Otomobil Hakkında Her şey
5 5

Bu konuda 4.498 mesaj var

abi benim ortakta vardı egea cross 1.4, rezalet bir motor, ne tork var ne beygir... çekilecek çile değil bence... motor dışında bir yamuğunu görmedik ama, konfor, donanım vs tatmin ediciydi...

TatanQa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Nedir bu ppf çılgınlığı?

Yeni araba alan ppf kaplatma peşinde .
PPf , Tpu , kaliteli ürün  , temiz işçilik , kapı kollarının - çıtaların vb. sökülüp yapılması  , 5 sene garanti 80bin TL, sadece kaputa yaptıranlar ,farlara varana kadar yaptıranlar , sökerken hiç bir şey olmuyor , yok sökerken boya atıyor , şu kadar mikron koruma sağlıyor.

Ben yaptırmam da furya gümbür gümbür.
Garage tabelasını asan eline maket bıçağını alıyor ...
ek:
Daha saçması  sıfır araba satarken bunu zorunlu tutan bayilerin olması.
Sıfır araba satarken ppf kaplama yaptırmayı zorunlu tutuyorlarmış!
Evet yanlış okumadınız zorunlu tutmaları. (o ppf rulosunu bir taraflarına zorunlu tutarım)
Hem arabamla ilgili whatsapp grubunda birisi anlattı , hem de ekşi sözlükte ppf kaplama başlığında var.

https://eksisozluk.com/entry/175855917

jMgihb.jpg
 

Edik :Ekşi linki düzeltildi.

Altan Yoklar tarafından düzenlendi
TatanQa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Her zaman derim: Bayinin önerdiğinin tam tersini yapın. Bu, otomobil dünyasının bir atasözüdür; yazın bir köşeye.

Eğer bayi bu uygulamayı zorunlu tutuyorsa aracı almaktan vazgeçin. Merak etmeyin, satabilmek için mecburen peşinizden geleceklerdir.

Benim şu anki aracımda PPF (Boya Koruma Filmi) var. Bugüne kadar sadece bir aracıma PPF uygulatmadım, onun dışındakilerin hepsinde vardı.

Bayiler genellikle en düşük maliyetli PPF'i tercih ederler. Sizin ise konu hakkında araştırma yapmadığınızı varsayarak fiyatı en üst seviyeden gösterirler. Böylece siz de kaliteli bir ürün aldığınız algısına kapılırsınız.

Hayır arkadaşlar, durum hiç de öyle değil. O ürünler, piyasanın en ucuz malzemesinden fason üretilmiş PPF'lerdir. Size sundukları rakamın neredeyse onda birine mal ediyorlar. Bunu, bayilerde çok sayıda tanıdığı olan biri olarak söylüyorum.

Sakın bu hataya düşmeyin, kanmayın.

Bu işi uzman düzeyde yapan ve kaliteli PPF malzemeleri kullanan çok iyi firmalar var. Doğru bir yere, prosedürlere uygun şekilde uygulama yaptırdığınızda hiçbir sorun yaşamazsınız. Hatta sanılanın aksine güneş yanığı, kuş pisliği, ağaç reçinesi gibi dış etkenlere karşı çok faydasını görürsünüz.

Ayrıca aracın tamamına kaplatmanıza da gerek yok; kaput, çamurluklar ve tampon gibi risk altındaki önemli kısımlara uygulatmanız yeterlidir.


 

KaziQ, Altan Yoklar and Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

On 02.09.2025 at 16:37, TatanQa said:

Şimdi yeri burası iken aklımdaki bir aracı ve düşüncemi paylaşayım , kullanan-bilen varsa yorum rica edeceğim.

2013 model Chevrolet Aveo dizel 1.3 aracım var , 194bin km de. memnunum , bakımlarında hep orjinal , yağını da Mobil1 dexos2 alır değiştirtirim. O yönden takıntılıyım , sonuçta satıcı değil , biniciyim. Aracım masrafsız , temiz ve bakımlı. (ayrıca almak isteyen ile görüşürüz :) )

Model yükseltmek adına , yürütme maliyetleri ve parça/bakım oranı yüksek ve fiyatı da geçişte beni üzmeyecek bir araç bakıyordum , aracımın üzerine bütçem dahilinde 400-450k koyabileceğim ;
2023 model Egea Cross 1.4  düşük kmli bir çok araca denk geldim sarı sitede. Şimdi neden Fiat markası ? Bakımı, parçası, anlayanı bolca memlekette. 

Düşüncem ; modeli yükseltip , 2-3 yıl sonra yine bütçe yaratıp , yeni araca bundan geçmek . Sonuçta 850-900bin TL bandında yüksek modelli ve halen garantili araç pek yok.

Bu aracı kullanan ; kendisi veya yakını varsa yorum yapabilir mi ? İzlediğim yt incelemeleri ve yorumlar sakin sürücüler için yeterli ve sorunsuz olduğu yönünde. Zaten ben de sakin kullanırım , yılda da 2-3 defa uzun yola giderim (300km ve üzeri) geri kalanı şehir içi ve şehir dışındaki ofise sürüş.

edit. İlk benzinli aracım 1.4 Uno 70s idi , onunla ne yollar , ne dağlar aştım.  Sonrasında yine 1.4 yeni Aveo ve 1.4 8valf Kalos kullandım , Samsun'a gittim geldim Antalya'dan. Yani benzinli araç nasıl kullanılır iyi bilirim.

hocam selam.

ben kullandım 2 ay dayanabildim. 1 ayda satmaya çalıştım. 1.6 dizel c5 ten sonra tam bir sütçü beygiri gelmişti. daha 14 binde araba yağ eksiltiyordu (meşhur zaten)

bayiye uğradım. yağı eksik dedim hanımefendi anında 1.4 dimi dedi. aldığım adamda gitsin diye sonuna kadar devir çeviriyordu. buda yağ eksiltme işini zorluyor kanımca.

urban paketti ama donanım vasattı. dijital klima düzgün çalışmıyor.  (c5 le kıyasla) . ekran vasat. yağmur sensörü yok. oto far yoktu galiba. yani lafta dolu araba. bi tek farlar

güzeldi. direksiyon yumuşak fln. başka numara göremedim ben araçta. daha ilk yola çıktım yol sesi moralimi bozdu.

motor soğukken böyle bi silkelemeli çalışıyor . yani beni hiç sarmadı 1.4 cross deneyimim. 

10 sene daha eski araçlar bundan kat kat iyi hissettiriyor. bu arabayı bu motorla niye çıkarmışlar dedirtti bana mesela.

bide 100 km de 8 lt benzin de can sıkıyor. lpg şart. araba da ağır zatem 1300 fln galiba. motor altta can çekişiyor .

tabi 2013 model aveo dan iyidir. ama aynı paralara alternatif varsa ben almam. denemediyseniz gidip bi yerde deneyim. 

siz gerçi alışkınsınız 1.4 benzinliye. ben 1.6 hdi dan geçince beklentim yüksek kalmış olabilir.

 

he şu anda ne var dersen cheri 7 den sonra gittim egea 1.3 dizel aldım 2018. en boş paket. hiçbişey yok. en azından it gibi gidiyor ve az yakıyor dedim . motor hiç üzmedi çekişten yakıttan. parça fiyatları da cabası. 1.4 cross tan daha iyi hissettirdi bana.

 

fiat a karşı değilim . 1.4 fiat a karşıyım.

 

 

Mr.Smith tarafından düzenlendi
TatanQa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 4.09.2025 at 23:13, Mr.Smith said:

hocam selam.

ben kullandım 2 ay dayanabildim. 1 ayda satmaya çalıştım. 1.6 dizel c5 ten sonra tam bir sütçü beygiri gelmişti. daha 14 binde araba yağ eksiltiyordu (meşhur zaten)

bayiye uğradım. yağı eksik dedim hanımefendi anında 1.4 dimi dedi. aldığım adamda gitsin diye sonuna kadar devir çeviriyordu. buda yağ eksiltme işini zorluyor kanımca.

urban paketti ama donanım vasattı. dijital klima düzgün çalışmıyor.  (c5 le kıyasla) . ekran vasat. yağmur sensörü yok. oto far yoktu galiba. yani lafta dolu araba. bi tek farlar

güzeldi. direksiyon yumuşak fln. başka numara göremedim ben araçta. daha ilk yola çıktım yol sesi moralimi bozdu.

motor soğukken böyle bi silkelemeli çalışıyor . yani beni hiç sarmadı 1.4 cross deneyimim. 

10 sene daha eski araçlar bundan kat kat iyi hissettiriyor. bu arabayı bu motorla niye çıkarmışlar dedirtti bana mesela.

bide 100 km de 8 lt benzin de can sıkıyor. lpg şart. araba da ağır zatem 1300 fln galiba. motor altta can çekişiyor .

tabi 2013 model aveo dan iyidir. ama aynı paralara alternatif varsa ben almam. denemediyseniz gidip bi yerde deneyim. 

siz gerçi alışkınsınız 1.4 benzinliye. ben 1.6 hdi dan geçince beklentim yüksek kalmış olabilir.

 

he şu anda ne var dersen cheri 7 den sonra gittim egea 1.3 dizel aldım 2018. en boş paket. hiçbişey yok. en azından it gibi gidiyor ve az yakıyor dedim . motor hiç üzmedi çekişten yakıttan. parça fiyatları da cabası. 1.4 cross tan daha iyi hissettirdi bana.

 

fiat a karşı değilim . 1.4 fiat a karşıyım.

 

 

Hocam deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

Amacım az bir bütçeyle model yükseltmek 2023->... gibi. 
Sizin 1.6 hdi dan sonraki düşünceleriniz tamamen doğru, o kadar güçlü bir araçtan atmosferik bir motora alışmak epey zor.

Antalya içi çok düzdür , ancak şehir dışına batıya doğru gittiğinizde yokuşlu güzergahlar vardır ancak bu tip motorları kullanmayı bilince çok farkı olmuyor devir çevirmek ve rampalara vites düşüp devirli girmek gerekiyor. Bir de her yer eds ve radar oldu , artık otobanlar ve şehirlerarası yollar dışında yüksek süratlerle sürekli yol almak neredeyse imkansız.

Modelli bir araç alıp, bir kaç yıl sonra ihtiyaca göre de yine yükseltmek. 
Epeydir izliyor ve kullanıcı yorumlarını da okuyorum, 180km hıza çıkıp giderken bile araç güven veriyor ki ben 110/120 maksimum hız yapıyorum , o da gerektiğinde. 
Beklentimi iyi bildiğimden benim için süpriz değil 95beygir/127nm tork. Buradaki 1.4 ünitede eğer motül/mobil1 gibi kaliteli tam sentetik yağ kullanıldığında yağ buharlaşma ya olmuyor ya da minimum seviyese olduğu yorumlanmış. Servisin ısrarla koyduğu opar marka sanırım pek kaliteli bir yağ değil. Ben mevcut aracıma sürekli Mobil1 dexos2 alıyorum ve standart gm yağ ile kıyaslanamaz bile.

Yürütme maliyetleri, parça , işçilik dengesinde çok mantıklı geliyor.

Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 saat önce, TatanQa said:

Hocam deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

Amacım az bir bütçeyle model yükseltmek 2023->... gibi. 
Sizin 1.6 hdi dan sonraki düşünceleriniz tamamen doğru, o kadar güçlü bir araçtan atmosferik bir motora alışmak epey zor.

Antalya içi çok düzdür , ancak şehir dışına batıya doğru gittiğinizde yokuşlu güzergahlar vardır ancak bu tip motorları kullanmayı bilince çok farkı olmuyor devir çevirmek ve rampalara vites düşüp devirli girmek gerekiyor. Bir de her yer eds ve radar oldu , artık otobanlar ve şehirlerarası yollar dışında yüksek süratlerle sürekli yol almak neredeyse imkansız.

Modelli bir araç alıp, bir kaç yıl sonra ihtiyaca göre de yine yükseltmek. 
Epeydir izliyor ve kullanıcı yorumlarını da okuyorum, 180km hıza çıkıp giderken bile araç güven veriyor ki ben 110/120 maksimum hız yapıyorum , o da gerektiğinde. 
Beklentimi iyi bildiğimden benim için süpriz değil 95beygir/127nm tork. Buradaki 1.4 ünitede eğer motül/mobil1 gibi kaliteli tam sentetik yağ kullanıldığında yağ buharlaşma ya olmuyor ya da minimum seviyese olduğu yorumlanmış. Servisin ısrarla koyduğu opar marka sanırım pek kaliteli bir yağ değil. Ben mevcut aracıma sürekli Mobil1 dexos2 alıyorum ve standart gm yağ ile kıyaslanamaz bile.

Yürütme maliyetleri, parça , işçilik dengesinde çok mantıklı geliyor.

hocam 2023 model fln olacaksa zaten pek alternatif kalmıyor o zaman.

hayırlı olsun diyelim şimdiden. 

 

TatanQa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Beyler selam, hanima Chevrolet Spark 1.4 alalim diyorum yarin ama bilemedim. Aksam gidip gorecegiz aklima yatarsa bakalim kismet. Kullananiz oldu mu? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
12 hours ago, Chronos said:

Beyler selam, hanima Chevrolet Spark 1.4 alalim diyorum yarin ama bilemedim. Aksam gidip gorecegiz aklima yatarsa bakalim kismet. Kullananiz oldu mu? 

abi önünü göremezsin abd/kanada'da suv olmayan araçla :)

biz ford expedition kiralamıştık eh işte anca idare etti :lol: 

Chronos beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
13 hours ago, Chronos said:

Beyler selam, hanima Chevrolet Spark 1.4 alalim diyorum yarin ama bilemedim. Aksam gidip gorecegiz aklima yatarsa bakalim kismet. Kullananiz oldu mu? 

 

1 hour ago, infestor said:

abi önünü göremezsin abd/kanada'da suv olmayan araçla :)

biz ford expedition kiralamıştık eh işte anca idare etti :lol: 

Türkiye'de hayatta alınmaz diyecektim ama US topraklarındaysanız sıkıntı çıkacağını sanmıyorum. Çıksa da arabanın parçası oranın bakkalında bile bulunduğu için tamiri nispeten rahat olur. En fazla @infestor'un bahsettiği SUV veya pickup truck yoğunluğu yüzünden trafikte küçük kalma sorunu olur, o kadar.

SEP tarafından düzenlendi
Chronos beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ayni paraya 150000-200000km 2000-3600 motor SUVler var ama hanim da ben de istemiyoruz. Ilk geldigimizde alip 3 yil kadar kullanip sattim hatta, cok yakiyor gercekten. Spark ve benzerleri dediginiz gibi pek ragbet gormuyor, hatta uretimi 2022’de durmus. Compact arayan herkes ya civic ya da corolla aliyor ve ikinci el fiyatlari sifira yakin. Spark’in safetysini aldik az once, bakip benim ustayi aradim rear brake c$300-350 tutar dedi. Onun disinda bir sey gorunmuyor raporda. Bugun veya yarin gidip gorecegim araci bakalim kismet. Gelismeleri iletirim. Cok sagolun yorumlar icin.

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 saat önce, Altan Yoklar said:

Spark olmazsa ,
3. nesil Honda Jazz - (Honda Fit Gen. 3 ) alın  :icon_redface:
Üretim tarihi Kuzey Amerika 2015 -2020 .

 



https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit

Altan hocam bugun beklenmedik gelismeler oldu, arac alimini mecbur erteliyoruz. Cok da heves etmistik halbu ki temiz hasarsiz arac bulunca. 🥲

Mono and Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

5.000 km'yi devirdim Tesla'da... Daha once elektrikliden baska arac almam artik demistim ama onu daha da daraltmam lazim; Tesla'dan baska arac artik cok yavan geliyor... O kadar user-friendly bir arac ki baskasi tatmin etmez oldu... Gecen EQB kullandim,  arac internete bagli degil, sarj ederken uygulamadan bataryanin doluluk oranini filan goremiyorsunuz saka gibi... Mercedes'te sanirim EQE asagisi [teyit lazim] araclarda internet yokmus ... 4 milyon TL'ye arac satiyorlar ama durum bu...

Tesla Supercharger'i ilk defa kullandim gecenlerde, diger istasyonlar gibi (Trugo, Astor, Enyakit vs.) barkod okut vs. yok, ekran filan da yok zaten... Takar takmaz sarj etmeye basliyor, isiniz bitince de Tesla hesabiniza kayitli karttan cekim yapiyor... Telefonun kilit ekraninda da gozukuyor sarj hizi, batarya doluluk durumu vs... 

Hosuma giden bir suru ufak tefek sey var; mesela telefonla konusurken araca bindiginizde otomatik olarak araca baglanmiyor, ekranda "Transfer Call to Tesla" diye secenek cikiyor, basarsaniz araca baglaniyor... Diger araclarda nasil bilmiyorum ama VW veya Audi'de otomatik olarak araca baglanmaya calisiyor, o arada da 4-5 saniye kesinti oluyordu... 

Yalniz arac gercekten guclu, ivmelenme gereginden fazla iyi dikkatli olmak lazim... Atiyorum isikta kalkarken benzin/dizel araclar gibi gaza basarsaniz ne oldugunu anlamadan 150km'yi filan goruyorsunuz... Zaten sanirim bu yuzden araci "durmak" uzerine tasarlamislar... :D Mercedes boyle degil mesela, ne kadar enerji geri kazanimi modu acik olsa da frene basmazsan durmuyor arac... Tesla'da gaza basmazsan duruyor... 

Otobanda Autopilot gayet iyi calisiyor, ama yol cizgilerinin duzgun olmadigi yerlerde sacmalayabiliyor ani fren vs. yapip... 140km/h ortalama hizla 300km gidiyor asagi yukari... Hiz dustukce menzil artiyor dogal olarak... Arac navigasyonu seni yonlendiriyor bu konuda zaten... Mesela "100km ile giderseniz varacaginiz noktaya %0 sarj ile ulasirsiniz" gibi... Yalniz soyle bir durum var, diyelim ki 140km/h ile gittiniz sonra sarj ediyorsunuz, bir sonraki duragi hesaplarken onceki suruse gore hesapliyor sanirim... Soyle ki; otobandan ciktim, hiz siniri 110km olan bir yola girdim, bana varista %6 sarj kalacak diyor ama vardigimda %15 kaliyor... Muhtemelen yine 140km/h gidilecegini baz aliyor... 

Neyse yani 1.5 mild hybrid benzinli motorlardan sonra Tesla bana arac surme zevki yasatti tekrardan, alin aldirin... :D Bu fiyata sundugu ozellikleri hic saymiyorum bile... 

 

Altan Yoklar and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, JardeL said:

5.000 km'yi devirdim Tesla'da... Daha once elektrikliden baska arac almam artik demistim ama onu daha da daraltmam lazim; Tesla'dan baska arac artik cok yavan geliyor... O kadar user-friendly bir arac ki baskasi tatmin etmez oldu... Gecen EQB kullandim,  arac internete bagli degil, sarj ederken uygulamadan bataryanin doluluk oranini filan goremiyorsunuz saka gibi... Mercedes'te sanirim EQE asagisi [teyit lazim] araclarda internet yokmus ... 4 milyon TL'ye arac satiyorlar ama durum bu...

Jardel hocam kullandığın araç kaç model ona da bağlı olabilir. benim arabanın ön camında kocaman "Connected drive'' yazıyor ama sim/internet hizmeti alamıyorum borusandan. o dönem BTK ile anlaşma sağlanamadığı için. Gerçi o dönem kimse (sanırım Tesla dışında) anlaşma sağlayamamıştı. 2024 Nisan sonrası satılan BMW'lerin hepsinde sim var. Mercedeslerde o dönem tekrardan BTK ile anlaşıp araçlara sim takıp internete bağlamıştı diye hatırlıyorum. Ben arada darlıyorum Borusan'ı arayıp ama sizin araçta o donanım yok diyip geçiyorlar. Bence tamamen uğraşmak istemiyorlar. Benim için çok önemli değil gerçi araba elektrikli değil ama olsa yinede güzel olurdu. 

Doğuş hala anlaşamadı diye biliyorum. Geçen yaz (2024 yazı) Audi'den mail gelmişti Audi Türkiye uygulamasını kaldırıyoruz diye. bende İzmir Vosmer Audi satış temsilcisine sormuştum BTK ile ne zaman anlaşacaksınız diye daha belli değil demişti ama BMW, Volvo ve Mercedes çoktan anlaşmıştı. 

Fakat senin kullandığın Mercedes 2025 model olup sim yoksa büyük rezalet :D 

Esas bugün karışma çıktı. VW iD4 15.000km'de bakım uyarısı vermiş. Araç sahibi de garanti bozulmasın diye götürmüş. Filtre değişmiş birde sıvı eklemişler (cam suyudur kesin). 6000TL fatura :D elektrikli araçlar bakıma girmiyordu hani ? gerçekten bu konuda Tesla diğerlerinin çok önünde. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, JardeL said:

5.000 km'yi devirdim Tesla'da... Daha once elektrikliden baska arac almam artik demistim ama onu daha da daraltmam lazim; Tesla'dan baska arac artik cok yavan geliyor... O kadar user-friendly bir arac ki baskasi tatmin etmez oldu... Gecen EQB kullandim,  arac internete bagli degil, sarj ederken uygulamadan bataryanin doluluk oranini filan goremiyorsunuz saka gibi... Mercedes'te sanirim EQE asagisi [teyit lazim] araclarda internet yokmus ... 4 milyon TL'ye arac satiyorlar ama durum bu...

Tesla Supercharger'i ilk defa kullandim gecenlerde, diger istasyonlar gibi (Trugo, Astor, Enyakit vs.) barkod okut vs. yok, ekran filan da yok zaten... Takar takmaz sarj etmeye basliyor, isiniz bitince de Tesla hesabiniza kayitli karttan cekim yapiyor... Telefonun kilit ekraninda da gozukuyor sarj hizi, batarya doluluk durumu vs... 

Hosuma giden bir suru ufak tefek sey var; mesela telefonla konusurken araca bindiginizde otomatik olarak araca baglanmiyor, ekranda "Transfer Call to Tesla" diye secenek cikiyor, basarsaniz araca baglaniyor... Diger araclarda nasil bilmiyorum ama VW veya Audi'de otomatik olarak araca baglanmaya calisiyor, o arada da 4-5 saniye kesinti oluyordu... 

Yalniz arac gercekten guclu, ivmelenme gereginden fazla iyi dikkatli olmak lazim... Atiyorum isikta kalkarken benzin/dizel araclar gibi gaza basarsaniz ne oldugunu anlamadan 150km'yi filan goruyorsunuz... Zaten sanirim bu yuzden araci "durmak" uzerine tasarlamislar... :D Mercedes boyle degil mesela, ne kadar enerji geri kazanimi modu acik olsa da frene basmazsan durmuyor arac... Tesla'da gaza basmazsan duruyor... 

Otobanda Autopilot gayet iyi calisiyor, ama yol cizgilerinin duzgun olmadigi yerlerde sacmalayabiliyor ani fren vs. yapip... 140km/h ortalama hizla 300km gidiyor asagi yukari... Hiz dustukce menzil artiyor dogal olarak... Arac navigasyonu seni yonlendiriyor bu konuda zaten... Mesela "100km ile giderseniz varacaginiz noktaya %0 sarj ile ulasirsiniz" gibi... Yalniz soyle bir durum var, diyelim ki 140km/h ile gittiniz sonra sarj ediyorsunuz, bir sonraki duragi hesaplarken onceki suruse gore hesapliyor sanirim... Soyle ki; otobandan ciktim, hiz siniri 110km olan bir yola girdim, bana varista %6 sarj kalacak diyor ama vardigimda %15 kaliyor... Muhtemelen yine 140km/h gidilecegini baz aliyor... 

Neyse yani 1.5 mild hybrid benzinli motorlardan sonra Tesla bana arac surme zevki yasatti tekrardan, alin aldirin... :D Bu fiyata sundugu ozellikleri hic saymiyorum bile... 

 

Bu söylediklerinin hepsini 2.30e yapıyor. Tek problemi vergi zımbırtısı yüzünden ACC ve 360 kamerası yok. Hızlanması da sanırım Tesla Y'den daha iyi; sport mode a alıp gaza abanınca 180 falan oluyor :D 

Sanırım Mercedes de elektrik işini tam beceremeyen alman kategorisinde. Ford, VW de olayı tam anlayıp ona göre tepki verebilmiş değil. VW'nin ID serisi halen sorunlar ve eksiklerle boğuşurken, Ford  hala Puma, Capri gibi efsane araçlarının ismini koyunca rakiplerinin donanım, teknik ve güç olarak gerisinde olan arabalarını iteleyebileceğini düşünüyor...

Atrin'in dediği gibi BTK ile bir problem yaşanmış ve tabiiki Borusan düzeltmek için geçmişte sattığı arabaları sallamıyor... Aslında 6 ay içinde satış öncesi ve satıştan başlayarak beni üzecek bir hareketi olmadı Borusan'ın ama eskiden yaptıkları ve burasının Türkiye olması nedeniye rahat değilim :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
5 5

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok