Mesaj tarihi: Temmuz 7 @TiesTorN sen bilirsin belki. BMW G20-G21 lerde kullanılan B48 motorlarla ilgili bir sorum var. Araba soğuk veya sıcak fark etmeksizin mesela kırmızı ışııkta durduk rölantideyken çok hafif ara ara titreme yapıyor motor. devir göstergesine baktığımda anlık olarak 100 rpm falan düşüp yükseliyor. bunu her zaman da yapmıyor. avrupa veya amerikadaki kullanıcılar böyle bir sorun belirtmiyor. Türkiye'deki kullanıcılar benzin kalitesinden ötürü böyle diyor. işte motor 95-98 oktana göre yapıldı türkiyedeki yakıt kalitesi 92 civarı ondan diyorlar. çok az etanol koyup sorun çözüldü diyen de var. taşıt tanıma var araçta ondan hep shell'den alıyorum benzini. bazen bunu yapıyor bazen yapmıyor. etanol alıp biraz eklemek mantıklı mı ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 7 9 minutes ago, Atrin said: @TiesTorN sen bilirsin belki. BMW G20-G21 lerde kullanılan B48 motorlarla ilgili bir sorum var. Araba soğuk veya sıcak fark etmeksizin mesela kırmızı ışııkta durduk rölantideyken çok hafif ara ara titreme yapıyor motor. devir göstergesine baktığımda anlık olarak 100 rpm falan düşüp yükseliyor. bunu her zaman da yapmıyor. avrupa veya amerikadaki kullanıcılar böyle bir sorun belirtmiyor. Türkiye'deki kullanıcılar benzin kalitesinden ötürü böyle diyor. işte motor 95-98 oktana göre yapıldı türkiyedeki yakıt kalitesi 92 civarı ondan diyorlar. çok az etanol koyup sorun çözüldü diyen de var. taşıt tanıma var araçta ondan hep shell'den alıyorum benzini. bazen bunu yapıyor bazen yapmıyor. etanol alıp biraz eklemek mantıklı mı ? yakıt kalitesiyle alakası olmaz öyle bir şeyin, götlerinden sallamışlar. krank sensörü ve kelebek baş şüphelilerdir böyle durumlarda ama pek sanmıyorum araç yeni. klima kompresörü devreye girip çıktığında da yapabilir anlık olarak. motoru veya alternatörü anlık olarak yüke bindiren her şey buna sebep olabilir. benim bmw'de de oluyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 7 Ya bencede olamaz ama avrupa turunda 5000km yaptık. güzel yakıt aldık hep 98-100 oktan karışık. araç hiç yapmadı bu dediğim şeyi. zaten benim araca özel değil. bütün b48 motorlar yapıyor bunu. dediğim titreme de zaten çok hafif. benim gibi kıl olmak lazım hissedebilmek için. çok kafama takmıyorum ama merak ettim sana sorayım dedim Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 7 1 minute ago, Atrin said: Ya bencede olamaz ama avrupa turunda 5000km yaptık. güzel yakıt aldık hep 98-100 oktan karışık. araç hiç yapmadı bu dediğim şeyi. zaten benim araca özel değil. bütün b48 motorlar yapıyor bunu. dediğim titreme de zaten çok hafif. benim gibi kıl olmak lazım hissedebilmek için. çok kafama takmıyorum ama merak ettim sana sorayım dedim belki sen farketmemişsindir yapmıştır o yine. o dediğin şeyin olabilmesi için yakıtın homojen karışım olmaması gerekir, yani motora püskürtülen yakıtın sürekli iyi-kötü olarak değişmesi gerekir ki böyle bir şey olamaz sonuçta aldıktan sonra depoda karışıp homojenleşiyor tüm yakıtlar. aracın vuruntu sensörleri de depodaki mevcut yakıt kalitesine göre ateşlemeyi düzenliyor. TR'deki yakıt kalitesi de gayet iyi bu arada, kim kötü demiş ki çok eskidendi o. kalite farketse bile ancak dizelde farkeder, benzinde öyle bir dert yok. Atrin beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 7 @AtrinBMW'leri çok bilmemekle beraber vakum pompasına giden yıpranmış veya tıkanmış hortum da yapabiliyor rölantide devir değişimini. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Pazar günü saat 14:15 Juniper'i aldim, daha ilk otobana cikisimda tas geldi cam catladi... Tabii camci da yok Pazar gunu, kucuk catlak neredeyse boydan boya oldu... Neyse nazar cikti diyorum, allah beterinden korusun... Uzun yolda tereddutum vardi ama masallah her yer DC sarj cihazi dolu... Gidip bir kahve alana, wc molasi verene kadar araci %85'e kadar dolduruyor ... Kredi kartlari da zaten aninda %10 puan veriyorlar, hatta Vakifbank %20 veriyor... Ornegin 250TL'lik sarj ettiniz aninda 25TL - 50TL puan veriyorlar... Otobanda klima 23 C'de , 130km sabit hizla gittim 350- 400km arasiydi yanilmiyorsam menzil... 2.5 - 3 saatte bir sarj demek bu ki beni hic rahatsiz etmedi... 7,5 saat hic durmadan da surmuslugum var dizelde, kimse madalya vermedi... Nerede sarj edecegine nasil karar veriyorsun; acayip islevsel cep telefonu uygulamalari var... ABRP var mesela, lokasyon giriyorsun, baslangic ve bitis sarj yuzdesi giriyorsun... Sana nerede kac dk sarj etmen gerektigini rota seklinde cikariyor... Istasyon isimleri, doluluk durumu vs hersey mevcut... Istemediginiz sarj istasyonlarini (atiyorum ZES, esarj filan) giriyorsunuz, onlari elimine edip rota olusturabiliyor... Sonra su hosuma gitti; araci sarj ediyorsun, google mapsten bir sonraki sarj edecegin yeri sectin mesela, share ile Tesla uygulamasina gonderiyorsun, cat diye aracin navigasyonuna atiyor otomatik olarak... Bir suru otu boku var ya, tam benlikmis, herkese cereyanli tavsiye ediyorum... Mr.Smith, CandleGarden, SEP and 3 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş