Mesaj tarihi: dün 08:37 @TiesTorN sen bilirsin belki. BMW G20-G21 lerde kullanılan B48 motorlarla ilgili bir sorum var. Araba soğuk veya sıcak fark etmeksizin mesela kırmızı ışııkta durduk rölantideyken çok hafif ara ara titreme yapıyor motor. devir göstergesine baktığımda anlık olarak 100 rpm falan düşüp yükseliyor. bunu her zaman da yapmıyor. avrupa veya amerikadaki kullanıcılar böyle bir sorun belirtmiyor. Türkiye'deki kullanıcılar benzin kalitesinden ötürü böyle diyor. işte motor 95-98 oktana göre yapıldı türkiyedeki yakıt kalitesi 92 civarı ondan diyorlar. çok az etanol koyup sorun çözüldü diyen de var. taşıt tanıma var araçta ondan hep shell'den alıyorum benzini. bazen bunu yapıyor bazen yapmıyor. etanol alıp biraz eklemek mantıklı mı ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: dün 08:44 9 minutes ago, Atrin said: @TiesTorN sen bilirsin belki. BMW G20-G21 lerde kullanılan B48 motorlarla ilgili bir sorum var. Araba soğuk veya sıcak fark etmeksizin mesela kırmızı ışııkta durduk rölantideyken çok hafif ara ara titreme yapıyor motor. devir göstergesine baktığımda anlık olarak 100 rpm falan düşüp yükseliyor. bunu her zaman da yapmıyor. avrupa veya amerikadaki kullanıcılar böyle bir sorun belirtmiyor. Türkiye'deki kullanıcılar benzin kalitesinden ötürü böyle diyor. işte motor 95-98 oktana göre yapıldı türkiyedeki yakıt kalitesi 92 civarı ondan diyorlar. çok az etanol koyup sorun çözüldü diyen de var. taşıt tanıma var araçta ondan hep shell'den alıyorum benzini. bazen bunu yapıyor bazen yapmıyor. etanol alıp biraz eklemek mantıklı mı ? yakıt kalitesiyle alakası olmaz öyle bir şeyin, götlerinden sallamışlar. krank sensörü ve kelebek baş şüphelilerdir böyle durumlarda ama pek sanmıyorum araç yeni. klima kompresörü devreye girip çıktığında da yapabilir anlık olarak. motoru veya alternatörü anlık olarak yüke bindiren her şey buna sebep olabilir. benim bmw'de de oluyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: dün 08:50 Ya bencede olamaz ama avrupa turunda 5000km yaptık. güzel yakıt aldık hep 98-100 oktan karışık. araç hiç yapmadı bu dediğim şeyi. zaten benim araca özel değil. bütün b48 motorlar yapıyor bunu. dediğim titreme de zaten çok hafif. benim gibi kıl olmak lazım hissedebilmek için. çok kafama takmıyorum ama merak ettim sana sorayım dedim Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: dün 08:58 1 minute ago, Atrin said: Ya bencede olamaz ama avrupa turunda 5000km yaptık. güzel yakıt aldık hep 98-100 oktan karışık. araç hiç yapmadı bu dediğim şeyi. zaten benim araca özel değil. bütün b48 motorlar yapıyor bunu. dediğim titreme de zaten çok hafif. benim gibi kıl olmak lazım hissedebilmek için. çok kafama takmıyorum ama merak ettim sana sorayım dedim belki sen farketmemişsindir yapmıştır o yine. o dediğin şeyin olabilmesi için yakıtın homojen karışım olmaması gerekir, yani motora püskürtülen yakıtın sürekli iyi-kötü olarak değişmesi gerekir ki böyle bir şey olamaz sonuçta aldıktan sonra depoda karışıp homojenleşiyor tüm yakıtlar. aracın vuruntu sensörleri de depodaki mevcut yakıt kalitesine göre ateşlemeyi düzenliyor. TR'deki yakıt kalitesi de gayet iyi bu arada, kim kötü demiş ki çok eskidendi o. kalite farketse bile ancak dizelde farkeder, benzinde öyle bir dert yok. Atrin beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: dün 10:57 @AtrinBMW'leri çok bilmemekle beraber vakum pompasına giden yıpranmış veya tıkanmış hortum da yapabiliyor rölantide devir değişimini. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş