Otoban hız koridoru
2 2

92 posts in this topic

1 temmuz itibariyle başlayan otobanlarda uygulanacak olan hız koridoru.

 

işin tüm saçma boyutlarını geçtim de;

 

http://www.insanhaber.com/otomobil/bu-yollara-hiz-siniri-asanlara-ceza-yagacak-iste-radar-h97150.html

 

bu süreler nedir yahu? hangi matematik özürlülere hesaplattırıyorlar bunları..? 112km'lik Aydın otoyolu mesela nasıl 71dk olarak hesaplanıyor? sabit 120 ile gitseniz bile 1 saatten kısa sürede biter ki toleransı da hesaba katarsak (132km) çok daha kısa sürede biter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 hız limiti tabelası olan yerde 100 ile gitmeni istiyor işte.

temizlik personelinden terfi alarak daire başkanı olunabilen bir ülkede iki nokta arasında ki matematiğin doğru hesaplanmasını mı bekliyorsun? ne ayıp sana :cici:

Thustu and ahat like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tünel sanırım 80 le gidin diyordu, onları da hesaplamışlar. Hiç tabela kaçırmamak gerekiyor.
Adamlar türev integral ile hesap yapmış siz beğenmiyorsunuz :D
Gişelerden de 30Km ile geçiyoruz.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sokayım böyle işe... 
 
Ben yine Aydın otobanında 250'ye yapıştırıp gideceğim, tek fark artık termosumdaki çay ve gişelerden çıkmadan sağa çekip piknik yapmam olacak. 


Otobanlarda artık yol kenarı piknik alanları daha sık göreceğiz bence de :)))


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Share this post


Link to post
Share on other sites

izmirdecevirme diye bir instagram hesabı var. Trafikten birisiyle görüşmüş. 71 dk olayı yokmuş. Hızınızı hesaplıyoruz, sürenizi değil demişler. Ortalama hızınız 120'yi geçmedikçe sorun yok denmiş.

Ayrıca sadece İzmir Aydın otobanı değil İzmir Çeşme'de de geçerliymiş, kısaca tüm gişelerde geçerli.

Olayın saçma olmayan tek bir kısmı var. Tamam artık araçlar 120 ve üstünde oldukça güvende gidebiliyor sorun çıkmıyor. Fakat yine de 120 üstü hızlar sorun "çıktığı zaman" ölüme sebebiyet vermesi oldukça yüksek.

Daha da önemlisi 120'den sonra drag force çok artıyor, lineer artış yerine exponential bir artış gösteriyor. O nedenle yakıt sarfiyatı da aynı şekilde artıyor. Yakıtı dışarıdan alan bir ülke için böyle genel bir karar alması çok anormal değil. Hoş bu kararı alırken bunu düşünmüşler midir bilmiyorum ama çok daha önce trafik hız sınırlarının 120 gibi bir rakam olmasının nedeni bu drag force olayı olduğunu okumuştum.

Cirrus, Hamso and wazzap like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

bunların kafa yapısındaki adamların zaten gerçek amaçlarının yakıt sarfiyatı falan olduğu sanmıyorum, tamamen para tuzağı. daha ne kadar nereden geçirebiliriz mantığından öte olduğunu düşünmüyorum. kaldı ki fazla yakıt sarfiyatı olmasın diye hız limiti mi koyulurmuş, istediğim sarfiyatı yaparım para benim değil mi.

 

işin güvenlik boyutu için de şunu söyleyebilirim; hangi yıldayız yahu? en sinir olduğum şey her arabayı aynı kefeye koymaları. 1970 senesindeki arabalarda 120km mantıklı bir sınır olabilirdi ama bugün değil. uçak pisti gibi olan aydın otobanında 120km/s ile gitmek 50km/s ile gitmek gibi hissettiriyor, insanın uykusu geliyor be.

Firienholt, stardust and Thustu like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hergun Aydin otoyolunu kullaniyorum ise gidis gelis icin...benim icin 140-145 km/h falan cok rahat hizlar daha tetikte oluyor insan, 100-120 ile gidince cok daha gevsiyor ve hataya meyil cikiyor gibi bir orta serit bir sol serit falan derken...

 

bakalim 130 a kitleyip deneyecegim bir kac hafta ,ceza gelirse haber veririm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 saat önce, ObiWan said:

 Tamam artık araçlar 120 ve üstünde oldukça güvende gidebiliyor sorun çıkmıyor. Fakat yine de 120 üstü hızlar sorun "çıktığı zaman" ölüme sebebiyet vermesi oldukça yüksek.

 

:thumbs:


Yıl 2017 hala bunu anlamayanlar var.

 

Cirrus likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sürekli sağ seritten 80 ile gidilebiliyor, hiz 100e cikarsa, surekli sol, arkadan araç geliyor, sağa gec, önde kamyon var sola gec, aman arac geliyormus frene asıl.
110a cikinca, premiumlar sikistirmaya devam ediyor. Seritler ilginc halde

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Thustu likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu kontrolleri HGS gişelerinden geçtikten sonra falan mı yapıyorlar ? Haftasonu Seferihisar' a arkadaşımı ziyarete gittim, hoş ben basmadım zaten bilerekte millette sanki 120' yi geçmemek gibi bir kasıntıyla gidiyordu. Gişeleri gerçi seferihisar ayrımından sonraya almışlar o noktaya kadar heralde kontrol falanda yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Deathknight said:

Bu kontrolleri HGS gişelerinden geçtikten sonra falan mı yapıyorlar ? Haftasonu Seferihisar' a arkadaşımı ziyarete gittim, hoş ben basmadım zaten bilerekte millette sanki 120' yi geçmemek gibi bir kasıntıyla gidiyordu. Gişeleri gerçi seferihisar ayrımından sonraya almışlar o noktaya kadar heralde kontrol falanda yok.

 

Aynen öyle. Gişeden gişeye ölçüm yapılıyor. 

Narlıderedeki gişeler kalktı. Herhangi bir ölçüm noktası yok orada güzelbahçeye kadar. Güzelbahçeden sonra da gişe yok, otomatik algılayan cihazlar var Shell'e gelmeden, o kadar. 

Güzelbahçeye kadar ceza yazılacağını zannetmiyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

İstanbul Mahmutbey (İkitelli) ile Avcılar çıkışı arasında en çok kullanıyorum yolu. Hız limiti 120 km/h olmasına rağmen 40-50 km/h hız sınırı ile kullanabiliyoruz. Ve bunun içinde para ödüyoruz.

Otoyol olarak kullanılan ve kullanıcının cebinden 120 km/h ile gitmesi gerekirken 40-50km/h hıza mecbur eden yoldan biz ne kadar ceza alabiliyoruz?!!

Senelerdir mecburen bu yola verdiğim bu paraları geri alabilecek miyim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelir getirsin mantığı ile yapılmış olsa bile faydalı buluyorum. Hiç olmamasından iyidir.

Teknoloji gelişse de araçların çarpışma enerjisini sönümleme yetenekleri hala sınırlı. Testlerde  60 km/h civarı bir  hızda yapılıyor sanırım.  2009'da  arkadaşımın kullandığı bir araçla 160 km hızla yolculuk yaparken domuz sürüsüne çarpmaktan kurtulmuştuk. Akşam vaktiydi, kıl payı geçtiler.  O hızda ön cama gelecek koca bir domuzdan bizi kurtaracak bir teknolojinin olduğunu sanmıyorum. Kafamız tost olurdu muhtemelen. 

Edited by Cirrus
imla

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Cirrus said:

Gelir getirsin mantığı ile yapılmış olsa bile faydalı buluyorum. Hiç olmamasından iyidir.

Teknoloji gelişse de araçların çarpışma enerjisini sönümleme yetenekleri hala sınırlı. Testlerde  60 km/h civarı bir  hızda yapılıyor sanırım.  2009'da  arkadaşımın kullandığı bir araçla 160 km hızla yolculuk yaparken domuz sürüsüne çarpmaktan kurtulmuştuk. Akşam vaktiydi, kıl payı geçtiler.  O hızda ön cama gelecek koca bir domuzdan bizi kurtaracak bir teknolojinin olduğunu sanmıyorum. Kafamız tost olurdu muhtemelen. 

hayatı sürekli oluşabilecek riskleri düşünerek yaşayamazsınız, olayın zevk alma & fayda boyutu da var (erken varmak gibi). arabaları sadece a noktasından b noktasına götürecek bir araç olarak görenler için düşünceniz doğru ama bir o kadar da araba sürmekten keyif alan ve yavaş sürünce uykusu gelen insan da var.

 

otoban dışında şehiriçi yollara koyulan hız limitleri hakkında (mantıklı olduğu sürece) hiç bir zaman bu kadar şiddetli konuşmadım çünkü bazı kendini bilmezlerin sürüş şekilleri dolayısıyla gerekli olabiliyor ancak dümdüz ve tenha otobanlarda %0.001 ihtimalle oluşabilecek senaryolar için hızı limitlemenin para tuzağı olması dışında hiç bir anlamı olduğunu düşünmüyorum. almanyadaki otobanlar buna bir örnek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, TiesTorN said:

hayatı sürekli oluşabilecek riskleri düşünerek yaşayamazsınız, olayın zevk alma & fayda boyutu da var (erken varmak gibi). arabaları sadece a noktasından b noktasına götürecek bir araç olarak görenler için düşünceniz doğru ama bir o kadar da araba sürmekten keyif alan ve yavaş sürünce uykusu gelen insan da var.

 

otoban dışında şehiriçi yollara koyulan hız limitleri hakkında (mantıklı olduğu sürece) hiç bir zaman bu kadar şiddetli konuşmadım çünkü bazı kendini bilmezlerin sürüş şekilleri dolayısıyla gerekli olabiliyor ancak dümdüz ve tenha otobanlarda %0.001 ihtimalle oluşabilecek senaryolar için hızı limitlemenin para tuzağı olması dışında hiç bir anlamı olduğunu düşünmüyorum. almanyadaki otobanlar buna bir örnek.

 

 

Trafikte sadece siz yoksunuz, diğer araçlarla beraber gidiyorsunuz. 180 ile giderken önünüze bir hayvan atlaması durumunda, panik yapıp kaçmak için sağa sola kırdığınızda, yan şeritte normal hızında seyreden insanı öldürebilirsiniz. Yani olay sadece sizin aldığınız zevk değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

İzmit'te yaşıyorum ve merkez ofis İstanbul'da olduğu için haftanın 2-3 günü İstanbul'a gidip geliyorum. Dün'de yine gidip geldim, bence oldukça güzel bir uygulama oldu. Orta şeridi hiç olmadığı kadar çok kullanabildim.

 

Ties'in bakış açısını da anlıyorum, fakat en azından özellikle İstanbul - İzmit / İstanbul - Silivri arasında 120 üstü gerçekten tehlikeli olabiliyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Zoma said:

 

Trafikte sadece siz yoksunuz, diğer araçlarla beraber gidiyorsunuz. 180 ile giderken önünüze bir hayvan atlaması durumunda, panik yapıp kaçmak için sağa sola kırdığınızda, yan şeritte normal hızında seyreden insanı öldürebilirsiniz. Yani olay sadece sizin aldığınız zevk değil.

aynı durum 120 ile hatta 90 ile giden aracın başına da gelebilir. daha önce de dediğim gibi çok düşük ihtimalle olabilecek şeyler için bu kadar katı engellemelere gerek yok. benimde 120 ile sabit giderken uykum geliyor gözlerim kapanıyor ve bu bence daha büyük bir risk. buna ne demeli?

 

onca yıldır sorun olmuyordu da şimdi mi sorun oldu bu? yeni gelir kapısı yarattılar işte ötesi yok.

 

dipnot: her otoban için konuşmuyorum, istanbul-izmit otobanı çok güvenli değil gerçekten. ama aydın mesela 120 aşırı yavaş.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 saat önce, TiesTorN said:

aynı durum 120 ile hatta 90 ile giden aracın başına da gelebilir. daha önce de dediğim gibi çok düşük ihtimalle olabilecek şeyler için bu kadar katı engellemelere gerek yok. benimde 120 ile sabit giderken uykum geliyor gözlerim kapanıyor ve bu bence daha büyük bir risk. buna ne demeli?

 

onca yıldır sorun olmuyordu da şimdi mi sorun oldu bu? yeni gelir kapısı yarattılar işte ötesi yok.

 

dipnot: her otoban için konuşmuyorum, istanbul-izmit otobanı çok güvenli değil gerçekten. ama aydın mesela 120 aşırı yavaş.

 

120 ile durma ihtimaliniz var ama 180 ile frene bastığınızda duramayacağınızı anlayıp kırma ihtimaliniz fazla.

 

Diğer konu ile ilgili olarak da uykusuz yola çıkmayarak sorun çözülebilir.

 

Hız sınırı tartışılabilir, 120 sınırı 130-140 yapılabilir bence de gelişen teknolojiyle ancak sınırı toptan kaldırmak çok mantıklı gelmiyor bana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herkesin arabası bir değil, aynı yolu Toros-131 de kullanıyor, Ferrari de. Bu nedenle otobanda da hız sınırı olması normal. Yeni bir hurda yasası çıkartılıp 20 seneden eskileri kapsarsa bence otoban için limitler yine elden geçirilebilir.

Otomatik ceza kesilebilmesi benim seneler önce aklıma gelmişti hatta HGS geçişi zamanında dedikoduları çıkmıştı. Devlet zaten şu köprü işlerinden zarar ettiği için telafi etmeye çalışıyor herhalde. Yeni gelir kapıları buluyor görüldüğü gibi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.