iPhone 12
1 1

34 posts in this topic

10 saat önce, wazzap said:

Kutudan şarj cihazı çıkmayacak diyorlar. :lol:

Beğenmeyen taksiye binsin...

Ya bütün gece aklıma takıldı, uyuyamadım. Bu Tim i.nesi 5 sene sonra falan "Telepatiyle iletişim yöntemi geliştirdik. Size yine iPhone satacağız ama kutudan telefon çıkmayacak" falan demesin? :icon_think:

Edited by Najaz
TatanQa likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telefon, Apple ekosistemi içinde yine muhteşem olur muhtemelen ancak şarj aleti çıkmaması olayını savunanlar çıkacak mı orasını merak ediyorum ben. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayır apple yapınca, diğer samsung falan da koymamaya başlayacak şarj aletini. Saçmalık. Bu apple fanlarını, gamerlara benzetiyorum. Biri kutuya şarj aletini konmamasına birşey demez gider ilk gün kuyruğa girer, diğeri o kadar onu bunu eleştirir sonra gider iki yıl sonra çıkacak oyunu pre-order verir. Pre-Order dünyanın görebileceği en büyük saçmalık bence. Hani fiyat avantajı, ekstra içerik oldu mu anlıyorum ama bunların sunulmadığı bir sürü oyuna da preorder veren bir çoğunluk var. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

şarj aleti yok mu... bu ne saçmalık be? atıyorum annesine babasına hediye telefon alacak verecek adamın biri, 60-70 yaşındaki anne baba şarj aleti aramakla mı uğraşacak işi gücü yok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canlı izliyorum şu an. 5G olacakmış.

Süper omega mega oled ekran olacakmış.

1200 nits, 2000000:1 contrast.

A14 bionic işlemci. 

LOL reklamı yapıyorlar. askjhdlajkhsdlasd

Night mode bütün kameralara gelecekmiş.

Puf baydım. İnternetten bakıp güncellerim mesajı.

 

OHAAAA magsafe geldi. Apple'ın şu hayatta sevdiğim sayılı teknolojilerinden biridir. Süper olmuş valla.

 

AHAHAHAHAAAHA hakikaten şarj aleti yok kutuda.

Neyse en azından USB-C kablosu koymuşlar. Tabi elinizde USB-C besleyecek bir şeyiniz varsa. Ulan Apple, helal olsun valla. Milleti ne güzel kazıklıyorsun karbon ayak izi ayağına. :lol:

Edited by wazzap

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabiki çevre olayı işin paravanıda gerçektende herkesin evi fazlaca şarj aleti ile dolu değl mi ?

tabi hızlı şarj edenler değilde kimsenin şuanda yeni bir telefon ile şarj adaptörüne ihityacı yoktur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple'ın aklına gelen bir yenilik olmadığı ve yapılabilecek her şeyi Android tayfasının zaten çoktan yaptığını düşünürsek eskileri ısıtıp ısıtıp çıkarmaları normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bak bu ekleri çıkardık fiyatı da bu sayede 20-30usd düşürdük falan dese anlayacağım da fiyat da yükselmiş 800usd olmuş.

Yeni telefon ile yeni şarj cihazı almam lazım. Eskiyi anne, baba, çocuğa veriyoruz veya satıyoruz. Eski şarj da ihtiyaç zaten.

Telefon güzel ama 10.000 tl civarı olacak fiyatı. 6S ile devam maalesef. En azında şimdilik güncellemeleri alıyor, buna da şükür.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, wazzap said:

Neyse en azından USB-C kablosu koymuşlar. Tabi elinizde USB-C besleyecek bir şeyiniz varsa. Ulan Apple, helal olsun valla. Milleti ne güzel kazıklıyorsun karbon ayak izi ayağına. :lol:

Zaten 2 milyar apple şarj aleti var dünyada diyerek şarj aleti koymuyorlar ama kimsede olmayan şarj aleti için kablo koyuyorlar. Verdikleri kablo 1 milyar 999 milyon şarj aleti ile uyumlu değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, emre666 said:

tabiki çevre olayı işin paravanıda gerçektende herkesin evi fazlaca şarj aleti ile dolu değl mi ?

tabi hızlı şarj edenler değilde kimsenin şuanda yeni bir telefon ile şarj adaptörüne ihityacı yoktur.

Olay, bir ucunun USB-C olması. Kimde kaç tane var USB-C girişi olan şarj aleti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple’ın ürettiği telefonla ilgili bir yorumu olan yok gördüğüm kadarıyla. Zaten Apple telefon da kullanmıyorsunuz ama maşallah herkeste bir Apple’a laf sokayım da içim rahatlasın hastalığı mevcut :D 

Malum kimse yorum yapmadığı için ben yeni telefonlarla ilgili yorum yapayım. Yeni çıkan telefon serisi oldukça güzel, özellikle iPhone mini 12 inanılmaz güzel bir alet, iPhone 5s sonrasında boyutları itibarı ile bu segmentte olası en hızlı telefon artık. Zaten Apple işlemcileri ve donanım uyumu konusunda bir problem de olmadığı için 10 bit dolby hdr video işleme gibi özellikleriyle özellikle iPhone 12 Pro max müthiş performanslı bir telefon olmuş. Benim artık normal fotoğraf makinesiyle fotoğraf-video çekmememi de düşünecek olursam çok çok başarılı açıkçası. Ayrıca bu özellikler bazı amiral gemisi kabul edilen telefonlardaki gibi çalışmamazlık yapmıyorlar. Mesela samsung’un patlayan telefonu vardı, en son 20 diye bir versiyonunu çıkardılar sanırım, videoda karanlık ortam çekimlerindeki yırtılmalar inanılmazdı. 
 

Ben iPhone 11 Pro max’ten de memnunum ama muhtemelen bir telefon değişikliği yapabilirim mini versiyonu için. Şarj adaptörünün olup olmaması beni pek ilgilendiren bir durum değil ama olsaydı iyi olurdu sanırım. Tam bir yorum yapamıyorum çünkü normalde de orjinal adaptörü değil Spigen adaptörleri kullanıyoruz hem evde hem işyerinde, genelde akşamları telefonlar ve ipad’leri tek prizden şarj etmek zorunda kalıyoruz. Yalnız kablonun USB-C girişli olması benim için çok önemliydi, malum Apple bilgisayarlarda artık USB-A giriş bulunmuyor. Telefonu bağladığımda ara adaptör gerekiyordu eski kablolarda. O yüzden type-C olması çok iyi oldu benim açımdan. Evde ve işyerinde zaten type-a kablo çok fazla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dur, üzerime alınayım... :D

iPhone 7 kullandım bir süre, şimdi eşimde. Pil ömrü en başından beri berbattı, şimdi daha berbat. Klasik iOS saçmalıklarından bahsetmiyorum ("sen salaksın, kullanıcı olarak bluetooth falan anlamazsın şimdi, kapatıyomuş gibi yapayım ama kapatmayayım" der gibi ayar koymaları vb.). Kamerası fena değildi ama yazılımın çokça müdahalesi oluyor, doğal renk almak zor biraz. Kısacası pek memnun kal(a)madım. Yeni modelleri kullanmadım ama farklı sonuç beklemiyorum.

5S ve benzeri sabun kalıbı kesimi telefonlardan olmuş yeni cihazlar. Tasarımlarını o yüzden pek beğenmedim maalesef. Renkler fena değil. Millet ekran arkası kamera icat etmişken hala o devasa notch'tan kurtulamamış olmaları garip, yıl olacak 2021. Seramik ekran vb pek bi anlam ifade etmiyor, zaten var olanın laciverti. Sırf ayrıca şarj aleti satabilmek için kutuya eklememek, üstüne de anlamsız uçları olan bir kablo koymak da 700$'a tekerlek satan bir firmadan beklenebilir. O yüzden ben almayayım, sevenine bağışlansın. :baba:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pentamanTelefona söyleyecek bir şey yok ki ne söyliyelim? Yine çok güzel ve kaliteli bir telefon. İnternette de zaten kimse laf etmiyor telefona, çünkü tartışılacak bir şeyi yok o telefonun. 120Hz hala niye gelmedi diyen bir tayfa var, onlar da seneye nasılsa bunun daha güzelini eklerler diye pek bir şey demiyorlar. Ama karbon ayakizi ayağına insanları salak yerine koymalarına karşı Apple kullanıcıları bile laf ediyor. Konu da bu zaten. Madem o kadar karbon ayakizi düşünüyorsun, bu adaptörsüz telefonun yüzünden satılmak zorunda kalacak olan ek adaptörler için ücret talep etme ya da ne bileyim o aletin koymadık ama fiyatı şu kadar indirdik de.

Belki USB-A'dan lightning kabloya dönüşen kablo olsaydı bu kadar laf etmezdi millet. Allah aşkına, dünyada aktif halde kaç kişi telefonunu bilgisayardan sürekli olarak şarj ediyor?

Edited by wazzap

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wazzap, benim 2002'de aldığım hp yazıcıdan ve xerox yazıcıdan usb kablo çıkmamıştı ve o dönem usb dışında bağlantı seçenekleri yoktu bu aletlerin. Wi-fi bağlantı seçeneği olmayan Oki ağ yazıcımızdan ethernet kablosu çıkmadı (2019'da). Kobo e-reader'ların içinden senelerdir herhangi bir adaptör çıkmıyor. Daha buna benzer çok örnek var, Apple bu konuda ilk değil. Firmalar karlılıklarını arttırmak için bu yola başvuruyorlar, ancak sadece apple değil, bir çok firma bunu yapıyor. Karbon ayak izi kısmı bunun kılıfı tabi ki, ancak 2 gün sonra tüm telefon üreticileri bunu yaptığı zaman da aynı eleştiriyi yapmanız gerekecek. Ben 2002 yılında HP'nin yediği o ilk halttan beridir bunun böyle olmaması gerektiğini savunuyorum. Dediğim gibi bir şarj adaptörü olsaydı iyi olurdu, ancak bunun beni etkileyebilme ihtimali yok, çünkü o adaptörü kullanmıyorum. Farkındaysanız şarj ediyorum demedim, bilgisayara bağlıyorum dedim. Şarj için zaten Spigen çok çıkışlı adaptörlerini kullanıyoruz senelerdir, tavsiye ederim.

iPhone 12'de kullanılan işlemci muhtemelen çekirdek sayısı arttırılarak bir sonraki nesil ipad pro ve mac'lerde kullanılacak. Esas onların performansı nasıl olacak onu görmek lazım, 10 bit HDR video işleyebileceklerse aktif olarak muhtemelen intel işlemcileri senelerce görmeyeceğiz demek oluyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, pentaman said:

@wazzap, benim 2002'de aldığım hp yazıcıdan ve xerox yazıcıdan usb kablo çıkmamıştı ve o dönem usb dışında bağlantı seçenekleri yoktu bu aletlerin

Yazıcıların kutusundan usb kablo önceden de çıkmadı, hala da çıkmıyor, gelecekte de çıkmayacak. Biz de kutunun içine bir tane kablo koymayı fazla gören firmalara önceden küfrediyorduk, şimdi de ediyoruz, sonra da etmeye devam edeceğiz. Apple'a da kafam girsin. 2 kat trilyorluk şirket hala ibnelik peşindeler. Apple'ın kapısına dayanıp "kefenin cebi yok götverenler" diyesim geliyor.

ZvAnA likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekrar diyorum kablonun ucu USB-C yerine USB-A olsaydı o zaman karbon ayak izi muhabbetine kimse laf etmezdi. 

@pentamaneminim bütün apple kullanıcıları da sizin gibi ayrı şarj istasyonları kullanıyordur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 dakika önce, Whooosh said:

Yazıcıların kutusundan usb kablo önceden de çıkmadı, hala da çıkmıyor, gelecekte de çıkmayacak. Biz de kutunun içine bir tane kablo koymayı fazla gören firmalara önceden küfrediyorduk, şimdi de ediyoruz, sonra da etmeye devam edeceğiz. Apple'a da kafam girsin. 2 kat trilyorluk şirket hala ibnelik peşindeler. Apple'ın kapısına dayanıp "kefenin cebi yok götverenler" diyesim geliyor.

Yazıcıların içinden usb kablo çıkıyordu, 1999-2000 gibi aldığım canon usb yazıcı var örneğin, usb kablosu halen duruyor kablo kutumda. Bunu ilk başlatan firmanın HP olduğunu çok iyi hatırlıyorum. Dediğim gibi bu tür olaylar firmaların karlılıklarını arttırma stratejisi, küfretmek serbest, ancak apple kullanıcıları bunu savunuyor demek yanlış. Öyle bir savunulacak durum değil. Beni etkilememesine rağmen adaptörün kutuda olması taraftarıyım. Muhtemelen 1-2 yıla kalmaz tüm telefon üreticilerinde de benzer durum olur, zaten Samsung direkt bunu uygulayacak diye haberler dolaşıyor internette.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 dakika önce, wazzap said:

Tekrar diyorum kablonun ucu USB-C yerine USB-A olsaydı o zaman karbon ayak izi muhabbetine kimse laf etmezdi. 

@pentamaneminim bütün apple kullanıcıları da sizin gibi ayrı şarj istasyonları kullanıyordur.

Benim tanıdıklarımın hepsi ayrı şarj adaptörleri kullanıyorlar, tekli şarj adaptörü kullanışlı olmuyor maalesef. Özellikle ipad şarj ederken ciddi problem oluyor tekli adaptör. İstasyon denilecek boyutlarda değiller bu ürünler, eskiden 40 TL'ydi, şimdi 80-90 TL olmuşlar, işyerinde ve evde 2'şer tane var şundan :

https://www.hepsiburada.com/spigen-essential-30w-hizli-sarj-cihazi-2-port-usb-qualcomm-3-0-18w-ip-intelligent-power-technology-12w-duvar-sarji-f207-000ad21390-p-HBV0000057F5Q

Zaten evde 8-10 tane kablo var, bunların daha yıpranıp tedavülden kalkması 6-7 sene sürer,  o arada da tüm ürünler usb-c olur diye tahmin ediyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.