Nvidia GeForce RTX/GTX Turing Ailesi (2018-2019)
1 1

Bu konuda 730 mesaj var

  • 1080Ti alinip gecilir, katiliyorum.
  • Yeni ozelliklere gore tasarlanan oyunlarin yeni standart olmasi 4-5 yil alir katiliyorum.

Altini cizdigim su: ilk benchmarklara bakarak "su karttan %30 hizliymis" diyecegiz, sonra AMD yeni kartlariyla piyasaya girecek ve "RTX killer mi" diye basliklar atilacak, sonrasinda da nvidia'dan yeni bir driver gelecek ve %30 performans artisi daha yasanacak. (30'u salladim.)

 

@Whooosh

Ilk gunlerden bu yana her mimari ile culling performansi ve hafiza optimizasyonlari iyilestiriliyor. Hicbirinde cikip "bir onceki mimaride de culling vardi" denmiyor. Bunda fiyat yuksek olunca oyle bir tepki oldu belki. Ama bu mimarinin onu acik.

 

HL'dan bu yana cok su akti koptunun altindan. Ama Doom 2016'daki gibi daha modern rendererlara da baktiginizda boyle diyorlar:

http://www.adriancourreges.com/blog/2016/09/09/doom-2016-graphics-study/

Quote

Occlusion Queries

13_occ_quer.png
Box Test
Red: Occluded
Green: Visible
 

We want to send as little geometry to render to the GPU as possible so the best way to achieve this is to cull all the meshes which are not directly visible by the player. Most of the occlusion culling in DOOM is done through the Umbra middleware but there are still some GPU occlusion queries performed by the engine to further trim down the visibility set.

So what’s the idea behind GPU occlusion queries? 
First step is to group several meshes of the world into a virtual box encompassing them all, then ask the GPU to render this box against the current depth buffer. If none of the rasterized pixels pass the depth test it means the box is completely occluded and all the world objects inside that box can be safely omitted when rendering.
Well, the thing is these occlusion query results aren’t available right away, you don’t want to stall the GPU pipeline by blocking on a query. Typically, reading results is deferred to the following frames, so it’s necessary to have an algorithm a bit conservative to avoid objects popping.

 

 

Ne diyor? "Umbra middleware ile culling yapiyoruz. Ama o yetmiyor, motorla visibility hesaplamalari icin GPU occlusion queries de yapiyoruz. Ama abartilirsa geometri popping olur". Buna bakip "culling zaten yapiliyor, cull edilmeyen bir sey yok" demek mumkun mu? Tabi ki degil. Hizli bir yontem de degil, onu da soylemisler. GPU'nun rasterizer'ini bu isle mesgul etmek yerine oyuncunun gozunden ekrandaki her seye ray cekip, ray tracing icin zaten orada olan ek donanimini kullanarak, bu isi daha efektif bir sekilde yaptiginda performansin artma ihtimali var demek ki. 

 

HL'ta da yapiliyordu, Doom 2016'da yapiliyor, bir sonraki nesilde de yapilacak. Her seferinde biraz daha iyi yapiliyor. Bu sefer bence bambaska sekilde yapmanin onu aciliyor.  Mimaride bu kadar yer tutan bu cekirdekleri nvidia'nin bu tarz optimizasyonlar icin kullanmaya calismazsa ben sasiririm.

 

Ayrica sadece culling'den soz etmedim yukarida. Variable rate shading'den de soz ettim. Bu sekilde gorulebilirlik hesaplamalari yapilirken ayni zamanda Tensor cekirdekleri de calisiyor olacak. Ray tracing'de 10 isin ile yaratilan goruntuyu temporal degisimleri de goz onune alarak analiz edip 100 isinla yaratilan goruntuye benzeyecek sekilde arayi doldurabilen islem unitesi, bu sefer, ray casting ile gorulebilirlik hesabi yapilan goruntuyu temporal degisimleri de goz onune alarak analiz edip "suradaki shader'i daha dusuk precision'da calistiralim, buradakini yuksek calistiralim, burada zaten sahnede degisen bir sey olmadi, aynisini cizelim" diyerek daha az performans kaybiyla cizebiliyor olacak (benim tahminim bu yonde).

 

Bunlar benim aklima gelen iki ornek. Acikcasi deep learning soz konusu oldugunda yapilabileceklerin sinirini tahmin edebilecegimi sanmiyorum.

 

Yanlis anlasilmasin, "burada optimizasyona cok pay var, gidip bunu alalim" demiyorum. En faydali sekilde butcemi harcayayim diyorsaniz 1080Ti alip gecin, bu mimarinin de en azindan bir sonraki nesilini bekleyin. Ama nvidia henuz elindeki butun kartlari gostermedi diye dag fare dogurdu sanmayin.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

NVidia demosundan

 

dBrRYL.png

 

ODbPQ5.png

 

İşaretlediğim alana dikkat. BF başlığında saydırdığım gibi burada da saydırcam. RTX boktan bir teknoloji. Kendinizi kasıp da gidip 2080 gibi daha ilk nesil RTX kartları filan almaya çalışmayın.

 

İki resim arasındaki fark RTX açıkken hayvan gibi işlem gücü harcayıp bir bok görememeniz. Hatta RTX açıkken o "elf" yazan tabelanın hemen altındaki gölgelerin de uçtuğuna dikkat edin.... Benim anladığım bu. Şimdi kimse bana "yok ışığın açısı, günün saati" zart zurt açıklamaya çalışmasın. Gerçek hayatta böyle bir ışıklandırma yok... Kimse kendisini kandırmasın...

 

Bildiğin eski bol kontrastlı günlere döndük, inanılır gibi değil...

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@OnLyTNT Hocam RTX'in açık olduğu sahnede Güneş'in önünden bulut geçmiş, o yüzden ışıklandırmada farklı bir durum oluşmuş. Işıklandırma gerçek zamanlı hesaplandığı için de gölgeler kaybolmuş. Sonuçta gerçek hayat simulasyonu, olur öyle :D

OnLyTNT beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
17 minutes ago, Najaz said:

@OnLyTNT Hocam RTX'in açık olduğu sahnede Güneş'in önünden bulut geçmiş, o yüzden ışıklandırmada farklı bir durum oluşmuş. Işıklandırma gerçek zamanlı hesaplandığı için de gölgeler kaybolmuş. Sonuçta gerçek hayat simulasyonu, olur öyle :D

 

Değil mi ya, "ultra detailed soft shadow" olumuş aslında, en bi has "glöbel ilmüneyşin" :P... Geçelim abicim....

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Merak ettiğim birşey var, yukarıdaki ekran çıktılarına göre ortada pek bir fark yok gibi duruyor. şimdi bunun birde görüntüleme tarafında hakkını verecek ortamın maliyeti ve vereceği hissiyatın/beğeninin miktarı durumu var.

RT 'yi monitöde bütün ihtişamıyla görmek için gereklilikler nedir?  HDR   yada 8bit/10bit renk paleti vs gibi ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada işin teknik kısmını bırakıp ticari kısmına kafa yorarsak NVidia elini taşın altına koyarak büyük risk alıyor, bu bakımdan aslında tebrik etmek lazım cesaretinden dolayı. Firma olarak eminim RTX' e yapılan arge, sonrasında pazarlanması ve endüstrinin gidişatına göre mutlaka iyi kafa yorulmuş; başarı oranı, başarısızlık durumunda ne yapılacağı konusunda planlar yapılmıştır. Belli ki oyun piyasası ve endüstrisine yöne vermek, standart belirleyici rolü bu RTX ile sırtlanmak istiyorlar. Real time ray tracing üzerine yıllarca akademik, bireysel, kurumsal çalışmalar yapılmış, emin olun dibine kadar en optimizasyonlu hali RTX teknolojisinde kullanılmıştır (konvansiyonel optimizasyonlar dışında yeni model Deep learning gibi mevzuları saymazsak). Buna rağmen ortaya çıkan ilk ürünlerin tam olarak istenileni verememesi doğal karşılanabilir, öyle de olacaktır. NVidia ürünün yeterince olgunlaştığını ve tüm piyasa şartlarına göre bu işe girmenin doğru zamanı olduğunu düşüyor fakat ben yukarıdaki örneklere ve benzerlerine bakarak bu iş olmamış diyorum.

 

Şimdi buradaki durum şu: oyun endüstrisi bu teknolojiyi ne kadar benimseyecek? Demolar bu işi bilen kesimlerde öyle heyecan yaratmışa pek benzemiyor. Performans açısından da ciddi endişeler var. Geliştiriciler için bu işi uygulamaya koymak için gerekli araçların kullanımı ve ulaşılması ne kadar kolay, problemsiz vs.. bir sürü parametre var. NVidia belli ki ya tutarsa diye, "uygun zamanlama" yaptığını düşünerek bu işe girmiş. Uygun bir piyasa baskısı ve yönlendirmesi yapıp, sonraki nesillerde ciddi iyileştirmeler yaparlarsa bu iş alır başını gider, tam tersi firmayı batırabilir de. İzleyecekleri strateji önemli, bekleyip göreceğiz...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, OnLyTNT said:

Bu arada işin teknik kısmını bırakıp ticari kısmına kafa yorarsak NVidia elini taşın altına koyarak büyük risk alıyor, bu bakımdan aslında tebrik etmek lazım cesaretinden dolayı. Firma olarak eminim RTX' e yapılan arge, sonrasında pazarlanması ve endüstrinin gidişatına göre mutlaka iyi kafa yorulmuş; başarı oranı, başarısızlık durumunda ne yapılacağı konusunda planlar yapılmıştır. Belli ki oyun piyasası ve endüstrisine yöne vermek, standart belirleyici rolü bu RTX ile sırtlanmak istiyorlar. Real time ray tracing üzerine yıllarca akademik, bireysel, kurumsal çalışmalar yapılmış, emin olun dibine kadar en optimizasyonlu hali RTX teknolojisinde kullanılmıştır (konvansiyonel optimizasyonlar dışında yeni model Deep learning gibi mevzuları saymazsak). Buna rağmen ortaya çıkan ilk ürünlerin tam olarak istenileni verememesi doğal karşılanabilir, öyle de olacaktır. NVidia ürünün yeterince olgunlaştığını ve tüm piyasa şartlarına göre bu işe girmenin doğru zamanı olduğunu düşüyor fakat ben yukarıdaki örneklere ve benzerlerine bakarak bu iş olmamış diyorum.

 

Şimdi buradaki durum şu: oyun endüstrisi bu teknolojiyi ne kadar benimseyecek? Demolar bu işi bilen kesimlerde öyle heyecan yaratmışa pek benzemiyor. Performans açısından da ciddi endişeler var. Geliştiriciler için bu işi uygulamaya koymak için gerekli araçların kullanımı ve ulaşılması ne kadar kolay, problemsiz vs.. bir sürü parametre var. NVidia belli ki ya tutarsa diye, "uygun zamanlama" yaptığını düşünerek bu işe girmiş. Uygun bir piyasa baskısı ve yönlendirmesi yapıp, sonraki nesillerde ciddi iyileştirmeler yaparlarsa bu iş alır başını gider, tam tersi firmayı batırabilir de. İzleyecekleri strateji önemli, bekleyip göreceğiz...

 

Nvidia'nın şuanki haliyle sırf ray tracing tutmadı ya da 20 serisi tutmadı diye batması imkansız. Çünkü karşısında bir önceki serisiyle (2 yıldan fazla oluyor çıkaralı) teknik açıdan yarışabilecek bir rakip yok. Hiçbir şey yapmadan 1 yıl daha aynı ürün gamıyla devam edebilirlerdi. Zaten Nvidia, eli bu kadar rahat olduğu için ray tracing'i şimdi sunmayı göze almış görünüyor. Yoksa hangi yapımcı en ucuzu 500 dolar olan karttaki özelliği oyununa uygulamak ister? Şu halde ray tracing'in pek başarılı olmayacağı açık. Ama piyasaya ilk girmek çok önemlidir. Artık her birkaç yılda yenilenen dx sürümleri yok. Eskiden oradaki liderlik önemliydi. Ama özellikle dx11 ve devamında o iş yattı. Onun yerine temel oluşturabilecek mimariler ve özellikler söz konusu oldu. Amd'nin ace'si (Async Compute Engine) de böyle bir şeydi. O sayede async shader dedi durdu, pek bir yere varmadı gerçi ama oldukça önemliydi. Şimdi ise herkesin kabul ettiği bir özellik var. Ama tam olarak istenen seviyede değil. Ne teknik anlamda ne de maliyet anlamında. Tutmazsa bu yüzden tutmaz. Ama dx'e de entegre olacak deniyor. O halde standart olacak demektir. Amd'nin buna karşılık vermemesi ise imkansız. Çünkü ray tracing Nvidia'nın uydurduğu bir şey değil. Yalnızca ilk sunan taraf oldu. Gerçi bu işin derinine inersek epi'nin söylediği doğru. Baya önemli bir gelişme. Hatta nv10'la ya da g80'le yarışabilecek düzeyde bir yenilik. Biz şimdilik yalnızca ray tracing olarak görüyoruz işi ama dp ve rt birimlerinin ortak çalışması gibi durumlar da ilerde söz konusu olacak belki ve iş bambaşka taraflara gidecek. Nvidia'nın 12nm ile pascal devamı olarak volta'yı oyun kartlarına sokmak yerine, geç de olsa böyle bir işe girişmesi önemli. %30-40 performans artışıyla gelecek ortalama bir seri sunmak yerine ciddi bir değişikliği gündeme getirerek yeni bir mimari sunmuş olması taktir edilecek bir hamle. Tabi diğer taraftan Intel'e de mesaj veriyor diyebiliriz. Intel'in trailer yayınladığı yerde, nvidia çıkıp "biz bütün bir grafik işini değiştiriyoruz, haberiniz olsun!!" gibisinden bir hamlede bulunması dikkat çekici. Muhtemelen Intel kartını gösterdiğinde, Nvidia 7nm gpularıyla şuan görmediğimiz Turing'i daha da geliştirerek karşımıza çıkmış olacak. O sırada Intel neler yapar bilemiyoruz ama Intel'in gireceği rekabetin kolay olmayacağı belli. Yani Nvidia'nın eli çok güçlü. Bu turing tanıtımı falan pek iyi yapılmamış olsa da adamların ellerindeki bütün ürünler oldukça iyi durumda. Tutması zor olan ama tuttuğunda firmaya ciddi getiri sağlayacak olan bir teknolojiyi şimdi sunmak çok mantıklı. Zamanında Fermi için çok daha büyük kayıpları göze almış ve sonucunda 7-8 yıl kullanacağı temel bir mimari çıkarmıştı ortaya. Şimdi kaybı olur mu, olur ne olur belli değil. Ama kazanırsa, büyük kazanmış olacak.

 

Amd'den beklentim, tesselation'daki durumun bir benzeri olacağı yönünde. Ya da 3d ve sync işinde olduğu gibi bir şey olacaktır. Yani işi biraz ucuz tutacaktır. Zaten birim verimliliğinde Nvidia'nın baya gerisinde kaldı. Büyük gpularına bir de ray tracing için birimler koyacak olursa, o iş baya sıkıntılı olur gibi.

mamad tarafından düzenlendi
OnLyTNT beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle bir yanlış anlaşılma var, gerçek zamanlı ray tracing Nvidia'ya özgü bir şey değil. Microsoft geçtiğimiz Mart ayında DX12 için DXR adıyla gerçek zamanlı ray tracing uzantısı yayınladı. Nvidia'nın Volta ekran kartları da bu yeni eklentiyi destekleyen ilk örnekler.

Yarın öbür gün çıkacak Amd, intel grafik yongaları da Microsoft'un en güncel dx setini destekleyeceklerinden onlarda da bu özellik kullanılacak.

 

https://www.pcgamesn.com/battlefield-5-ray-tracing-dxr

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi teknoloji falan derken konunun diğer yanı da kaçmasın ama. Somut bilgilere bakılırsa kartların getirmiş oldukları yeniliklerle an itibariyle görüntüye güzellik olarak ne kattıkları ortada, fiyatları ortada, ray tracing açıkken alınabilen performans üç aşağı beş yukarı belli, bu durumda an itibariyle benim düşüncem bu seri ile hiç alakalı olmamak olur.

 

İlerideki gelişmelere göre bakılır ancak, yarın şu olur bu olur şeklindeki alışverişler de PC için çoğunlukla hoş sonuçlar doğurmaz, hele ki şu şartlarda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

zaten ondan da bahsedildi abi, bu seriyi es geçmek gerekiyor :)

 

vış ile epi çok sardırdılar konu hakkında ama işin özü bu seriden uzak durmak gerekiyor gerçekten. hem bu teknolojilerin oturması zaman alır hem de dediğin gibi performans iyi değil yani lüzumsuz. 2. nesli alınır bunun. hatta 3.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sırf bu iş için bu paraya bu kartlar alınmaz ama RT geliyor kaçış yok.. Titan V ile 16ms'de (60fps) piksel başına 4 ışın alabiliyoruz, tam RT için ise piksel başına 64 ışın lazım diyor adamlar. Yani daha çook uzun bir yol var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

rt gelsin gelmesine de... şu anda pratikte pek bir şey göremeyeceğiz işte.

 

şu an 4 alabiliyorsak, 50 yaşımızda falan görürüz heralde gerçek rt işleyebilen kartları.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
19 saat önce, Whooosh said:

Şöyle bir yanlış anlaşılma var, gerçek zamanlı ray tracing Nvidia'ya özgü bir şey değil. Microsoft geçtiğimiz Mart ayında DX12 için DXR adıyla gerçek zamanlı ray tracing uzantısı yayınladı. Nvidia'nın Volta ekran kartları da bu yeni eklentiyi destekleyen ilk örnekler.

Yarın öbür gün çıkacak Amd, intel grafik yongaları da Microsoft'un en güncel dx setini destekleyeceklerinden onlarda da bu özellik kullanılacak.

 

https://www.pcgamesn.com/battlefield-5-ray-tracing-dxr

 

Desteklemek ayrı şey, kullanılabilir olarak sunmak ayrı şey. Desteklemekse mevzu, zaten 1080ti'ın da 1,2 gigaray gücü olduğunu söyledi Nvidia'dan biri. Ama 2070 6 gigaray, ordan hesap edin.

 

Bu arada mining işi yavaşlayınca, pazar payları yine Nvidia lehine gelişmeye başlamış:

 

AIB-Q2-003.PNG

 

https://www.jonpeddie.com/store/add-in-board-report

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 25.08.2018 at 6:52 PM, Whooosh said:

Bu arada görücüye çıkan kartlar RTX kartlar, GTX henüz bitmedi gibi görünüyor. Muhtemelen yakın zamanda GTX 2060, gtx 2050, gtx2050ti hatta belki gtx2060ti gibi ray tracing gibi özellikleri kırılmış yeni nesil kartlar da gelecek.

 

Nvidia CFO'sunun bir konuşmasından cımbızla "RT kartlarla başladık" cümlesini çekmişler. Bundan yola çıkarak da serinin bir kısmının RT desteklemeyeceği çıkarımını yapıyorlar.

Çok da sürpriz olmaz, zaten beklenilen bir şeydi. Orta-alt kartlar RT ile gelse hem fiyat olarak ürünleri konumlandırmada zorlanırlar hem de RT açık iken performansları çok gülünç olur.

 

https://hothardware.com/news/budget-nvidia-geforce-rtx-cards-wont-support-ray-tracing-rumor

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 saat önce, Whooosh said:

Nvidia CFO'sunun bir konuşmasından cımbızla "RT kartlarla başladık" cümlesini çekmişler. Bundan yola çıkarak da serinin bir kısmının RT desteklemeyeceği çıkarımını yapıyorlar.

Çok da sürpriz olmaz, zaten beklenilen bir şeydi. Orta-alt kartlar RT ile gelse hem fiyat olarak ürünleri konumlandırmada zorlanırlar hem de RT açık iken performansları çok gülünç olur.

 

https://hothardware.com/news/budget-nvidia-geforce-rtx-cards-wont-support-ray-tracing-rumor

 

Beklenen bir gelişme. Ama mainstream olmadan bir seri ne kadar devam eder, burası önemli. Bu 20 serisi kartlar, geçiş dönemi kartları diye düşünüyorum ben hala.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

20 serisi için geçiş dönemi kartları, çabuk eskitir falan diyordum ama 200 serisi gibi olacak galiba. Uzun süre devam edip arada daha ileri nod ile güncellenecek şekilde bir seri olabilir. Yani mimari aynı kalıp 7nmye inilebilir. Çünkü:

 

TURING-SM.jpg

NVIDIA-TURING-TU102.jpg

NVIDIA-TURING-TU104.jpg

NVIDIA-TURING-TU106.jpg

 

https://videocardz.com/77895/the-new-features-of-nvidia-turing-architecture

 

Nvidia Fermi'den bu yana ilk defa bu kadar büyük değişikliklere gitmiş ve hem tensor çekirdeklerini hem de rt çekirdeklerini mimarinin en temeline yerleştirmiş. Bunun anlamı, bundan sonra Nvidia bu özellikleri bütün kartlarında sunmuş olacak gibi görünüyor. Yani Nvidia, gelecek planlarını ciddi ciddi bu mimari üzerine kurmuş görünüyor. O sebeple sunulan ray tracing desteği ve dlaa gibi özelliklere çok daha güçlü şekilde yürüyecek demektir.

 

Diğer taraftan bütün shader yapısı değişmiş görünüyor. Fermi'den beri kullanılan sm sistemi yine söz konusu ama sm'lerin içi tamamen değişmiş durumda. Eskisi gibi polimorph engine ve ona bağlı fp32'ler yok artık. Sm içerisinde rt çekirdeği ve tensor çekirdeği ve yeni int32 çekirdekleri mevcut. Bu int32 çekirdekleri fp32 (bildiğimiz shader/cuda çekirdeği) gibi kayar nokta gücü artıracakmış. Ama özel işlemler de yapacaktır sanıyorum. Detaylı bilgi henüz yok. Ama bu yapıda cuda çekirdeği verimliliği %50 artacak demiş Nvidia.

 

Bellek bant genişliği verimliliğini de Pascal'a göre %50 artırmış. En azından Nvidia'nın iddiası bu yöndeymiş. Kaldı ki Nvidia Fermi ile ilk sıkıştırma yöntemini kullanmıştı. Kepler'de ikinci nesle geçmişti. Maxwell'de tanıtımını yapacak kadar ilerletmişti. Pascal'da da belli oranda artmış görünüyordu. Şimdi ise çok ileri taşıdığını söylemiş Nvidia. Eğer öyleyse 4K'da ciddi performans artışı görebiliriz.

 

Dahası, 2070'te tu106 gpusunun kullanılıyor olması. Bu baya şaşırtıcı oldu. Çünkü 10 yıl önce sunulan gtx260 modelinde en büyük gpu kullanılırken, şimdi bir zamanların giriş/mainstream gpusu, rtx2070'e çıkmış durumda. Bu bir ilk. Kabaca ifade edecek olursak x6 kodlu gpular eksiden giriş/mainstream seviyesi kartlara güç verirdi. Misal g86 - 8500gt, g96 - 9500gt, gf106 - gts450, gf116 - gtx550ti şeklinde. Sonra Nvidia kepler'le verimlilik konusunda Amd'yi geçinde, x6 kodlu gpular orta sınıf kartlara güç vermeye başladı. Örneğin gk106 - gtx660, gm206 - gtx960, gp106 - gtx1060 şeklinde. Şimdi Nvidia çıtayı daha da yükseltmiş, tu106'yı üst seviye karta koymaya kadar götürmüş işi.  

 

Tabi giriş seviyesi gpu falan diyoruz ama tu106 dediğimiz gpu, bir önceki neslin üst seviyesi olan gp102 ile orta seviyesi olan gp104 arasında ve hatta gp102'ye çok yakın. Zaten beni de kıllandıran bu oldu. Nvidia 3 gpuyu birden sunuyor ve hepsinde de büyük zar alanı kullanmayı göze almış. En küçüğü bile 445mm.

 

Bu durumda Nvidia'nın tanıtımı, nda'ları falan da daha anlamlı olmaya başladı. Ciddi bir mimari değişiklik var ve bunu 14 eylülde yayınlayacak siteler. 19 eylülde de incelemeler gelecek. Bakalım ne çıkacak. Ama Turing biraz daha heyecan uyandırmaya başladı şimdi.

 

Edit: Mimari değişiklik olarak Fermi son büyük değişikliği sunan mimariydi. Kepler ve Maxwell'de de ciddi değişiklikler görmüştük ama temel yapı aynı kalmıştı. Nvidia şimdi çok ileri düzey bir değişikliğe gitmiş ve son 3-4 yıldır farklı modellerde sunduğu yenilikleri (nvlink, tensor core, int32) daha birçok yenilikle birleştirerek Turing'de birleştirmiş ve son kullanıcıya sunmuş görünüyor. Bu mimari belli ki Nvidia'nın birkaç yıl boyunca kullanacağı referans mimarisi olacak. Mimarinin tanıtımı için ayrı bir nda koymasının sebebi de bu sanırım. Amd Navi'yle ne sunacak bilmiyorum ama işi artık eskisinden çok çok daha zor. Hatta rekabet namına hiçbir şey kalmayacak gibi. Nvidia g80'deki gibi mimari yenilik adına devasa gpu tasarımını göze almış ve çok acayip işlere imza atmış görünüyor. Amd yalnızca performans anlamında yarışabilmek için büyük gpu yapmaya girişiyordu. Artık o işlerin çok ilerisine geçmiş görünüyor Nvidia. Intel iyi bir şeyler sunarsa, o zaman rekabet görürüz gibi. Yoksa Amd'nin mevcut durumunu düşünce Nvidia'yla rekabet falan zor.

mamad tarafından düzenlendi
Executioner beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bir önceki mesajda bahsettiğim Turing'de gpuların nasıl büyüdüğünü gösteren karşılaştırma:

 

nVidia-Pascal-Turing-Chips-Groessenvergl

 

Tu106 bile neredeyse gp102 kadar.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni bilgiler gelmiş. Şöyle ekleyelim:

 

NVIDIA-GeForce-RTX-20-Series-4K-Gaming-PNVIDIA-GeForce-RTX-20-Series-4K-Gaming-P

 

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-rtx-2080-official-gaming-performance/

 

NVIDIA-RTX-2080-OC-Headroom.jpgNVIDIA-RTX-2080-Built-to-OC.jpgNVIDIA-RTX-2080-Cool-and-Quiet.jpg

 

https://videocardz.com/newz/nvidia-claims-geforce-rtx-2080-is-built-to-overclock

 

4k + 60 fps bu sefer tamam demişler. Baktınız olmuyor, ölümüne oc var demişler. Yarın mimariye dair hemen hemen bütün bilgiler yayınlanacak. Bunlar fragmanı oldu. :D 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bir sonraki neslinde hem uretim teknolojisi ilerlemis olacak, hem de bu yeni mimarinin suyunu cikaran driver optimizasyonlari oturmus olacaktir. Piyasada da daha cok RT destegi olur.

 

Yine de bagimsiz performans testlerini merak ediyorum, bu mimariye uygun driverlar bu asamada da dikkat cekecek seviyede performans artisi sagliyor mu, onu gormek istiyorum.

 

Ustteki mesajdaki ilk iki resimde nvidia’nin boyle bir iddiasi olacak gibi gozukuyor ama yine DLAA’dan soz ediyor olabilirler. Optimizasyon’la performans artisi potansiyelini rekabetin zorlayacagi zamana saklamalari olasi.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sordum mu hatırlamıyorum ama gpgpu ne alemde olucak ben onu çok merak ediyorum, bruteforce ile çağ atlanacak mı sn/1m gibi rakamları görebilir mi(1080ti 380k civarı idi) içinde bir dünya core var hepsi bu işe kanalize olsa fena olmaz hatta olmaması için bir engel yok gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Performansa dair de net bilgiler gelmiş. Nvidia beklenenden iyi iş çıkarmış gibi görünüyor.

 

https://videocardz.com/77983/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-and-rtx-2080-official-performance-unveiled

 

2080 = 1080ti gibi bir durum yok. Ondan hızlı. Yakın oldukları oyunlar var ama belirgin fark attıkları da var. Özet olarak %10-15 kadar hızlı.

 

2080ti ise 1080ti'dan %45 kadar hızlı görünüyor.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, mamad said:

Performansa dair de net bilgiler gelmiş. Nvidia beklenenden iyi iş çıkarmış gibi görünüyor.

 

https://videocardz.com/77983/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-and-rtx-2080-official-performance-unveiled

 

2080 = 1080ti gibi bir durum yok. Ondan hızlı. Yakın oldukları oyunlar var ama belirgin fark attıkları da var. Özet olarak %10-15 kadar hızlı.

 

2080ti ise 1080ti'dan %45 kadar hızlı görünüyor.

Yalnız şu kısım önemli ;

 

The graphs are based on values (framerate/scores) provided by NVIDIA for their recommended titles. Yes, the word recommended is rather important here too

 

Yani Nvidia'nın seçtiği oyunlarda ve seçtiği ayarlarda Nvidia'nın verdiği sonuçlar böyle

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok