba değil, tdi değil isterse akı kapasitörü kullanıp iki muz kabuğu bir yumurta çürüğüyle yüz bin km gitsin. ezikler tarafından sürekli boklanan astra neyse özünde o.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yazın bir hafta kadar kiralamıştım dizel otomatik A3 sedan, start stop vs. pekçok şey vardı, aracın o dönem fiyatı 107.000 TL'miydi neydi, görünce şok olmuştum. Bu paralar mantıksız, gerçi memlekette her araç 100.000 sınırına dayanmış sonuçta.

Chronos beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

130 bin TL ne yahu? Dolu dedikleri ne olabilir ki?

 

Kardeşime sıfır dizel aldık, HB, 94bin TL oldu. 

UK Audi Configurator'a baktim, S-Line paket var, cam tavan var, LED farlar var... Onlari ekleyince 28-29 bin pound ediyor, o da 130binTL filan... Yurtdisinda da boyleymis demek ki... 

 

A3 yil sonu kampanyasindan aldiniz sanirim, HB/dizel/otomatik/advance paket/Xenon plus/isik paketi ambiente 95-96bin TL fiyat veriyorlardi... 1 ayda 900 adet satilmis, arac kalmamisti... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2.eldeki çakallar yüzünden araba alma işini erteledik şimdilik. Arabanın yeni modeli çıkmış eskisinin fiyatı +5 bin arttırmışlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

UK Audi Configurator'a baktim, S-Line paket var, cam tavan var, LED farlar var... Onlari ekleyince 28-29 bin pound ediyor, o da 130binTL filan... Yurtdisinda da boyleymis demek ki... 

 

A3 yil sonu kampanyasindan aldiniz sanirim, HB/dizel/otomatik/advance paket/Xenon plus/isik paketi ambiente 95-96bin TL fiyat veriyorlardi... 1 ayda 900 adet satilmis, arac kalmamisti... 

 

Orda öyle değil işte.

 

Biz direk o paranın kurundan hesapladığımız için böyle oluyor. Orada 3 bin sterlin(buranın 3 bin tlsi gibi işte) bir maaş alan adam 10 aylık maaşıyla o arabayı alabilirken... derken gene bir gülme geldi. :))  Sinirlerim bozulcak hiç girmeyeyim.

analog, Mono, KaraSinek and 2 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bir de dikkat edin doğuş en düşük ötv diliminde yığılma olduğundan o segmentte fiyatlara abanıyor. 1.6 üzeri devlet, 1.6 altına da doğuş çakıyor, vatandaşa düzgün araba haram bu memlekette. benim düzgün arabadan anladığım elbette 2000 motor mercedes e200 filan tarzı harbi sedanlar, w210, w124 filan. şimdiki gibi adı 5.20 motoru 1.6 olan saçma sapan turbolu modeller değil. vaktiyle 87 model 6 silindir 300d kullandım en sevdiğim araba hala odur. yeni arabalar araba değil çer çöp oyuncak. ekranla yok efendim park asistanıyla filan bu gibi oyuncaklarla milleti uyutuyorlar. audi concert diye bir sistem var adını duyan bir şey sanır, oo concert ya filan; vallahi ses kalitesi çöp. bir önceki mesajımda yazdığım alpine headunitin yanından geçemez. sanırım giriş seviye modellerde bu geliyor ama sen premium marka geçiniyorsun birader hep söylediğim ve fanboyu olduğum maliyeti bana bile 10$ olan burr-brown dac çipli bir şey tasarlayıp koymak bu kadar mı zor? bas fiyatı 100 milyar 200 milyar de geç, nasıl olsa millet sıraya giriyor; oh ne âlâ. arabalarda motor yok kaporta yok çin malı yan sanayi lcd ekran filan tipi ucuz yollu maliyetsiz makyaja göz boyamaya yönelik her şey var. oo kocaman ekran, lan o ekranın kralı 100$ değil. navigasyon park asistanı inince sonradan sönen far, hele led goygoyu; cart curt filan bunlar ne sanki olsa nolur olmasa ne. 

infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Orda öyle değil işte.

 

Biz direk o paranın kurundan hesapladığımız için böyle oluyor. Orada 3 bin sterlin(buranın 3 bin tlsi gibi işte) bir maaş alan adam 10 aylık maaşıyla o arabayı alabilirken... derken gene bir gülme geldi. :))  Sinirlerim bozulcak hiç girmeyeyim.

Satin alma gucu ayri birsey soyle ornek vereyim; o aracla ayni fiyata UK'de 2.0TFSI 190ps S-tronic yeni A4 alabiliyorsunuz... O A3'un fiyati anlamsiz yuksek... 

 

Ikinci el de olucu dolu katiliyorum :], ben de elden cikaramadim araci... 

analog beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

UK Audi Configurator'a baktim, S-Line paket var, cam tavan var, LED farlar var... Onlari ekleyince 28-29 bin pound ediyor, o da 130binTL filan... Yurtdisinda da boyleymis demek ki... 

 

A3 yil sonu kampanyasindan aldiniz sanirim, HB/dizel/otomatik/advance paket/Xenon plus/isik paketi ambiente 95-96bin TL fiyat veriyorlardi... 1 ayda 900 adet satilmis, arac kalmamisti... 

 

Xenon + Ambiente aldık , Sunroof yok. 94.000 TL gibiydi.

 

Ne olursa olsun, 130 etmez o araba :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Alım gücü meselesi tüm ürünler için geçerli. Öyle hesaplarsanız Amerika'da adamlar 650$'a son nesil iPhone alıyorlar. O şekilde hesaplayınca Amerikalı'nın 650 lirası oluyor. Biz 650 liraya hurdaya dönmüş iPhone 4S filan ancak alabiliyoruz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Satin alma gucu ayri birsey soyle ornek vereyim; o aracla ayni fiyata UK'de 2.0TFSI 190ps S-tronic yeni A4 alabiliyorsunuz... O A3'un fiyati anlamsiz yuksek... 

 

Ikinci el de olucu dolu katiliyorum :], ben de elden cikaramadim araci... 

adam diyor ki ben buna tüp takacam seneye bu paraya satamam. lan banane kar etmek için mi araba alıyorsun, millet komple tüccar olmuş. ek iş olarak da al-sat yapıyorlar. bıkkınlık gelmişti bana da eski arabamı satana kadar. 

infestor and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

farklı ülkelerdeki satınalma gücüne göre filan hesap yapmaya gerek yok, oraya gelene kadar hiçbir yerde görülmemiş derecede yüksek ötv bütün hesapları altüst ediyor zaten  :icon_mad:

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu kadar hayvani vergilere ragmen gene turkiye'de araba satiliyor ya...insan gercekten hayret ediyor arkadas   :icon_eek:

bir araba alirken 1,5'unu da devlete aliyoruz resmen. kimse de cikip isyan etmiyor. wtf

analog beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu kadar hayvani vergilere ragmen gene turkiye'de araba satiliyor ya...insan gercekten hayret ediyor arkadas   :icon_eek:

bir araba alirken 1,5'unu da devlete aliyoruz resmen. kimse de cikip isyan etmiyor. wtf

 

Kaynar su ve kurbağa

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arabaya binebiliyo olmaya bile şükretmek lazım. :))

 

Aslında durum aynen böyle. 90'lara kadar arabaya binebiliyor olmak zaten büyük olaydı. 80'lerle birlikte yerli arabalar ucuzladı, biraz rahatladı piyasa ama yine de bizim insanımızın kafasında araba prestij sembolü ve çok zor ulaşılan birşey olarak yer etti kendine. Haliyle yurtdışında çok daha kolay ulaşılan arabaların burada bir servet karşılığında satılması insanları rahatsız etmiyor, çünkü zaten arabanın zor ulaşılması fikrine alışığız biz. Benzer bir durum iPhone'da da var mesela (ben de nedense hep iPhone örneği veriyorum bu aralar). iPhone'un ilk nesli Türkiye'de resmi yoldan satılmadı, sadece spot olarak (ve çok pahalıya) satıldı. Haliyle o dönemde iPhone kullananlar ya Amerika'ya gidip oradan alanlardı (ki bu zaten kendiliğinden prestijli birşey insanımızın kafasında), ya da gidip olması gerekenin 5 katı para verip alanlardı. Sonuçta iPhone bir prestij sembolüne dönüştü, telefona uygulama yüklemekten aciz adamlar bile parayı denkleştirince iPhone almaya başladılar. Fiyatını da kimse önemsemedi. Şimdi iPhone'a zam gelse ve 1000 lira daha pahalıya satılsa millet biraz mırın kırın eder ama yine gider alır. Arabada da durum böyle.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arabanın bu kadar çok satılmasının iki nedeni var, birincisi ev vs. bunları alamayan yatırım olarak arabaya yöneliyor. İkincisi Türk halkının muhtemelen 4'te birinin neredeyse günde 3-4 saati yollarda geçiyor. Almanya, İngiltere, Fransa gibi her yere metroyla gidiliyor olsa kimse hafta sonu 1 saat kullanacağı arabaya bu kadar para bağlamaz. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yurtdışında da araba çok satılıyor, sadece bazı metropollerin merkezlerinde oturanlar araba almayabiliyorlar. Fransa Paris'te ibaret değil, Paris de merkezinden ibaret değil. Onlarda da trafik oluyor. Esas mesele bizde zamanında uygulanan ithalat yasakları ve ülkenin fakir olması gibi sebepler yüzünden arabanın (herhangi bir arabanın) prestij sembolü haline gelmiş olması. Bununla ilgili bir belgesel izlemiştim sanırım bir aralar, arabanın yeni icat olduğu dönemlerde Almanya, Fransa gibi ülkelerde de durum böyleymiş. Sonra halk arabaları (Volkswagen Beetle, Citroen 2CV gibi) çıkıp bir de devletler halka araba alsınlar diye ucuz krediler verince araba sahibi olmak öyle çok havalı birşey olmaktan çıkmış. Biz işte o evreyi atlatamadık henüz. Hala standart bir arabayla kız tavlamaya çalışan adamlar var etrafta, daha da fenası hala arabayla tavlanabilen kızlar var güzel ülkemde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Alım gücü meselesi tüm ürünler için geçerli. Öyle hesaplarsanız Amerika'da adamlar 650$'a son nesil iPhone alıyorlar. O şekilde hesaplayınca Amerikalı'nın 650 lirası oluyor. Biz 650 liraya hurdaya dönmüş iPhone 4S filan ancak alabiliyoruz.

aynen böyle... amerikada misal benim mesleğimi yapan adam (IT) minimum 3000-4000$ arası alıyor... ortası desek yani 3500$ (ordaki adam için 3500 lira) alıyor adam oradaki hesapla. bizim kura çevirdiğinde 10K TL civarı ediyor ama, amerikada yaşayan biri için alım gücünü hesapladığında buradaki 10K TL'den daha değerli o para çünkü orda neredeyse herşey daha ucuz. TR'deki alım gücüne oranlarsak ayda 15-20K TL kazanmak gibi birşey orda 3500$ kazanmak.

 

velhasıl kelam, düzen böyle devam ettiği sürece hiçbirimiz hayalimizdeki şeyleri yapacak paraları kazanamayacağız... özellikle araba ve elektronik konusunda... herşey sürekli zamlanıyor, herşeye vergi biniyor, maaşlar ise sabit kalıyor... oh ne ala.

analog and Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yurtdışında da araba çok satılıyor, sadece bazı metropollerin merkezlerinde oturanlar araba almayabiliyorlar. Fransa Paris'te ibaret değil, Paris de merkezinden ibaret değil. Onlarda da trafik oluyor. Esas mesele bizde zamanında uygulanan ithalat yasakları ve ülkenin fakir olması gibi sebepler yüzünden arabanın (herhangi bir arabanın) prestij sembolü haline gelmiş olması. Bununla ilgili bir belgesel izlemiştim sanırım bir aralar, arabanın yeni icat olduğu dönemlerde Almanya, Fransa gibi ülkelerde de durum böyleymiş. Sonra halk arabaları (Volkswagen Beetle, Citroen 2CV gibi) çıkıp bir de devletler halka araba alsınlar diye ucuz krediler verince araba sahibi olmak öyle çok havalı birşey olmaktan çıkmış. Biz işte o evreyi atlatamadık henüz. Hala standart bir arabayla kız tavlamaya çalışan adamlar var etrafta, daha da fenası hala arabayla tavlanabilen kızlar var güzel ülkemde.

 

Hocam prestij sembolü olması olayı tamamen eğitim düzeyiyle ilgili, aracın az bulunması veya algının halen bu yönde olmasıyla ilgisi yok bence. Bakın ben Paris'ten değil Strasbourg'tan örnek veriyim, Strasbourg'da hiç trafik olmuyor , koskoca şehirde her yere metro/tramvay ağı kurulu, herkes bunu kullanıyor haliyle. Araba sayısı görünürde çok, pek çok yerde şarj noktaları var, şarja bağlanan araç sayısı da çok, ancak petrol istasyonu sayısı çok az (Türkiye'ye göre). Tramvay vs. kullanmayanlar zaten ya yürüyor ya bisiklet kullanıyor. Strasbourg zaten Avrupa başkenti, eğitim düzeyi vs. yüksek insan dolu, ancak aynı zamanda da Türk dolu:) Eğitim düzeyi belli bir yere ulaşmış her bölge ister istemez bir düzen oturtuyor, o düzende de insanlar seve seve yaşamaya başlıyorlar. 

 

Kendi çevreme bakıyorum, çevremde doğru dürüst pahalı araç kullanan yok, istese herkes pahalı araç alır, ancak almıyorlar, buna ben de dahilim. Ben uzman doktor olarak bizim hemşirelerin büyük kısmından daha ucuz bir araca biniyorum :) Hatta bu kışa girerken bir ara Sancaktepe-Kartal arası otobüs kullanmayı düşündüm, bıktım otopark mevzusundan ve ceza ödemekten (yeni vergi sistemi her yerde ceza kesmek üzerine kuruldu diye tahmin ediyorum, 70'le git ceza, 80'le git ceza, her yer ceza).

 

Olayı bir adım daha öteye götürerek bizim halkımızın hiçbir şeyden ders çıkarmaması da prestij olayında bir etkendir diyorum, malum sürekli vergiler vs. artıyor, ancak araç fiyatları artmasına rağmen millet habire daha pahalı araç almaya çalışıyor, bu hayatın her alanında böyle, elindekiyle yetinmediği için sürekli borç batağı içine giren insan dolu etraf. Bahsettiğiniz iPhone mevzusu da bu çıkarılmayan derslerin tekrarlamasından başka birşey değil. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Açıkçası o konu benim de kafamı karıştıran bir şey :) Etrafımdaki çoğu kişiden daha fazla okudum, girmesi de zor bir meslekteyim, bakıyorum, sanki herkesin arabası ve herkesin evi benimkisinden daha güzel gibi geliyor... Bu işte bir gariplik var hakikaten. İnsanlar 5 yıl arabaya, 10 yıl eve borçlanıyorlar, bana geleceklerini satıyorlarmış gibi geliyor.

 

 Dün (bi de ikinci el) bir araba baktım, aslında alamayacak durumda değilim, ama kafamda bir fayda/maliyet hesabı yapıyorum, çok da değeceğini düşünmüyorum, vazgeçiyorum. Biliyorum ki o paranın daha azına (kira getirisi olacak) ev alınabiliyor.

 

 @ : Bizim bir arkadaş Amerika'ya gitti, güzel bir işi vardı, müstakil bir evi ve lüks bir arabası (BMW) olmuş, "abi ben çalışarak zengin olunabileceğine hiç inanmazdım, bu ülkede işler farklıymış" dedi... Türkiye'de ciddi maaşları bile alsan istediğin evi istediğin arabayı almak hayal. 

OnLyTNT beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye'de zengin olmak için bizim gibi "üst düzey" meslekleri yapmayacaksın; mühendis, doktor bir yere kadar... Ancak iyi bir hayat sürebiliyorsun, zengin olamıyorsun. Zengin olmak için ticaret falan yapmak gerekiyor, bu ülkede işler böyle. Bizim site 300-500.000 liralık araçlarla dolu, hepsinden de koca koca yüzükleri olan, doğru düzgün Türkçe bile konuşamayan, ortalama ortaokul veya lise mezunu adamlar iniyor. Ne iş yapıyorlar diye baktığında ya al-sat yapıyor, ya emlakçılık yapıyor, ya da "Sanayi"de dükkanı var. Bazılarının sitede 5 hatta 10 dairesi var, bir daire yaklaşık 450-500.000 lira... Doktor, diş hekimi, mühendis arkadaşlar ise standart B-C segmenti araçlara biniyorlar.

OnLyTNT beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Açıkçası o konu benim de kafamı karıştıran bir şey :) Etrafımdaki çoğu kişiden daha fazla okudum, girmesi de zor bir meslekteyim, bakıyorum, sanki herkesin arabası ve herkesin evi benimkisinden daha güzel gibi geliyor... Bu işte bir gariplik var hakikaten. İnsanlar 5 yıl arabaya, 10 yıl eve borçlanıyorlar, bana geleceklerini satıyorlarmış gibi geliyor.

 

Bizim ülkede ortalama bir işte çalışıp düzenli para toplayarak neredeyse hiçbir şeye sahip olunamadığı için o kadar yıl boyunca eve arabaya borçlanmaktan başka çare kalmıyor. Gelecek satmak dışında seçenek yok çünkü. Bankalara vs. çalışıyoruz hep.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok