Eat my dust, dust eaters.
2 2

736 posts in this topic

Civic'e Turbo falan takmaktan vazgeçip, veletlik yıllarımdan beri hayalim olan BMW E39 kasa bir araç almayı kafaya koyduktan sonra aylar süren araştırmalarım üzerine, en temizi diyebileceğim bir 2000 model 540i(!!) M paket alarak hem E39 isteğimi, hem de ufacık motorlara karşı duyduğum tiksinme duygusunu yatıştırdım  :mrgreen: 3 haftadır sürüyorum, 4.4 V8 motor keyfi anlatılmaz yaşanır diyorum... Yaktığı benzin (LPG yok) zerre umrumda değil, keyfine değer. Ortalamam 18lt/100km şu anda  :baba:

 

2009 Civic'te olmayan bir çok donanımın 2000 model araçta olması ise beni benden aldı... Sensörlü silecek, elektrikli hafızalı koltuklar, ısıtmalı koltuklar, arka cam perdesi vs vs. gibi.

 

aLPMDz.jpg

 

Ama tabii her 2. el arabada olduğu gibi bunda da sorunlar yok değil... Merak ettiğim aranızdan BMW için uygun fiyata yedek parça bulabileceğim bir yer bilen var mıdır? Sanayi iyi geçiriyor...

 

edit: güncel hali aşağıda (2019)

 

540i.jpg

wazzap, Hamza, quad and 3 others like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayırlı olsun, benim de E38 hayalim var ve hayal olarak kalmaya devam edecek büyük ihtimalle  :D  Biraz da iç kısım fotoları görseydik.

TiesTorN likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biraz da iç kısım fotoları görseydik.

Bu yorum üzerine Hungi ile aynı anda birbirimize "biz niye iç foto çekmedik lan !?! diyerek olaya kendimiz de bir anlam veremedik :lol: hakkaten unuttuk içini çekmeyi şaka gibi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biraz da iç kısım fotoları görseydik.

 

eeee... şey...

 

@ İçini niye hiç çekmedik yaw biz?!?!

 

Neyse bu vesile ile gezdirir yine tekrar. Zaten adam gibi gezemedik o gün, sanayide dolaştık bütün gün herifle :icon_evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Çok temiz görünüyor, maşallah diyelim. Otomatik mi manuel şanzıman mı, gerçi 5.40ta manuel seçeneği yoktur herhalde. Kaç km' de? Aldıktan sonra ne gibi sorunlar çıktı veya neleri kontrol ettirmek gerekti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanayi zaten uygun fiyat için var değil miydi ya bi yanlışlık var o işte  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Çok temiz görünüyor, maşallah diyelim. Otomatik mi manuel şanzıman mı, gerçi 5.40ta manuel seçeneği yoktur herhalde. Kaç km' de? Aldıktan sonra ne gibi sorunlar çıktı veya neleri kontrol ettirmek gerekti?

Manueli var piyasada ama çok nadir, kaldı ki ist. trafiğinde manuel almak mallık artık, hiç çekilmez :) otomatik iyidir.

 

Aldıktan sonra çok sorunu çıkmadı, genel olarak standart denebilecek sorunlar... Çoğu kişinin umrunda olmayan ama bizim için önemli detaylar. Far ayarı bozuktu mesela çok yukarı bakıyordu, rot rezaletti, silecekleri bitmiş durumdaydı, park sensörü bozuktu vs... Bunun dışında motorun egzantrik sensörleri bozuk, ama tamiri 1000 TL olduğu için ve çok da acelesi olmadığı için şimdilik bıraktım, sonra bakarız. Radyatör fanı bozuktu, onu yaptırdım. Farketmesem yanardı valla.

 

En önemli sorunu şanzıman; biraz sıkıştırdıktan sonra ve eğer hava da sıcaksa vites atmamaya başlıyor, 1-2 arasında takılıp kalıyor. Yabancı forumlardan semptomları okuduğum kadarıyla şanzıman soğutucusu bozulmuş olduğunu tahmin ediyorum.

 

Bunlar dışında şimdilik herhangi bir arızası çıkmadı, 1000km'ye yakın kullandım.

 

 

Sanayi zaten uygun fiyat için var değil miydi ya bi yanlışlık var o işte  :lol:

Sanayide işçilik ucuzdur ama parçalar yine kendinin almana kıyasla biraz pahalı kaçıyor :) atıyorum radyatör fanı 800 TL, kendim alsam 550 ye falan geliyordu.

 

 

Yedek parçadan kasıt nedir? Yani spesifik bir parça var mı?

Her türlü parça; sensör, far, buji vs. gibi. Bozuldukça alırım.

 

Kendime bir obd2 scanner siparişi verdim, 2. el araba alanlar için şart... Her sorun çıktığında kodu okutmak için sanayiye yol tepmeye gerek yok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda turbo konusuna yazacaktım ama arabayı değiştirin diyenler yazmasın dediğinden yazmamıştım :)

Aklın yolu bir. Bu arada alınabilecek en güçlü araçlardan biri olmuş, hayırlı olsun. Umarım sorunlu parçalar, sorunlar üzmez, keyfini çıkararak gazlarsın.

Lastikler nasıl sahi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iyi dilekler için teşekkürler herkese :)

 

 

Honda turbo konusuna yazacaktım ama arabayı değiştirin diyenler yazmasın dediğinden yazmamıştım :)

Aklın yolu bir. Bu arada alınabilecek en güçlü araçlardan biri olmuş, hayırlı olsun. Umarım sorunlu parçalar, sorunlar üzmez, keyfini çıkararak gazlarsın.

Lastikler nasıl sahi?

 

ya o biraz da konuyu dağıtmayalım diye istediğim birşeydi, sonuçta arabayı değiştirmek istesem ne alacağımı biliyordum zaten (şekil 1a), ama o konuda sadece modifiye konuşmak istedim...

 

lastikler rezil durumdaydı, hatta arkalardan biri balon yapmış... adama dedim bu lastikler ne arkadaş bu araç kullanılır mı böyle... "ne olcak yeaa gidiyo işte" dedi keko. daha fazla uğraşmadım. noterden çıkar çıkmaz ilk işim lastikçiye gidip bridgestone potenza siparişi vermek oldu :lol: resimlerden dikkatli bakılırsa belli oluyor zaten lastiklerin yeni olduğu. 255-235 ebatlar, onlar da iyi bir kaçtı bana, neyse. özellikle sert lastik tercih ettim, primacy 3 falan gibi yumuşak lastik alsam anında erir giderdi bu güçteki motor ile, arka tekerler sabit durmuyor çünkü sürekli patinaj halinde*  :mrgreen:

 

*bu araçların ESP(DSC) olmayan versiyonları var, onları hep es geçtim özellikle ESP olanı aradım çünkü bu olmadan bu araba ile geberilir çok net söylüyorum, kıçına hakim olmak mümkün değil gazlarken. 80-100le giderken dip gaz basınca kıçı bırakabiliyor hayvan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Satmıştır lastikciye, oradan da sizin biraktiginiz gibi birseyler takmistir.

Neler neler söküyorlar arabalardan satmadan önce

Share this post


Link to post
Share on other sites

yollarda ekstra dikkatli olun artık anadolu yakasında oturanlar, avrupaya geçerse haberim olur zaten kırmızı bülten yayınlarım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hayırlı olsun. Arkadan itişin zevki başkadır zaten. Biraz fazla bastın mı bakmışsın yanlamaya başlamışsın. Cuprayı satmasam bir deneme yapardık :) alırdım anahtarını :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hayırlı olsun.

 

Anladığım illa sanayide yaptırırım diyorsun, ama orijinal parçalar lazım olursa bir dürtersin.  :8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayırlı olsun. Arkadan itişin zevki başkadır zaten. Biraz fazla bastın mı bakmışsın yanlamaya başlamışsın. Cuprayı satmasam bir deneme yapardık :) alırdım anahtarını :)

Teşekkürler, evet dediğin gibi kıçı bırakıyor hemen, yanlamaya çok müsait :)

 

Virajlı yollarda alırdın anahtarımı yolda durmadığı için basamıyorum kıçı sabit durmuyor alışamadım daha :) ama düz yolda çok zor  :zuh:

 

 

Hayırlı olsun.

 

Anladığım illa sanayide yaptırırım diyorsun, ama orijinal parçalar lazım olursa bir dürtersin.  :8

Abi sanayide de orjinal parça takıyorlar zaten ama kendim alsam biraz daha ucuza gelir, onlar üstüne biraz kar da koyuyolar çünkü :)

 

Bana orjinal parça lazım zaten, bu vesileyle dürtmüş varsay :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hocam ufak tefek şeyler için aliexpress'e bakabilirsin. Geçtiğimiz ay 2003 bir range topladık, çoğu malzemeyi buradan getirttik. Yakalarsan, bazen aynı orj. fabrika üretim mallarını üzerinde marka olmadan çok düşük fiyata satıyorlar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sanayide aracı bıraktığım elemana şanzıman soğutucu komponentlerini komple dağıt kontrol et demiştim; adam 3 saat sonra arayıp gerçekten tıkanmış bu haklıymışsın diyor...

 

umarım 1-2 defa yaşadığım "overheating" durumu şanzımana hasar vermemiştir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, efsane hareket olmuş, güle güle kullan.

Aman arkadaşa falan bir turluğuna verme, "skembuişi2.avi" olmasın sonra bilgisayarında

Kazasız belasız kullan inşallah.

TiesTorN likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

sanayide aracı bıraktığım elemana şanzıman soğutucu komponentlerini komple dağıt kontrol et demiştim; adam 3 saat sonra arayıp gerçekten tıkanmış bu haklıymışsın diyor...

 

umarım 1-2 defa yaşadığım "overheating" durumu şanzımana hasar vermemiştir.

kullandığın şanzıman ZF sanırım. ZF şanzımanlar da ısı koruması var. Belli bir ısıya geldiğinde kendini korumaya çeker. Tabi bu ısı normal çalışma ısısının çok yukarısı. Senin vites atamıyorum demen şanzımanın sorunlu olduğunu değil korumasının çalıştığının göstergesidir.

Bu şanzımanları aslında en çok ısısını artıran sürekli vites değişimleridir. ZF bu konuda kendini korumaya almış ve senin vites atmanı engellemiş. DSG kullanıyor olsaydın eline almıştın ama söyleyim.

ZF ve Tork Konvertörü candır gerisi heyecandır. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayirli olsun... Yalniz 18lt/100km cok degil mi?.. 760Li ile ortalama 12 filan diyordu youtube'daki Alex745alejandro , basarsa 18lt filan oluyormus... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.