Volkswagen skandali
0

Bu konuda 198 mesaj var

Sollama sirasinda da karsidaki sinek mii, Daf mış dedirtebilir.

 

Düzgün kullanan insan için araba ne kadar güçlü ise, bu bahsettiğiniz olayın olma olasılığı o kadar azdır :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bayıldım, bayıldım... O bilim kurgu filmlerinden alıştığımız sese de bayıldım...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

To be so bad? VW bu kadar kötüyse GM nedir kim bilir...

 

 

 

Not: VW fanatiği değilim, sevmem de. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valla ben F1 e girmesini cok istiyordum. Redbull anlasacak gibiydi hatta ama heralde bu olaylardan sonra o iste yatar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Basın açıklaması.

 

 

Volkswagen AG tarafından üretilen EA 189 motor tipine sahip dizel araçları kapsayan durum ile ilgili daha önce yaptığımız açıklamalarda, Doğuş Otomotiv olarak üretici firma ile konuyla ilgili kesintisiz bir iletişim halinde olduğumuz ifade edilmişti.

Volkswagen AG 25.11 tarihli basın açıklamasında; EA189 motor tipine sahip dizel araçlardaki emisyon sorununa yönelik KBA (Almanya Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi) tarafından onaylanan teknik çözümün, Ocak 2016 tarihinden itibaren tüm pazarlarda uygulamaya alınmasının planlandığını bildirmiştir.

Avrupa pazarlarıyla eş zamanlı olacak şekilde Türkiye’de de gerçekleştirilecek uygulama ile etkilenen tüm araç sahipleriyle bağlantıya geçileceğini kamuoyuna saygıyla duyururuz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Volkswagen grup Avrupa'da böyle dandini bir çözüm bulmuş. Önce araca yeni yazılım yükleniyor, sonra hava filtresi ile oksijensensörü arasındaki bölüme hava akımını düzettiği iddia edilen  bir plastik parça takılıyor. 

 

Avrupa'daki bu çözüm "nedense" Amerika için uygulanmayacak çünkü bu kadarcık modifikasyon görüşe göre motorların nOh salınımını düzeltmeye yetmiyor.

 

VW'nin söylediğine göre bu düzeltme aracın performansını ve yakıt ekonomisini kayda değer şekilde değiştirmiyormuş.

 

Bu çözüm şimdilik sadece Avrupa'da satılan 1.6 ve 2.0 TDI motorları kapsıyormuş, 1.2l ve 3.0l motorlar için henüz birşey yok.

 

 

Bu yakıt ekonomisine ve performansına etkilemeden düzeltilebilmesi  "o zaman neden hile yaptınız?" sorusunu sordurtuyor.

Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O takılan meretin plastik bir ızgaradan farklı bir yanı var mı? Başka birşeyler de takılıyor mu o meret ile birlikte. Eğer o ızgaracık ile çözülecekse resmen "agam benimle kafa buliir" durumu olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada Doğuş oto bu son basın açıklamasıyla konu ile ilgili ilk basın açıklamasındaki "Turkiye'de satilan araclarimizda boyle bir yazilim yok" diyen kendilerini bizzat yalanlamis oldular.

SEP beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

v6 6000cc'den aşağısına araba demeyen amerika 2 gram co2'nin lafını etti, bunun arkasında başka işler var muhtemelen. elektrikli araç pr'ı gibi. ayrıca başka yüzleri de olabilir, almanya'ya karşı bir siyasî ekonomik hamle resmen.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ABD, sonunda davayı açmış:

 

http://arstechnica.com/cars/2016/01/us-sues-volkswagen-over-defeat-device-scandal/

 

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2016/01/env_enforcement-2565078-v1-vw_complaint_filed.pdf

 

600.000 civarı araçtan bahsediliyor. Liste:

 

2.0 litre dizel:
 
Jetta (2009-2015)
Jetta Sportwagen (2009-2014)
Beetle (2013-2015)
Beetle Convertible (2013-2015)
Audi A3 (2010-2015)
Golf (2010-2015)
Golf Sportwagen (2015)
Passat (2012-2015)
 
3.0 litre dizel:
 
Volkswagen Touareg (2009-2016)
Porsche Cayenne (2013-2016)
Audi A6 Quattro (2014-2016)
Audi A7 Quattro (2014-2016)
Audi A8 (2014 – 2016)
Audi A8L (2014-2016)
Audi Q5 (2014-2016)
Audi Q7 (2009-2015)
 
Yanlış okumadıysam, 2009'dan öncekiler için araç başına $32.500, sonrakiler için de $37.500 ceza söz konusu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle de ilginç bir girişim olmuş, adam kendi VW aracını reverse-engineer ederek bulduğu sonuçları paylaşmış:

http://lwn.net/SubscriberLink/670488/4350e3873e2fa15c/

 

Bu mesela ilginç geldi bana:

As an example of the kinds of complicated processing the ECU does, he noted that there is a 12KB block of code that is used to ensure the tachometer always shows 780 RPM when the car is idling. Even though the engine is not that steady, car owners want to see that value hold steady at idle, so car makers effectively lie to satisfy them. Domke said that it is clear that lots of different kinds of cheating is going on in the ECU and noted that the speedometer doesn't really show the speed of the vehicle, just something related to it.

 

Yazının devamında, yöntemiyle beraber VW 'nin testleri nasıl atlattığını detaylıca anlatmışlar.

ObiWan beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok