Mesaj tarihi: Eylül 23, 2024 6 ay kadar önce kelepirden m5 yayı düşürdüm, paslı olduğu ve artık bir işe yaramayacağı düşüncesi ile neredeyse bedavaya aldım. yaylar bu şekilde geldi. tabi aldığım kişi alan kişinin kim olduğundan haberi yoktu böyle değerli parçaları kelepirden artık işe yaramaz diye alıp sıfırlayıp taktığım şeylerin haddi hesabı yok şu arabada. önce şu şekilde tellemeyle temizlik işlemi yaptım (dile kolay, 2 hafta sürdü. işçiliği çok zor) full temizlenmiş halleri; sonrasında pastan ötürü biraz karıncalanma olduğu için sanki orjinal hali öyleymiş gibi elektrostatik pütürlü boya attırdım, son hali şu şekilde sıfır gibi oldu; geçen hafta itibariyle ise arabaya taktırdım. before&after sonuç şu şekilde (yüksekliğe dikkat) https://imgur.com/a/VhukrxL quad, SEP, stardust and 5 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 23, 2024 iş bilenin kılıç kuşananın Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 24, 2024 Helezonlar kartalın koltuğuna da güzel yakışmış. TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 24, 2024 2 cm alçalmış mı? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 24, 2024 1 hour ago, Altan Yoklar said: 2 cm alçalmış mı? evet arka 3cm'e yakın alçaldı, ön 2cm kadar. eski hali gereksiz yüksekti bence. arabanın "handling"i inanılmaz değişti, çok daha güven verir hale geldi özellikle virajlarda. sertliği değişmedi ama konforu arttı ilginç şekilde. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 24, 2024 4 saat önce, TiesTorN said: evet arka 3cm'e yakın alçaldı, ön 2cm kadar. eski hali gereksiz yüksekti bence. arabanın "handling"i inanılmaz değişti, çok daha güven verir hale geldi özellikle virajlarda. sertliği değişmedi ama konforu arttı ilginç şekilde. "Gravity center" (çekim mekezi veya ağırlık merkezi demekmiş) alçalınca güvenliği de artmış TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 4, 2024 1 hafta önce otoparka motoru sürmek için inmiştim. alışkanlık olarak bmw'nin kırmızı alarm ledine bakarım her indiğimde, yanıp sönüyor mu diye. baktım yanıp sönmüyor. kapıları kilitlemedim mi acaba diye kapılara baktım, onlar da kilitli. bu tek bir sonuca çıkıyordu; akü bitmiş... envai çeşit küfür ve "ya sabır" söylemleri eşliğinde bagajı anahtarla manuel olarak açıp aküyü söktüm eve çıkardım şarj etmek için. geçen sene canlandırdığım aküden "buraya kadarmış galiba" diye düşünürken aküde yaptığım kapasite ölçümünde herhangi bir sorun olmadığını gördüm. bu da tek bir şey demek; arabada parazit var (akım kaçağı) aküyü 16 saat şarj ettikten sonra (köküne kadar kurutmuş araba, 6v'a inmiş akü. bir de onu canlandırmakla uğraştım bir sürü yine) multimetre ile indim garaja, arabanın akü bağlantısını multimetre üzerinden yapıp çektiği akım değerlerini izledim. uyku modunda max 40-50ma çekmesi gerekirken 500ma civarı çektiğini gördüm. aküyü bir kaç günde bitirmek için yeterli bir miktar. altından girdim, üstünden çıktım sonunda suçluyu buldum. araç telefonu ahizesi. kablosunu söker sökmez aküden çekilen akım 40ma'ya düştü. 40 yıl düşünsem aklıma gelmez. vakti zamanında bimmerforum'da benzer konular okurken bir kaç yoruma denk gelmiştim ahizenin bu soruna yol açabildiğiyle alakalı. aklıma geldi, "ya ne alakası var" dedim ama yine de denedim, gerçekten buymuş. 20 yaş üstü araçlar gerçekten saatli bomba gibi. hiç alakasız şeylerden alakasız sorunlar çıkabiliyor. telefon ne işe yarıyor derseniz, hiç bir işe. sadece orta konsolda ışıl ışıl durması güzel oluyor, old school havası yaratıyor. ha sim kart takarsanız çalışır, ama günümüzde buna kim sim kart takmakla uğraşır. attım gitti bir köşeye. içini açarım bir ara, anakartında görülür bir sorun varsa tamir ederim geri takarım, yoksa çöp. Mono, JardeL, wazzap and 2 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 4, 2024 20 dakika önce, TiesTorN said: telefon ne işe yarıyor derseniz, hiç bir işe. sadece orta konsolda ışıl ışıl durması güzel oluyor, old school havası yaratıyor. ha sim kart takarsanız çalışır, ama günümüzde buna kim sim kart takmakla uğraşır. attım gitti bir köşeye. içini açarım bir ara, anakartında görülür bir sorun varsa tamir ederim geri takarım, yoksa çöp. Bu tip araç telefonları sanırım NMT denilen bir sistemle çalışıyorlardı. GSM'den farklı olarak ses verisini analog olarak ileten bir şebekeydi bu NMT. O yüzden bunlara SIM kart takılmıyor ve GSM şebekesiyle çalışmıyor diye biliyorum. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 4, 2024 28 minutes ago, Najaz said: Bu tip araç telefonları sanırım NMT denilen bir sistemle çalışıyorlardı. GSM'den farklı olarak ses verisini analog olarak ileten bir şebekeydi bu NMT. O yüzden bunlara SIM kart takılmıyor ve GSM şebekesiyle çalışmıyor diye biliyorum. e39 ve e38'deki telefonlar sim kart takılan cinsten. bu aracın dönemlerinde piyasada operatör olarak trcell, telsim ve aria vardı. bu operatörlerin id kodları bu telefonlara hard coded olduğu için sadece bunlarla çalışabiliyor. e telsim ve aria zaten tarih oldu, geriye sadece trcell kaldı. trcell takılırsa hala çalışıyor (denendi onaylandı) ama gerisi işe yaramıyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 4, 2024 1 hour ago, TiesTorN said: e39 ve e38'deki telefonlar sim kart takılan cinsten. bu aracın dönemlerinde piyasada operatör olarak trcell, telsim ve aria vardı. bu operatörlerin id kodları bu telefonlara hard coded olduğu için sadece bunlarla çalışabiliyor. e telsim ve aria zaten tarih oldu, geriye sadece trcell kaldı. trcell takılırsa hala çalışıyor (denendi onaylandı) ama gerisi işe yaramıyor. Hardcoded cihazlar sorun çıkartmasın diye Telsim -> Vodafone ve Aria -> Türk Telekom geçişlerinde korunmuştu ama yıllar oldu ben GSM sektöründen ayrılalı. Belki artık çöpe atmışlardır. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 28, 2024 önceki muhabbetlerden hatırlayanlar bilir, bu araçların alternatörleri o kadar sıkıntılı ki bozulduğunda arabayı sattıracak kıvamda. tam bir bulunmaz hint kumaşı. standart her arabada olan fırçalı ve hava soğutmalı alternatörlerden değil. fırçasız, su soğutmalı acaip bir model. beni paranoyak yaptı. eski alternatörle uğraşmaktan sıkılıp paraya kıyıp sıfır alternatör alıp takmıştım 25k km kadar önce, mükemmel çalışıyor. ayrıca arabadan eski çıkan yarım yamalak çalışan alternatör ve yanında 2 set yepisyeni konjektör ve diyot tablası da duruyor. yani yeni aldığım alternatör bozulsa, yenilemek için gerekli olan her parça fazlasıyla var peki ben ne yaptım? ne olur ne olmaz diye gittim sıfır bir alternatör daha aldım çünkü TR'deki son stoktu, takip ediyordum. dayanamadım bastım siparişi. OE olarak başka sıfır yok, üretilmiyor. sadece borusan'dan orjinal logolu sipariş verme şansınız var, onu da aradım sordum 91k fiyat çektiler. ebesininki dedim... benim ödediğim rakam 16k. böyle üretimi biten parçaları tek tek alıp stokluyorum, depoda resmen parçalardan oluşan küçük bir dağ oluştu. bunun 2 sebebi var; 1- kendi arabamda o parça bozulduğunda aramakla uğraşmıyorum, depodan alıp direkt takıp geçiyorum. (eğer tamir edilemiyorsa. tamir edilebilen bir şeyse her zaman önce tamir etmeyi denerim) 2- o parçaları kullanamadan arabayı satabilirim belki belli olmaz ama önemli değil, hepsi artık bulunamayan orjinal parçalar olduğu için aldığım fiyatın 3 katına rahat satarım bir süre sonra. win-win durumu. Atrin and snc-tr beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 1 bmw'lerin klasik sorunu olan arabanın altında yağ birikintisi olma durumu artık had safhaya ulaştığı için motoru 35. kere açtırdım. aynı işlemi 3 sene önce yaptırmıştım, usta bozuntusu mal becerememiş. bu sefer daha kalifiye bir bmw ustasına yaptırdım, bu sefer oldu gibi. neyse aracı aldım garaja geldim parkettim, ertesi gün altına baktım yine sıvı birikintisi illallah dedim inceledim, bu sefer direksiyon hidroliği akmış, ertesi gün gittim onu hallettirdim, geldim parkettim. sonraki gün altına yine baktım, yine sıvı birikintisi, yarabbi sen sabır ver diyerekten tekrar inceledim, bu sefer de radyatör hortumundan su kaçırmış bmw kardeş diyor ki benim altım kuru olamaz, biri olmasa diğerinden illa ki bir şey akacak... neyse o hortumun da hangisi olduğu belli, kendim alıp değiştiricem. o arabanın altı kuru kalacak and içtim amk, istediği kadar akıtsın kökünü kurutucam yeter. Atrin and allreadydead beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 1 öte yandan annenin 15-20 senelik honda civic duruyor 1 damla sıvı göremezsin altında. youtube'da bir amerikan usta çıkıyor, herif kafayı çizmiş. hepsini göstererek anlatıyor ve bana alman araba aldıramazsınız diyor. çok bakımı var, parça pahalı, işçilik masraflı. öte yandan japon'un yağını, filtresini değiştir sonsuza kadar kullan paran çoksa alman, aklın varsa japon dememişler boşuna. ben alman'ın keyfini 10 sene çıkardım, tam kronik problemler başlamadan önce kurtuldum. şuan 182 beygir japon aracım var, her açıdan memnunum. n47'nin düşük devirlerdeki torkunu ve yakıt tüketimini biraz arıyorum ama en kötü şey önden çekiş, hani düz yolda bas gitsin çok değişen bir şey yok ama virajlarda arkadan itişi öyle bir arıyorum ki... 182 değil isterse 282 beygir olsun önden çekiş keyif vermiyor, veremez. bu sebeple tekrar arkadan itiş bir araca dönmeye karar verdim. almayı "becerebilirsem" alacağım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 1 57 minutes ago, stardust said: youtube'da bir amerikan usta çıkıyor lütfen scotty kilmer degil de @TiesTorN arac tam bir money pit orasini anladik da insallah cekilen cile ve acilara degiyordur Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 1 Just now, infestor said: lütfen scotty kilmer degil de @TiesTorN arac tam bir money pit orasini anladik da insallah cekilen cile ve acilara degiyordur yok ya o moruk değil. - ben kullandım ties'in arabasını, bir böğürtüsü var her şeye değer. ama o kadar uğraşa rağmen çok az kullanıyor aracı, genelde garajda yatıyor. bu gidişle damadı çıkarır o arabanın keyfini gibime geliyor allreadydead, TiesTorN and Mono beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 1 45 minutes ago, infestor said: arac tam bir money pit orasini anladik da insallah cekilen cile ve acilara degiyordur şahsen benim için değiyor çünkü ne kadar masraf da yapsam sıfır araba almama kıyasla bedava sayılır, ülkemizde sıfır arabaların saçma sapan fiyatları malum. bir de şöyle bir şey var; ben standart bir kullanıcı değilim, araç konusunda çevrem geniş, her türlü parçayı ucuza bulup, işçilikleri ucuza hallettirebiliyorum, hatta yapılan şeylerin bir çoğunu kendim yaptığım için işçilik de vermiyorum çoğu zaman. teşhisleri keko ustalara koydurmak yerine kendim koyduğum için o konuda da çok başım ağrımıyor, yalan yanlış iş yapılamıyor. öyle olunca çok koymuyor. ama şu bir gerçek ki sıradan bir insanın süreceği bir araç değil bu, power user olmak gerekiyor. normal biri için büyük çile gerçekten. benim için ise hem çile hem zevk, büyük oyuncaklı bir hobi gibi Altan Yoklar, Mono and allreadydead beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 1 58 minutes ago, TiesTorN said: teşhisleri keko ustalara koydurmak yerine kendim koyduğum için o konuda da çok başım ağrımıyor, yalan yanlış iş yapılamıyor. öyle olunca çok koymuyor. 3 hours ago, TiesTorN said: aynı işlemi 3 sene önce yaptırmıştım, usta bozuntusu mal becerememiş Bilemiyorum Altan. Spoiler Najaz beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 2 10 hours ago, wazzap said: Bilemiyorum Altan. Reveal hidden contents teşhis koydurmuyorum dedim, işçilik yaptırmıyorum demedim ikisi ayrı şeyler. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 2 Bak yine alıntılayacağım kızacaksın. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Salı günü saat 18:57 geçen motoru açtırdığım esnada, şanzımanın soğutma sistemini de komple değiştirtmiştim. komple değiştirmekten kastım parçaları yenilemek değil, farklı bir sisteme geçmek. bu araçların 9/98 öncesi üretimlerindeki şanzıman soğutma sistemi farklı ve çok daha iyi çalışıyor. klasik bildiğimiz ayrı bir radyatör aracılığı ile şanzıman yağı soğutuluyor. 9/98 sonrasındaki "modern" sistem ise ana radyatördeki suyu kullanarak şanzımanı soğutmaya odaklı salak bir sistem. eşanjör olarak geçer. teoride daha iyi bir sistem, ama düzgün uygulanamamış. zaten bu sistem sadece e39 540i'ye yapılmış, e39'un başka hiç bir modelinde yok. manyağın birinin aklına hadi şunu deneyelim diye bişey gelmiş yapmışlar resmen. 9/98 sonrası üretilen araçlarda eski sistem olmamasına rağmen araç üzerinde bütün yerleri hazır, iskeleti değiştirmemişler. ben de bu sisteme geçmek için gerekli olan yaklaşık 10 tane parçayı son 1 sene içerisinde aşırı ucuza toparladım, özellikle radyatör bedavaya geldi. kimse almadığı için adamın birinden elinde kalmış olan, hafif de hasarlı olan ve normalde 40.000 tl fiyatı olan orjinal bmw logolu radyatörü pazarlıkla 5000 tl'ye aldım hasarı da eve gider gitmez düzelttim. neden daha iyi olduğu kısmına gelirsek... "modern" sistem şanzımanı 95-110c arasında çalıştırıyor. en ideal koşullarda 95'e iniyor, ama genel olarak 100'ün üstüne çalışıyor. zf bu şanzımanın çalışma aralığını 80-100c olarak veriyor, yani şanzıman bu durumda aslında sürekli overheat durumunda çalışıyor. bu da sürekli arıza vermesine ve sürerken saçma sapan tepkiler vermesine sebep oluyor. vuruntular, kasıntılar vs. eski sistem ise sürüş koşullarına bağlı olarak 65-90c arasında çalıştırıyor. olabilecek en kötü koşullarda zorladım, 90c'nin üstüne çıktığını görmedim. bariz olarak eskisinden çok daha iyi tepkileri var, saçma sapan vuruntu kasıntıların %90'ı yok oldu. otobanda giderken 65-70c'nin üstüne çıkmıyor. mükemmel oldu. zaten google'dan arattığınızda bu araçlardaki şanzıman sorunlarıyla ilgili konuların tamamı eşanjörlü sistem için çıkar, eski sistemle ilgili tek bir konu bulamazsınız. özellikle aradım, tek bir konu yok. bu yüzdendir ki yurtdışında bu araca sahip olup konunun farkında olan kişilerin çoğu ya eski sisteme geçer, ya da custom external soğutma sistemi takar. neyse, bodruma gittim geldim yeni sistem ile ve tabi ki yine aracın altında bi yağ akıntısı farkettim. yeni takılan şanzıman borusunun bağlantı noktasından yağ kaçırıyor. klasik bmw tabi ki olmazsa olmaz. diğer bütün sızıntıları çözmüşüm başka yoktu neyse ki. bugün gittim yapan ustaya bıraktım yine çözsünler diye. umarım becerebilirler altı kuru bir bmw sürmek çok zor ama başaracağıma inanıyorum. snc-tr, Atrin, wazzap and 4 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Salı günü saat 19:50 47 dakika önce, TiesTorN said: geçen motoru açtırdığım esnada, şanzımanın soğutma sistemini de komple değiştirtmiştim. komple değiştirmekten kastım parçaları yenilemek değil, farklı bir sisteme geçmek. bu araçların 9/98 öncesi üretimlerindeki şanzıman soğutma sistemi farklı ve çok daha iyi çalışıyor. klasik bildiğimiz ayrı bir radyatör aracılığı ile şanzıman yağı soğutuluyor. 9/98 sonrasındaki "modern" sistem ise ana radyatördeki suyu kullanarak şanzımanı soğutmaya odaklı salak bir sistem. eşanjör olarak geçer. teoride daha iyi bir sistem, ama düzgün uygulanamamış. zaten bu sistem sadece e39 540i'ye yapılmış, e39'un başka hiç bir modelinde yok. manyağın birinin aklına hadi şunu deneyelim diye bişey gelmiş yapmışlar resmen. 9/98 sonrası üretilen araçlarda eski sistem olmamasına rağmen araç üzerinde bütün yerleri hazır, iskeleti değiştirmemişler. ben de bu sisteme geçmek için gerekli olan yaklaşık 10 tane parçayı son 1 sene içerisinde aşırı ucuza toparladım, özellikle radyatör bedavaya geldi. kimse almadığı için adamın birinden elinde kalmış olan, hafif de hasarlı olan ve normalde 40.000 tl fiyatı olan orjinal bmw logolu radyatörü pazarlıkla 5000 tl'ye aldım hasarı da eve gider gitmez düzelttim. neden daha iyi olduğu kısmına gelirsek... "modern" sistem şanzımanı 95-110c arasında çalıştırıyor. en ideal koşullarda 95'e iniyor, ama genel olarak 100'ün üstüne çalışıyor. zf bu şanzımanın çalışma aralığını 80-100c olarak veriyor, yani şanzıman bu durumda aslında sürekli overheat durumunda çalışıyor. bu da sürekli arıza vermesine ve sürerken saçma sapan tepkiler vermesine sebep oluyor. vuruntular, kasıntılar vs. eski sistem ise sürüş koşullarına bağlı olarak 65-90c arasında çalıştırıyor. olabilecek en kötü koşullarda zorladım, 90c'nin üstüne çıktığını görmedim. bariz olarak eskisinden çok daha iyi tepkileri var, saçma sapan vuruntu kasıntıların %90'ı yok oldu. otobanda giderken 65-70c'nin üstüne çıkmıyor. mükemmel oldu. zaten google'dan arattığınızda bu araçlardaki şanzıman sorunlarıyla ilgili konuların tamamı eşanjörlü sistem için çıkar, eski sistemle ilgili tek bir konu bulamazsınız. özellikle aradım, tek bir konu yok. bu yüzdendir ki yurtdışında bu araca sahip olup konunun farkında olan kişilerin çoğu ya eski sisteme geçer, ya da custom external soğutma sistemi takar. neyse, bodruma gittim geldim yeni sistem ile ve tabi ki yine aracın altında bi yağ akıntısı farkettim. yeni takılan şanzıman borusunun bağlantı noktasından yağ kaçırıyor. klasik bmw tabi ki olmazsa olmaz. diğer bütün sızıntıları çözmüşüm başka yoktu neyse ki. bugün gittim yapan ustaya bıraktım yine çözsünler diye. umarım becerebilirler altı kuru bir bmw sürmek çok zor ama başaracağıma inanıyorum. yeni aldığım Civic RS'in şanzıman yağı soğutmasını da revize ettireceğim bende. bana deli diyorlar. zaten mevcutta başarılı br sistem var niye değiştiriyorsun diyorlar. bende neden olmasın? diyorum. daha iyi soğutabileceksem yaparım. şuan özel custom bir intercooler yaptırıyorum. şanzıman yağı soğutucusu için de yine özel bir kit olacak ayrı şekilde. hatta ve hatta ön tamponun şanzıman radyatörünün önü kapalı. onu da estetik şekilde açtırıyorum. böylece dışarıdan da taze hava alacak. ortalama 10-15 derece farketmesi planlanıyor projede. stardust, Atrin, snc-tr and 2 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Çarşamba günü saat 15:40 19 hours ago, jackjoker said: hatta ve hatta ön tamponun şanzıman radyatörünün önü kapalı. onu da estetik şekilde açtırıyorum. böylece dışarıdan da taze hava alacak. ya bunu anlamıyorum ben, buna benzer bi saçmalık benim araçta da vardı. ön fren disklerini soğutmak için tamponun önünden hava alacak şekilde kanal tasarlamışlar, ama kanalların önünü çamurluk davlumbazları kapatmış. bu nasıl bir mallıktır diyerek aldım falçatayı tam kanala göre kestim biçtim kanalı açtım. yüksek hızlarda frene basınca, ısındığında bi hafif titreme yapardı, onlar falan düzeldi tamamen. Altan Yoklar, jackjoker and wazzap beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş