Otomobil Hakkında Her şey
5 5

Bu konuda 4.330 mesaj var

@TiesTorN sen bilirsin belki. BMW G20-G21 lerde kullanılan B48 motorlarla ilgili bir sorum var. Araba soğuk veya sıcak fark etmeksizin mesela kırmızı ışııkta durduk rölantideyken çok hafif ara ara titreme yapıyor motor. devir göstergesine baktığımda anlık olarak 100 rpm falan düşüp yükseliyor. bunu her zaman da yapmıyor. avrupa veya amerikadaki kullanıcılar böyle bir sorun belirtmiyor. Türkiye'deki kullanıcılar benzin kalitesinden ötürü böyle diyor. işte motor 95-98 oktana göre yapıldı türkiyedeki yakıt kalitesi 92 civarı ondan diyorlar. çok az etanol koyup sorun çözüldü diyen de var. taşıt tanıma var araçta ondan hep shell'den alıyorum benzini. bazen bunu yapıyor bazen yapmıyor. etanol alıp biraz eklemek mantıklı mı ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 minutes ago, Atrin said:

@TiesTorN sen bilirsin belki. BMW G20-G21 lerde kullanılan B48 motorlarla ilgili bir sorum var. Araba soğuk veya sıcak fark etmeksizin mesela kırmızı ışııkta durduk rölantideyken çok hafif ara ara titreme yapıyor motor. devir göstergesine baktığımda anlık olarak 100 rpm falan düşüp yükseliyor. bunu her zaman da yapmıyor. avrupa veya amerikadaki kullanıcılar böyle bir sorun belirtmiyor. Türkiye'deki kullanıcılar benzin kalitesinden ötürü böyle diyor. işte motor 95-98 oktana göre yapıldı türkiyedeki yakıt kalitesi 92 civarı ondan diyorlar. çok az etanol koyup sorun çözüldü diyen de var. taşıt tanıma var araçta ondan hep shell'den alıyorum benzini. bazen bunu yapıyor bazen yapmıyor. etanol alıp biraz eklemek mantıklı mı ?

yakıt kalitesiyle alakası olmaz öyle bir şeyin, götlerinden sallamışlar.

krank sensörü ve kelebek baş şüphelilerdir böyle durumlarda ama pek sanmıyorum araç yeni.

klima kompresörü devreye girip çıktığında da yapabilir anlık olarak. motoru veya alternatörü anlık olarak yüke bindiren her şey buna sebep olabilir. benim bmw'de de oluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ya bencede olamaz ama avrupa turunda 5000km yaptık. güzel yakıt aldık hep 98-100 oktan karışık. araç hiç yapmadı bu dediğim şeyi. zaten benim araca özel değil. bütün b48 motorlar yapıyor bunu. dediğim titreme de zaten çok hafif. benim gibi kıl olmak lazım hissedebilmek için. çok kafama takmıyorum ama merak ettim sana sorayım dedim :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 minute ago, Atrin said:

Ya bencede olamaz ama avrupa turunda 5000km yaptık. güzel yakıt aldık hep 98-100 oktan karışık. araç hiç yapmadı bu dediğim şeyi. zaten benim araca özel değil. bütün b48 motorlar yapıyor bunu. dediğim titreme de zaten çok hafif. benim gibi kıl olmak lazım hissedebilmek için. çok kafama takmıyorum ama merak ettim sana sorayım dedim :) 

belki sen farketmemişsindir :) yapmıştır o yine.

o dediğin şeyin olabilmesi için yakıtın homojen karışım olmaması gerekir, yani motora püskürtülen yakıtın sürekli iyi-kötü olarak değişmesi gerekir ki böyle bir şey olamaz sonuçta aldıktan sonra depoda karışıp homojenleşiyor tüm yakıtlar. aracın vuruntu sensörleri de depodaki mevcut yakıt kalitesine göre ateşlemeyi düzenliyor.

TR'deki yakıt kalitesi de gayet iyi bu arada, kim kötü demiş ki :) çok eskidendi o. kalite farketse bile ancak dizelde farkeder, benzinde öyle bir dert yok.

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@AtrinBMW'leri çok bilmemekle beraber vakum pompasına giden yıpranmış veya tıkanmış hortum da yapabiliyor rölantide devir değişimini.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
5 5

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok